Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Kort karma: 66
Likede indlæg: 226

Re: 14+0

Indlægaf xxx---xxx » 10. sep 2016, 07:22

godtnavn skrev:Jeg har kun været oppe og tisse 2 gange i nat :banan: Eller, var også oppe og tisse for en lille time siden hvor jeg så måtte opgive at falde i søvn igen. Men har fået 4 timers søvn, og derefter 3 timer. Jeg er lykkelig :D

Hvornår begyndte I andre egentlig at tage på? Jeg vejer mig hver anden uge og har igen tabt mig siden sidste vejning for 2 uger siden, og synes altså ikke jeg spiser hverken lidt eller overdrevent sundt :genert:

Fedt med søvn det betyder bare så meget for ens dag!

Jeg begyndte først at tage på omkring uge 18-20 mener jeg, måske en smugle før men ikke meget.
Mit omfordelte sig bare, men jeg har så også et lager at tage af :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 624
Likede indlæg: 3385

28+

Indlægaf Bøtte » 10. sep 2016, 07:27

Lækkert med god nat, godtnavn.

Jeg sov til kl 9. :lun: det er dælme sjældent det sker. Jeg vågnede ellers kl 6, da min mand stod op og kunne ikke sove igen. Og igen kl 7, da S stod op, men det lykkes mig altså at sove videre.
1
S :lun:
V :lun:
godtnavn
Kort karma: 289
Likede indlæg: 1800

Re: 14+0

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2016, 07:47

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Jeg har kun været oppe og tisse 2 gange i nat :banan: Eller, var også oppe og tisse for en lille time siden hvor jeg så måtte opgive at falde i søvn igen. Men har fået 4 timers søvn, og derefter 3 timer. Jeg er lykkelig :D

Hvornår begyndte I andre egentlig at tage på? Jeg vejer mig hver anden uge og har igen tabt mig siden sidste vejning for 2 uger siden, og synes altså ikke jeg spiser hverken lidt eller overdrevent sundt :genert:

Fedt med søvn det betyder bare så meget for ens dag!

Jeg begyndte først at tage på omkring uge 18-20 mener jeg, måske en smugle før men ikke meget.
Mit omfordelte sig bare, men jeg har så også et lager at tage af :lol:

Jeg har også noget at tage af. Min læge sagde de anbefalede en vægtøgning på 6-10 kg når man er overvægtig, pt har jeg tabt ca 4,5 kg, så nøjes jeg med at tage 6 kg på får jeg jo tabt mig ved at være gravid :stoned: Altså vil ende 1,5 kg over før-graviditetsvægt, men barnet, fostervand, blod osv. vejer jo en del mere end 1,5 kg. Det kunne da være dejligt ikke at have en masse ekstra vægt ovenpå en graviditet, jeg tror dog ikke det ender sådan, men jeg har vel lov at håbe :)
0
Brugeravatar
Bøtte

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 10. sep 2016, 08:08

Vi fik vores nye spisebord igår. Og det stinker. Min mand googlede lidt, og kunne læse sig til st det ikke er skide sundt. Vi opholdt os i stuen, hvor det står, hele aftenen igår, så det er jo fantastisk.
Nu kan jeg ikke finde ud af om enten bordet eller jeg skal ud af stuen et par dage, mens det damper af. Tænker det er lidt som maling, at det ikke er noget man skal opholde sig i som gravid.
Hvad ville I andre gøre? :genert:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 421
Likede indlæg: 2924

Indlægaf achillaxedprune » 10. sep 2016, 08:34

Bøtte skrev:Vi fik vores nye spisebord igår. Og det stinker. Min mand googlede lidt, og kunne læse sig til st det ikke er skide sundt. Vi opholdt os i stuen, hvor det står, hele aftenen igår, så det er jo fantastisk.
Nu kan jeg ikke finde ud af om enten bordet eller jeg skal ud af stuen et par dage, mens det damper af. Tænker det er lidt som maling, at det ikke er noget man skal opholde sig i som gravid.

Jeg ville sætte det udenfor så længe det ikke regner og lufte godt ud... Eventuelt give det en tur med en våd klud, for at prøve at fjerne noget af lugten på den måde. Og så ville jeg ikke være så nervøs igen. Tvivler stærkt på, at det kommer til at gøre noget. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 261

Indlægaf Kolderudolf » 10. sep 2016, 10:49

Bøtte: Kan I finde ud af hvad lugten kommer af? Hvis det er sådan et behandlingsmiddel eller andet kemikalie ville jeg nok stille det udenfor.

Godtnavn: Mener også at jeg begyndte at tage på omkring uge 16-20 stykker sidst. Denne gang er det en lidt anden historie :tie: Tror jeg har taget næsten 10 kg på nu. Men det stresser mig egentlig ikke så meget. Amning var verdens bedste slankekur for mig. 6 mdr efter jeg havde født, vejede jeg 5 kg mindre end før jeg blev gravid.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 340

39+4

Indlægaf Snowdrop » 10. sep 2016, 12:58

Kan sq ikke lige huske hvornår jeg begyndte at tage på. Men er oppe på omkring +15 kg nu, sådan ca. Kunne have været fedt at holde det under 10 kg. Men so be it. Har også en del vand i kroppen efterhånden. Så jeg glæder mig egentlig bare til at tabe 10 kg natten over, hahah.

Der er ikke rigtig optræk til noget - til stor ærgelse for min bedstefar som sååååå gerne vil have prinsessen kommer i morgen, på hans fødselsdag.

Jeg er vist i øvrigt den mest tålmodige i hele familien, men gør da hvad jeg kan for at hun skal synes det er tid til at komme ud. Ikke at det virker en hujende fis, for hun kommer når hun er klar, men vi har da travet byen flad i dag :D
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 10. sep 2016, 12:59

Bøtte skrev:Vi fik vores nye spisebord igår. Og det stinker. Min mand googlede lidt, og kunne læse sig til st det ikke er skide sundt. Vi opholdt os i stuen, hvor det står, hele aftenen igår, så det er jo fantastisk.

Har I ikke et sted det kan stå i tørvejr udenfor?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 10. sep 2016, 13:41

Vi har sat det ind på babyværelset, så kan det står der med åbent vindue næsten hele døgnet. Jeg kan slet ikke løfte, så vi kan ikke rigtigt bære det ind og ud i løbet af dagen. Men tænker det nok skal dampe af derinde.

Men efter 6 uger uden spisebord er det sgu lidt træls at undvære det længere, men det går jo nok. Vi har heldigvis vores mikrobord i køkkenet.
0
Brugeravatar
Snowdrop

39+4

Indlægaf Snowdrop » 10. sep 2016, 18:40

Hm, nu er jeg kommet i tvivl... Jeg havde egentlig sagt at det var ok der kom en studerende med til fødslen (hjemmefødsel) men nu ved jeg alligevel ikke helt.

Kan I hjælpe lidt? Hvilke fordele og ulemper ser I ved at der evt. er en studerende med til en hjemmefødsel? Det skal siges at hun vist nok er på modul 13 så kun et modul fra at være færdig-uddannet.
0
ajnaM
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1558

Re: 39+4

Indlægaf ajnaM » 10. sep 2016, 18:46

Snowdrop skrev:Hm, nu er jeg kommet i tvivl... Jeg havde egentlig sagt at det var ok der kom en studerende med til fødslen (hjemmefødsel) men nu ved jeg alligevel ikke helt.

Kan I hjælpe lidt? Hvilke fordele og ulemper ser I ved at der evt. er en studerende med til en hjemmefødsel? Det skal siges at hun vist nok er på modul 13 så kun et modul fra at være færdig-uddannet.

Hvorfor ikke? :)

Jeg ville kun se fordele, egentlig. To sæt øjne og hænder giver bare mere overskud. Og du har mulighed for at hjælpe hende med at få gode erfaringer, hun kan bruge fremover.
0
xxx---xxx
Kort karma: 66
Likede indlæg: 226

24+2

Indlægaf xxx---xxx » 10. sep 2016, 18:55

Snowdrop jeg kan kun se fordele ved det. Netop 2 sæt øjne og 4 hænder kun til at varte dig op.
Samt det hele frisk i hukommelsen, uden det er en der gør tingene som de altid har gjort det, håber det giver mening.

Jeg kan godt se at flere kan virke overvældende men for mig så ville det kun være positivt tror jeg. Og i sær når personen er så langt i sit uddannelses forløb.!
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2016, 19:10

Jeg ville også se det som noget positivt, især når hun er så langt i uddannelsen. Hvis det var en der næsten lige var startet ville jeg være bange for hun var usikker, spurgte om for meget osv. men når det er en næsten færdiguddannet så er der da kun plusser :)
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 10. sep 2016, 19:12

Jamen der var også mine tanker under fordele. Er jo heller ikke så længe siden jeg selv var studerende så ved godt hvor vigtigt det er.

Men er kommet i tvivl i forhold til at der er flere mennesker at forholde sig til (det har jeg aldrig været så god til) og så "risikoen" for snik snak i baggrunden. Kan normalt bedst koncentrere mig når der er ro.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 10. sep 2016, 19:20

Snowdrop skrev:Jamen der var også mine tanker under fordele. Er jo heller ikke så længe siden jeg selv var studerende så ved godt hvor vigtigt det er.

Men er kommet i tvivl i forhold til at der er flere mennesker at forholde sig til (det har jeg aldrig været så god til) og så "risikoen" for snik snak i baggrunden. Kan normalt bedst koncentrere mig når der er ro.

Kan du ikke fortælle jordemoderen det før fødslen? Du er den fødende og vil du ikke have snik-snak så skal de selvfølgelig ikke det. Det er jo netop en af fordelene ved at føde hjemme, det kan ske mere som du vil have det. Hvis du skriver/ringer til jordemoderen og siger det bekymre dig mon ikke hun så enten siger at de selvfølgelig ikke snakker i baggrunden eller aflyser med den studerende?
0

Tilbage til "Graviditet"