Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Re:

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 11:05

Minionine skrev:Kæmpe tillykke til Primle og Lisen :love2: Det er egentlig snyd sådan at hoppe køen over! :P Jeg er 40+2 i dag og jeg oooorker ikke mere.. Kom nu uuuuud!

Til brystsnakken kan jeg sige, at mine voksede ganske lidt i starten, men jeg har stadig kunne bruge mine bh'er. Jeg måtte dog købe en ny sports bh, da brysterne ikke kunne være i den gamle. Jeg har på intet tidspunkt lækket, men hvis jeg klemmer brystet sammen, kommer der dråber med råmælk. Det ser faktisk temmelig nasty ud, lidt som betændelse haha! :slem:

Vi besluttede her for nyligt at min mor også skal med til fødslen. Jeg har slet ikke tænkt over, at der kunne være andre med end min kæreste, men det fik vi lige afklaret med JM. Jeg tror hun vil være en god støtte både for mig og for kæresten. Det skal dog være sådan, at det er "vores" begivenhed, og kæresten skal ikke føle sig som et tredjehjul. Min mor er heldigvis ikke typen der overtager situationen, og jeg er sikker på, at hun vil kunne skabe ro omkring os.
Er der andre, som har haft deres mødre med, eller som skal have det? :)

Min mor skal også med til fødslen. Hun er ret indforstået med, at det ikke er 'hendes sted', eller hvad man skal sige. Jeg har snakket med hende om, at jeg måske sender hende ud. Måske kan vi bruge hendes støtte, måske kan vi ikke, det er så svært at vide. Men ind til videre, tror jeg hun kunne være en god støtte. Min mor tager det helt roligt, og siger, at hun er der i det omfang vi har brug for. Det kan godt være, at jeg ender med at synes det er rarest at det kun er min mand der er der. Who knows. :)
1
Brugeravatar
Sangius

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 11:08

xxx---xxx skrev:Tak for alle jeres svar. :banan: det er altid dejligt at høre andres erfaring.

Godtnavn jeg er 21+2. Har tidligere udfyldt til forsiden men gør det igen senere :)

Jeg kan huske fra sidst at jeg lækkede når kæresten og jeg hyggede da jeg var omkring uge 23 :slem:
Den del glæder jeg mig ikke til :lol:

Jeg lækker ud gennem BH og trøje hvis jeg ikke har ammeindlæg på, har jeg prøvet på arbejdet et par gange, hvis jeg glemte mine indlæg :genert:

Jeg håber det betyder at mælken bare kommer uden problemer, for det er sgu irriterende, og gå og lække i månedsvis før man egentlig skal bruge det til noget :P
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 80
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 20. aug 2016, 11:14

Hm, der kommer ikke noget der overhovedet ligner ud her. Heller ikke når jeg er opstemt eller klemmer brystvorten. Jo, der kommer dråber med helt klar væske ud når brystvorterne klemmes, men det har der gjort siden flere måneder før jeg blev gravid, såeh det tæller nok ikke. Aner ikke hvad det er i øvrigt, troede at det skyldtes hyperprolaktinæmi, men mine prolaktin-niveauer var blevet normale da de blev testet nogle måneder før jeg blev gravid (de var forhøjede for 10 år siden).

Men nå, som flere har skrevet til mig nu, så er det også normalt ikke at lække før fødslen, så satser på jeg bare er heldig der også, ligesom jeg har været med så mange andre udeblevne symptomer :)
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 11:19

Snowdrop skrev:Hm, der kommer ikke noget der overhovedet ligner ud her. Heller ikke når jeg er opstemt eller klemmer brystvorten. Jo, der kommer dråber med helt klar væske ud når brystvorterne klemmes, men det har der gjort siden flere måneder før jeg blev gravid, såeh det tæller nok ikke. Aner ikke hvad det er i øvrigt, troede at det skyldtes hyperprolaktinæmi, men mine prolaktin-niveauer var blevet normale da de blev testet nogle måneder før jeg blev gravid (de var forhøjede for 10 år siden).

Men nå, som flere har skrevet til mig nu, så er det også normalt ikke at lække før fødslen, så satser på jeg bare er heldig der også, ligesom jeg har været med så mange andre udeblevne symptomer :)

Det er jo helt normalt både at lække og ikke at lække, så mon ikke vi alle nok får en masse mælk før eller siden :)

Jeg kunne godt være dette foruden, da brysterne jo er helt udelukket i diverse ægteskabelige aktiviteter, og jeg konstant skal huske de der skide indlæg, og ellers rende rundt med toiletpapir i BH'en hvis jeg glemmer dem :genert: :P

Men det kan man vel sikkert lige så godt vænne sig til. :lol:
Senest rettet af Sangius 20. aug 2016, 11:34, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 80
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 20. aug 2016, 11:28

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:Hm, der kommer ikke noget der overhovedet ligner ud her. Heller ikke når jeg er opstemt eller klemmer brystvorten. Jo, der kommer dråber med helt klar væske ud når brystvorterne klemmes, men det har der gjort siden flere måneder før jeg blev gravid, såeh det tæller nok ikke. Aner ikke hvad det er i øvrigt, troede at det skyldtes hyperprolaktinæmi, men mine prolaktin-niveauer var blevet normale da de blev testet nogle måneder før jeg blev gravid (de var forhøjede for 10 år siden).

Det er jo helt normalt både at lække og ikke at lække, så mon ikke vi alle nok får en masse mælk før eller siden :)

Jeg kunne godt være dette foruden, da brysterne jo er helt udelukket i diverse ægteskabelige aktiviteter, og jeg konstant skal huske de der skide indlæg, og ellers rende rundt med toiletpapir i BH'en hvis jeg glemmer dem :genert: :P

Men det kan man vel sikkert lige så godt vende sig til. :lol:

Hehe, ja det kunne jeg forestille mig. Jeg ville heller ikke synes det var specielt fedt hvis de lækkede midt under hygge... Sålænge det er normalt at de slet ikke gør og at man stadig kan få masser af mælk til den lille når hun kommer, så foretrækker jeg klart det ikke lækker :lol:
1
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 20. aug 2016, 11:37

Jeg skal også have min mor med til fødslen – hvis hun når det. Det satser jeg på, men det er jo aldrig rigtig til at sige, når vi bor i hver vores ende af landet.

Er det ok for jer, at jeg sletter dem på terminslisten, der har født? Eller hvordan tænker I, at det kan gøres?
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1211

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2016, 11:56

alfe skrev:Jeg skal også have min mor med til fødslen – hvis hun når det. Det satser jeg på, men det er jo aldrig rigtig til at sige, når vi bor i hver vores ende af landet.

Er det ok for jer, at jeg sletter dem på terminslisten, der har født? Eller hvordan tænker I, at det kan gøres?

Måske kan man lave en liste nedest der hedder "har født" og så en liste med navnene og evt. fødselsmåned. Jeg synes i hvert fald forsiden er forvirrende pt med folk der har født for et halvt år siden :)
1
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1211

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2016, 12:00

Min mor vil meget gerne med til fødslen, det nævnte hun sidst jeg var gravid, men det skal hun godt nok ikke. Min kæreste skal være den eneste der er med (og selvfølgelig en jordemoder).
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 20. aug 2016, 12:02

godtnavn skrev:
alfe skrev:Jeg skal også have min mor med til fødslen – hvis hun når det. Det satser jeg på, men det er jo aldrig rigtig til at sige, når vi bor i hver vores ende af landet.

Måske kan man lave en liste nedest der hedder "har født" og så en liste med navnene og evt. fødselsmåned. Jeg synes i hvert fald forsiden er forvirrende pt med folk der har født for et halvt år siden :)

Enig. Det er en god idé :)
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 20. aug 2016, 12:13

Nu er forsiden opdateret. Jeg har kun sat fødselsdato på dem, som var nemme at finde. Det der med at sidde og rode 220 sider igennem magtede jeg ikke lige :genert:
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 20. aug 2016, 12:25

Et Trusseindlæg klippet over kan fungere som indlæg, hvis man har glemt og ligger inde med sådan et. Det lærte jeg på den gamle debat :-D

Jeg overvejer lige i dag om jeg er begyndt at lække gennem nattrøjen mens jeg gjorde rent eller om det bare er vand.
Sidst lækkede jeg lidt, længe før termin. Denne gang har jeg ikke observeret noget.

Mine bryster har ikke ændret sig meget. De er lidt mørkere end normalt. Og lidt større. Indtil videre har jeg klaret det med en forlænger i bh'en. Har et par arvede amme bh'er, jeg håber der kan passe, når mælken løber til. Pt er de i hvert fald for store.
1
S :lun:
V :lun:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2859

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2016, 19:07

Hvis man gerne vil kunne mærke sin baby, så skal man bare lægge sig med 10 kg kat på maven. Så kan man pludselig mærke hver en bevægelse, baby laver. :D

Tip hermed givet videre!
1
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 19:11

JoyNips skrev:Hvis man gerne vil kunne mærke sin baby, så skal man bare lægge sig med 10 kg kat på maven. Så kan man pludselig mærke hver en bevægelse, baby laver. :D

Tip hermed givet videre!

Jeg synes også det var nemmere at mærke bebs når jeg lå på maven, eller havde noget tungt oven på maven. :D

Nu er det ikke rigtigt et problem. Nu er problemet mere om man kan overtale baby til at lade være med at stikke fødderne op ind under ribbene :wacko:
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2859

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2016, 19:15

Sangius skrev:
JoyNips skrev:Hvis man gerne vil kunne mærke sin baby, så skal man bare lægge sig med 10 kg kat på maven. Så kan man pludselig mærke hver en bevægelse, baby laver. :D

Tip hermed givet videre!

Jeg synes også det var nemmere at mærke bebs når jeg lå på maven, eller havde noget tungt oven på maven. :D

Nu er det ikke rigtigt et problem. Nu er problemet mere om man kan overtale baby til at lade være med at stikke fødderne op ind under ribbene :wacko:

Jeg mærkede den også første gang hos kiropraktoren mens jeg lå på maven og fik knækket ryg. Glæder mig nu til den bliver lidt større så jeg kan mærke den bedre - og frygter lidt når den bliver meget større... :S

(Og så glæder jeg mig til om halvanden uge hvor vi får kønnet at vide og ikke længere behøver at kalde den for "den"...)
1
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 19:17

JoyNips skrev:
Sangius skrev:

Tip hermed givet videre!

Jeg mærkede den også første gang hos kiropraktoren mens jeg lå på maven og fik knækket ryg. Glæder mig nu til den bliver lidt større så jeg kan mærke den bedre - og frygter lidt når den bliver meget større... :S

(Og så glæder jeg mig til om halvanden uge hvor vi får kønnet at vide og ikke længere behøver at kalde den for "den"...)

Det er også fantastisk at kunne mærke noget hver dag, og mærke fødder, hoved og røv :D

Selvom det nogen gange kan gøre ret nas (især når de strækker sig :s ) så ville jeg ikke bytte det med noget :dåne:

Det bliver fantastisk at få kønnet!!! Der gik lige et par uger før jeg kunne vænne mig til at sige 'hun' i stedet for 'den'. :D
0

Tilbage til "Graviditet"