Terminstråd - alle er velkomne :)

Lisen82
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 8. aug 2016, 16:49

Jeg har også noget med tal! :-D :D Sidst havde jeg termin 5/7 og kan ikke så godt li' ulige tal,så ville så gerne føde 4/7 eller 6/7 med hun kom så 29/6 og det blev den fineste dato.
Denne gang er det jo termin 7/9,og håber lidt det bliver lige i starten af september,,der er ret mange venner og familie der har 1-2 uger efter 7/9. De har dog alle sagt de gerne deler fødselsdag med ham :) Det er lidt sjovt sådan noget!

Held og lykke med scanningen Kolderudolf!

Her brugte vi vores weekend på Fyn. Først på Egeskov slot og så på lækkert hotel. Der blev dog gået en del om lørdagen. Så min krop var helt færdig i går og i dag! :mellow:
Har så mange plukkeveer for tiden,synes også det er svært at lave mindre end jeg gør. Måske hjælper det når A startet børnehave igen næste onsdag..
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 602
Likede indlæg: 3076

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2016, 20:24

Hvordan gik det Rudolf? :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kolderudolf » 9. aug 2016, 06:23

Det gik simpelthen så fint :lun:
Et styks pigebaby og et styks drengebaby på ca 300 gram hver blobber rundt derinde. Drengen er lige over gennemsnittet og pigen lige under, men deres tal var super fine.

Jeg kan virkelig anbefale det sted. Det er noget dyrere end de andre steder i København, men det er også kun overlæger der scanner. Hun brugte næsten 5 kvarter på det og gik ALT igennem. Livmoderhals, moderkagen, alle organer osv. Så det havde jeg virkelig brug for. Så nu er jeg en tryg tvillinge-gravid :)
16
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 602
Likede indlæg: 3076

Indlægaf Bøtte » 9. aug 2016, 06:26

Ih hvor dejligt :lun:
0
S :lun:
V :lun:
primle
Kort karma: 77
Likede indlæg: 458

Indlægaf primle » 9. aug 2016, 06:49

Dejlige nyheder, Rudolf :)
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 433
Likede indlæg: 4420

Indlægaf Ballademager » 9. aug 2016, 07:40

:clap:
JoyNips skrev:
Min eks mener dog, at jeg skal prøve at få baby til at komme 17. Januar på hans fødselsdag som en hyldest til ham. Jeg har prøvet at forstå hvorfor det at jeg har dyrket sex med en anden er en hyldest til ham, men det er ikke lykkedes mig endnu... :deer:

:lol:

Apropos eks og børn. Blev for et par år siden kontaktet af en eks (han var seriøst sær), der fortalte mig, at han ventede tvillinger, en dreng og en pige. Begge børn skulle opkaldes efter mig (pigen med mit navn, drengen skulle have den maskuline version af mit navn). Har stadig ikke luret, om den tvivlsomme ære er en kompliment eller virkelig creepy. Historen melder heller ikke noget om, hvordan den kommende mor var gået med til det :tie:

Måske er det faktum, at han har dyrket sex med en anden netop en hyldest til mig i dette lidt underlige tilfælde? :lol:

Sorry for off-topic.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
godtnavn
Kort karma: 270
Likede indlæg: 1673

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2016, 08:13

Årh hvor dejligt med en af hver kolderudolf :lun:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3006

Indlægaf Sangius » 9. aug 2016, 15:19

Jeg har slet ikke tænkt over det med tal. Hvis hun bare gider holde sig væk d. 19. september hvor vi har bryllupsdag, så er jeg tilfreds :D

En af mine kolleger er læge, og har arbejdet på fødegangen, så en gang i mellem kaster jeg mig lige op på frokost-bordet og får vurderet bebs derinde af hende :D
Hun ligger med hovedet nedad stadigvæk, og ligger ret godt nede, siger hun. Hun bedømmer hende til at være en fin størrelse, 1800 gram sådan cirka. Så det er da meget rart, lige at høre hvordan det står til derinde, og så dejligt at høre, at hun stadig ligger med hovedet nedad :clap:

Jeg er begyndt at få vildt ondt i mine skinneben i løbet af dagen. Det går først væk når jeg ligger med ned og slapper af, og så kommer det igen dagen efter i løbet af formiddagen. Er der nogen der har prøvet det? Evt. ved hvad det er? Det er ret belastende. :wacko:

Tillykke med veloverstået scanning Rudolf!! :love2:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 406
Likede indlæg: 2738

Indlægaf achillaxedprune » 9. aug 2016, 18:29

Vi har været til 3D og 4D scanning hos Lilleliv i KBH... Første gang i søndags, hvor Klint bevægede sig en del og hende, der scannede, ikke gjorde det særlig godt. Men vi fik lov til at komme derind igen om mandagen, gratis, og fik der en super god oplevelse. Vi så ham gabe og nøfle lidt rundt, og fik nogle rigtig fine billeder. :lun:

Se ham lige... Vores lille akrobat, der ligger og sutter på sin storetå. :dåne:
(Hans hånd, der ligger på kinden, ser dog lidt uhyggelig ud. :-p )
image.jpeg

Og hans fine ansigt... Han er bare lige som han skal være. :banan:
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. aug 2016, 20:21

Hvor vildt de kan få tæerne i munden inde i maven! Hvor er han fin!
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 406
Likede indlæg: 2738

Indlægaf achillaxedprune » 9. aug 2016, 20:55

godtnavn skrev:Hvor vildt de kan få tæerne i munden inde i maven! Hvor er han fin!

Vi var også meget imponerede! Men de er åbenbart super fleksible, de små babyer. Og mange tak... Det er så skønt at se, at han er helt normal og lige som han skal være. :)

Og så var de kommende bedsteforældre og min storebror med derinde i søndags, hvilket var en rigtig god oplevelse. :lun:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle

Indlægaf primle » 10. aug 2016, 07:13

Vores lillebror lå også med fødderne oppe ved ansigtet til 3D scanning - han er i hvert fald mere smidig end sin mor :-p

I dag skal jeg til jm. Vi skal snakke fødsel og jeg skal huske at spørge om saftevandet stadig er inkluderet på Aalborg sygehus :-D

I morgen er jeg 37+0. Lidt vildt synes jeg :blush:

I går fik jeg vasket babysengetøj og så satser jeg på at manden graver dynen og liften frem en af de nærmeste dage, så det også kan blive klar.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2016, 07:41

Vi var også til scanning i går, jeg brød helt sammen efter at have været på hospitalet og få taget blodprøve til doubletesten, jeg kan bare ikke være i den del af hospitalet uden alle følelserne fra da vi mistede dukker op igen. Så min kæreste mente det var bedst med en scanning så jeg kunne slappe af.

Og der lå også den fineste lille dansende 2,5 cm baby og vinkede til os :lun: Min kæreste fik tårer i øjnene og jeg tudede da vi hørte hjertet, den er bare så perfekt! Det er ret syret at man kan synes at et scanningsbillede, der objektivt er ret anonymt, forestiller verdens smukkeste og mest perfekte baby. Men det synes jeg altså vores er :genert:

Blev sat en enkelt dag tilbage, men venter til nakkefoldsscanningen med at tro på en termindato, det var jo lidt forskellig hver gang hun målte :)
6
primle

Indlægaf primle » 10. aug 2016, 11:15

Alt ser fint ud. Lillebror er vurderet til 2500-2600 g, så det er fint hvis han venter lidt endnu med at komme ud. Hovedet vender nedad og er ved at mase sig godt ned og hun tror ikke han flytter på sig.

Har en tid igen d. 7/9 og den håber vi så ikke vi får brug for :-D
3
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 339

Indlægaf Snowdrop » 10. aug 2016, 11:18

Ax, nåååårh hvor fint! :D

Kolderudolf, tillykke med veloverstået scanning. Hvor må det have været fantastisk endelig at kunne få lidt flere detaljer! Må have været halvhårdt at ligge fladt på ryggen i 5 kvarter! ;)

Godtnavn, dejligt med endnu en scanning der er som den skal være. Nu må NF godt skynde sig så du forhåbentlig kan få lidt ro. Tænker I at købe en AngelSound når du er så langt at man selv kan finde hjertelyd eller ville du være bekymret for din reaktion hvis det ikke lige lykkes?

-

Jeg var afsted til JM idag og lillefisen er sådan circus 2400 gram mente JM. Hun synes dog det var svært at vurdere fordi tøsen ligger langt inde - hvilket også forklarer hvorfor jeg synes jeg har en lille mave sammenlignet med andre der har termin omkring samme tid som mig. Altså jeg klager ikke, det er sq meget praktisk ;)
Og hun lå stadig med hovedet nedad :)
2

Tilbage til "Graviditet"