Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 289
Likede indlæg: 1798

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 14:24

Lilleluftballon, det lyder fandme som en drømmefødsel :lun: Sådan en vil jeg gerne bestille til marts, håber så meget jeg kan føde hjemme :)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 340

Indlægaf Snowdrop » 30. aug 2016, 14:38

Haha, jo Godtnavn du har ret. Det er en Huawei xD Er PT igang med at forsøge mig med at klippe simkortet til selv... Og bagefter skal der lige tages mavebillede så kameraet kan stå sin test :P
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 261

Indlægaf Kolderudolf » 30. aug 2016, 17:41

Den må jeg lige ind og tjekke den telefon. Er kameraet ekstra godt? Jeg er virkelig en instagram-nørd, så jeg kunne sagtens købe nu telefon kun for det gode kamera :D

Godtnavn: Ja, det er sgu nogle sære forløb. Jordemoderen var mega sej. Hun synes egentlig også, at det hele var lidt fjollet omkring forløbet med tvillinger. Desuden var hun simpelthen så dejlig ærlig og var den første dernede, der sagde, at hvis hun stod og skulle have tvillinger, havde hun også valgt at tage hjem, fordi neonetal-afdelingen deroppe bare ikke er særlig god, fordi de ganske enkelt ikke har de samme ressourcer. Det var altså virkelig befriende med lidt ærlighed for en gangs skyld.

Vi har booket billetter hjem den 31. oktober, så det kan jo hurtigt blive. Vi tager lige en weekend på Island på vej hjem.

Nu skal de små så bare blive derinde. Man kan godt nok godt blive lidt bekymret, når man kan se i øjnene på jordemoderen, at det altså er flot, hvis de bliver derinde til uge 38 og at jeg skal tage min krops signaler ekstremt alvorligt. Tror også jeg lægger for meget hård træning på hylden for nu. Så svæmning, gåture og yoga må blive vejen frem.

Hun konstaterede lidt protein i min urin, hvilket kan være et tegn på svangerskabsforgiftning, men det kræver også et for højt blodtryk og det havde jeg ikke, så hun virkede ikke bekymret. De sender det dog ind, da det også kan være tegn på blærebetændelse.

Og så kunne vi høre de små hjerter :lun: Der er virkelig forskel på dem. De lyder meget forskellige. Pigens puls er højere end drengens og det er helt efter bogen. Men virkelig sært, at der ligger 2 små hjerter derinde og slår.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 309
Likede indlæg: 2374

Indlægaf Danseprinsesse » 30. aug 2016, 18:06

Rebecca9000 skrev:Kære kloge damer - jeg har et spørgsmål.

Jeg var til første lægebesøg i går sammen med min kæreste, hvor vi bla så hjerteblink. Ret vildt - og lidt overvældende, synes jeg. Min kæreste er meget, meget glad :lun: - jeg skal lige fordøje det kan jeg mærke :)

MEN - den søde læge satte mig lidt tilbage i tid (8+2 til 7+4). Men på vandrejournalen er det den originale udregning der er opgjort (8+2). Mit spørgsmål er - på hvilken baggrund blir nakkefoldsscanningen bestilt? Hvis det er på den nye udregning er der jo (lidt ;) ) længere tid til.

Min læge satte også mig tilbage pga. en tidlig skanning - hun ændrede det så på vandrejournalen.
Hvilket betød at jeg kom for sent til nakkefoldsskanning, så den ikke kunne måles. Skanningsdamen var tydeligt ret træt af praktiserende læger, der ændrede på terminsdatoen.
Til nakkefoldsskanningen blev jeg i øvrigt sat frem til præcist min oprindelige terminsdato.

Så jeg synes, du skal sørge for en skanning, der er fastsat ud fra din oprindelige termin. De der tidlige skanninger er forbundet med ret stor usikkerhed i forhold til at måle og udregne størrelse.
0
Lulu
Kort karma: 68
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 748

Indlægaf Lulu » 30. aug 2016, 18:31

Tillykke Luftballon :lun:

JEg har været til jdm i dag. Alt er fint, min mave er stadig 1 cm mindre end hvad den "burde" være, men jdm er ikke bekymret, babyen har den rette størrelse skønnede hun.
Derudover var baby en bandit, for den gad ikke ligge stille da hun målte hjertelyd, så det tog lige lidt ekstra tid, inden hun kunne måle at hjertelyd gik op ved bevægelse og ned igen når den lå stille og at hjertet slog lige som det skulle.

Så er det læge på fredag i næste uge og ellers er det først jdm besøg igen når jeg er gået på barsel (om en måned :banan: )
1
xxx---xxx
Kort karma: 66
Likede indlæg: 226

Indlægaf xxx---xxx » 30. aug 2016, 18:58

Luftballon wow det lyder som en drømme fødsel. Dejligt det gik så godt :lun:

Godtnavn pøj pøj i morgen (det var i morgen der var nf ik?)

Kolde det er altså vildt så meget forskel der er. Hvor er det fedt i kan komme hjem! Et kæmpe tillykke med det!
Ved i så hvilke område i gerne vil bo i?

Lulu fedt med godt besøg hos jordemoder. Jeg synes mine besøg indtil nu har været spild af tid :tie:
0
xxx---xxx
Kort karma: 66
Likede indlæg: 226

Indlægaf xxx---xxx » 30. aug 2016, 19:01

Jeg tænkte på om i ville være med til at man i enden af ens indlæg skrev hvilke uge samt dag man er i. Så er det nemmere at holde styr på når nu vi er en blandet handel :D
Blot et forslag.

Her går det okay. Vi har lige holdt ferie, og derfor har jeg ikle været så aktiv herinde.
Jeg har stadig en uges ferie fordi jeg er ved at køre N ind i en ny børnehaven fordi kommunen lukkede den gamle.
Det er rent ud sagt et helvede og jeg tuder hver dag kæresten kommer hjem :(

Derudover ved jeg ikke om jeg er begyndt at få ondt i mit bækken. Jeg havde intet med N så det er helt nyt for mig.
Det gør ondt der hvor låret starter på indersiden og i lænden, og foran. Men er i tvivl om det er ved skambenet.

Jeg kan hellere ikke finde ud af hvornår ondt er for ondt og hvornår man skal kontante lægen. Jeg synes det er ret svært.
2
godtnavn

12+2

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 19:25

Eller man kunne bare ændre emnet på ens indlæg? Som jeg har gjort her :) I hvert fald en rigtig god idé for det er lidt svært at finde rundt i :)
1
JoyNips
Kort karma: 352
Likede indlæg: 4621

Indlægaf JoyNips » 30. aug 2016, 19:30

xxx---xxx skrev:Jeg tænkte på om i ville være med til at man i enden af ens indlæg skrev hvilke uge samt dag man er i. Så er det nemmere at holde styr på når nu vi er en blandet handel :D
Blot et forslag.

Altså... Det er et godt forslag, men jeg kommer nok ikke til at følge det. Jeg går ikke rigtig op i at vide præcis uge+dag. Tjekker det kun lige på den dag jeg skal til læge eller JM.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 193
Likede indlæg: 3787

34+

Indlægaf Sangius » 30. aug 2016, 19:52

godtnavn skrev:Eller man kunne bare ændre emnet på ens indlæg? Som jeg har gjort her :) I hvert fald en rigtig god idé for det er lidt svært at finde rundt i :)

Jeg synes det er en god ide - jeg glemmer også altid hvor langt folk er :)
0
Rebecca9000
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

8+4

Indlægaf Rebecca9000 » 31. aug 2016, 08:30

Jeg havde faktisk tænkt det samme - tror jeg har set folk gøre det på andre debatter også? Det fungerer ret godt synes jeg :)

Ift. bestilling af nakkefoldsscanning, så får jeg faktisk bare tildelt en tid. Men det kan være jeg lige skal ringe til dem, når den engang kommer. Bare lige for at nævne hvor langt jeg selv mener jeg er på det tidspunkt, og om det har noget at sige :)

Og indtil videre tæller jeg altså ud fra den "originale dato" - det er altså bare nemmere at blive ved med noget jeg kan huske :genert: :genert:
1
godtnavn

12+4

Indlægaf godtnavn » 31. aug 2016, 08:41

Jeg har overstået nakkefoldsscanningen og fik en virkelig lav risiko :banan:

Derudover blev jeg scannet meget længe, for babyen lå og vente og drejede sig så det var svært at få målt nakkefolden. Det er jeg egentlig lidt glad for for så fik vi set den mere :genert: Var oppe og ryste maven 4 gange før det lykkedes. Den er godt nok blevet stor! Blev sat en dag frem så termin hedder nu 11. marts. Det er rare at blive sat frem end tilbage :) Jordemoderen var virkelig sød og tog sig god tid, havde hørt de kunne være lidt hurtige og at det ikke var så hyggeligt som en privat scanning men jeg synes faktisk det var det samme. En rigtig god oplevelse!

Nu vil jeg sove til middag, fik næsten ikke sovet i nat fordi jeg var nervøs. Nu er jeg bare glad og træt.
5
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 340

38+1

Indlægaf Snowdrop » 31. aug 2016, 09:04

Jeg kan godt nok godt forstå I gerne vil hjem til Danmark, især med en tvillingegraviditet Kolderudolf, så det er jo super at det flasker sig det hele. Er glad på jeres vegne :)

Ja, jeg synes kameraet klarer sig rigtig godt i forhold til kamerat i min Galaxy S5. Den tager nogle super flotte sort/hvid billeder! Selv de par billeder jeg har taget i svag belysning indtil videre har faktisk været ok. Og så er det altså rart med et kamera der faktisk kan finde ud af at fokusere!

--

Fantastisk nyhed Godtnavn! Forhåbentlig bliver du en af dem der mærker liv tidligt så du på den måde får en regelmæssig reminder om at der er et levende barn derinde.

--

Jeg er netop kommet hjem efter et hylende morsomt foredrag der hedder "Humor for begyndere" - nej hvor var det bare en fed måde at starte dagen på. Det var målrettet til erhvervslivet, så jeg kom med på en af mandens fribilletter, men pointen var sådan set god nok også i ens privatliv... Der er humor overalt, man skal bare turde lede efter det.

Lidt senere skal jeg til jordemoder. Er spændt på om lillepigen efterhånden har fået skruet sig ned i bækkenet eller ej :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 624
Likede indlæg: 3385

27+

Indlægaf Bøtte » 31. aug 2016, 09:29

Hvor dejligt Rudolf. Kan virkelig godt forstå du vil hjem og føde. :kys:

Tillykke med god scanning Godtnavn. :kys:

Jeg er blevet sygemeldt ved lægen i dag. Pga plukveerne. Det gik heldigvis nemt.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 193
Likede indlæg: 3787

34+

Indlægaf Sangius » 31. aug 2016, 09:35

Jeg har lige brugt 3 timer af min morgen på at få styr på, hvorfor jeg er blevet trukket 3000 på min lønseddel. Min arbejdsgiver havde så åbenbart glemt at bruge af min 6. ferieuge, så jeg blev bare trukket i løn i stedet. :mellow:
Det tog en eeeevighed. Så nu spiser jeg morgenmad, her, halv-tolv. Resten af dagen kommer til at gå med at lave en kæmpe spandfuld bøf stroganoff. Jeg er i gang med projekt frys-mad-ned, så vi har en masse retter i fryseren vi lige kan tage ud, når bebs er kommer. Tænker det nok er meget rart, at man ikke behøver tænke på aftensmad de første uger, når man står med en lille ny. :)

Ligger lige nu og nyder en spids, lille fod i højre ribben, fordi jeg tillader mig at ligge ned med to hovedpuder, så jeg bukker lidt i taljen - det er ikke noget lillefidusen finder sig i, åbenbart :nerve:

Den søde ventetid :lun: :stoned:
0

Tilbage til "Graviditet"