Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 340

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. jul 2016, 09:31

Tillykke Mittemis :)
0
godtnavn
Kort karma: 289
Likede indlæg: 1798

Indlægaf godtnavn » 28. jul 2016, 12:08

Brokkede jeg mig virkelig over manglende symptomer for et par uger siden? Fuck mig! Jeg ved ikke noget værre end at kaste op, og føler ikke jeg har lavet andet det sidste døgn, bliver bekymret om jeg overhovedet får noget nærring ind, føler alt ryger op. Omvendt tænker jeg baby vel får det den skal have, og at det er mig der kommer til at mangle mad før baby? Har haft meget slem kvalme den sidste uge men først nu jeg sådan rigtig kaster op af det.

Min kæreste er tilgengæld verdens bedste mand :lun: Han brugte over en time på at lave min livret til mig i går, som selvfølgelig var det eneste jeg havde lyst til, alt andet mad gav mig kvalme bare at tænke på, da det så er færdigt spiser jeg fem bidder og synes det smager forfærdeligt og kaster op :rulle: Hvorefter min kæreste skær en masse æbler ud til mig, putter mig i sengen med masser af vand, juice og en spand og spørg om der er noget andet mad han skal lave til mig. Her til morgen da jeg kastede op og ikke havde lyst til noget mad vi havde i huset sprang han i tøjet og gik ned og købte ind så jeg kunne få noget mad. Jeg sagde jeg godt selv kunne handle, men det ville han ikke høre tale om, jeg skulle lægge mig i sengen og "lave baby" :lun:

Han er seriøst guld og gør meget mere end man kan forvente, jeg har været mere end heldig med ham :)
5
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 340

Indlægaf Snowdrop » 28. jul 2016, 12:46

Nåååååh Godtnavn, hvor er han dog sød :D

Og ja, baby skal nok få hvad baby har brug for <3
0
xxx---xxx
Kort karma: 66
Likede indlæg: 226

Indlægaf xxx---xxx » 28. jul 2016, 16:12

Mittemis kæmpe stort tillykke! :lun:

Godtnavn jeg tænkte godt du ville fortryde. Sådan var jeg selv. Men det er også fordi jeg sjældent har kvalme og åbenbart ikke kunne huske hvor slemt det kunne være.
Men for pokker hvor kan jeg godt huske hvordan det var.
Det går forhåbentligt over seneste i uge 12.

Det er dejligt med en mand der er så sød. Min mand er ligeså og jeg sætter SÅ meget pris på det. :lun:
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 28. jul 2016, 16:17

Jeg har været lidt stille herinde.
Det skyldes at jeg simpelthen synes det er lidt hårdt for tiden. Jeg er skide træt og mit arbejde og stemningen derinde dræner mig virkelig meget.
Vi har det virkelig varmt over 30 grader mange dage og jeg koger totalt op.
I dag har jeg ingen ankler tilbage, jeg har nærmest lår i skandalerne :8:

Jeg har dog været til jordemoder og det gik bare så godt. Jeg er denne gang i kendt ordning og det glæder jeg mig meget til. Hende jeg var inde hos var så sød.

Jeg fortalte min historie om sidste gang og hun var mere end sød og lyttende. Og sagde også at det var den værste måde at gå i gang på.
Hun fortalte også at jeg ved denne fødsel ikke fil lov at ligge i 12 timer og kun gå fra 5 cm til 7 cm med vedrop uden der skete mere.
Fødslen skal gå som et normalt forløb og ellers vil de lave kejsersnit for at passe på min livmoder.

Om 2 uger skal vi til MD og jeg glæder mig rigtig meget.

Det mest fantastiske er dog at jeg er begyndt at mærke lillebror, det er så fed en følelse.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 624
Likede indlæg: 3384

Indlægaf Bøtte » 28. jul 2016, 17:31

Jeg har ramt en eller anden form for mur og synes der er uendeligt længe til midt december (hvor hun bliver jaget ud, hvis hun ikke kommer frivilligt inden).
Tror det til dels skyldes at jeg er omgivet af højgravide og babyer. Og til dels at det er jo en evighed siden vi startede på at få er barn mere. Jeg var også gravid i juni sidste år.

Og så er maven så småt lidt tung, der er langt til gulvet og jeg kan ikke sove på ryggen mere.
Alt sammen småting sammenlignet med sidste graviditet, hvor jeg på nuværende tidspunkt var rigtig, rigtig syg af astma. Men stadig lidt hårdt, og så virker det som om de 4 måneder der er til termin er lange :genert:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 28. jul 2016, 17:39

Xxx det lyder modbydeligt med den varme :8: :tie:
Jeg tror nok jeg var blevet noget hormonel så. :genert:

Dejligt med en god jm :kys: og spændende med snarlig md :)
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 28. jul 2016, 17:47

Bøtte kan godt følge dig. Hvor langt er du nu?

Læste lige du havde astma. er du ikke ramt denne gang?
Sidst var jeg slet ikke ramt. Men i mandags kunne jeg næsten ikke gå 10 meter uden at blive forpustet. Og er "kun" i uge 19.
Frygter det lidt :(
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 28. jul 2016, 18:06

Jeg puster også lidt :genert: men sidst udviklede jeg astma, så der var det rigtig slemt, denne gang får jeg medicin (det fik jeg fra uge 23 sidst) og har endnu ikke haft brug for bricanyl.

Skal du i øvrigt til ekstra scanning pga medicinen? Det læste jeg i en fb gruppe at nogle der får astmamedicin skal have, da det kan påvirke væksten, har du hørt noget om det?

Jeg er i uge 22 nu.
0
godtnavn
Kort karma: 289
Likede indlæg: 1798

Indlægaf godtnavn » 28. jul 2016, 19:03

Starter på studie i 12. uge, så håber det i det mindste er kraftigt aftaget der. Jeg er mest bekymret for om barnet fordi jeg ikke spiser så sundt som jeg plejer, det meste mad med meget protein giver mig kvalme. Så det er ikke fordi jeg spiser usunde ting, spiser mest salat, avocado, kål, kartofler, yoghurt osv. men det er jo ikke på nogen måde er en dækkende kost, men forhåbentlig går det hurtigt over, så jeg kan spise lidt sundere igen.

Og Bøtte, forstår godt du synes der er længe til, forhåbentlig bliver det lidt nemmere at være gravid når det ikke er så varmt :) Og selvom det føles som en evighed så går tiden pludselig hurtigt. Hvornår går du på barsel? Måske er det nemmere at tælle ned til det da det jo er lidt tættere på.
Jeg var også gravid for et år siden, og det føles lidt forkert at være cirka samme sted i graviditeten et helt år efter.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 28. jul 2016, 19:16

Jeg er sikker på babyen får hvad den har behov for, godtnavn.

Jeg kan først gå på barsel fra 1/11 (4 uger før), da jeg er arbejdsløs. Jeg fornemmede dog på min sagsbehandler, at hun ikke sender mig ud i noget nu, så nu går jeg bare hjemme og søger.

Når S starter l børnehave igen, har jeg lagt en plan om at give huset en overhaling. Et rum om ugen, hvor jeg får ryddet op i skabe og gjort rent i krogene.
Så er jeg lige færdig når min mand får ferie i uge 38 og vi kan få fikset lidt på babyværelset. Og så begynder det sjove med indretning af det, og der glæder jeg mig til.

Jeg regner også med at begynde til noget gravid træning i vand, der starter når skolernes ferie er slut.
1
Lulu
Kort karma: 68
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 747

Indlægaf Lulu » 28. jul 2016, 19:19

Jeg fik manden til at hente alt babytøj, autostol mm. ned fra loftet her i ferien.

Et hurtigt overblik fortalte mig, at vi ikke mangler noget tøjmæssigt til den lille :genert:
Lidt varmere tøj (overtøj) er vidst det eneste. Det er egentlig meget lækkert.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 28. jul 2016, 19:25

Jeg skynder mig at købe lidt inden jeg får babytøjet frem og opdager at vi absolut intet mangler :-D
1
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 28. jul 2016, 19:33

Bøtte skrev:Jeg puster også lidt :genert: men sidst udviklede jeg astma, så der var det rigtig slemt, denne gang får jeg medicin (det fik jeg fra uge 23 sidst) og har endnu ikke haft brug for bricanyl.

Skal du i øvrigt til ekstra scanning pga medicinen? Det læste jeg i en fb gruppe at nogle der får astmamedicin skal have, da det kan påvirke væksten, har du hørt noget om det?

Jeg er i uge 22 nu.

Ja jeg er indkaldt til vægtscanning i november - har termin 29/12 så det er 7-8 uger før termin.
Jeg var også afsted sidst og der skulle fik jeg en tid 14 dage efter også mener jeg. Men han var helt fin så jeg fik lov at gå til fødslen som normalt.
Og ja det er pga der er risiko for at de ikke bliver så store.

Derudover er jeg tilknyttet et lungeamb hvor jeg går til tjek hver 6 uge ca.
Næste gang er dog tættere på da min astma ikke var helt i tip top.
Men det fugtige vejr gør det hellere ikke bedre.
Det startede med voldsom allergi og nu fugt :sur:
Det er lige før jeg glæder mig til kulden til vinter.
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 28. jul 2016, 19:39

Godtnavn jeg er sikker på baby får lige hvad den skal bruge. Man skal ret langt ud med oplast før de fx indlægge en og giver drop fx.
Og baby tager hvad den skal bruge. Dermed ikke sagt at man skal stoppe med at spise.

Lulu fedt at i har det hele. Det har vi næsten også. Det er sku praktisk at det er samme årstid og køn :lol:
Det bliver vildt billigt denne gang!

Er jeg den eneste hvor siden herinde pludselig ændre sig til sådan noget "hey du har vundet en hel ny iPhone "
0

Tilbage til "Graviditet"