Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1229

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2016, 14:14

Kolderudolf skrev:Godtnavn: Jeg bliver også altid mega nervøs. Især lige når de sætter scanneren på. De burde altid bare råbe "Hurra, hjertet slår" eller sådan noget :lol: Så er man ude over det.

Da jeg skulle scannes sidst, sagde jordemoderen "Nå, det var da ærgeligt", da hun begyndte at scanne tvilling nr. 2 og jeg lå og stirrede på hende og tænkte, hvad det nu betød.. Jeg fandt aldrig ud af, hvad der var ærgeligt, men jeg nåede da, at ligge og blive bekymret :lol:

Jeg håber for dig, at du ikke har taget på. Min vægt har nu sneet sig op på +12 kg og jeg prøver i hærdigt ikke at panikke over det. Jeg ved det hele ikke er babyer, da jeg slet ikke har levet så sundt, som jeg plejer og slet ikke træner i samme omfang. Men jeg prøver at rumme det og tænker tilbage på sidst, hvor kiloene røg relativt hurtigt og relativ nemt.

Da min læge sendte mig på hospitalet med stærke smerter i den her graviditet blev vi scannet samme sted som vi sidst hørte barnet var dødt. Der vender skærmen væk så vi kunne ikke kigge med mens der blev scannet, og både lægen og sygeplejersken stod meget længe helt stille og kiggede på skærmen mens sygeplejersken så meget bekymret og alvorlig ud. Da jeg begyndte at stortude drejede lægen skærmen og viste at alt var godt, de havde set alvorlige ud fordi de ikke kunne finde hvor smerterne kom fra. Det burde seriøst være ulovligt ikke at råbe "hjertet slår" lige når de ser det når de scanner en gravid.

Men mærkeligt der var noget ærgeligt? Måske havde hun håbet på enæggede og så de var hvert deres køn. Ej jeg ved det ikke, men det var da en mærkelig kommentar uden uddybning uanset hvad den handlede om.

Hvis jeg ventede tvillinger ville jeg være glad bare min vægt ikke blev fordoblet :lol: Jeg har heller ikke levet så sundt som jeg burde, slet ikke i starten, mest fordi jeg har haft så meget kvalme og madlede, og så tænker jeg det er bedre at spise et par kartofler end slet ikke at få spist noget. Det er dog blevet lidt bedre, har dog lige tilbagefald de sidste par dage, men generelt går det bedre :)
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 22. sep 2016, 14:36

Ja, nemlig. Jeg har faktisk på et tidspunkt sagt til dem, at de gerne måtte sige med det samme, at alt var ok. Til sidste scanning tror jeg bare, at det var fordi den lå lidt forkert i forhold til målingerne.

Jeg havde også en lidt sløj oplevelse, da jeg blev scannet med min datter til misdannelsesscanningen.

Det var en speciallæge, der skulle scanne mig, fordi jeg havde en søster, der døde et par uger efter fødslen pga. nogen ting i mellemgulvet. Desuden blev min bror hjerneskadet pga. fødselskomplikationer, så det er ikke ligefrem de bedste fødselshistorier i den nærmeste familier. Heldigvis er det jo rigtig mange år siden, så det var nok ikke sket i dag, men de holdt lidt bedre øje.

Under scanningen byttede de to personer pludselig plads, der deltog i scanningen. De talte en masse latinske betegnelser og pludselig var hele rummet følt med diverse jordemødre og sygeplejersker, hvor lægen, der scannede mig sagde ting som "Ja, kontakt fødegangen med det samme" "vi må indlægge med det samme" osv. Så jeg nåede at blive temmelig bekymret. Det viste sig så, at de slet ikke talte om mig, men en anden patient. De kørte bare lidt multitasking mens de scannede mig. Temmelig nederen. Kommunikation længe leve :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2439

Indlægaf Bøtte » 23. sep 2016, 07:18

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:Bøtte - det lyder da ubehageligt med hovedet på din ene lunge! Hvordan føles det lige? :gruble:

Som om jeg ikke kan få luft :tie:
Ej, jeg ved ikke om hun ligger direkte på den (det gør hun jo nok ikke), men det føles sådan. Det er især ubehageligt at sidde lidt (eller neget) tilbagelænet.

Puh, hvor ubehageligt! Kan du ikke nøfle hende lidt og se om hun ikke rykker sig... Jeg har da skubbet lidt til Klint, hvis han har ligget helt skidt. Selvom det ikke hjælper lige nu... Han har rykket sig lidt og ligger nu ovenpå mit skamben - skulle være meget normalt, men gør jeg kan have sådan en trykkende følelse dernede. Føles meget specielt. Men hellere dét end et babyhoved på lungen... Gisp!

Det er hun rimelig ligeglad med :lol:
Heldigvis møfler hun stadig meget rundt derinde og her til morgen vendte/flyttede hun sig væk igen. Det er heller ikke så rart, når hun vender sig, men det er trods alt hurtigt ovre igen. Men maven ser vild ud mens det står på.

Baby i bækkenet er altså heller ikke den fedeste følelse, kan huske mit ben ind i mellem føltes meget mystisk fordi S lå og klemte på en nerve. Men når de først er dernede er de trods på rette vej :-D
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. sep 2016, 07:22

Scanningsdamer burde så meget tænke over der mimik.

Det i oplevede, Rudolf, er direkte upassende. Man diskuterer da ikke andre patienter foran en patient.

Med S nåede jeg også at tænke at hun måtte have downs, så alvorlig som scanningsdamen så ud (det viste sig så at hun bare var en sur kost ;))
Denne gang havde vi begge gange den sødeste dame, som startede med at sige 'hvis jeg ser lidt alvorlig ud nu, er det blot fordi jeg koncentrerer mig'. Det burde alle gøre.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. sep 2016, 07:32

Lidt indretning som lovet. Det er legehjørnet i vores stue. Vi har en stor vinkelstue, dette her er vinklen. I resten af stuen har vi et stort spisebord med 8 stole (og mulighed for at sætte 5 plader mere i, så der rigtigt er plads til mange gæster, så fylder den helt ned til reolsystemet på billederne) og en sofagruppe. Vi har haft virkelig svært ved at indrette vinklen, men nu har vi vist fundet løsningen, som så også gav en masse tiltrængt opbevaring.

Fjerner billederne igen senere.
Senest rettet af Bøtte 23. sep 2016, 15:19, rettet i alt 1 gang.
3
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2940

Indlægaf JoyNips » 23. sep 2016, 09:37

Bøtte skrev:Scanningsdamer burde så meget tænke over der mimik.

Det i oplevede, Rudolf, er direkte upassende. Man diskuterer da ikke andre patienter foran en patient.

Med S nåede jeg også at tænke at hun måtte have downs, så alvorlig som scanningsdamen så ud (det viste sig så at hun bare var en sur kost ;))
Denne gang havde vi begge gange den sødeste dame, som startede med at sige 'hvis jeg ser lidt alvorlig ud nu, er det blot fordi jeg koncentrerer mig'. Det burde alle gøre.

Min scanningsdame til misdannelsesscanning sagde også inden hun gik i gang, at hjertet var det sværeste at scanne og hun skulle have det fra mange vinkler, så vi skulle ikke bekymre os hvis hun vendte tilbage til det igen og igen.
Og så brugte hun det billigste trick i bogen undervejs: "ihhh, han er altså fin! Ham har I lavet godt!"
Det siger hun sikkert til alle... men det virker jo! *proudmomma*
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 23. sep 2016, 14:19

:lol: Jeg er helt enig Joynips. Det er sgu billige point.

Vi var til 3D-scanning i dag og jordemoderen sagde "Ej, det bliver virkelig nogle smukke børn. Se lige hvor pæn hun er i profil" Og det eneste jeg tænkte var "Slap af kvinde. Man kan knap nok se, at der er tale om et barn" Men det er da sødt af dem. Man kommer altid længst med lidt smiger :lun:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 23. sep 2016, 18:29

Det er en pige :love:

Og nu har vi navnekrise for vi var kun sikre på et drengenavn :lol: Og min lillesøster er så lykkelig, tror hun i det skjulte havde håbet på en guddatter, hun snakkede allerede om at skulle ud og købe minikjoler :lun:
5
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. sep 2016, 19:16

Tillykke godtnavn :kys:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 24. sep 2016, 06:06

Godmorgen d'damer. :)

Hvad spiser I egentlig til morgenmad? ... Og hvor mange gange spiser I? :genert:

Jeg har virkelig ofte spist syrnet mæleprodukt, 5, 9 eller 18 ( :slem: ) % creme fraise med æblestykker og granola. Dertil gerne en slags appelsinjuice, f.eks. Capri Sonne, og en mild kop kaffe med masser af mælk. Dette ca. 1 time efter jeg står op. Og så går der gerne et par timer, så skal jeg have second breakfeast. :ninja: ... Til gengæld spiser jeg ikke særlig meget om aftenen. Og det plejer at være omvendt... Lidt spøjst, som det fuldstændig har ændret sig i graviditeten.
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 24. sep 2016, 06:35

Jeg er også virkelig sulten om morgenen. Spiser næsten dobbelt så meget som før og bliver rigtig utilpas, hvis jeg ikke får nok at spise.
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 24. sep 2016, 06:40

Før graviditeten var jeg stort set aldrig sulten om morgenen. Det er i den grad ændret. Vågnede 6.30, døden nær af sult. Ville så gerne have en time mere, det blev der ikke meget af, for jeg blev bare mere og mere sulten – og fik en mere og mere vågen baby. Det eneste der egentlig mætter mig om morgenen er rugbrød og allerhelst en skive med cirka en halv times mellemrum de første tre-fire timer.
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 24. sep 2016, 06:43

Bøtte skrev:Jeg er også virkelig sulten om morgenen. Spiser næsten dobbelt så meget som før og bliver rigtig utilpas, hvis jeg ikke får nok at spise.

Ja, den der utilpashed kan komme meget pludseligt. Det er temmelig ubehageligt... Jeg har flere gange sat mig i min bil, blot for at konstatere at det ikke går. Jeg bliver simpelthen lettere svimmel og lightheaded (kan ikke lige huske det danske navn), hvis jeg ikke har spist nok om morgenen / formiddagen. Min mave rumler ikke bare.., hele min krop strejker. :lol:

Og btw. rigtig fin stue! Jeg er især heeeelt vild med jeres gulv! :love:
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 24. sep 2016, 06:47

alfe skrev:Før graviditeten var jeg stort set aldrig sulten om morgenen. Det er i den grad ændret. Vågnede 6.30, døden nær af sult. Ville så gerne have en time mere, det blev der ikke meget af, for jeg blev bare mere og mere sulten – og fik en mere og mere vågen baby. Det eneste der egentlig mætter mig om morgenen er rugbrød og allerhelst en skive med cirka en halv times mellemrum de første tre-fire timer.

Wow... Spiser du 4 rundt-ommer (kaldte vi det derhjemme) i løbet af de første 4 timer? Sejt nok. :-D

Ja, jeg kan også vågne om natten ved at være sulten! ... Men jeg nægter simpelthen at gå nedenunder for at hente noget. Det må være rigeligt, at min krop sender mig på toilettet midt om natten. :-p

Men det er da tankevækkende, så meget man åbenbart skal spise om morgenen... Ved I hvorfor ens spisemønster ændres?
0
godtnavn

16+0

Indlægaf godtnavn » 24. sep 2016, 06:57

Jeg er blevet omvendt, før jeg blev gravid kunne jeg slet ikke fungerer uden morgenmad, nu skal jeg tvinge mad ned om morgenen, i dag har jeg kun drukket lidt juice, men håber snart jeg kan få noget mad ned. Men nu er jeg jo heller ikke så gravid endnu :)

Jeg havde i øvrigt taget ½ kg på de sidste to uger, men de to uger før der havde jeg tabt et halvt kg, og tror ikke den sidste vægt var helt retvisende, kastede også meget om dagen før vejning. Så jeg vejer præcis det samme som for 4 uger siden, så det må være luft der er i min mave, ser ellers så tyk ud :lol:

Apropos det der med billige point og scanningsdamer, scanningsdamen sagde noget igår som gjorde mig lidt "sur", da hun sagde kønnet sagde hun ikke "det er en pige" men "det er en lille prinsesse". Jeg får fandme ikke en prinsesse jeg får en datter! Jeg synes det er så trættende at piger bliver kaldt prinsesser, min søster postede en gang et billede af sin datter oppe i et træ og kommentarerne var ting som "sikke din prinsesse kan klatre". ARGH! Altså min søster sagde ikke noget til det, så det har nok ikke gået hende på, men hun kalder ikke selv sin datter prinsesse, pånær når hun er klædt ud som en. Ej det er virkelig en kæphest for mig, så meget at jeg overvejer at kalde alle små drenge for prinser :lol:
1

Tilbage til "Graviditet"