Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 14. feb 2016, 19:54

Håber i har haft nogle gode weekender rundt omkring.

Min søndag har været præget af massiv kvalme. Så kan jeg lære ikke at begynde at sige højt, at jeg syntes den var på retur :whine:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 15. feb 2016, 07:37

Tak for god bedringer :kys:. Øv, at vi er flere herinde, der er dårlige af den ene eller den anden grund :ae:. Jeg håber virkelig, at jeres graviditetskvalme mv snart forsvinder.

Danseprinsessen, tillykke med fødselsdagen :banan: :kys:. Dejligt, at du har haft nogle gode dage. Det er (desværre) helt almindeligt, at man får en nedtur efter nogle dejlige dage.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at din tilknytning til graviditeten og barnet kommer snigende - og ikke dukker op fra den ene dag til den anden. Heller ikke selvom du ser baby på en scanning eller mærker liv. For mange mødre tager det flere måneder efter fødslen.

Jeg skriver det, for at du ikke skal blive skuffet/få det dårligt, hvis MD-scanningen ikke ændre det store.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 15. feb 2016, 11:14

Så er jeg hjemme, med et styk vandrejournal - ej hvor er det underligt altså. Hehe!

BMI blev sat til 26 - så det er super. Lægen var enig med mig i at BMI er et åndsvagt tal der ikke tager højde for bygning og generel sundhedstilstand. Tror det betyder nul glukosetest! YES :banan:

God bedring til alle jer det render og har det dårligt, øv for en omgang da!
1
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 15. feb 2016, 12:39

Snowdrop: Fedt med vandrejournalen, så er det en realitet nu. :D

Danseprinsesse: Jeg er enig med Sorenspige her. Det er altså ikke alle, der føler glæde ved graviditeten eller tilnytning til barnet /fostret. Tro mig, det skal nok komme før eller siden. Jeg kunne sådan ønske for dig, at alt bare var lykke og idyl, men det er ikke dine livsvilkår lige nu. Der er IKKE noget galt med dig, og det betyder ikke at du kommer til at elske det her barn mindre. Du skal nok nå dertil før eller siden, og babyen kan sagtens vente på at du bliver klar.
Jeg følte mig ikke forelsket eller overvældet af lykke da N kom ud. Altså, jeg drog omsorg for ham og passede på ham og kyssede og krammede ham som enhver anden god mor, men i det første lange stykke tid var jeg virkelig i tvivl om jeg gjorde det fordi jeg elskede ham, eller fordi jeg vidste at det burde man. Det brugte jeg lang tid på at have dårlig samvittighed over, og det er så ærgerligt, for det tog ligesom lidt af oplevelsen. Nu ved jeg, at han i hvert fald aldrig mærkede forskel, og at alt den åndssvage tvivl var nytteløst. Jeg elsker ham med hver en lille celle i min krop. Det tog mig bare lidt tid at finde ud af, at det -for mig i hvert fald- er sådan kærlighed (også) kan føles. -Og så tillykke med fødselsdagen i øvrigt. Godt du blev fejret behørigt. De næste mange år kommer juniors fødselsdag formentlig til at være meget vigtigere for dig end din egen :)

Jeg har hyret en rengøringsdame. Jaja, jeg har alverdens tid til selv at ligge og skrubbe og skure, men jeg får det ikke gjort. I øvrigt har jeg fået symfyseløsning, så det gør virkelig naller at bøje mig ned. Så lige nu vimser der en sød og forhåbentlig effektiv litausk pige rundt i vores hus mens jeg sidder på cafe med en latte og computeren. Jeg kan lige holde til det.
Min mand synes egentlig det er nogle dumme penge, men altså. Vi venter vores 3 barn, og jeg synes ikke jeg bestiller andet end at vaske tøj, lave mad og rydde op. Jeg GIDER ikke gøre rent. Det er vel rimeligt nok?

God bedring til jer der døjer med kvalme og begyndende sygdom. :)
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 15. feb 2016, 13:18

BP, rengøringshjælp lyder fantastisk :banan:. Det vil jeg også gerne have, men her stejler manden også pga. pengene. Derfor har jeg meddelt, at han må stå for støvsugningen fremover :genert:. Jeg hader rengøring og især støvsugning.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 15. feb 2016, 15:20

Jeg har også rengøring på. Jeg har egentlig selv tid til det da jeg arbejder på skæve tidspunkter og ikke ret mange timer i ugen. Men jeg gider ikke, det hænger altid som en sort sky af dårlig samvittighed over mit hovede, og min kæreste har det lige sådan. Så vi har hyret min mor til at gøre rent hos os. Og det foregår helt lige som hvis det var en vi ikke kendte. Det er bare så fedt at komme hjem til et hus der bare er rent. Og når lillemanden kommer tror jeg at jeg kommer til at sætte endnu mere pris på det.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 16. feb 2016, 14:20

Er der nogen af jer, der også oplever uro i benene?
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 274

Indlægaf Lilleluftballon » 16. feb 2016, 16:24

Så er vores nf scanning også veloverstået. Alt var fint, meget lav risiko osv. Så nu ved chefen det, og er begyndt at fortælle kollegaerne det også.

Blev rykket et par dage frem, det er jo altid dejligt.
2
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 274

Indlægaf Lilleluftballon » 16. feb 2016, 16:25

Vi har også rengøring. Så dejligt;)
0
primle

Indlægaf primle » 16. feb 2016, 16:40

Stort tillykke LilleLuftballon :)
1
primle

Indlægaf primle » 16. feb 2016, 17:50

Jeg er dødmisundelig på jer, der har rengøringshjælp. Vi har det oppe til overvejelse, men har ikke fået gjort mere ved det.
0
primle

Indlægaf primle » 16. feb 2016, 17:51

Sorenspige skrev:Er der nogen af jer, der også oplever uro i benene?

Nej. Ikke endnu i hvert fald :)
0
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 51
Likede indlæg: 495

Indlægaf Gerbilwoman » 16. feb 2016, 18:31

Ja det har jeg døjet med et par uger nu og det er VIRKELIG irriterende :sur: :nerve:
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 16. feb 2016, 19:35

Ja i den grad i sær om aftenen. Det har hjulpet lidt når min kæreste har masseret dem, men slet ikke taget det nok. Det bedste har faktisk været når jeg har fået bukser og strømper af og så kommet i et køligt soveværelse og en kølig dyne. :genert:
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 16. feb 2016, 20:38

Jeg har mærket lidt til uroen i benene de sidste par uger. Især om aftenen efter arbejde. Det har ikke påvirket min nattesøvn.

De sidste par dage er det blevet værre og mere generende. Jeg har også ligget mere ned pga sygdom, men så er det ret frustrerende ikke at kunne sove pga det :(.

Jeg led af kramper i benene om natten under sidste graviditet, så jeg ligger højt med benene og laver venepumpe-øvelser. Indtil videre holder det kramperne væk, men ikke uroen.

Håber ikke, at det bliver ved.
0

Tilbage til "Graviditet"