Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 168

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 18. aug 2016, 21:27

godtnavn skrev:Vores varme vand er røget og blvier kun lunket :whine: Hvilket jeg selvfølgelig først opdager efter jeg har pustet badekarret op, sat den kolde og varme hane som de skal stå og fyldt bassinet halvt :whine: Ingen karbad til mig. Jeg giver graviditeten skylden for at have tudet over manglende karbad.

Øv stakkels dig :ae:

Ved i hvad der kan være galt?
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1242

Indlægaf godtnavn » 18. aug 2016, 21:32

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Vores varme vand er røget og blvier kun lunket :whine: Hvilket jeg selvfølgelig først opdager efter jeg har pustet badekarret op, sat den kolde og varme hane som de skal stå og fyldt bassinet halvt :whine: Ingen karbad til mig. Jeg giver graviditeten skylden for at have tudet over manglende karbad.

Øv stakkels dig :ae:

Ved i hvad der kan være galt?

Nej, men heldigvis bor vi til leje så der er nogen der ordner det for os, håber bare det sker hurtigt :) Badekarret står stadig oppustet i brusekabinen nu da jeg satser på et lækkert varmt bad i morgen. Håber bare der er nogen af de andre beboer der brokker sig, for jeg står ikke op kl 08 bare for at gå ned og give besked, men mon ikke nogle andre i opgangen opdager det når de skal have bad i morgen tidligt?

Nu overvejer jeg at sætte vækkeuret, tænk hvis vi skal undvære varmt vand hele weekenden :shock:
0
Rebecca9000
Kort karma: 3
Likede indlæg: 13

Indlægaf Rebecca9000 » 19. aug 2016, 19:19

@Lisen82
TILLYKKE!! :lun: :lun: :lun:

@godtnavn
Haha, det er da sødt at hun er så engageret :klap: Jeg glæder mig helt vildt til at kunne fortælle vores familier det! Det bliver altså så stort :love: Vi har aftalt (jeg har aftalt… :genert: ) at vente til NF-scanning.

Hvor er det pænt af folk at spørge om I vil sidde ned i offentlig transport. Det er virkelig så høfligt :) Kald mig gammeldags, men der mangler altså lidt af den slags i nogen sammenhænge.. Man kan jo altid sige nej tak :)

Her har kvalmen fået rigtig fat. Øv. Jeg var åbenbart lige kæphøj nok den anden dag da jeg sagde herinde at jeg ikke rigtig mærkede noget. Både i går og i dag har været rigtig, rigtig slemme. Som rigtig onde tømmermænd, bare uden at have fået lov at have det sjovt dagen før :trist:
Det hjælper lidt at spise, så jeg forudser allerede at jeg bliver ret tyk af det her. Har de sidste 2 dage levet af tuckiks, blå druer og dansk vand med citrus.

I går var rigtig slem. Vi skal til stor fødselsdagsfest i morgen og jeg havde absolut intet der var fint nok til den dresscode der er annonceret - og havde kun i går eftermiddag til at gøre noget ved det.
Så jeg måtte ned i byen efter arbejde - sammen med resten af byen + opland!! - og lede efter tøj. Jeg svedte og svedte, havde en forfærdelig kvalme, var sikker på jeg skulle kaste op, og samtidig var jeg nødt til at prøve en masse tøj der sad skrækkeligt på min oppustede krop (jeg nyder også min forstoppelse lige pt).
Endte med i ren desperation at købe alt for dyr kjole som er…fin nok. Jeg skulle bare HJEM på det tidspunkt :lol: :lol: :lol:
Sikke en skøn tid :lol2:
1
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 19. aug 2016, 21:07

Rebecca9000 skrev:@Lisen82
TILLYKKE!! :lun: :lun: :lun:

@godtnavn
Haha, det er da sødt at hun er så engageret :klap: Jeg glæder mig helt vildt til at kunne fortælle vores familier det! Det bliver altså så stort :love: Vi har aftalt (jeg har aftalt… :genert: ) at vente til NF-scanning.

Hvor er det pænt af folk at spørge om I vil sidde ned i offentlig transport. Det er virkelig så høfligt :) Kald mig gammeldags, men der mangler altså lidt af den slags i nogen sammenhænge.. Man kan jo altid sige nej tak :)

Her har kvalmen fået rigtig fat. Øv. Jeg var åbenbart lige kæphøj nok den anden dag da jeg sagde herinde at jeg ikke rigtig mærkede noget. Både i går og i dag har været rigtig, rigtig slemme. Som rigtig onde tømmermænd, bare uden at have fået lov at have det sjovt dagen før :trist:
Det hjælper lidt at spise, så jeg forudser allerede at jeg bliver ret tyk af det her. Har de sidste 2 dage levet af tuckiks, blå druer og dansk vand med citrus.

I går var rigtig slem. Vi skal til stor fødselsdagsfest i morgen og jeg havde absolut intet der var fint nok til den dresscode der er annonceret - og havde kun i går eftermiddag til at gøre noget ved det.
Så jeg måtte ned i byen efter arbejde - sammen med resten af byen + opland!! - og lede efter tøj. Jeg svedte og svedte, havde en forfærdelig kvalme, var sikker på jeg skulle kaste op, og samtidig var jeg nødt til at prøve en masse tøj der sad skrækkeligt på min oppustede krop (jeg nyder også min forstoppelse lige pt).
Endte med i ren desperation at købe alt for dyr kjole som er…fin nok. Jeg skulle bare HJEM på det tidspunkt :lol: :lol: :lol:
Sikke en skøn tid :lol2:

Nej man skal ikke glæde sig for meget, så vender det bare og man ender med syg kvalme!
Jeg synes det var skrækkeligt denne gang. Og for mig var deg også som en vild omgang tømmermænd på den virkelige onde måde.
Heldigvis går det ofte over, og det gjord det også for mig omkring uge 12.

Men fedt du da fandt en kjole ;)
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 19. aug 2016, 21:09

Har jeres blodåre på brystet og over ændret sig?

Jeg har pludselig fået kæmpe blodåre ned af brysterne og over brystet altså mellem toppen af brystet og halsen.
Det ser helt tosset og vildt ud og jeg blev helt forskrækket da jeg så det.
Jeg kan læse det er helt normalt men sidst skete det bare ikke så det var en overraskelse.

Er der nogen der ved om der hurtigere kommer mælk anden gang end første gang. Føler mine bryster er ved at ændre sig drastisk :s
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1242

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2016, 09:45

xxx jeg husker du er en hel del længere end mig (men da du ikke er på forsiden har jeg faktisk ingen idé om hvor meget) men jeg har allerede fået meget anderledes bryster, de er vokset en del, men også min brystvorte har ændret sig, den har altid været meget flad og lille, og den er både blevet større og mere strittende. Derudover har jeg som dig også tydeligere blodåre, ikke helt oppe fra halsen, men tydelige blå streger på brystet og hele vejen rundt om "det brune", det ser lidt farligt ud men kan læse det er normalt :)
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1858

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 09:59

xxx---xxx skrev:Har jeres blodåre på brystet og over ændret sig?

Jeg har pludselig fået kæmpe blodåre ned af brysterne og over brystet altså mellem toppen af brystet og halsen.
Det ser helt tosset og vildt ud og jeg blev helt forskrækket da jeg så det.
Jeg kan læse det er helt normalt men sidst skete det bare ikke så det var en overraskelse.

Er der nogen der ved om der hurtigere kommer mælk anden gang end første gang. Føler mine bryster er ved at ændre sig drastisk :s

Min blodårer på brysterne er blevet mere blålige og tydelige, men de buler ikke ud eller noget. :)

Jeg har gået med ammeindlæg siden omkring uge 20-25 stykker (kan ikke lige huske det), og er nu uge 34. Jeg er førstegangsgravid. Jeg tror det er meget individuelt hvordan ens bryster reagerer på en graviditet, samt de kloge hoveder jo altid siger, at ikke to graviditeter er ens. :)
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2965

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2016, 10:18

Jeg har ikke nogen synlige blodårer. Mine bryster er også kun vokset moderat, jeg bruger stadig samme størrelse bh, men fylder den bare mere ud nu. Og jeg skal bruge sportsbh når jeg rider, det har aldrig været nødvendig før.

Til gengæld synes jeg, at jeg har fået pels på maven. :slem: Heldigvis er det lyse hår, men jeg er altså sikker på, at jeg er mere dunet end før jeg blev gravid.

Og så "trækker" det rundt om brystvorterne når jeg vågner om morgenen.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 20. aug 2016, 10:27

Har også fået tydeligere blodårer og areola er blevet noget mørkere.
Lækker overhovedet ikke, selvom jeg er 36+4 og kan læse mig til at det er helt normalt at lække på nuværende tidspunkt, også som førstegangsgravid. Håber så bare det også er helt normalt ikke at gøre det!
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 274

Indlægaf Lilleluftballon » 20. aug 2016, 10:30

Mine bryster er vokset meget og har også fået de der vilde blå blodårer. Men lækker kun meget meget lidt, selvom jeg nu er 39+5. Det gjorde jeg heller ikke sidst, før mælken løb til.
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2965

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2016, 10:33

Om en uge er jeg i øvrigt nøjagtig halvvejs!
3
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 20. aug 2016, 10:43

Tak for alle jeres svar. :banan: det er altid dejligt at høre andres erfaring.

Godtnavn jeg er 21+2. Har tidligere udfyldt til forsiden men gør det igen senere :)

Jeg kan huske fra sidst at jeg lækkede når kæresten og jeg hyggede da jeg var omkring uge 23 :slem:
Den del glæder jeg mig ikke til :lol:
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 20. aug 2016, 10:44

Snowdrop skrev:Har også fået tydeligere blodårer og areola er blevet noget mørkere.
Lækker overhovedet ikke, selvom jeg er 36+4 og kan læse mig til at det er helt normalt at lække på nuværende tidspunkt, også som førstegangsgravid. Håber så bare det også er helt normalt ikke at gøre det!

Det tror jeg er helt normalt. Jeg husker ikke jeg som sådan lækkede medmindre jeg som sagt blev opstemt :tie:
Og jeg ammede helt fint.
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 20. aug 2016, 10:49

Navn: xxx---xxx
Alder: 30 år
Beskæftigelse: Bank ansat
Mands alder: 34 år
Bor: Midtsjælland
Fødested: Roskilde
Prøvet siden: December
Testet positiv: 22 april
Termin: 29-12-16
Andre børn: N fra november 16
Vide kønnet: JA - vi venter os endnu en dejlig dreng
NF-dato: 14-06-16
MD-dato: 11-08-16
Første lægebesøg: -
Første jm-konsultation: 21-07-16
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 433

Indlægaf Minionine » 20. aug 2016, 10:56

Kæmpe tillykke til Primle og Lisen :love2: Det er egentlig snyd sådan at hoppe køen over! :P Jeg er 40+2 i dag og jeg oooorker ikke mere.. Kom nu uuuuud!

Til brystsnakken kan jeg sige, at mine voksede ganske lidt i starten, men jeg har stadig kunne bruge mine bh'er. Jeg måtte dog købe en ny sports bh, da brysterne ikke kunne være i den gamle. Jeg har på intet tidspunkt lækket, men hvis jeg klemmer brystet sammen, kommer der dråber med råmælk. Det ser faktisk temmelig nasty ud, lidt som betændelse haha! :slem:

Vi besluttede her for nyligt at min mor også skal med til fødslen. Jeg har slet ikke tænkt over, at der kunne være andre med end min kæreste, men det fik vi lige afklaret med JM. Jeg tror hun vil være en god støtte både for mig og for kæresten. Det skal dog være sådan, at det er "vores" begivenhed, og kæresten skal ikke føle sig som et tredjehjul. Min mor er heldigvis ikke typen der overtager situationen, og jeg er sikker på, at hun vil kunne skabe ro omkring os.
Er der andre, som har haft deres mødre med, eller som skal have det? :)
2

Tilbage til "Graviditet"