Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 523
Likede indlæg: 2435

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 10:35

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Tak :)
Havde altså håbet det ville være lidt nemmere denne gang. Men nej.

Nyder du barsel? :-D

Træls, altså... Men i det mindste ved du, hvad det er og bliver derfor ikke så nervøs. Hvis man nu skal se positivt på det. :)

Og JA!! Jeg sidder stadig i nattøj. :slem:

Ja, det er rart jeg ikke er nervøs. Hende, jeg snakkede med er min faste jm fra sidst og hun kender historien (og kan huske mig, behøvede bare at præsentere mig igår), og hun sagde det var meget mere bekymrende sidst, og det føler jeg også selv.
Det er bare virkelig kedeligt at ligge her på sofaen og glane :genert:

Det lyder som en dejlig start på dagen :love:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 10:38

Lækkert ned lejlighed Minionine. Tillykke :kys:

Krydser fingre for damen snart finder vejen ud :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 10:38

Og Lisen for pokker, dig glemte jeg helt igen.

Det lyder ikke rart med alle de scanninger og bekymringer med lillebror. Håber snart han retter sig, hvordan går det mon nu?
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 10:43

Bøtte skrev:Lækkert ned lejlighed Minionine. Tillykke :kys:

Krydser fingre for damen snart finder vejen ud :kys:

Mange tak :blomst:
Det håber jeg så sandelig også, jeg gider virkelig ikke at være gravid mere :lol2:

Jeg håber roen hjælper, men kan virkelig godt forstå at det må være kedeligt at bare skulle ligge ned :wacko: Forhåbentlig bliver det bedre snart :kram:
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 10:49

Mht. tisseri så synes jeg det hjælper at have benene lidt. Vi har en skammel stående foran toilettet, fordi Emil så småt er begyndt at tisse på toilet (han har stadig ble på døgnet rundt), og jeg er for doven til at flytte skamlen fra gang til gang. Så jeg har ind i mellem sat benene derop for at kunne få tisset ordentligt færdigt.
Så hvis I kan få hævet benene hjælper det også.
Det hjælper forøvrigt også, hvis man har svært ved at komme af med nr. 2 :slem:
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1223

Indlægaf godtnavn » 22. aug 2016, 11:08

I får mig til at tænke på denne awesome reklame :D

0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 22. aug 2016, 14:18

Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2927

Indlægaf JoyNips » 22. aug 2016, 15:11

alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.

Jeg har fået APA anbefalet af en veninde, så der skal jeg have meldt mig til. Ifølge min jordmoder er rigets fødselsforberedelse lidt skrabet.
1
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 22. aug 2016, 15:40

JoyNips skrev:
alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.

Jeg har fået APA anbefalet af en veninde, så der skal jeg have meldt mig til. Ifølge min jordmoder er rigets fødselsforberedelse lidt skrabet.

Det vil jeg prøve at kigge på :) Jeg var til jm (også riget) i onsdags. Nu kan jeg selvfølgelig ikke præcis huske, hvad hun sagde – men pointen var i hvert fald, at hun uden tvivl anbefaler fødselsforberedelse andetsteds også, da deres egentlig ikke som sådan er fødselsforberedelse med fysiske teknikker, etc.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2927

Indlægaf JoyNips » 22. aug 2016, 15:49

alfe skrev:
JoyNips skrev:

Det vil jeg prøve at kigge på :) Jeg var til jm (også riget) i onsdags. Nu kan jeg selvfølgelig ikke præcis huske, hvad hun sagde – men pointen var i hvert fald, at hun uden tvivl anbefaler fødselsforberedelse andetsteds også, da deres egentlig ikke som sådan er fødselsforberedelse med fysiske teknikker, etc.

Det var nok APA, du fik anbefalet. Jeg sagde det i hvert fald til min JM og hun sagde at det var også lige nøjagtig dem, hun ville have anbefalet fremfor rigets.
0
Brugeravatar
Minionine

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 17:12

Jeg skal føde anyday now, og har ikke været til nogen form for fødselsforberedelse :genert: Der var nogle kurser man kunne komme på, på Hvidovre, men vi ramlede lige ind i deres sommerferie, så det fik vi ikke noget af. Jeg snakkede lidt med JM om det, og sagde at jeg dybest set ikke følte det store behov for det, og hun sagde det var helt fint. Kroppen skal nok finde ud af hvad den skal, og jordemødrene er så dygtige til at guide en igennem. Men selvfølgelig skal man gå til det, hvis man føler behov for det :)
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 22. aug 2016, 17:21

apa er ganske anbefalelsesværdigt.
1
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 22. aug 2016, 17:31

Minionine skrev:

Jeg skal føde anyday now, og har ikke været til nogen form for fødselsforberedelse :genert: Der var nogle kurser man kunne komme på, på Hvidovre, men vi ramlede lige ind i deres sommerferie, så det fik vi ikke noget af. Jeg snakkede lidt med JM om det, og sagde at jeg dybest set ikke følte det store behov for det, og hun sagde det var helt fint. Kroppen skal nok finde ud af hvad den skal, og jordemødrene er så dygtige til at guide en igennem. Men selvfølgelig skal man gå til det, hvis man føler behov for det :)

Det er det samme her, jeg føler heller ikke et stort behov for fødselsforberedelse. Min JM anbefalede det bare og sagde, at hun håbede at jeg havde fundet ud af noget næste gang. Men hey, det kan hun sikkert alligevel ikke huske, at hun har sagt. Til konsultationen i onsdags kunne hun ikke huske en eneste ting fra første gang, så hele konsultationen var en præcis gentagelse. Snak lige om tidsspild :rulle:

Håber du får en god fødsel lige om snart :kys:
0
Brugeravatar
Minionine

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 17:45

alfe skrev:
Minionine skrev:

Det er det samme her, jeg føler heller ikke et stort behov for fødselsforberedelse. Min JM anbefalede det bare og sagde, at hun håbede at jeg havde fundet ud af noget næste gang. Men hey, det kan hun sikkert alligevel ikke huske, at hun har sagt. Til konsultationen i onsdags kunne hun ikke huske en eneste ting fra første gang, så hele konsultationen var en præcis gentagelse. Snak lige om tidsspild :rulle:

Håber du får en god fødsel lige om snart :kys:

Haha det kan jeg godt nikke genkendende til. Jeg synes også JM konsultationerne har været ret fesne.. altså fint nok at de mærker og lytter på baby, men selve samtalerne har jeg ikke fået noget særligt ud af. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg forventede, men måske når ens graviditet forløbet normalt og ukompliceret, så er der jo ikke så meget at komme efter og så er det vel fint nok :)

Og tak! Jeg håber det bliver snart :dåne:
1
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 18:08

Jeg var ikke til fødselsforberedelse med Emil. Og skal heller ikke denne gang.
Jeg var til nogle foredrag som OUH holdte da jeg var gravid med Emil. Der var 4 og ud over den der omhandlede amning, syntes jeg faktisk det var tidsspilde.
Min krop vidste jo præcist hvad den gjorde da jeg gik i fødsel, og jeg kunne lynhurtigt mærke om jeg trak vejret ordentligt eller ej. Så jeg syntes egentlig det var fint uden.

Min veninde der var fødte nogle måneder efter mig, var til "rigtig" fødselsforberedelse (sidde i rundkreds, lære at trække vejret mm) og for hende er der ingen tvivl om at det var nødvendigt for at få et nogenlunde fødselsforløb. Hun er mere nervøst anlagt og kan frygte alt, så hun havde det bedst med at være forberedt. Så tror det handler meget om hvilken type menneske man er.
1

Tilbage til "Graviditet"