Terminstråd - alle er velkomne :)

Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 563

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 30. jul 2016, 12:13

Sangius skrev:Så er jeg uge gået ind i uge 31 i dag. Er virkelig begyndt at glæde mig til at få hende nu.
Min mor tror jeg føder tidligt, da bebs ligger nede i bækkenet med hovedet, og mælken er begyndt at løbe lidt - nogle dage mere end andre. Men må i hvert fald få med ammeindlæg dagligt.

Men jeg tror nu ikke at disse ting kan forudsige en tidlig fødsel? Min jordmoder nævnte for mig, at hvis jeg 'bare' kan gå til uge 34, så gør det ikke noget med en eventuel tidlig fødsel. Nu går jeg og tænker på hvorfor hun mon sagde det, om hun også tror, at baby er på vej ud? :P :gruble:

Keg har lækket fra Ca halvvejs i begge mine graviditeter. Med Emil stod han også tidligt fast og jeg gik stadig tre dage over tid. Så det er ikke ensbetydende med en tidlig fødsel. Den lille har ikke sat sig fast endnu men jeg er også kun 27+0 på mandag.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 30. jul 2016, 13:35

Jeg har sovet 6 timer i streg uden at vågne :banan: ingen sovende fingre, ingen stoppet næse og ingen tissetrang - kan ikke huske hvornår det sidst er sket!

Og så har vi hentet vores nye bil, nu er der i den grad plads til lillesøster :-D
4
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 30. jul 2016, 13:37

Kolderudolf skrev:Jeg kender ingen fysiske butikker, men jeg har lige fundet en kjole til bryllup på siden purløg og persille. De har nogle virkelig fine :)

Det er også en fysisk butik :)
Og ellers er der Gravide Maver i Valby
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2363

Indlægaf achillaxedprune » 31. jul 2016, 08:39

Bøtte skrev:Jeg har sovet 6 timer i streg uden at vågne :banan: ingen sovende fingre, ingen stoppet næse og ingen tissetrang - kan ikke huske hvornår det sidst er sket!

Og så har vi hentet vores nye bil, nu er der i den grad plads til lillesøster :-D

Hvilken en har I så fået? :)

Jeg er nu i 29+0, og det føles herligt. Jeg går regelmæssigt til graviditetstræning hos en fys., svømmer og laver daglige øvelser. Det er dejligt, at begynde at opbygge lidt muskler igen, som forhåbentlig kan hjælpe til at gøre fødslen lidt mere tålelig. :)

Jeg har fået en henvisning til en vægtscanning her om 14 dage, da min læge ikke rigtigt tør gætte på størrelsen, og min jordemoder mente, at det måtte jeg gerne få så. Hurra... Så får vi lov til endnu en gang at se ind til Klint, der møffer rundt derinde. :love:
Jordemoderen skønnede ham til at være 13-1400 g., da jeg var 28+2. Hun sagde, at set stadig var indenfor normalen, men det er vist i den høje ende. Men det er jo også fint nok, så længe alting er i orden... Jeg drømmer om, at han er ca. 54 cm. lang og vejer 3800 g. ved fødslen... Aner ikke hvorfor, synes bare det er en passende størrelse. Min mand er født for tidligt, at i hans familie har der været rigtig mange for tidligt fødte. Håber ikke på, at det sker for os. Jeg vil gerne gå tiden ud og eventuelt et par dage over...

Og så har jeg sidste feriedag i dag... Øøøv. Gider ikke tilbage på arbejdet. :lol: Godt der kun er 3 uger til min barsel... Det er så vildt at tænke på. Det er sært som tiden går hurtigt og alligevel alt, alt, alt for langsomt!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 31. jul 2016, 09:06

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Jeg har sovet 6 timer i streg uden at vågne :banan: ingen sovende fingre, ingen stoppet næse og ingen tissetrang - kan ikke huske hvornår det sidst er sket!

Hvilken en har I så fået? :)

Jeg er nu i 29+0, og det føles herligt. Jeg går regelmæssigt til graviditetstræning hos en fys., svømmer og laver daglige øvelser. Det er dejligt, at begynde at opbygge lidt muskler igen, som forhåbentlig kan hjælpe til at gøre fødslen lidt mere tålelig. :)

Jeg har fået en henvisning til en vægtscanning her om 14 dage, da min læge ikke rigtigt tør gætte på størrelsen, og min jordemoder mente, at det måtte jeg gerne få så. Hurra... Så får vi lov til endnu en gang at se ind til Klint, der møffer rundt derinde. :love:
Jordemoderen skønnede ham til at være 13-1400 g., da jeg var 28+2. Hun sagde, at set stadig var indenfor normalen, men det er vist i den høje ende. Men det er jo også fint nok, så længe alting er i orden... Jeg drømmer om, at han er ca. 54 cm. lang og vejer 3800 g. ved fødslen... Aner ikke hvorfor, synes bare det er en passende størrelse. Min mand er født for tidligt, at i hans familie har der været rigtig mange for tidligt fødte. Håber ikke på, at det sker for os. Jeg vil gerne gå tiden ud og eventuelt et par dage over...

Og så har jeg sidste feriedag i dag... Øøøv. Gider ikke tilbage på arbejdet. :lol: Godt der kun er 3 uger til min barsel... Det er så vildt at tænke på. Det er sært som tiden går hurtigt og alligevel alt, alt, alt for langsomt!

En Ford S-max. Det er en hel balsal sammenlignet med den mini-stationcar, som vi havde før :-D

Dejligt du har det så godt :gogo: og dejligt med et lille kig indtil ham :lun:

Håber de tre uger til barsel går hurtigt :kys:
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 247

Indlægaf Kolderudolf » 31. jul 2016, 11:35

Bøtte: Dejligt med ny dyt. Den tror jeg også vi havde overvejet at købe. Er det ikke noget med, at der kan sidde 3 på forsædet?

Ach: Det er sejt, at du holder dig igang! Er nu også af den overbevisning, at det både er godt for mor og barn. Jeg knokler også for det og forsøger i hvert fald at gå 12.000 skridt om dagen og få svømmet osv.

Mini: Nåh, ja. Det vidste jeg ikke, at de også havde. Har du været inde i den?

Baah. Jeg troede ellers jeg var færdig med at være dårlig, men har lige lagt søndag formiddag ud med at kaste op. Jeg troede ellers den slags skulle være overstået i 19. uge. Vi har en brunch-aftale nu og håber ikke det kommer igen. Til gengæld har jeg ikke kvalme. Det kommer bare lige pludselig. Fra jeg følte ubehag til jeg kastede op gik der vist 15 sekunder. Øv.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 11:50

Tror I damer, at jeg kan nå at få en bestilling fra Asos inden ugen er omme, hvis jeg bestiller i dag? Kan ikke finde en leveringstid derinde... :/
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1211

Indlægaf godtnavn » 31. jul 2016, 12:03

Sangius skrev:Tror I damer, at jeg kan nå at få en bestilling fra Asos inden ugen er omme, hvis jeg bestiller i dag? Kan ikke finde en leveringstid derinde... :/

Det er et par år siden jeg bestilte sidst, men mener ikke det tog mere end 3 dage :)
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 31. jul 2016, 12:04

Rudolf, mener du tre bagsæder?

Den har i hvert fald tre fulde bagsæder, hvor der kan sidde tre autostole. Der er dog ikke isofix i midtersædet (ved ikke om der er i de helt nye modeller) Vi er tvivl om dette er sidste barn, så derfor valgte vi at satse på én med plads til en evt. 3'er. Stopper vi efter lillesøster, lever vi bare med den gode plads :lol:

Nogle af dem har også to sæder i bagagerummet, men det har vores ikke.

Mht isofix i alle tre sæder bagi, så har vi kun set det i Citröen C4 grand Picasso, og vi har ellers kigget på en del af de biler med plads til tre autostole.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 12:21

Nu har jeg købt denne kjole - håber den kommer, og passer i størrelsen. Endte med at købe en i str 40, selvom jeg var 38 før graviditeten. Synes bare jeg er større lidt over det hele også, så turde ikke en 38'er... :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1211

Indlægaf godtnavn » 31. jul 2016, 12:26

Den er godt nok flot Sangius :love:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 31. jul 2016, 12:30

Vi brugte formiddagen på skadestuen. S slog hovedet og fik en voldsom omgang affekt kramper, hun var helt væk, og faktisk var vi er kort øjeblik i tvivl om hun overhovedet træk vejret. Hun har engang før haft det, og der blev hun helt slatten de to gange hun besvimede, men kom begge gange til sig selv, denne gang blev hun fuldstændig spændt, og åbnede og lukkede øjnene, ind til de bare var helt lukket. Vi pustede hende i hovedet, kaldte, råbte og klappede på kinderne og der skete bare intet. Til sidst ringede jeg 112 og kort efter jeg kom i gennem begyndte hun at skrige lidt. Og da jeg blev stillet om til det sundhedsfaglige personale, skreg hun heldigvis højt og almindeligt.
De synes dog vi ligge skulle have hende tjekket af vagtlægen,fordi besvimmelsen kom så hurtigt efter hun slået hovedet.
Men efter 1 time i venteværelset, hvor hun var noget klattet og ked, fandt hun noget chokolade i min taske, og straks var verden god igen.
Lægen konstaterede også bare at hun vist var frisk igen.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 12:34

Bøtte skrev:Vi brugte formiddagen på skadestuen. S slog hovedet og fik en voldsom omgang affekt kramper, hun var helt væk, og faktisk var vi er kort øjeblik i tvivl om hun overhovedet træk vejret. Hun har engang før haft det, og der blev hun helt slatten de to gange hun besvimede, men kom begge gange til sig selv, denne gang blev hun fuldstændig spændt, og åbnede og lukkede øjnene, ind til de bare var helt lukket. Vi pustede hende i hovedet, kaldte, råbte og klappede på kinderne og der skete bare intet. Til sidst ringede jeg 112 og kort efter jeg kom i gennem begyndte hun at skrige lidt. Og da jeg blev stillet om til det sundhedsfaglige personale, skreg hun heldigvis højt og almindeligt.
De synes dog vi ligge skulle have hende tjekket af vagtlægen,fordi besvimmelsen kom så hurtigt efter hun slået hovedet.
Men efter 1 time i venteværelset, hvor hun var noget klattet og ked, fandt hun noget chokolade i min taske, og straks var verden god igen.
Lægen konstaterede også bare at hun vist var frisk igen.

Ej, øv en ubehagelig oplevelse!! Godt hun fik det bedre hurtigt. Så fik I dag også lige adrenalinen op at køre lidt her i weekenden :kram:
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 31. jul 2016, 13:19

Sangius skrev:Nu har jeg købt denne kjole - håber den kommer, og passer i størrelsen. Endte med at købe en i str 40, selvom jeg var 38 før graviditeten. Synes bare jeg er større lidt over det hele også, så turde ikke en 38'er... :fløjt:

Virkelig flot kjole!
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 31. jul 2016, 13:20

Og bøtte, øv en oplevelse!
0

Tilbage til "Graviditet"