Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 529
Likede indlæg: 2496

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 12. sep 2016, 21:48

Så fin :lun:
Krydser fingre for I må komme hjem torsdag.
Er hun sluppet for gulsot?
0
S :lun:
V :lun:
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 250

Indlægaf Kolderudolf » 12. sep 2016, 23:15

Hvor ser hun bare fin og færdigbagt ud Sangius :lun: Hvad vejer hun ?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

40+0

Indlægaf Snowdrop » 13. sep 2016, 02:32

Såehm jeg har haft veer siden kl 2.30. De gør nuller naller og kommer sådan lidt sporadisk all over the place. Sådan en mærkelig følelse at man hellere vil være fri og alligevel gerne vil have de fortsætter. Ambivalens! :O
4
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Sangius » 13. sep 2016, 04:02

Kolderudolf skrev:Hvor ser hun bare fin og færdigbagt ud Sangius :lun: Hvad vejer hun ?

Hun vejer nu 2300 gram, efter hun tog 50 gram på med sondemad. Så hun er ikke helt lille :)

Hun slap for gulsot - men det var meget tæt på. Stærk lille tøs <3
1
Brugeravatar
Sangius

Re: 40+0

Indlægaf Sangius » 13. sep 2016, 04:03

Snowdrop skrev:Såehm jeg har haft veer siden kl 2.30. De gør nuller naller og kommer sådan lidt sporadisk all over the place. Sådan en mærkelig følelse at man hellere vil være fri og alligevel gerne vil have de fortsætter. Ambivalens! :O

Sender dig tusind gode tanker - håber du får en god fødsel. Det er en crazy oplevelse <3
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 168

Indlægaf xxx---xxx » 13. sep 2016, 04:35

Sangius hvor er hun bare fin :lun:
Jeg håber i snart må komme hjem!

Snow for satan :banan: jeg håber det er gået bedre igang :banan:
Hvor er det bare spændene!!

Jeg håber du får en fantastisk fødsel :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 13. sep 2016, 04:54

Sangius skrev:
Kolderudolf skrev:Hvor ser hun bare fin og færdigbagt ud Sangius :lun: Hvad vejer hun ?

Hun vejer nu 2300 gram, efter hun tog 50 gram på med sondemad. Så hun er ikke helt lille :)

Hun slap for gulsot - men det var meget tæt på. Stærk lille tøs <3

Dejligt det går fremad. Og at hun slap for gulsot. Det forlængede vores ophold på hospitalet med S, så det er jeg glade for I slipper for.
Det får de fleste præmature ellers.
0
Brugeravatar
Bøtte

Re: 40+0

Indlægaf Bøtte » 13. sep 2016, 04:55

Snowdrop skrev:Såehm jeg har haft veer siden kl 2.30. De gør nuller naller og kommer sådan lidt sporadisk all over the place. Sådan en mærkelig følelse at man hellere vil være fri og alligevel gerne vil have de fortsætter. Ambivalens! :O

Ih hvor spændende :klap:

Sikke en velopdragen dame, hvis hun kommer loge på terminsdage :-D
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2380

Indlægaf achillaxedprune » 13. sep 2016, 05:23

Sikke nogen gode opdateringer... Skøn lille babypuge - tillykke Sangius! Krydser fingre for I kommer hjem torsdag og hun bliver ved med at tage på. :kryds:

Og rigtig meget held og lykke Snowdrop!! Tænk, nu er det nu. Godt I fik afklaret det med med den studerende lige i rette øjeblik... Håber det bliver en god oplevelse! :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 13. sep 2016, 06:59

Ih, hun er fin, Sangius! :lun:

Og hvor spændende, Snowdrop! Hepper på en nem fødsel.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 13. sep 2016, 07:49

Her er hun i sit første sæt tøj. Det var det min mor lige kunne finde frem da hun var hjemme og hente for os. Jeg havde regnet med dn baby i str 56, nu har jeg en der svømmer i str 50. Det ser sgu lidt sjovt ud :P .

Hvor er det spændende med Snowdrop - hun føder hjemme ikke?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 13. sep 2016, 09:45

Sangius skrev:Her er hun i sit første sæt tøj. Det var det min mor lige kunne finde frem da hun var hjemme og hente for os. Jeg havde regnet med dn baby i str 56, nu har jeg en der svømmer i str 50. Det ser sgu lidt sjovt ud :P .

Hvor er det spændende med Snowdrop - hun føder hjemme ikke?

Hvor er hun fin :love:

Her er Bertil 4 uger og det er først nu str 50 er begyndt at passe nogenlunde. Han svømmer stadig i str 56 :-D
1
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 13. sep 2016, 11:00

Det var helt sikkert veerne der startede kl 2.30 i nat. Derfra gik det så slet ikke som jeg havde regnet med.

Der startede med at være omkring 10 minutter i mellem veerne og de varede godt og vel halvanden minut, men kort efter jeg havde skrevet herinde tog det i den grad fart.

Veerne kom skyllende i tide og utide så jeg til sidst opgav at time dem. Manden var i fuld gang med at fylde bassinet og ringede til jordemoderen. Kan ikke lige huske hvad klokken var da han ringede til hende, men jeg vil tro omkring halv seks eller noget. Han fik dog sagt til hende at jeg havde haft veer i en time eller halvanden og det passede jo altså ikke helt...

Kl. 6 gik vandet og det blev det så ellers ved med i store skyller hver gang der kom en ve, hvilket var nærmest konstant på det tidspunkt.
Det var korte og ultra-intense veer med meget kort pause i mellem, ca 30-45 sekunders pause. Jeg var helt oppe at stå på tåspidserne under hver eneste ve og flåede i mandens stakkels dansehåndtag (hvilke er ret små, da han er slank :fløjt: ) mens jeg brølede som en løvinde eller noget andet stort og farligt. Jeg vidste med sikkerhed at sådan kunne jeg ikke holde til at have det i 12 timer og jeg mente absolut heller ikke det kunne passe med så korte pauser. Min søde mand forsikrede mig om at det ikke ville tage 12 timer med så korte pauser imellem.

Manden ringede igen til jordemoder for at høre hvor langt hun var. Hun ville være her klokken 7... Hun troede jeg kun havde været igang en time da hun blev ringet op, så hun havde lige nået at få sin morgenmad og morgenkaffe inden hun kørte hjemmefra :lol:

Med det samme der var vand nok i bassinet hoppede jeg i - jeg fik hverken sat musik på eller tændt stearinlys som jeg havde planlagt (det må jo godt være lidt hyggeligt når tingene kan tage lang tid, ikke?). Der gik virkelig ikke lang tid fra jeg var kommet i vandet til de veer skiftede karakter. Jeg gispede mig igennem dem så godt jeg kunne og fik sagt til manden, som sad ved siden af bassinet og lod mig mase sine hånd, at hvis den jordemoder ikke var her snart, så blev babyen altså født uden hun var der. Selvom han havde forsøgt at forsikre mig om at fødslen selvfølgelig ikke ville tage længe mere med så intense veer og korte pauser, så troede han nu ikke helt på at jordemoderen ikke kunne nå det. Man er vel førstegangsfødende!

Men jeg kunne slet ikke lade være at presse med og pludselig var hovedet altså ude. Det troede gemalen heller ikke helt på før jeg i næste ve pressede hende ud og trak hende op af vandet og hun for i et hyl - nå ja, det gjorde han jo så også :lol: Så måtte han jo ringe og sige at nu var hun født, hvis ellers jordemoderen skulle være i tvivl med vrælet i baggrunden.

Mig og baby op af vandet og over på sofaen med et lunt håndklæde til prinsessen og 10 minutter senere var jordemoderen der så, fashionably late.

Resultatet? Et styk lille pige på 3125 gram og 51 cm der kom præcis på sin terminsdato :dåne: Jeg slap med 3 små sting i den ene skamlæbe. Og nu ligger der en smuk smuk smuk lille pige her hos mig og snork bobler. Hun har ikke opdaget at det er meningen man skal være helt vildt vågen og opmærksom de første 6 timer efter man er født :lol: Men så har jeg jo lige en chance for at få en tår vand og få jer opdateret :)

Men hold nu op for en omgang. En rigtig lynfødsel! Jeg er så stolt, både af vidunderet, af min søde og helt fantastiske mand og af mig selv, for der har virkelig været nogle kræfter igang i min krop så stærkt som det gik.

40+0.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
19
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 13. sep 2016, 11:04

Wow Snowdrop :8: :gogo:

Det er godt nok stærkt gået, og hvor er hun fin :lun: Tillykke :kys:
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1237

Indlægaf godtnavn » 13. sep 2016, 11:07

Hvor er hun fin :lun:

Og hvor sejt bare at klare en fødsel uden en jordemoder! Jeg tror jeg havde panikket lidt (okay meget!) hvis det var mig. Selvom det var en hurtig fødsel, med voldsomme veer lyder det til at alt gik godt.

Stort tillykke med hende!
0

Tilbage til "Graviditet"