Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 602
Likede indlæg: 3076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 06:26

Jeg er helt enig med Ax, Rudolf. Kan godt forstå du blev ked af det, det lyder virkelig ubehageligt.
1
S :lun:
V :lun:
xxx---xxx
Kort karma: 62
Likede indlæg: 218

Indlægaf xxx---xxx » 20. sep 2016, 06:59

Ej kolde sikke en nar.!

Jeg skal være helt ærlig og sige at jeg ikke tror jeg var taget tilbage. Du ved du skal flytte, og ikke retur til det arbejde. Så jeg havde nok været ret så kold og sagt fra og sygemeldt mig.
Hallo hvad er det lige for en oopførelse fra en chef?
Og hvis du ikke vil sygmelde dig så havde jeg valgt at sige noget. Der er ingen grund til at tie når det jar været så åbenlyst og han ikke engang siger undskyld da hans egen fejl går op for ham.
0
xxx---xxx

25+5

Indlægaf xxx---xxx » 20. sep 2016, 07:10

Jeg beklager at jeg ikke har fået kommenteret så meget på det sidste. Jeg er oftes på fra min telefon men den er sendt til reparation så jeg er på fra en gammel 4's som bare er så langsom! Omg det er helt vildt så langsom den er :lol:

Nå men status hos mig er at jeg er sygemeldt og har været det i næsten 2 uger. Og er indtil videre sygemeldt indtil slutningen af denne måned.
Jeg har skide ondt i mit bækken, og får nogle mega jag fra det nederste af livmoderen og op. Jeg troet jo det var blærebetændelse men det var det så ikke.

I fredags var der 2 timer hvor det kom i bølger og gjord virkelig ondt. Det føltes som veer og var så ubehageligt. Hvis det kommer igen så ringer jeg til min jordemoder, sidst synes jeg bare ikke de tog det så seriøst da jeg ringede så jeg synes det er lidt svært. Men fuck det gjord ondt!

Nå men jeg håber ikke det kommer igen, og jeg håber mit bækken opføre sig ordenligt for jeg keder mig ret så meget og vil endelig gerne på arbejde igen.
Den eneste ulempe ved mig arbejde er at jeg har 1,5 time hver vej med toget og det er ikke særlig fedt hvis man har mega ondt :(
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 07:20

XXX, det lyder virkelig ubehageligt. Håber en pause gør godt.
Jeg oplevede faktisk det du beskriver, hvor jeg fik en ve-agtig smerte en dag jeg havde været lidt for aktiv. Jeg ringede til jm, der sagde det sagtens kunne skyldes at jeg havde løftet for tungt, og at det ikke var veer, men i stedet smerter fra bækkenet. De kan åbenbart godt føles lidt som veer. Jeg kunne næsten ikke gå mens det stod på.

Synes det er en god ide lige at ringe, hvis det sker igen. Min jm tilbød akupunktur, hvis det fortsatte.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 407
Likede indlæg: 2750

Indlægaf achillaxedprune » 20. sep 2016, 08:50

Xxx - puha, det lyder hårdt! Og det er lang tid "bare" at gå hjemme. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil tilbage på arbejdet, hvis du kan. Har du fået en fysioterapeut til at kigge på dig og eventuelt give dig nogle øvelser? Det ville jeg helt klart gøre, hvis jeg var dig. Du kan sikkert også få en henvisning fra din læge, så koster det ikke så meget - og er du medlem af Danmark, så er det endnu mindre. :)

Men puh, 3 timer om dagen i offentlig transport. Det er alligevel også en del... Kan du måske få nogle hjemmearbejdsdage? Eller komme tilbage på nedsat tid, måske?

Her i forrige uge bruge jeg et par timer i et S-tog... Selvfølgelig var der problemer, og der kørte kun ét tog hver 20. min på strækningen (kører normalt 3-4 afgange på 20 min.) Så der var sindsygt mange mennesker, det tog 20 min. længere og der var varmt og trykket... Jeg var ved at gå til. Det synes jeg var virkelig, virkelig nedern.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 407
Likede indlæg: 2750

36+2

Indlægaf achillaxedprune » 20. sep 2016, 09:01

Her går det godt... Vi skal have fixet noget på huset og der er kørt en forsikringssag i snart 6 måneder. Jeg kan mærke, at jeg får lidt halvstres på over det. Sådan noget er bare irriterende at have hængende over hovedet, når man bare gerne vil koncentere sig om udsigten til baby og redebyggeri.

Men udover dét, så går det SÅ godt. Jeg nyder endelig min barsel og synes, det er helt fantastisk at kunne slappe af og især ligge ned. Når jeg har været ude, og f.eks. har skulle sidde op, så går der ikke mange timer før end jeg kan mærke, at det værker i rumpen og lænden. Hold op, hvor er det bare skønt, at jeg som udgangspunkt kan ligge mig ned, når der er behov for det.
... Vægten taler vi ikke om! Efter jeg har nedlagt veto mod at kende min vægt, har jeg haft det meget bedre... :-D

Jeg skal til jordemoder i dag og glæder mig faktisk... Håber virkelig, at han stadig ligger med hovedet nedad. :kryds:

Og så har vi været til parbootcamp med Smertefri Fødsel... Og det var faktisk rigtig godt. Kan godt anbefales. Jeg synes, at jeg er begyndt at have rimelig godt styr på hvad jeg forventer af fødslen, og hvad der skal ske. I hvert fald i teorien. Og så har jeg i et par uger lavet øvelserne dagligt, så jeg har efterhånden godt styr på vejrtrækning osv. Derudover laver jeg også mine fys-øvelser flere gange om ugen. Jeg føler, at jeg har lidt kontrol, hvilket er enormt rart... Og det at jeg øver, læser op og gør hvad jeg kan for at forberede mig, er virkelig godt for mig.
...jeg er sådan en, der har det bedst med at have en plan og vide, hvad der skal ske. Ja, man er vel blevet lidt jurist-skadet. Forberedelse og planlægning giver mig ro. Og det er bare dejligt, at føle jeg gør, hvad jeg kan. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Rebecca9000
Kort karma: 3
Likede indlæg: 13

Re: 25+5

Indlægaf Rebecca9000 » 20. sep 2016, 09:20

xxx---xxx skrev:Nå men status hos mig er at jeg er sygemeldt og har været det i næsten 2 uger. Og er indtil videre sygemeldt indtil slutningen af denne måned.
Jeg har skide ondt i mit bækken, og får nogle mega jag fra det nederste af livmoderen og op. Jeg troet jo det var blærebetændelse men det var det så ikke.

(...)

Nå men jeg håber ikke det kommer igen, og jeg håber mit bækken opføre sig ordenligt for jeg keder mig ret så meget og vil endelig gerne på arbejde igen.
Den eneste ulempe ved mig arbejde er at jeg har 1,5 time hver vej med toget og det er ikke særlig fedt hvis man har mega ondt :(

Må jeg spørge, om den lange transporttid er en del af begrundelsen for din sygemelding?

Jeg spørger, fordi jeg også bruger knap 4 timer om dagen på cykel/i tog/i bus på at komme frem og tilbage, og det har jeg lidt svært ved på sigt at overskue hvis man skulle få ondt eller når man bliver ekstra besværet.
Men jeg havde egentlig tænkt at det er "mit eget problem", fordi jeg bare kunne købe en bil og så ville det kun tage 55 minutter.

Så synes det er lidt interessant om det kunne være et argument i den retning? :)
0
Lulu
Kort karma: 65
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 720

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 09:54

Jeg blev ringet op af kendt jdm ordning i morges. De havde masser af ledige tider i oktober og ringede så åbenbart rundt for at se om de kunne fylde hullerne lidt ud da jeg har termin i slutningen ringede de til mig fordi vi så kunne nå at ses et par gange.
Er jeg den eneste der synes det er mærkelig prioritering? De kunne vel i stedet for at fylde tiderne op så undgå i den almindelige vagtplan på sygehuset i oktober? Jeg er tilknyttet ouh så det er jo ikke fordi de har mange hænder i forvejen så jeg tænker det de kendte jdm kunne hjælpe til vel netop ville være en god hjælp for de almindelige jdm :gruble: jeg synes det er mærkeligt.
0
Lulu

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 10:48

Forøvrigt plukveer, hvordan er det nu de fungerer?

Jeg får indimellem nogle meget stærke jag i maven. Altid kun i den ene side ad gangen. Maven bliver selvfølgelig helt hård der hvor det gør ondt, men den anden side af maven er blød og føles som normalt. Jeg troede egentlig det var baby der "skød ryggen ud mod maven" eller lignende, men kan der være plukveer?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 11:53

Ikke hvis hele maven/livmoderen ikke er hård.
Så tror jeg også det er baby.
Min baby gør det samme, og der er forskel på dét og plukveerne. Det kan dog give plukveer, når hun er alt for vild.
0
Lulu

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 11:56

Bøtte skrev:Ikke hvis hele maven/livmoderen ikke er hård.
Så tror jeg også det er baby.
Min baby gør det samme, og der er forskel på dét og plukveerne. Det kan dog give plukveer, når hun er alt for vild.

Ok, så er det nok bare baby.
Har bare aldrig haft plukveer før så kom lige i tvivl om det kunne være det.
0
godtnavn
Kort karma: 271
Likede indlæg: 1677

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2016, 15:25

Den sidste uge er fløjet afsted! Nu er der kun 3 dage til vi kender kønnet på barnet! Dog må i morgen gerne gå meget langsomt, skal lave en stor aflevering inden torsdag, så kan ikke rumme hvis dagen flyver :lol:

Jeg må indrømme jeg håber lidt det er en pige, men det er kun fordi jeg vildt gerne vil hækle en babykjole :lol: På alle andre punkter er jeg ligeglad med kønnet, men skal på jagt efter fint drengetøj at hækle hvis det bliver en dreng. Det bliver så rart at kunne sige han eller hun :lun:
2
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 20. sep 2016, 18:10

Bøtte det gjord mig faktisk lidt mere rolig at du gad skrive det. Jeg tænker også det var derfor. Jeg bar nemlig på N om morgen og det var nok ikke smart.
Han er lige blevet tvunget i en ny børnehave så han vil meget gerne bæres og det kan jeg bare ikke :(

Ax fik slet ikke skrevet hvor fedt det var med babyshower. Det kan jeg godt forstå du blev rigtig glad for. Mine veninder holdte det for mig d jeg var gravid med N og jeg blev bare så glad. Det varmede virkelig meget!

Jeg har overvejet Fys men det hjælper mig når jeg får hvilet og ikke overbelaster mig selv.
Jeg har desværre ikke mulighed for hjemmearbejdsplads selvom jeg sagtens kunne klare mit arbejde hjemmefra. Jeg har spurgt flere gange men det vil de ikke give lov til fordi msn ikke skal føle sig presset til det hvis man er syg.
Men jeg synes jo denne situation er anderledes. Jeg er jo ikke "syg" så jeg ikke ville kunne klare at arbejde herhjemme for så ville jeg kunne lægge mig og slappe af.

Rebecca ikke som sådan. Lægen spurgte til det men brugte det ikke som begrundelse. Jeg har altid også sagt at det ikke er deres skyld at jeg bor så langt væk. Men jeg kan ikke komme udenom at det ikke er rart at stå op i et tog i 1 time med mega smerter og ikke en eneste der tilbyder en deres plads på trods af gravid mave. Og nej det er ikke en sygdom men det gøs sku ondt når det bumler og rykker rundt.

Lulu jeg ville også synes de prioriteret forkert. Det virker forkert at de bare ringer og invitere ind uden der er en grund til det. Så hellere give et nap med det hvor der er skide travlt. Men det skulle ikke undre mig at de ikke må gøre det.
0
Brugeravatar
Bøtte

30+

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 19:56

Min mand har ferie i denne uge, og så de sidste krampetrækninger sættes ind inden lillesøster kommer. Foreløbigt har vi brugt en dag i IKEA ig så har han han brugt en dag på ophængning af vores nye bestå-system i stuen. Ikke helt det der var planen :lol: Men efter 2,5 år er vi bare lykkelige for endelig at få stuen færdig :genert:
I morgen skal der males værelse til lillesøster og torsdag skal han lægge nyt gulvtæppe på derinde. Så regner jeg med at påbegynde indretning i næste uge. Og så tøjvask. Denne gang vil jeg gerne være færdig INDEN hun kommer, selv om man sagtens kan klare det, hvis man ikke er. Tænker bare at med en stor pige der bliver 4 år kort tid efter fødslen + julen umiddelbart efter også, så er det rart at være på forkant.
Skal også have styr på kalenderpakkerne inden længe.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 260

Indlægaf Kolderudolf » 21. sep 2016, 08:20

Godtnavn: Det bliver så spændende med kønnet. Det gør altså det hele lidt mere virkeligt :lun:

Xxx: Øv, at du har ondt, men godt at du passer på dig selv. Sidder det i bækkenet?

Bøtte: Hvir dejligt at I får gjort det hele klart. Det er altså rart, at der kommer styr på det. Kan du ikke ligge nogle billeder ind af indretning? Jeg har brug for inspiration. Vi skal jo have skabt et helt nyt hjem.

Hvem skal have kalenderpakke? Jeg overvejer lidt at min datter skal have. Hun havde chokoladekalender sidste år og sht, hvor var det en kamp, da der ikke længere var chokolade den 25. :lol: Men der var hun selvfølgelig også kun halvanden. Nu er hun jo næsten 2.5, så det kan være at det er nemmere for hende at forstå, at det altså slutter på et tidspunkt uden at få for meget krise. Det bliver nok i forvejen en lidt hård tid for hende med flytning til et andet land, 2 små søskende og en ny institution på en gang.
0

Tilbage til "Graviditet"