Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1825

35+

Indlægaf Sangius » 4. sep 2016, 16:06

Rudolf - min veninde som lige har født havde også bare så ondt i ryggen og bækknenet da hun var gravid. Det forsvandt som dug for solen da baby kom ud. De kan godt nok lave ravage i kroppen, sådan nogle babyer!

Jeg har lige opdaget en meget lille smule brunt udflåd. Har haft meget lette menssmerter her til aften, men ikke noget jeg ellers synes er værd at nævne. Jeg er 35+1. Bør man reagere? Baby sparker fint derinde, og føler mig ikke bekymret :p
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2016, 17:35

Hvis det kun er lidt og der ikke kommer mere ville jeg ikke gøre noget, nu hvor du kan mærke baby lever fint. Kommer der mere eller smerter ville jeg nok ringe. Men altså, jeg ved intet så er blot hvad jeg ville gøre :)

Har du haft sex kan man jo godt bløde lidt og få brunt udflåd efterfølgende har jeg hørt, jeg er heldigvis sluppet for det, tror jeg ville blive lidt bange især da jeg var i 1. trimester.
0
Brugeravatar
Sangius

35 +

Indlægaf Sangius » 4. sep 2016, 17:43

Jeg endte med at ringe, da der kom frisk blod ud lidt tid efter. Ikke særlig meget, men stadigvæk. Jordmoder siger jeg skal slappe af i dag og i morgen, og at jeg skal ringe ind hvis jeg får smerter eller begynder at bløde mere. Hun siger det godt kan være en tegnblødning, men at vi jo må se tiden an. Det er jo lige liiiidt for tidligt endnu.
Jeg tror ikke der sker en dyt, tror måske bare jeg modner lidt, og har gået lidt for meget rundt i dag. Føler bare ikke, at der er noget under opsejling. :)

Havde det her sket tidligere i graviditeten var jeg også panikket, tror jeg. Nu tager jeg det egentlig fuldstændig roligt. Skulle hun komme ud nu, så kan hun jo godt tåle det, selvom det er for tidligt. :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 4. sep 2016, 17:46

^ godt du kan tage det roligt! Det er helt sikkert også det bedste... Men uh, jeg ville blive nervøs. Godt du ringede, men mon ikke det bare er et tegn på, at du skal slappe lidt af. Lyt til din mor. :-p
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 4. sep 2016, 17:49

achillaxedprune skrev:^ godt du kan tage det roligt! Det er helt sikkert også det bedste... Men uh, jeg ville blive nervøs. Godt du ringede, men mon ikke det bare er et tegn på, at du skal slappe lidt af. Lyt til din mor. :-p

Du har ret :P

Har også aflyst mine planer i morgen, på jordmoderens ordre. Når både moder og jordmoder er efter en, må man jo hellere smække benene op :genert:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 4. sep 2016, 17:53

Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:^ godt du kan tage det roligt! Det er helt sikkert også det bedste... Men uh, jeg ville blive nervøs. Godt du ringede, men mon ikke det bare er et tegn på, at du skal slappe lidt af. Lyt til din mor. :-p

Du har ret :P

Har også aflyst mine planer i morgen, på jordmoderens ordre. Når både moder og jordmoder er efter en, må man jo hellere smække benene op :genert:

Klogt træk... Og nu kan du kede dig som mig. Muhaha. :devil:

Ej, godt du passer på dig selv og pigen derinde. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2016, 17:58

Med frisk blod havde jeg også ringet. Dejligt at jordemoderen tog det så roligt, så må du bare slappe godt af i morgen :)

Det er sjovt som fagpersoners reaktion kan gøre ens frygt større og mindre. Jeg blev først rigtig bange da min læge reagerede stærkt på mine voldsomme smerter og sendte mig direkte på hospitalet (mener det var omkring uge 10), der blev jeg virkelig bange (heldigvis var det jo uden grund). Havde lægen sagt det var normalt havde jeg nok været mere rolig. Dermed også sagt at læger reagerer hellere en gang for meget end for lidt, så siger hun at du bare skal slappe så er der næppe noget galt :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 4. sep 2016, 19:04

EJ! Min familie er helt utrolig. Havde altså ikke troet de kunne finde på det, men de tog sq fusen på mig!

De havde inviteret mig ud at få en is, bare os tøser i familien inden lillepigen kommer. Altså min mor, søstre, mormor og jeg. Da jeg så kommer ned til dem for at vi skal afsted så er der bare pyntet op i det vildeste pink. Så har de fa'me stablet en babyshower på benene for mig. Mine to søde studiegruppeveninder fra ergo-studiet havde de også lige fået til at komme med!

Hvor fantastisk en familie har man så ikke lige? Er helt overvældet! :dåne:

Langt det meste var i øvrigt hjemmelavet - OGSÅ hængevuggen på nederste billede i midten! :O

collage2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2016, 19:31

Årh hvor fint snowdrop :lun: Man kan bare se hvor meget kærlighed de har lagt i alle tingene.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 4. sep 2016, 19:44

Ej, hvor er det bare fint Snowdrop. Sikken en dejlig familie.

Sangius: Det lyder fornuftigt at holde sig lidt i ro. Godt du ikke erbekymret. Jeg tænker også, at du ville mærke mere, hvis du var på vej i fødsel. Uge 35 ville jeg nu heller ikke være så bekymret for at føde i. Det er jo reelt kun 2 uger før, at barnet er fuldbårent.
1
Brugeravatar
Sangius

35+2

Indlægaf Sangius » 5. sep 2016, 03:40

Jeg bløder stadig en bette smule, og har nu været holdt vågen siden kl. 4 med plukkeveer. De kommer med 5-8 minutters interval, og niver sådan OK til nogle af dem.
Har ringet til jordmoderen, og som hun siger, så længe du mærker liv og vandet ikke er gået, så er der ikke rigtig meget at gøre. Forhåbentlig er det bare falsk alarm, det kan sagtens bare være lidt plukkeves-sjov, det er ikke unormalt når man er her hen mod slutningen. Hvis det mod forventning skulle være en fødsel, så ville man alligevel ikke forsøge at stoppe det.

Men er du gal, vi har da fået en lille skræk i livet herhjemme :D
Babysengen er jo ikke klar, og vi har ikke pakket nogen fødselstaske. Og har ikke valgt noget tøj baby kan få på, og barnevognskassen mangler stadig lige at blive malet på ydersiden (den er sol-falmet). Aaarh - det er jo ikke til at overskue hvis baby lige pludselig kommer :panik:

Men jeg føler stadig ikke der er noget. Har aftalt med jordmoder bare at ligge på den lade, og ringe om nogle timer hvis det fortsætter. :mellow:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2421

Indlægaf Bøtte » 5. sep 2016, 05:37

Jeg fødte jo 35+6 sidste gang Sangius, og det gik rigtig fint, S fik gulsot og var ikke helt god til at sutte, men ellers klarede hun det rigtig fint og vi kom hjem efter en uges indlæggelse.

Jeg kan dog ikke anbefale at pakke tasken med veer, så hvis du får lidt ro på plukveerne, synes jeg du skal få det gjort :-D

Vi var overhovedet ikke klar til hun kom dengang. Tøjet var vasket og det var det, babysengen stod stadig hos mine forældre og hun kom lige præcis dagen FØR jeg skulle have været i gang med den store julerengøring, så det trængte i alle hjørner og vasketøjskurvene bugnede. Hun var heldigvis ligeglad ;)

Da vi blev udskrevet kom mine forældre med babyseng og barnevogn, min mor gjorde huset rent, havde lavet mad til 4-5 dage og min far og mand var ude og købe babytøj i str 50 og vitaminer til for tidligt fødte (jeg fødte jo op til jul, så der havde været lukket de fleste dage mens vi var indlagt, så min mand havde ikke nået de ting inden vi kom hjem).

Men jeg håber da hun lige taget et par uger mere inde i hulen :)
2
S :lun:
V :lun:
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 5. sep 2016, 06:41

Vi var i gang med at vaske babydyne da vandet gik :-D Det var jeg pænt meget utilfreds med, for så kunne vi jo ikke få den med (og jeg havde kun prøvet, at man tog på sygehuset for at komme hjem med en baby :D ) Men vi var jo frem og tilbage i flere omgange og nåede fint at få dynen med :genert:
0
godtnavn

13+2

Indlægaf godtnavn » 5. sep 2016, 06:58

Lige et glædesindlæg :)

Med risiko for at jinxe det så er min kvalme væk :banan: Tilgengæld har jeg de sidste dage kastet en del op, men uden kvalme. F.eks. i går aftes sad jeg og så film og havde det fint, ud af det blå tænkte jeg "jeg tror jeg skal kaste op" og to sekunder efter kastede jeg op udover det hele. SÅ nu står der fast en spand ved siden af sengen, det er altså lidt sværere når det går så stærkt, men gal det er rart at være sluppet for den konstante kvalme! Og jeg kaster kun op 2-3 gange om dagen, det er fandme fremskridt, hverken kvalme eller voldsomme antal opkastninger :banan:

Så mangler jeg bare energi, samt ville ønske de der koldsvedsture med svimmelhed og at min generelle utilpashed vil forsvinde. Men begynder at tro på jeg får en periode som gravid hvor jeg har det godt og at den periode er lige rundt om hjørnet, det giver mig lidt mere håb for at klarer det her semester godt på uni.
1
Brugeravatar
Sangius

35+

Indlægaf Sangius » 5. sep 2016, 07:40

Her sker ikke noget nyt. Jeg tror ikke der kommer nogen baby ud her foreløbig :D
1

Tilbage til "Graviditet"