Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Kort karma: 68
Likede indlæg: 240

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 11. aug 2016, 15:52

Godtnavn hvilke badekar har du der skal pustet op?
Jeg vil SÅ gerne have et badekar men vi har ikke plads til et permenent desværre.
0
godtnavn
Kort karma: 291
Likede indlæg: 1836

Indlægaf godtnavn » 11. aug 2016, 16:32

xxx---xxx skrev:Godtnavn hvilke badekar har du der skal pustet op?
Jeg vil SÅ gerne have et badekar men vi har ikke plads til et permenent desværre.

Det store af disse: http://tubble.com/ og det er så dejligt! Vi har heller ikke plads til et fast badekar, det fylder hele gulvet, fra væg til toilet, og fra skab/vask til dør :lol:
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 11. aug 2016, 17:27

Jeg er SÅ misundelig! Sådan et gad jeg godt at have. Men min kæreste syntes jeg er sindsyg og vil ikke have jeg køber det. Han siger ellers aldrig nej til noget.
Han snakker om hvilke risiko der er ved der går hul på det og sådan noget tosset noget :sur:
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 11. aug 2016, 17:30

Ha ha så tæt på.
Jeg kom lige i tanke om vores badeværelse i Annexet. Der vil det godt kunne stå og det bruger vi kun som vaskerum og opbevaring af værktøj.
Men der er stadig vand og afløb.

Jeg kan allerede se mig selv sidde i det derover :lol:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 11. aug 2016, 18:23

Karbad hjælper på lænd og rygsmerter, og du er gravid, kan slet ikke se hvordan du kan undvære det! Det der man kan lyne over gør at vandet forbliver varmt vildt længe, og man kan sidde med en bog på det (eller mad :P ). Jeg fik det mega skidt og kæresten er ikke hjemme, så bliver intet karbad i aften, kan ikke overskue det.

Jeg var heldig at min kæreste synes det var en lige så god idé at købe det som mig, og så fik vi det da de var hvide/blå, synes det ser fjollet ud i sort :P
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3543

Indlægaf Bøtte » 11. aug 2016, 18:30

Jeg har haft tre dage på sofaen, jeg har kun lavet det absolut mest nødvendige, og gloet en masse tv, og det har faktisk haft den ønskede effekt, plukveerne har taget markant af :banan:
Nu kan jeg holde mig på 20-30 stykker dagligt, tror jeg. I weekenden var jeg på 10-20 stykker i timen (hvis jeg ikke lå eller sad ned).

Jeg har i dag genoptaget mit oprydningsprojekt og er kommet et godt stykke med gangen :gogo:
Regner med jeg kan nå det sidste i morgen og dermed stadig overholde min plan :-D
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 340

Indlægaf Snowdrop » 11. aug 2016, 18:37

godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:Godtnavn hvilke badekar har du der skal pustet op?

Det store af disse: http://tubble.com/ og det er så dejligt! Vi har heller ikke plads til et fast badekar, det fylder hele gulvet, fra væg til toilet, og fra skab/vask til dør :lol:

NØJ hvor er jeg misundelig. Vi har længe haft kig på tubble og ville gerne bestille et, men ikke engang det lille af dem passer i vores badeværelse. Øv :whine:

Men ja, du må gerne tage karbad og også gerne gå i spabad (sidstnævnte skal selvfølgelig være et sted hvor hygiejnen er i orden) og så skal du selvfølgelig lade være at få det for varmt :)
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 11. aug 2016, 19:25

Vi har været til MD i dag.

Lillebror var en stædig Lille en og ville helst ikke ligge så hun kunne få perfekte billeder.
Så jeg var både oppe og hoppe og ude og gå på trapper. Det tog næsten 50 min før han vendte sig ordenligt.

Næsten alt var ok. Lillebror har lidt forstørret nyre bækkener (mener jeg det hed) tallet må ligge på maks 0,5 og hans tal var 0,52 og 0,51.
Hun sagde det var meget normalt ved drenge og at vi ikke skulle være nervøse.
Dog skal vi til en ekstra scanning i uge 32. Det skulle jeg alligevel pga min astma. Så vi får lavet begge scanninger samme dag

Jeg er ikke nervøs men det havde nu været rart hvis alt bare var tip top. Men det erjo heldigvis så lille en ting, og ikke noget alvorligt på den måde

Jeg skulle så til læge samtale efterfølgende ogs kejsersnittet sidst.
Det var så meget spild af tid. Lægen havde ikke engang læst journalen og anede ikke hvorfor jeg fik kejsersnit og om det var akut eller planlagt.
Hendes mission var helt klart at få mig overtalt til at føde normalt. Jeg afbrød hende ret Hurigt fordi jeg ikke gad hendes salgstale og sagde at jeg aller helst ville føde normalt.
Og så lyste hun helt op, og sagde at det var en virkelig flot beslutning. Amen altså det var totalt til grin og spild af tid.

Det eneste nyttige hun fortalt var at jeg skal overvåges under hele fødslen og derfor ikke må komme i vand :(
Jeg har ikke ville føde i vand men meget gerne prøve det som smertelindring og det fik jeg hellere ikke lov til sidst da mit vand gik så mange dage før aktiv fødsel. Så det var en trist besked at få synes jeg:(
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 11. aug 2016, 19:33

Jeg skal til første lægesamtale i morgen, jeg kan virkelig ikke overskue det :genert: Det var så meget spild af tid sidst, men vandrejournalen skal jo laves. Derudover er det en ny læge, og jeg hader læger, bliver altid så nervøs og som et barn på 5 år der ikke kan sige et ord. Og jeg ævler altså ret meget normalt :lol: ved ikke hvorfor læger har den indvirkning på mig. Håber min nye læge er sød!

Og så er der lige en på min facebook der har annonceret at de skal have et barn til februar, efter at have set alle beskederne hun fik får jeg helt lyst til også snart at annoncerer det. Men jeg ved slet ikke om jeg har lyst til at skrive det offentlig på facebook, har I andre gjort det?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3543

Indlægaf Bøtte » 11. aug 2016, 19:39

Årh xxx, det er jeg ked men er sikker på alt er godt.
Min veninde oplevede det med deres datter, de blev scannet lidt ekstra mens ellers var der intet.

Godtnavn, ja vi valgt at offentliggøre det på fb.
Jeg var træt af spørgsmålene om der ikke snart kom en to'er, og havde lyst til at dele med verden at det endelig lykkes for os.
Du ved jo hvor længe vi prøvede og hvad vi var i gennem. Så da nf var gået godt trængte jeg til bare at glæde mig over det.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 202
Likede indlæg: 4137

Indlægaf Sangius » 12. aug 2016, 04:36

Vi delte det på facebook lidt tid efter md-scanningen. Synes det var rart at få fortalt alle, men var ikke klar før der. :)
1
Lulu
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 794

Indlægaf Lulu » 12. aug 2016, 04:58

Øv hvor træls med sådan en læge xxx. Og træls du ikke kan få lov at prøve at komme i vand.

Vi har ikke annonceret det på Facebook. Det gjorde vi heller ikke da jeg ventede Emil. Der kommer en opdatering med et billede af den lille når jeg har født. Så får de køn med i samme ombæring, det er åbenbart det fol glæder sig mest til. Alle der ved vi skal have en to'er har som det første spurgt hvad vi så skal have. Ingen synes åbenbart det er sjovt at det skal være en baby. "Ej man kan da ikke gå ni mdr uden at kende kønnet" siger de så. Nu har jeg snart gået 18 mdr med babyer i maven uden at kende kønnet, det er da gået meget godt. En baby er jo altså en baby og jeg kan ikke ændre kønnet uanset hvad.
0
JoyNips
Kort karma: 357
Likede indlæg: 4895

Indlægaf JoyNips » 12. aug 2016, 05:03

godtnavn skrev:Jeg skal til første lægesamtale i morgen, jeg kan virkelig ikke overskue det :genert: Det var så meget spild af tid sidst, men vandrejournalen skal jo laves. Derudover er det en ny læge, og jeg hader læger, bliver altid så nervøs og som et barn på 5 år der ikke kan sige et ord. Og jeg ævler altså ret meget normalt :lol: ved ikke hvorfor læger har den indvirkning på mig. Håber min nye læge er sød!

Og så er der lige en på min facebook der har annonceret at de skal have et barn til februar, efter at have set alle beskederne hun fik får jeg helt lyst til også snart at annoncerer det. Men jeg ved slet ikke om jeg har lyst til at skrive det offentlig på facebook, har I andre gjort det?

Vi har ikke annonceret noget på Facebook. Det kan vi gøre når baby er kommet. Jeg gider egentlig ikke hilsner fra alle mulige, jeg ikke har noget at gøre med til hverdag og jeg gider slet ikke "har du snart født"-henvendelser når det er ved at være oppe over.
Derudover bruger vi slet ikke Facebook på den måde. Jeg liker mest bare nuttede dyr derinde : D
0
primle
Kort karma: 78
Likede indlæg: 509

Indlægaf primle » 12. aug 2016, 06:16

Vi skrev det også på Facebook efter NF. Jeg holdt mig meget tilbage ved min nummer et (hensyn til nære veninder).

Her anden gang havde vi, ligesom Bøtte, brug for at have lov til at dele vores glæde efter det endelig var lykkes efter to MA.

Jeg kender ikke nogen, der sender 'er der sket noget' beskeder. Så det forestiller jeg mig ikke bliver noget problem :)
2
Lisen82
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Indlægaf Lisen82 » 12. aug 2016, 06:38

Dejligt med alle de gode scanninger! Tillykke! :lun:

Vi eller jeg har skrevet det på Facebook. Min kæreste bruger det ikke så meget. Men jeg gjorde det også sidst. Men denne gang ventede vi til efter MD scanning. Der var en del der vidste det før,men havde først rigtig lyst til at gøre det der.
Det var endelig meget rart at få det ud. Har ret mange venner og familie i Kbh og Sjælland som vi ikke ser eller snakker med hver dag,så kan de også følge lidt med..

Jeg er begyndt at kunne mærke han ligger endnu længere nede nu. Årh i går kunne jeg bedst ligge ned og helst ikke sidde for meget op :tie: Det gjorde ret ondt!
0

Tilbage til "Graviditet"