Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 4. aug 2016, 16:56

Kolderudolf skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Hm, jeg har ringet til fødegangen her til morgen. Der kom en ordentlig klump slim ud til morgen (Sorry for details :lol:) og nu er jeg ret bange for, at det er tegn på at slimproppen er ved at gå.

I DK tjekker de jo om livmoderhalsen har den størrelse, den skal have og det har de indtil videre ikke gjort her. Og jeg har først tid til en scanning igen om 5 uger, hvilket også synes er lidt sært, når de i DK scanner hver 14. dag fra NF-scanning ved tvillinger. Så egentlig føler jeg mig nok lidt overladt til mig selv og så bliver man bare lidt mere pylret og bekymret, når kroppen gør lidt sære ting.

Men nu vil jordemoderen tale med en læge om hvorvidt de vi se mig, eller om vi bare skal se det an.

Hvad er status hos dig? :kram:

Tak for tanken :kys:

Det gik heldigvis fint. Eller i hvert fald sådan status qou. Sundhedsvæsnet her er sådan et lidt spøjst sted at være. Heldigvis var det en rigtig sød læge, der tog mig alvorligt. Han lavede en scanning af maven og sagde noget ala "Altså du har 2 fine babyer derinde med fine bankende hjerter. Vores scanningsudstyr er desværre ikke godt nok til at se andet" Så jeg aner intet om min livmoderhals eller noget andet, men han sagde, at jeg kun skulle være bekymret, hvis jeg havde veer eller blødte (Så tænker jeg alligevel, at bekymringen er for sen. Jeg skulle forhåbentlig kunne gøre noget inden vi når dertil :lol: )

MEN i morgen flyver vi til Danmark på ferie og må mandag har jeg en scanning på en privatklinik med lækkert, ordentligt udstyr, hvor de både kan lave ordentlige gennemscanninger af børnene (andet end.. "Tja, der er vist ikke noget, der hænger udenfor" som var det han sagde til den eneste scanning man får her :træt3: ) OG tjekke livmoderhals osv. (og få køn :lun: ) Shit, det glæder jeg mig til.

Det bliver spændende med den scanning i Danmark! Hvor langt er du når du få scanningen?
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 263

Indlægaf Kolderudolf » 4. aug 2016, 17:06

Ja, især med køn. Selvom de ligger hver for sig kan de stadig være enæggede. Det er kun hvis det er hver deres køn, at man med sikkerhed ved at det er tveæggede :)

Jeg er 19+5, så det er jo helt perfekt i forhold til misdannelses-scanning.
0
Lisen82
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Indlægaf Lisen82 » 4. aug 2016, 17:13

Jeg synes heller ikke det er det mest fantastiske at være gravid lige nu! Synes det er hårdt med bækkenløsning og føler mig stor og besværet nu! Og at det gør ondt bare jeg går en lille tur.Men prøver at nyde det. Ved jeg kommer til at savne alle sparkene og også maven. Sådan var det sidst.
Men i starten nød jeg det... Ved også det er min sidste graviditet så prøver at nyde det inden 3 bliver til 4! A glæder sig også helt vildt! Og krammer maven og siger hun elsker lillebror! Det nyder jeg!
Om lidt over en mdr er det slut! :gisp: :lun:

Var til 3. JM besøg i går. Alt så ud og han ligger med hovedet helt nede og er klar. :)
1
godtnavn
Kort karma: 295
Likede indlæg: 1850

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 17:20

Jeg fik matas babypakke i dag, fik den tilbudt da jeg var nede og købe gravid vitamin, og synes indholdet er lidt sært :genert: Altså, jeg ved godt den er gratis og det er da også meget fint, men pakken indeholdt 2 bleer, en øjenmakeupfjerner (ikkke en prøve, en hel stor flaske) og en prøve på baby zinkcreme. Altså, forstår ikke helt det store i pakken intet har med baby at gøre, men mangler nogen øjenmakeupfjerner kan jeg da anbefale at få den :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 4. aug 2016, 17:28

godtnavn skrev:Jeg fik matas babypakke i dag, fik den tilbudt da jeg var nede og købe gravid vitamin, og synes indholdet er lidt sært :genert: Altså, jeg ved godt den er gratis og det er da også meget fint, men pakken indeholdt 2 bleer, en øjenmakeupfjerner (ikkke en prøve, en hel stor flaske) og en prøve på baby zinkcreme. Altså, forstår ikke helt det store i pakken intet har med baby at gøre, men mangler nogen øjenmakeupfjerner kan jeg da anbefale at få den :lol:

Jeg forstår heller ikke helt indholdet i mataspakken, så du er ikke alene ;)

Er også skuffet over babysams pakke. Ved godt den er gratis og alt det, og ja man får også blespanden (men det er jo bare for at de kan sælge mega dyre refills til den :lol: ) men ok jeg havde vist sat forventningerne lidt op fordi jeg havde fået en goodiebag til et "klar parat baby" event der virkelig var god...
0
Lisen82
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Indlægaf Lisen82 » 4. aug 2016, 17:51

godtnavn skrev:Jeg fik matas babypakke i dag, fik den tilbudt da jeg var nede og købe gravid vitamin, og synes indholdet er lidt sært :genert: Altså, jeg ved godt den er gratis og det er da også meget fint, men pakken indeholdt 2 bleer, en øjenmakeupfjerner (ikkke en prøve, en hel stor flaske) og en prøve på baby zinkcreme. Altså, forstår ikke helt det store i pakken intet har med baby at gøre, men mangler nogen øjenmakeupfjerner kan jeg da anbefale at få den :lol:

Jeg synes også den er vildt sær den pakke /taske! :lol2: Jeg fik et blad,en prøve på noget creme,en lille fod salt og 2 bleer. Men ja ja den er jo gratis :)
Den fra Rema og den fra Super Brugsen og Fakta er ret gode! :gogo: Den fra Babysam er også lidt kedelig. Husker den som en del bedre sidste gang..
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 17:54

Lisen82 skrev:

Jeg synes også den er vildt sær den pakke /taske! :lol2: Jeg fik et blad,en prøve på noget creme,en lille fod salt og 2 bleer. Men ja ja den er jo gratis :)
Den fra Rema og den fra Super Brugsen og Fakta er ret gode! :gogo: Den fra Babysam er også lidt kedelig. Husker den som en del bedre sidste gang..

Føtex skulle vidst også være ret god (man får bl.a. en hel pakke bleer). Jeg har egentlig ikke tænkt at få dem allerede, troede ogås først man kunne senere men damen i matas spurgte om jeg ville have den og så sagde jeg jo ikke nej :) Men sjovt indholdet er forskelligt, men lige sært i allesammen :lol:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 17:54

Og så er det altså en ret stor taske de 3 små ting kommer i :lol:
0
Lilleluftballon
Kort karma: 22
Likede indlæg: 498

Indlægaf Lilleluftballon » 4. aug 2016, 19:03

Pakkerne fra føtex, fakta og rema er rigtig gode! Det kan anbefales at få dem hentet:)
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3547

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 19:17

Jeg ved sgu ikke helt hvordan jeg har det med at være gravid.
Jeg nyder det mere denne gang, fordi jeg fysisk har det bedre, men de sidste par dage har jeg været noget mere aktiv og det har resulteret i rigtig mange plukveer og ligamentsmerter :( Det lægger altså en dæmper på begejstringen.
Men jeg synes det er hyggeligt at mærke den lille fise rundt derinde. Er også begyndt at mærke hun hikker :lun:
Og S glæder sig umådeligt. Da jeg puttede hende her til aften sagde hun 'jeg bliver altså ked af det hvis babyen ikke er kommet ud til min fødselsdag'.
Det er hun heldigvis - så skal de se Dora sammen, mener S :lol: :lun:
Senest rettet af Bøtte 4. aug 2016, 19:49, rettet i alt 1 gang.
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 50
Likede indlæg: 520

Indlægaf Minionine » 4. aug 2016, 19:22

Jeg har nydt størstedelen af min graviditet. Jeg har stort set ikke haft gener, og har kunne holde min træning ved lige. Min elskede crossfittræning måtte jeg dog lægge på hylden for en måneds tid siden, da der var for mange øvelser jeg ikke kunne lave. Men glæder mig at komme igang igen på deres crossfit moms hold :) Jeg træner dog stadig i FW, og får nogle blikke og seje kommentarer, når jeg står og giver den gas :D Derudover svømmer jeg og går lange ture. Jeg forventer i høj grad at min relativt gode form kommer mig til gode under fødslen, ellers bliver jeg slemt skuffet :lol:

Jeg er 38+0 i dag, så det er ved at være virkelig tæt på :panik: Jeg kan godt mærke at utålmodigheden er begyndt at sætte ind for alvor. Maven er også mest i vejen nu, og jeg sover ikke særlig godt. På det sidste har jeg fået virkelig ondt i hænderne. Det ligner ikke at det er væske, men jeg har læst mig frem til, at det nok er det alligvel. Møg ubehageligt!
Jeg glææææder mig til at møde lillepigen og ikke mindst at få min krop for mig selv igen!

Jeg kan også anbefale gratispakkerne fra Føtex, fakta, Rema og Lidl. Jeg har så mange bleer, vådservietter, sutter og diverse plejeprodukter nu, at det ikke kommer til at mangle, før vi skal op i en større størrelse :D
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 19:29

Jeg er heller ikke stor fan af at være gravid, men det er de færreste vel i 1. trimester. Jeg har mange lykke-stunder hvor jeg føler mig som det heldigste menneske i verden, men omvendt har jeg så meget kvalme at jeg intet kan og synes verden er lidt hård. Er blevet asocial og inaktiv af at være gravid. Håber det bliver bedre i næste trimester.

Tilgengæld så synes jeg jeg spiser konstant, og taber mig!? Synes ikke jeg kaster så meget op, altså der er dage hvor jeg ikke alver andet end at kaste op, men de fleste dage er det kun et par gange og ikke umiddelbart efter mad. Så forstår det ikke helt, er meget mindre aktiv, spiser meget mere og vægten falder.
0
primle
Kort karma: 79
Likede indlæg: 509

Indlægaf primle » 4. aug 2016, 19:54

godtnavn skrev:Jeg er heller ikke stor fan af at være gravid, men det er de færreste vel i 1. trimester. Jeg har mange lykke-stunder hvor jeg føler mig som det heldigste menneske i verden, men omvendt har jeg så meget kvalme at jeg intet kan og synes verden er lidt hård. Er blevet asocial og inaktiv af at være gravid. Håber det bliver bedre i næste trimester.

Tilgengæld så synes jeg jeg spiser konstant, og taber mig!? Synes ikke jeg kaster så meget op, altså der er dage hvor jeg ikke alver andet end at kaste op, men de fleste dage er det kun et par gange og ikke umiddelbart efter mad. Så forstår det ikke helt, er meget mindre aktiv, spiser meget mere og vægten falder.

Jeg var næsten halvvejs med min datter før jeg begyndte at tage på. Og jeg spiste også hele tiden pga kvalme. Det er vist helt normalt :)
0
primle
Kort karma: 79
Likede indlæg: 509

Indlægaf primle » 4. aug 2016, 19:58

Jeg er taknemlig for at være gravid og for at vi snart er i mål med at få et barn mere.

Men jeg synes det har været noget øv. Jeg føler jeg er gået direkte fra massiv kvalme til bækkenproblemer. Og min sygemelding har nærmest ikke hjulpet.
Jeg glæder mig virkelig til han er ude og jeg kan se han har det godt og jeg kan få mulighed for at kunne noget igen (er godt klar over at jeg højst sandsynlig ikke springer rundt med det samme). Lige nu gør det ondt bare at løfte benet for at tage trusser på.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 434
Likede indlæg: 2993

Indlægaf achillaxedprune » 4. aug 2016, 20:01

Hvordan får man gratis babypakker? :genert:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"