Terminstråd - alle er velkomne :)

Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 10:58

JoyNips skrev:
Kolderudolf skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Haha, shit mand. Efter jeres skriverier herinde omkring jeres mænds fravær, tænker jeg, at jeg har bevæget mig ud på meget dybt vand :tie:

For at vi kan komme hjem fra Grønland, er der en mulighed for at min mand skal arbejde i Jylland og vi skal bo i København. Det vil sige, at han altså er afsted søndag aften / tidlig mandag morgen - onsdag aften i hver uge og jeg står med de 3 børn selv. Højst sandsynlig i hvert fald det næste år. Det kunne være jeg skulle have tænkt det helt til ende, før jeg sagde go. Pt. har fokus-området bare været at komme hjem heroppe fra :lol:

Men altså.. Som du også skriver Bøtte, så er det noget med praktiske løsninger. Vi skal også have rengøring og så hedder det overnatning ved mine forældre ofte. Men efter vi først boet 3 år i Vestjylland og 1 år heroppe har vi ikke ligefrem rendt dem på dørene og jeg ved, at min mor vil elske, at jeg er der.

Det er ikke en mulighed at bosætte jer midlertidigt i Jylland?

Nej, vi tager hjem heroppe fra for at være tættere på bedsteforældre/ aflastning. Så det giver ikke rigtig mening at flytte 400 km væk fra dem. Jeg vil også meget gerne "hjem". Jeg flyttede fra København i 2012 og trænger efterhånden til noget jeg kender til frem for nye steder og nye mennesker hele tiden.

Men giver det mening at være væk fra far 4 dage om ugen for at være tæt på bedsteforældre?

Ja, desværre. Han er ansat i forsvaret og de bliver smidt rundt på kurser i hele landet hele tiden. Det er blandt andet derfor, at vi ikke bliver her. Fordi de ikke kunne love, at han ikke bliver sendt afsted i tide og utide. Da vores datter var 3 uger frem til hun var 6 mdr var han afsted stort set alle hverdage. Der boede vi i Esbjerg uden noget netværk. Det magter jeg simpelthen ikke igen med et sæt tvillinger og en 2-årig.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 9. sep 2016, 11:07

Sorenspige skrev:Selvom jeg er frisk og rørig, ville jeg være meget ked at at skulle være selv med to små børn hveranden weekend. Især mens den yngste er under 1 år.

Men jeg ved så også godt, at jeg ikke er sej på det område.

Jeg har det på samme måde.
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 9. sep 2016, 11:12

Bøtte kan godt forstå han ikke slår voldsomt i bordet hvis han tror det så gør at han bliver fyret. Håber virkelig han finder noget andet eller at chefen indser det ikke var det han ahvde lovet og laver om på planen, det sidste er nok urealistisk desværre, men derfor kan man alligevel godt håbe.

Der er ikke noget familie eller venners børn på sådan 15-25 år der bor i nærheden bøtte? Som man kunne hyre som barnepasser hver anden lørdag, så kunne de tage på en tur sammen, legeplads, zoo osv. jeres store pige vil jo få en masse ud af det samvær og du vil få noget aflastning. Men var det en løsning havde I sikkert selv tænkt over det. Uanset håber jeg bare I finder en holdbar løsning :)

Altså jeg synes jer der har barsel alene er monsterseje, og det ville for mig være lidt skræmmende, så jeg forstår om nogen at det kan virke uoverskueligt med alene hver anden weekend.

Og det med at amme, det var kun ment som at flasken ville være dejlig fordi jeg kunne sove igennem en gang i mellem, ikke som at det er noget jeg vil vælge medmindre amningen ikke fungerer. Glæder mig faktisk til at amme :genert: Og håber at kunne fuldamme til 6 måneders alderen :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 11:18

godtnavn skrev:Og det med at amme, det var kun ment som at flasken ville være dejlig fordi jeg kunne sove igennem en gang i mellem, ikke som at det er noget jeg vil vælge medmindre amningen ikke fungerer. Glæder mig faktisk til at amme :genert: Og håber at kunne fuldamme til 6 måneders alderen :)

Far skal da bare lære at lægge baby til hos dig så du kan blunde videre under måltidet :) Det er i hvert fald noget vi har tænkt os at forsøge så manden engang i mellem kan tage nattevagten :)
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 9. sep 2016, 11:21

Kolderudolf skrev:
Lulu skrev:Jeg er ikke nervøs som sådan for en weekend selv med to små børn. Det er mere tanken om at den lille teknisk set kan være yngre end en uge gammel når han er væk og jeg dermed stadig skal komme mig over fødslen.

Jeg tror for øvrigt at man kan vænne sig til meget og man selvfølgelig kommer igennem det. I hvert fald hvis man har almindelig vilkår. Jeg tænker byttes problem måske også er, at hun hurtigere bliver træt/har behov for hvile grundet sygdom, end hvad ikke-sygdoms ramte har behov for.

Det skulle netop ikke forståes som en negligering af hverken Bøttes eller din situation :) Som jeg skrev gav det bare lige anledning til t reflektere over egen situation.

Men har han overvejet at I stadig kan være indlagt der?

Min plan er, at fødsel og alt løber lige efter bogen, ligesom ved den store. :-P og så er det jo ikke noget problem.
Hans planer kan aflyses omend han ville være ked af det hvis de blev det, så værrer er det ikke. Han har dog lovet at finde en kørselslejlighed, jeg vil nemlig som minimum have bilen hvis jeg skal være selv hjemme. Både i tilfælde af, at vi lige pludselig skal på sygehuset, men mest så jeg kan køre i legeland eller deslige for at den to årige er glad og beskæftiget.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2412

Indlægaf Bøtte » 9. sep 2016, 11:22

Her er det klart det faktum at min krop, tror den er 80 år, der trækker ned. Men jeg ville stadig være ked af at være så meget alene med to børn. (Og jeg synes det er synd for mine børn at de nærmest kun ser deres far hver anden uge.)

14 timer er længe at være på, når man kører på 7 timers afbrudt søvn. :tie:

Men, men, men: min søde mand har åbenbart samlet alt sit mod og sagt til chefen at det duer simpelthen ikke, det kan vi (jeg) ikke. Så nu vil de finde en anden løsning, som ikke inkluderer lørdage. Måske han får lidt i starten, men frem til lillesøster kommer, går det nok også an.

Rudolf, rigtig god ide at bruge din mors hjælp. Jeg kunne virkelig ikke have gjort det uden mine forældre og søstre.
7
S :lun:
V :lun:
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. sep 2016, 11:25

Sådan Bøttes mand :banan: ej hvor er jeg glad for at høre der kommer en løsning :)

Og snowdrop, det kunne være sejt hvis vi kunne, jeg har aldrig ammet, jeg aner slet ikke hvordan det føles og om jeg vil kunne sove fra det, men omvendt, er jeg træt nok kan jeg sove fra alt.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 9. sep 2016, 11:32

godtnavn skrev:Sådan Bøttes mand :banan: ej hvor er jeg glad for at høre der kommer en løsning :)

Og snowdrop, det kunne være sejt hvis vi kunne, jeg har aldrig ammet, jeg aner slet ikke hvordan det føles og om jeg vil kunne sove fra det, men omvendt, er jeg træt nok kan jeg sove fra alt.

Jeg syntes jeg lærte ret hurtigt først at ligge ned og amme, så man i det mindste kunne slappe af, men også ret hurtigt at halvstove i mens. Det kommer ganske naturligt når man er træt nok og egentlig ikke rigtig gider det der med at være vågen om natten.
Jeg syntes også det hjalp lidt med at få tømt brysterne ordentlig på den måde, så man ikke havde mælkeknuder i siderne mm.
Jeg lærte faktisk også at ligge halvt på maven halvt på siden og amme, således at det var brystet op mod loftet (nåran ligger på siden) jeg ammede med. Det tænker jeg kommer til at bruge noget mere denne gang hvis Emil kommer ind om natten og gerne vil ligge i smørhullet. Så kan baby ligge ud mod tremmesengen, så skal jeg ikke være nervøs for Emils voldsomme bevægelser når han sover ift. baby.
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 13:13

Bøtte
Sådan! Sej mand du har dig der. Det må have gjort indtryk at du blev så gal og ked af det. Godt at der nu sker lidt den rigtige vej!

Godtnavn
Jeg har heller aldrig prøvet at amme, af gode grunde haha. Men har ladet mig fortælle at det bestemt er muligt at amme liggende og endda halvsovende, så prøves det skal det! Og som Lulu skriver så er det vist endda en hjælp til at få brystet tømt ordentligt :)
0
xxx---xxx
Kort karma: 51
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 9. sep 2016, 14:44

Godtnavn jeg er ked af du tror det blev forstået sådan. For sådan tænkte jeg slet ikke.
Den eneste grund til jeg skrev det var fordi jeg var sikker på flaske ville give mig meget mere luft og være nemmere fordi manden også kunne hjælpe.
Og så var det bare drøn besværligt selvom manden hjalp fordi der skulle vaskes flasker osv.
Brysterne kan man jo bare svinge ud :lol:

Bøtte hold kæft hvor er han sej! Respekt til ham!!

Kolde jeg synes du er sej. Jeg ved godt i ikke har så mange andre muligheder men for satan jeg ville være skræmt hvis det var mig.
Og aå ville jeg også være tæt på familien!
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. sep 2016, 15:28

xxx: du gav mig lige et godt billede af svingende bryster, sådan i bedste tegneserie stil med en baby der græder i barnevognen og moren der lige kaster et bryst ned til den i bedste kamæleontunge stil og går videre som om alt er normalt :lol:
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2878

Indlægaf JoyNips » 9. sep 2016, 15:46

Snowdrop skrev:Jeg har heller aldrig prøvet at amme, af gode grunde haha. Men har ladet mig fortælle at det bestemt er muligt at amme liggende og endda halvsovende, så prøves det skal det! Og som Lulu skriver så er det vist endda en hjælp til at få brystet tømt ordentligt :)

Jeg har i hvert fald en veninde, der kunne amme sovende og hvis mand kunne lægge barnet til.

Jeg forestiller mig i øvrigt, at vi måske opdeler natten hvis min kæreste kan lægge baby til og jeg kan sove. Jeg er meget a-menneske men foretrækker at gå nogenlunde tidligt i seng og sove i ét stræk, for hvis jeg vågner er jeg VÅGEN. Min kæreste derimod er bedre til at sove længe, gå senere i seng og falde i søvn igen hvis han er vågnet. Så hvis jeg kan gå tidligt i seng og han har ansvaret for baby først på natten og han så kan sove den sidste strækning af natten hvor jeg er ansvarlig, så tror jeg vi begge får tilgodeset vores søvn bedst muligt. Men det kræver jo at jeg ikke vågner op hver gang baby øffer eller skal lægges til.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 9. sep 2016, 15:55

Næææh, total god oplevelse i dag! :banan:

Jeg havde 3 ubesvarede opkald på telefonen tidligere i dag - den lå nedenunder, jeg var ovenpå - fra en headhunter. Det er første gang, jeg har prøvet det. Virkelig rart med sådan et boost til min faglighed. :banan:
...sagde selvfølgelig jeg skulle føde om ca. 5 uger og ikke var interesseret i et skift, men bare det man åbenbart dukker op på deres radar er jo ikke helt shabby. Så jeg soler mig lidt lige nu. :-D
6
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 9. sep 2016, 16:48

Sejt Ach!

Det er ikke noget du kan overveje, når du er færdig med at være på barsel?
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 9. sep 2016, 17:04

JoyNips skrev:
Snowdrop skrev:Jeg har heller aldrig prøvet at amme, af gode grunde haha. Men har ladet mig fortælle at det bestemt er muligt at amme liggende og endda halvsovende, så prøves det skal det! Og som Lulu skriver så er det vist endda en hjælp til at få brystet tømt ordentligt :)

Jeg har i hvert fald en veninde, der kunne amme sovende og hvis mand kunne lægge barnet til.

Jeg forestiller mig i øvrigt, at vi måske opdeler natten hvis min kæreste kan lægge baby til og jeg kan sove. Jeg er meget a-menneske men foretrækker at gå nogenlunde tidligt i seng og sove i ét stræk, for hvis jeg vågner er jeg VÅGEN. Min kæreste derimod er bedre til at sove længe, gå senere i seng og falde i søvn igen hvis han er vågnet. Så hvis jeg kan gå tidligt i seng og han har ansvaret for baby først på natten og han så kan sove den sidste strækning af natten hvor jeg er ansvarlig, så tror jeg vi begge får tilgodeset vores søvn bedst muligt. Men det kræver jo at jeg ikke vågner op hver gang baby øffer eller skal lægges til.

Det lyder da som en rigtig fin løsning. Håber det virker for jer, det ville jo være super!
0

Tilbage til "Graviditet"