Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 655
Likede indlæg: 3694

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 20:14

140/90 skal det være før det er forhøjet.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/under ... aaling.htm

Jeg ville stadig lige holde øje med det Snow.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 1. sep 2016, 20:26

Har nemlig altid forstået det sådan at de lave af tallene (det diastoliske) ikke må overstige 90 og at det høje (systoliske) er mindre vigtigt. Det var jo pænere idag, men tog det selvfølgelig også lige efter jeg stod op. Ja, må nok hellere holde øje så og hvis ikke det falder igen så må jeg ringe ind og finde ud af om det nu kan passe...
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 20:32

Snowdrop skrev:Har nemlig altid forstået det sådan at de lave af tallene (det diastoliske) ikke må overstige 90 og at det høje (systoliske) er mindre vigtigt. Det var jo pænere idag, men tog det selvfølgelig også lige efter jeg stod op. Ja, må nok hellere holde øje så og hvis ikke det falder igen så må jeg ringe ind og finde ud af om det nu kan passe...

Det er rigtigt, jeg spurgte lige min sygeplejesker-søster, og hun siger også at det diastoliske er det vigtigste, jeg var nemlig også lidt i tvivl.

Men god ide lige at være opmærksom på det :)
1
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 1. sep 2016, 20:40

Tog det lige igen nu her. 132/76 så i det mindste holder det diastoliske sig pænt idag. Det er nok bare varmen så med de fødder. Det har virkelig også været lummert idag :O
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 20:42

Jeg har læst de melder 10-15 grader i næste uge - det kan de fødder vist godt bruge! :-D

Her har det ikke været specielt lummert. Heldigvis :genert:
For en sjælden gangs skyld er jeg glæder jeg mig til efteråret. :genert:
1
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 1. sep 2016, 20:50

Ssshh ikke få mig til at glæde mig til køligere tider. Det ville næsten være blasfemisk :lol:
0
godtnavn
Kort karma: 299
Likede indlæg: 1949

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 08:04

Jeg har fået tid til første jordemoder konsultation, den lå en mandag så ringede til dem da mandag er en dag jeg ikke kan misse på uni, jeg kunne ikke få tid hverken onsdage hvor jeg har fri, eller fredag eftermiddag, så endte med en morgen tid om tirsdagen hvor jeg er 20+3. Egentlig passer tirsdag også virkelig dårligt, men dog bedre end mandag. Nu har jeg så set der står at første besøg er en halv time med snak om kost og livsstil, altså ingen undersøgelser, så jeg overvejer virkelig at fravælge første besøg :genert:

Altså, det lyder lidt til at være spild af tid, og når det stresser mig lidt med tidspunktet, så tænker jeg om jeg bare skulle melde afbud og vente med at gå til jordemoder til de rent faktisk undersøger ting. Altså, alle fremtidige tider vil også ligge dumt, men der bliver i det mindste undersøgt ting så jeg føler jeg får noget ud af besøget.

Hvad ville I gøre?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 2. sep 2016, 08:12

Lige meget hvad tror jeg ikke helt du kan undgå noget snak om livsstil. De skal tjekke op på medicin, rygning og alkoholvaner. Lidt de samme ting som tll første lægeundersøgelse.

Jeg vil dog sige at den del tog max 5-10 min af mit første besøg. Resten var primært snak om sidste graviditet og fødsel og så lyttede hun efter hjertelyd. Det var i uge 15.
1
JoyNips
Kort karma: 372
Likede indlæg: 5234

Indlægaf JoyNips » 2. sep 2016, 08:15

godtnavn skrev:Jeg har fået tid til første jordemoder konsultation, den lå en mandag så ringede til dem da mandag er en dag jeg ikke kan misse på uni, jeg kunne ikke få tid hverken onsdage hvor jeg har fri, eller fredag eftermiddag, så endte med en morgen tid om tirsdagen hvor jeg er 20+3. Egentlig passer tirsdag også virkelig dårligt, men dog bedre end mandag. Nu har jeg så set der står at første besøg er en halv time med snak om kost og livsstil, altså ingen undersøgelser, så jeg overvejer virkelig at fravælge første besøg :genert:

Altså, det lyder lidt til at være spild af tid, og når det stresser mig lidt med tidspunktet, så tænker jeg om jeg bare skulle melde afbud og vente med at gå til jordemoder til de rent faktisk undersøger ting. Altså, alle fremtidige tider vil også ligge dumt, men der bliver i det mindste undersøgt ting så jeg føler jeg får noget ud af besøget.

Hvad ville I gøre?

Jeg tænker lidt, at når du generelt er så bekymret omkring din graviditet, så er det måske en god idé at tage til alle konsultationer?

Personligt synes jeg, at det var lidt meh. Der var lidt underskrift af papirer omkring videregivelse af oplysninger mellem læge og jm, lidt generel helbredssnak, lidt snak om fødselsforberedelse og et hurtigt tjek af hjertelyd og vurdering af symfysefundusmål og så var vi ude af døren igen.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 08:24

Havde jeg kunne få en tid der ikke gik ud over min skole ville jeg nok komme uanset, føler bare det er "fjollet" at misse undervisning for at få en masse at vide om sund kost, altså jeg ved jo godt hvad der er sundt. Der stod der ikke var undersøgelser ved første besøg, og skal til misdannelsesscanning dagen efter hvor de jo ser til barnet.

Jeg hælder virkelig meget til at aflyse, men måske skal jeg vente med at beslutte mig, der er jo næsten 2 måneder til.
0
JoyNips
Kort karma: 372
Likede indlæg: 5234

Indlægaf JoyNips » 2. sep 2016, 08:38

Vi talte slet ikke om kost til min 1. jm. Vi talte en smule om motion, og det var kun fordi jm var lidt skeptisk overfor min sport.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 2. sep 2016, 08:42

Vi talte heller ikke kost. Kun vitaminer og så spurgte hun om jeg spiste varieret. Det var det. Og så motion spurgte hun også til.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 08:44

Jeg tror det skyldes jeg er overvægtig at der skal snakkes kost/motion :) Det var i hvert fald grunden til jeg kun kunne få tid mandag eller tirsdag, og i brevet i e-boks står der at første konsultation er en snak om kost, motion og sund livsstil der tager ½ time.
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 80
Likede indlæg: 355

Indlægaf alfe » 2. sep 2016, 08:49

godtnavn skrev:Jeg har fået tid til første jordemoder konsultation, den lå en mandag så ringede til dem da mandag er en dag jeg ikke kan misse på uni, jeg kunne ikke få tid hverken onsdage hvor jeg har fri, eller fredag eftermiddag, så endte med en morgen tid om tirsdagen hvor jeg er 20+3. Egentlig passer tirsdag også virkelig dårligt, men dog bedre end mandag. Nu har jeg så set der står at første besøg er en halv time med snak om kost og livsstil, altså ingen undersøgelser, så jeg overvejer virkelig at fravælge første besøg :genert:

Hvad ville I gøre?

Hvordan mener du med undersøgt ting? Det er alligevel begrænset, hvad der sker hos jm. Personligt har jeg ikke oplevet en forskel i hverken 1. eller 2. besøg. Får målt blodtryk, urinprøve, symfysemål og hjertelyd. En snak om hvordan det er gået. That's it.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 08:53

alfe skrev:
Hvordan mener du med undersøgt ting? Det er alligevel begrænset, hvad der sker hos jm. Personligt har jeg ikke oplevet en forskel i hverken 1. eller 2. besøg. Får målt blodtryk, urinprøve, symfysemål og hjertelyd. En snak om hvordan det er gået. That's it.

Men blodtryk, urin osv. er jo også en form for undersøgelse, frem for som der står i mit brev: "Første besøg hos jordemoderen varer en halv time og vil være en vejledning om kost og livsstil."

Måske skal jeg ringe til dem og hører om det vitterligt er det eneste, og er det det så melde afbud, det virker bare forkert at blive væk fra en forelæsning for vejledning i kost og livsstil som jeg mener jeg ved i forvejen.
0

Tilbage til "Graviditet"