Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ado » 21. aug 2016, 09:16

Sangius skrev:Ado - min jordmoder snakker meget om de første par timer efter fødslen, hvor hun anbefaler at man slet ikke har nogen på besøg, men blot er far, mor og baby. Hvordan var de timer for jer, og var din mor også med til dem? :)

Min mor blev 1½ time efter fødslen og det var simpelthen så smukt. :lun: Hun krammede mig, hun krammede børnenes far og hun var overvældet over at sidde med min søn. Jeg havde en skøn fødsel og det gav mig så meget tryghed og ro, at hun var der.

Jeg kan kun anbefale det.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 21. aug 2016, 09:33

achillaxedprune skrev:
xxx---xxx skrev:Jeg synes det er sejt i skal have jeres mødre med.!

Min kæreste synes ikke det er en god ide og jeg er nok lidt med på det hold.
Jeg tror jeg selv ville blive meget mere pylret hvis min mor var der. Og jeg tror jeg ville vende mig for meget mod hende i stedet for at lade min kæreste styre showet hvis man kan sige det sådan.

Jeg ville virkelig blive overrasket, hvis min mand tog styringen... Han er sådan en, der skal vide præcis hvad han skal gøre eller få det at vide, før end han gør noget. Det kan en gang i mellem drive mig til vanvid, at han er så initiativløs - det er den ting i vores forhold, som nærmest alle vores problemer opstår på baggrund af.
...så tror det er meget godt, at min mor er med, så hun kan tage lidt over. Bliver helt hidsig ved tanken om min mand, der bare står og ikke aner hvad han skal, så jeg selv midt i mine veer, skal fortælle ham hvad han skal gøre. Stakkels mand, og han har ikke engang gjort noget, og så ligger jeg nu og hidser mig op. :lol:

Anyway - lyder skønt, hvis du har en mand, der kan tage styringen... Det må være dejligt og beroligende. :)

Ha ha der skrev du så noget som ramte helt plet.
Sidste gang der reagerede jeg fuldstændig anderledes end jeg selv havde regnet med.
Jeg var totalt stille. Lå bare for mig selv og var helt fjern fordi jeg fik ve drop.
Min kæreste sad bare i en stol ved siden af og stenede telefon. Han hentede dog også vand, saft og klementiner når jeg bad om det.
Men han gjord intet af sig selv.

Den del skal helt klart snakkes igennem inden den fødsel. Jeg bliver nød til at fortælle inden hvad jeg har brug for at han gør. For han gjord det slet ikke automatisk.
Ingen af os havde så hellere ikke regnet med at jeg ville gå totalt ind i mig selv. For sådan er jeg bare normalt slet ikke.
1
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 21. aug 2016, 09:43

JoyNips skrev:Min mor skal bestemt ikke med. Det ville jeg slet ikke magte at skulle forholde mig til.
Og min kæreste har allerede nu fået besked på at blive i hovedenden, holde kæft og holde i hånd. :D Han skal SLET ikke heppe eller rose. Han skal bare være der.

Det fik min mand også sidst.
Og han holdt sig også rimelig godt til det. Det var kun når jeg glemte at trække vejret ordentligt at han lige hjalp mig ind i rytmen igen. Jeg kunne slet ikke selv finde ind i rytmen igen, men kunne, sjovt nok, jo tydeligt mærke at jeg gjorde det helt galt for det gjorde nuller naller når man ikke trak vejret ordentligt.

Min mor skal ikke med. Jeg syntes det var så dejligt sidst at manden og jeg bare havde så mange timer for os selv, hvor vi kunne ligge og kigge på vores lille vidunder og bare prøve at lære ham lidt at kende. Og fordi jeg ved denne gang, at min mand er rigtig god til at støtte lige som jeg har behov for det, ser jeg ingen grund til at nogen andre skal med end ham.
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 21. aug 2016, 10:19

Min mand var så god sidste fødsel. Han støttede mig, var helt rolig og var så god til bare at løse alle praktiske udfordringer uden at jeg lagde mærke til dem.
Har ingen erindring om hvor han befandt sig under fødslen - kunne heller ikke være mere ligeglad. Sådan tror jeg de fleste har det når det først går løs, så det ville jeg altså ikke bruge energi på at tænke over...
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 21. aug 2016, 11:21

Årh jeg kommer simpelthen sådan i tvivl igen med alt den snak om mødre. Skal jo føde hjemme og min mor bor kun et par minutter væk i bil så hun ville nemt kunne hentes. Jeg ved hun meget gerne vil med og på en måde synes jeg også det kunne være fantastisk, men omvendt er det jo også et særligt øjeblik jeg gerne vil dele kun manden og jeg (og så selvfølgelig jordemoder og hendes studerende). Synes det er svært!

Mht pylret så ville jeg ikke blive pylret af hendes nærvær, tror egentlig snarere tværtimod at jeg ville forsøge at være stærkere for hendes skyld?!
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1229

Indlægaf godtnavn » 21. aug 2016, 11:26

Snowdrop, hvis du ved hun gerne vil med og bor lige ved siden af, kan du vel nøjes med at afklarer om din mand ville bryde sig om det, og så vente med at ringe til din mor til fødslen starter, så kan du mærke i situationen om du vil have hun er der eller ej :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2440

Indlægaf Bøtte » 21. aug 2016, 11:30

achillaxedprune skrev:Og hvad sker der for det tisseri? Jeg får spat!!

Jeg tisser seriøst 20+ gange om dagen... Nogle gange føler jeg, at jeg skal tisse, når jeg rejser mig fra toiletbrættet! :panik:

Det kan sagtens tænkes du ikke får tømt blæren ordentligt. Det har jeg besvær med, og så ka jeg ikke er færdig, når jeg rejser mig. Nogle gange tager det 2-3 forsøg inden blæren er tømt :rulle:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 21. aug 2016, 11:37

Min mor skal absolut ikke med. Ej, det kan jeg slet ikke overskue :genert:

Min mand var meget rolig sidste gang, gjorde præcis som jeg sagde, selv om jeg til tider gav modstridende ordre.
Han fornemmede fint, hvornår jeg havde brug for berøring, og hvornår han skulle holde sig væk.
Han tog på ingen måde styringen og gjorde stort set kun det jm eller jeg bad om, og det var perfekt for mig :)
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 21. aug 2016, 19:43

Jeg fik nogle temmelig lede smerter her til aften. Først to voldsomme kramper i underlivet (som jeg også havde under en af mine aborter), jeg blev rigtig dårlig med kvalme og ondt i maven. Var virkelig utilpas.
Jeg lagde mig og kramperne gik over i nogle stødvise smerter/kramper i symfysen. Jeg kunne næsten ikke gå for det. Og jeg lå bare på sofaen i to timer med smerter.
Min mand så noget utryg ud og vi besluttede at at nok var bedst at ringe til jm.
Hun mente det var bækkensmerter, og spurgte til om jeg havde løftet eller støvsuget i dag. Og jeg har løftet lidt for tungt :genert: Så det giver jo god mening. Håber det går over i nat. Ellers ville hun give akupunktur, i håb om det kunne hjælpe mig.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 05:21

Puha det lyder ubehageligt bøtte.

Jeg er hjemme med barn syg i dag. Emil har feber og har kogt i nat. Så ingen søvn til mor eller Emil.
Det er rart nok med en ekstra fridag. Men samtidig panikken jeg lidt for når jeg kommer på arbejde i morgen er der kun 29 dage tilbage til barsel og selvom jeg hele tiden tæller ned gik det i fredags op for mig at det jo ikke er lang tid til at færdiggøre to opgaver som min barselsvikar ikke bare kan gå ind og tage over. Så de skal afsluttes. :panik:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 05:41

God bedring med Emil :kys:

Kan godt forstå du får lidt stress ved tanken om de to opgaver, men mon ikke du når det? :kys:
29 dage til barsel er ikke meget :banan:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 05:43

Jeg skal vist have fat i jm igen i dag. De der stødvise smerter er væk, men nu er jeg bare øm og det murrer en del. Da jeg lige løftede S en enkelt gang, gjorde det virkelig ondt :tie:
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 22. aug 2016, 06:19

Jeg har termin idag! Og er så klar til at der kommer en baby nu.
7
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 22. aug 2016, 08:06

Bøtte skrev:

Jeg tisser seriøst 20+ gange om dagen... Nogle gange føler jeg, at jeg skal tisse, når jeg rejser mig fra toiletbrættet! :panik:

Det kan sagtens tænkes du ikke får tømt blæren ordentligt. Det har jeg besvær med, og så ka jeg ikke er færdig, når jeg rejser mig. Nogle gange tager det 2-3 forsøg inden blæren er tømt :rulle:

Ja, det er sikkert sådan noget... Rejser du dig så og går rundt eller hvordan?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 22. aug 2016, 08:10

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:

Ja, det er sikkert sådan noget... Rejser du dig så og går rundt eller hvordan?

Jeg synes det hjælper at sidde og læne sig lidt frem og tilbage.
0

Tilbage til "Graviditet"