Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2433

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 22:03

Han kommer hjem hver aften, blot for at bade, spise og gå i seng. Præcis som før.
Jeg har intet ud af at han kommer hjem, andet end at S får set ham.

Mine forældre bor 40 km herfra. Og dem var vi virkelig besøgt meget, hver anden weekend de sidste 3,5 år. Så meget at jeg synes det har været pinligt. Tænk at man som 30 årig skal tage hjem til sine forældre hver anden weekend, for at ens liv kan hænge sammen. Det var sgu ikke lige det jeg drømte om :(
De har jo også deres eget liv, inkl en plejedatter på 10 år, som jo selvfølglig også tager deres krafter. Min far er trods alt over 60.
Mine søstre arbejder også begge to i weekenderne og min faster, som bor i samme by som os, og som har hjulpet os meget, er hos sin kæreste i weekenderne, min mands familie ser vi kun sammen og min mand er med. Så der er desværre ikke vildt mange at trække på.
0
S :lun:
V :lun:
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 8. sep 2016, 22:14

Hm, da er da godt nok også uretfærdigt, at hans arbejdsgiver bare vender på en tallerken. Han har ikke mulighed for at sige nej tak uden at det får konsekvenser? Der er vel stadig nogen, der skal dække de andre vagter også, som var den oprindelige aftale?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 8. sep 2016, 22:18

Kolderudolf skrev:Hm, da er da godt nok også uretfærdigt, at hans arbejdsgiver bare vender på en tallerken. Han har ikke mulighed for at sige nej tak uden at det får konsekvenser? Der er vel stadig nogen, der skal dække de andre vagter også, som var den oprindelige aftale?

Nej, de vagter, der skulle dækkes af min mand er pludselig væk. Hvordan kan min mand ikke helt få svar på. Det var en helt ny stilling, oprettet til min mand, så måske har han indset, at der alligevel ikke var nok til en hel stilling.

Takker han nej, bliver han fyret, for så er der ikke andet arbejde til ham.
0
Kolderudolf

Indlægaf Kolderudolf » 8. sep 2016, 22:23

Shit altså. Jeg håber, da at han siger til sin chef, at det ikke er en holdbar situation og at konsekvensen er, at han har tænkt sig at søge væk
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. sep 2016, 07:16

Kolderudolf skrev:Shit altså. Jeg håber, da at han siger til sin chef, at det ikke er en holdbar situation og at konsekvensen er, at han har tænkt sig at søge væk

På sin egen stilfærdige måde, skal han nok få sagt det ikke er ok.
Jeg tror bare ikke det er nok, beslutningen er truffet og kan ikke umiddelbart ændres. Så må vi til at have kig på noget jobsøgning i stedet.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. sep 2016, 07:43

Det er heller ikke fordi min mand synes FET jer er en fest. Han føler sig virkelig røvrendt og snydt. Og han er mindst lige så frustreret som jeg.
Vi er meget forskellige og reagerer nærmest i hver sin ende af skalaen i sådanne situationer.
Normalt er det jo rigtigt fint, at han mærker efter og ikke hidser sig unødigt op (som jeg til tider kommer til :genert:), men jeg gad bare godt i lige præcis denne situation, at han bare reagerede på en eller anden måde.
Han har heldigvis en uges ferie om en uge, inden han begynder på det nye. Så må vi få lagt en slagplan der.
Jeg har allerede besluttet at den indeholder et stk rengøringsdame, der kommer hver anden uge.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 09:13

Øv Bøtte, hvor er jeg ked af at høre I skal slås med sådan noget. Det lyder absolut ikke til at være en holdbar situation i længden. Jeg håber for jer at I finder en løsning, hurtigst muligt. Jeg tror også den bedste strategi er at han søger væk derfra, for det lyder ikke som om chefen er specielt lydhør eller sætter specielt meget pris på sine medarbejdere.

Kæmpe kram herfra. Kan godt forstå du har taget et par tudeture og at du er rigtig gal og frustreret!
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 9. sep 2016, 09:31

Øv hvor er det bare træls bøtte.

Kan skisme godt forstå du ikke gider være med i sådan et show.
Vil du ud med hvad han arbejder som, søger inden for? Evt i kort, det kunne jo være man kendte til noget.

Jeg gruer lidt for, at manden skal være væk en hel weekend i midten af november. Med termin i slut oktober bliver det en meget lille baby og en meget aktiv 2,5 årige jeg skal kæmpe med. Har dog besluttet at jeg ikke er for voksen til at ringe til min mor og klage min nød, hvis jeg slet ikke magter det. Men det kan man jo ikke når det er hver anden weekend og sikkert også lidt ekstra hist og pist.
0
Kolderudolf

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:09

Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 10:16

Kolderudolf skrev:Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.

Det er ikke en mulighed at bosætte jer midlertidigt i Jylland?
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 9. sep 2016, 10:19

Jeg er ikke nervøs som sådan for en weekend selv med to små børn. Det er mere tanken om at den lille teknisk set kan være yngre end en uge gammel når han er væk og jeg dermed stadig skal komme mig over fødslen.

Jeg tror for øvrigt at man kan vænne sig til meget og man selvfølgelig kommer igennem det. I hvert fald hvis man har almindelig vilkår. Jeg tænker byttes problem måske også er, at hun hurtigere bliver træt/har behov for hvile grundet sygdom, end hvad ikke-sygdoms ramte har behov for.
0
Kolderudolf

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:43

Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

Nej, vi tager hjem heroppe fra for at være tættere på bedsteforældre/ aflastning. Så det giver ikke rigtig mening at flytte 400 km væk fra dem. Jeg vil også meget gerne "hjem". Jeg flyttede fra København i 2012 og trænger efterhånden til noget jeg kender til frem for nye steder og nye mennesker hele tiden.
1
Kolderudolf

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:50

Lulu skrev:Jeg er ikke nervøs som sådan for en weekend selv med to små børn. Det er mere tanken om at den lille teknisk set kan være yngre end en uge gammel når han er væk og jeg dermed stadig skal komme mig over fødslen.

Jeg tror for øvrigt at man kan vænne sig til meget og man selvfølgelig kommer igennem det. I hvert fald hvis man har almindelig vilkår. Jeg tænker byttes problem måske også er, at hun hurtigere bliver træt/har behov for hvile grundet sygdom, end hvad ikke-sygdoms ramte har behov for.

Det skulle netop ikke forståes som en negligering af hverken Bøttes eller din situation :) Som jeg skrev gav det bare lige anledning til t reflektere over egen situation.

Men har han overvejet at I stadig kan være indlagt der?
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 9. sep 2016, 10:52

Selvom jeg er frisk og rørig, ville jeg være meget ked at at skulle være selv med to små børn hveranden weekend. Især mens den yngste er under 1 år.

Men jeg ved så også godt, at jeg ikke er sej på det område.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2924

Indlægaf JoyNips » 9. sep 2016, 10:53

Kolderudolf skrev:
Snowdrop skrev:

Nej, vi tager hjem heroppe fra for at være tættere på bedsteforældre/ aflastning. Så det giver ikke rigtig mening at flytte 400 km væk fra dem. Jeg vil også meget gerne "hjem". Jeg flyttede fra København i 2012 og trænger efterhånden til noget jeg kender til frem for nye steder og nye mennesker hele tiden.

Men giver det mening at være væk fra far 4 dage om ugen for at være tæt på bedsteforældre?
0

Tilbage til "Graviditet"