Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. aug 2016, 19:33

Jeg skal til første lægesamtale i morgen, jeg kan virkelig ikke overskue det :genert: Det var så meget spild af tid sidst, men vandrejournalen skal jo laves. Derudover er det en ny læge, og jeg hader læger, bliver altid så nervøs og som et barn på 5 år der ikke kan sige et ord. Og jeg ævler altså ret meget normalt :lol: ved ikke hvorfor læger har den indvirkning på mig. Håber min nye læge er sød!

Og så er der lige en på min facebook der har annonceret at de skal have et barn til februar, efter at have set alle beskederne hun fik får jeg helt lyst til også snart at annoncerer det. Men jeg ved slet ikke om jeg har lyst til at skrive det offentlig på facebook, har I andre gjort det?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Bøtte » 11. aug 2016, 19:39

Årh xxx, det er jeg ked men er sikker på alt er godt.
Min veninde oplevede det med deres datter, de blev scannet lidt ekstra mens ellers var der intet.

Godtnavn, ja vi valgt at offentliggøre det på fb.
Jeg var træt af spørgsmålene om der ikke snart kom en to'er, og havde lyst til at dele med verden at det endelig lykkes for os.
Du ved jo hvor længe vi prøvede og hvad vi var i gennem. Så da nf var gået godt trængte jeg til bare at glæde mig over det.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 12. aug 2016, 04:36

Vi delte det på facebook lidt tid efter md-scanningen. Synes det var rart at få fortalt alle, men var ikke klar før der. :)
1
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 563

Indlægaf Lulu » 12. aug 2016, 04:58

Øv hvor træls med sådan en læge xxx. Og træls du ikke kan få lov at prøve at komme i vand.

Vi har ikke annonceret det på Facebook. Det gjorde vi heller ikke da jeg ventede Emil. Der kommer en opdatering med et billede af den lille når jeg har født. Så får de køn med i samme ombæring, det er åbenbart det fol glæder sig mest til. Alle der ved vi skal have en to'er har som det første spurgt hvad vi så skal have. Ingen synes åbenbart det er sjovt at det skal være en baby. "Ej man kan da ikke gå ni mdr uden at kende kønnet" siger de så. Nu har jeg snart gået 18 mdr med babyer i maven uden at kende kønnet, det er da gået meget godt. En baby er jo altså en baby og jeg kan ikke ændre kønnet uanset hvad.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2859

Indlægaf JoyNips » 12. aug 2016, 05:03

godtnavn skrev:Jeg skal til første lægesamtale i morgen, jeg kan virkelig ikke overskue det :genert: Det var så meget spild af tid sidst, men vandrejournalen skal jo laves. Derudover er det en ny læge, og jeg hader læger, bliver altid så nervøs og som et barn på 5 år der ikke kan sige et ord. Og jeg ævler altså ret meget normalt :lol: ved ikke hvorfor læger har den indvirkning på mig. Håber min nye læge er sød!

Og så er der lige en på min facebook der har annonceret at de skal have et barn til februar, efter at have set alle beskederne hun fik får jeg helt lyst til også snart at annoncerer det. Men jeg ved slet ikke om jeg har lyst til at skrive det offentlig på facebook, har I andre gjort det?

Vi har ikke annonceret noget på Facebook. Det kan vi gøre når baby er kommet. Jeg gider egentlig ikke hilsner fra alle mulige, jeg ikke har noget at gøre med til hverdag og jeg gider slet ikke "har du snart født"-henvendelser når det er ved at være oppe over.
Derudover bruger vi slet ikke Facebook på den måde. Jeg liker mest bare nuttede dyr derinde : D
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 12. aug 2016, 06:16

Vi skrev det også på Facebook efter NF. Jeg holdt mig meget tilbage ved min nummer et (hensyn til nære veninder).

Her anden gang havde vi, ligesom Bøtte, brug for at have lov til at dele vores glæde efter det endelig var lykkes efter to MA.

Jeg kender ikke nogen, der sender 'er der sket noget' beskeder. Så det forestiller jeg mig ikke bliver noget problem :)
2
Lisen82
Kort karma: 13
Likede indlæg: 37

Indlægaf Lisen82 » 12. aug 2016, 06:38

Dejligt med alle de gode scanninger! Tillykke! :lun:

Vi eller jeg har skrevet det på Facebook. Min kæreste bruger det ikke så meget. Men jeg gjorde det også sidst. Men denne gang ventede vi til efter MD scanning. Der var en del der vidste det før,men havde først rigtig lyst til at gøre det der.
Det var endelig meget rart at få det ud. Har ret mange venner og familie i Kbh og Sjælland som vi ikke ser eller snakker med hver dag,så kan de også følge lidt med..

Jeg er begyndt at kunne mærke han ligger endnu længere nede nu. Årh i går kunne jeg bedst ligge ned og helst ikke sidde for meget op :tie: Det gjorde ret ondt!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 80
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 12. aug 2016, 07:55

Tror endelig jeg har fundet mirakelmidlet (7-9-13!!!) mod den lede natlige halsbrand. Jeg tager en balancid for at neutralisere mavesyren og så tager jeg 10ml galieve for at lægge "låg på" som apotekeren sagde så den mavesyre der evt. skulle være ikke kan trænge op i halsen.

Håber virkelig det her er løsningen, for jeg orker ikke flere af de nætter hvor man slet ikke kan sove for det, det gør så ondt med den halsbrand. Manglende nattesøvn kommer desuden tids nok :lol:
2
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 12. aug 2016, 09:59

Jeg er nået frem til at jeg gerne vil offentliggøre det på min facebook, men har ikke lyst til at det bliver offentliggjort på kærestens, så måske skal vi bare holde det fra facebook. Grunden til jeg har det sådan er at jeg er typen der ofte rydder op i venner, så har kun tætte venner eller folk jeg pt har social omgang med, dvs f.eks. studiekammerater er på, men stopper jeg et studie er det kun dem jeg bliver ved med at snakke med der bliver på min venneliste. Kæresten derimod har alle, altså, han tilføjer kun folk han omgås, men han rydder aldrig op, så han har folk han ikke har snakket med i årevis på sin facebook. Synes bare det bliver ret offentligt hvis det kommer ud til alle dem, omvendt kan jeg ikke rigtig sige han ikke må dele det hvis jeg gør. Uanset går der nogle uger/måneder før vi gør, så må se på det til den tid.

Og egentlig en god overvejelse med at man slipper for "har du født" beskeder, men tror (håber) ikke jeg har folk der vil skrive den slags. Det skulle lige være min mor, men hun får det at vide uanset :)

Min nye læge er så sød :banan: Har aldrig synes det var så hyggeligt at gå til lægen som i dag. Ved af gode grunde ikke om hun er dygtig endnu, men hun lykkedes med at tage blodprøve i første forsøg (har umulige arme og selv på hospitalet hos dem der ikke laver andet end at tage blodprøver plejer der at skulle 3-4 stik til) så lidt kan hun. Ej jeg er så positiv!
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 12. aug 2016, 11:32

Jeg skrev noget på Facebook om baby, men først for et par måneder siden. Sidst skrev jeg noget efter md scanning. Har ikke tænkt nærmere over det.
"Sker der noget" beskederne er begyndt her, men kun fra folk jeg kender rigtigt godt (fx mine forældre) så der gør Facebook nok ikke den store forskel.

Og nå ja - der sker ikke noget! Nu begynder utålmodigheden at ramme mig, kan jeg godt mærke. 38+4 idag;)
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 12. aug 2016, 12:24

Hepper på snarlig fødsel, lilleluftballon! :kys:

Kolderudolf – hvor blev du scannet henne? Og tillykke med den fine scanning :lun:
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 12. aug 2016, 12:31

Her går alt godt – igen. Var en tur forbi fødegangen i sidste uge grundet blødning, mavesmerter og plukkeveer. Blev beordret en uges afslapning. Den ophørte i går, hvor jeg snuppede en skriftlig seks timers eksamen og fire timers arbejde derefter, kan lige love for at jeg var kvæstet. Har sovet ti timer i nat og er klar til en middagslur :D

Mogens (det hedder maven pt) mosler rundt og giver nogle gevaldige spark fra sig. Vi gror begge to så fint :lun: I næste uge står den på 2. besøg hos jm og om halvanden måneds tid vækstscanning.

Det var lidt pudsigt i går – en kollega spurgte, hvornår jeg har termin. Det er jo midt december. Hendes respons var naturligvis, at vi ikke måtte håbe, at det blev juleaften. Den kunde jeg var ved at ekspedere pegede hen på sin søn og sagde, at han var født juleaften og så snakkede vi lidt om det. Da de skulle afsted kaldte hun på sønnen – som havde præcis det navn, som jeg går og overvejer og prøver lidt af. Han var så sød og fin, at jeg nu er endnu mere vild med det :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 13. aug 2016, 16:24

Min urin blev sendt til dyrkning da jeg var til lægen, og kan mærke jeg er lidt bekymret for det. Altså, ved godt det ikke er farligt at få blærebetændelse hvis det bliver behandlet, men får først svar om en uge, så jeg synes virkelig det er ubehageligt at vente, det er jo farligt indtil det bliver behandlet.

Ej hvor er der mange fjollede bekymringer når man er gravid! Det hjælper bestemt heller ikke at google ting :genert:

Tilgengæld er jeg i morgen nået 25% af vejen i min graviditet :banan: Det lyder af meget mere end 10+0 :lol:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 13. aug 2016, 16:26

Alfe: er navnet hemmeligt? Min nevø er født et par dage før juleaften, og han synes det er fedt :) Tror det handler meget om omgivelsernes reaktion, får børn at vide det er synd for dem de har fødselsdag der så bliver de måske triste, hvor min nevø først nu som 15årig har overvejet det kunne være skidt da en dame fortalte ham det var synd for ham, han havde aldrig selv overvejet det.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 80
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 13. aug 2016, 16:27

godtnavn skrev:Min urin blev sendt til dyrkning da jeg var til lægen, og kan mærke jeg er lidt bekymret for det. Altså, ved godt det ikke er farligt at få blærebetændelse hvis det bliver behandlet, men får først svar om en uge, så jeg synes virkelig det er ubehageligt at vente, det er jo farligt indtil det bliver behandlet.

Ej hvor er der mange fjollede bekymringer når man er gravid! Det hjælper bestemt heller ikke at google ting :genert:

Tilgengæld er jeg i morgen nået 25% af vejen i min graviditet :banan: Det lyder af meget mere end 10+0 :lol:

En UGE? Hos min læge tager det et døgn :gruble:
0

Tilbage til "Graviditet"