Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 25. sep 2016, 10:19

Godtnavn vi brugte lift i starten som N sov i da han nægtede at sove i vores familie vugge.
Derefter tog vi siden af tremmesengen og stripset den fast til vores egen seng da jeg var bange for den rykkede sig.
Det fungere super fint og jeg er ked af vi ikke gjord det fra starten. Jeg lagde en stor pude i enden af sengen og noget ved hans side så den blev mindre og ikke føltes så kæmpe stor.
Vi købte en seng med madres fra IKEA og vi er stadig super glade for den.

Og ja det er en kæmpe udskrivning at få de der børn :tie:
Vi måtte få bygget bilen om da vores kun var på gul plader det kostede 60 tkr.
Denne gang bygger vi ud og det kommer nok til at ramme de 120 tkr :tie:
Men det skulle gøres alligevel.

Ang barnevogn og købe billigt eller brugt, så ville jeg helt klart købe dyrt hvis du regner med at bruge den til flere børn.
Min veninde købte en "billig" til 6000 kr (og det er ikke engang rigtig billigt synes jeg) og den kunne kun klare et barn. Og den var meget løs og ikke fed at køre med til sidst.

Vi købte en Odder og jeg er så glad for den. Den har et par ridser men det er jo vores egen skyld. Og ellers kan du ikke se den har været brugt.
Jeg er glad for vi købte dyrt så vi slipper denne gang.

De eneste dyre ting vi skal have denne gang er autostol - slungevugge da jeg kun har hørt positivt omkring den og det sove støv den har med sig :D
Og så en vikle. Men den vil min mor gerne give os :lun:

Baby og N er født på samme årstid og shit det spare os for mange penge med tøj!
Sko genbruger jeg ikke men sådan noget som flyverdragten fra sidste år der kostede 1200 kr kan sagtens bruges af lillebror da den overhovedet ikke har et eneste slidmærke. Men det kommer der jo nok på de næste når N er blevet det større.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Bøtte » 25. sep 2016, 10:28

Xxx, S er 3 nu og jeg vil sige den første vinter i børnehaven sled noget mere på flyverdragten. Den skulle også vaskes noget mere end tidligere :lol:
Jeg tror det er sidste vinter, den er værd at gemme på.

Jeg køber altid overtøj forud og fik derfor flyverdragten til 475 i stedet for 950. Indtil videre har jeg ikke ramt forkert med størrelserne, så det tænker jeg, at jeg vil fortsætte med. Der er virkelig mange penge at spare ved det.
0
S :lun:
V :lun:
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 249

Indlægaf Kolderudolf » 25. sep 2016, 11:08

Det er desværre en dyr omgang, det der med børn.

Det er desværre også ulempen med tvillingerne. Det føles lidt som om, at vi starter forfra med tvillinge-barnevogn, tvillingeseng, ekstra autostol, ekstra babyindsats osv. Men håber jeg kan få solgt lidt af storesøsters, der nu ikke kan genbruges. Fx. hendes barnevogn.

Men tøj kan pigen arve. Selvom E var juli-barn og den nye bliver december-barn. Men man bruger jo stadig en millard bodyer i starten og det er jo ikke årstidsbestemt.

Pt. kæmper vi lidt med navne. Det er dælme svært denne gang. Ellie havde allerede fået sit navn inden 20. uge af graviditeten. Men denne gang kan vi slet ikke blive enige. Det kan være det ender med, at vi må få lov at navngive et barn hver.
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 25. sep 2016, 11:19

Kolde det er jo totalt back to first med jer når i har en enkelt af hver ting. Det er noget af en udskrivning :tie:
Det må være en dyr omgang for jer :(

Ang navn så er vi i totalt samme dilemma. Med Nohr der vidste vi det nærmeste fra køns scanningen i uge 15, og det VAR bare navnet.
Denne gang kan vi slet ikke blive enige.

Det minder mig om i går og en situation som jeg endte i delvist selvforskyldt.

Mine svigerforældre er på besøg og vi kommer til at tale navne. Min svigermor siger med foragt i stemmen at jeg da ikke kan mene at jeg synes Frej er et pænt navn.
Jeg bliver simpelthen så irriterer at jeg kommer til at sige at det aldrig er sikkert man vælger rigtigt. Og at min kæreste, deres søn jo altid har hadet sit navn :tie:
I skulle se min svigerfar i hovedet :(
Jeg havde slet ikke overvejet at de ikke vidste det og han blev virkelig overrasket og chokeret og undskyldte med at de jo selv havde synes Det var rigtig fint.

Fucking lort altså!!! Jeg hadet mig selv lige der.
Men som jeg prøvede at fortælle så gør vi forældre det jo så godt vi kan. Jeg hedder et navn på 3 bogstaver og mit højeste ønske var at hedde et langt navn som Christina.

Og os forældre vi skal bare tage nogle valg. Nogle er de rigtige og andre går knapt så godt. Men vi aner det jo ikke.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 249

Indlægaf Kolderudolf » 25. sep 2016, 11:57

Øv, X.

Det er en lidt ærgelig situation, men når man selv trækker våben, må man også forvente at blive skudt på :) Jeg havde nok sagt noget tilsvarende. Det er også tarveligt, at hun bebrejder dig på den måde. Hun kunne jo bare lade være med at kommentere det.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2954

Indlægaf JoyNips » 25. sep 2016, 12:17

Vi har heller ikke rigtig nogen at arve fra. Men jeg er til gengæld ret glad for loppemarked/Reshopper/mødrehjælpen osv.
Har fx i dag købt 13 stykker tøj til 120 kr på loppemarked i Charlottenlund. Bodyer i gode mærker (Fx joha, le petit bateau) til 10 kr/stykket, ja tak! Hapser bare hvad jeg synes er pænt i diverse små størrelser. Og så fik jeg en rigtig pæn babybjörn til 125 kr.

Det eneste, jeg er lidt hys med, er madrasser og dyne. Det vil jeg ikke købe brugt. Men tøj der alligevel kun kan bruges en måned måske og som kan kogevaskes, eller legetøj der kan gøres rent, det køber jeg gerne brugt.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2954

Indlægaf JoyNips » 25. sep 2016, 12:21

Kolderudolf skrev:Det er desværre en dyr omgang, det der med børn.

Det er desværre også ulempen med tvillingerne. Det føles lidt som om, at vi starter forfra med tvillinge-barnevogn, tvillingeseng, ekstra autostol, ekstra babyindsats osv. Men håber jeg kan få solgt lidt af storesøsters, der nu ikke kan genbruges. Fx. hendes barnevogn.

Men tøj kan pigen arve. Selvom E var juli-barn og den nye bliver december-barn. Men man bruger jo stadig en millard bodyer i starten og det er jo ikke årstidsbestemt.

Pt. kæmper vi lidt med navne. Det er dælme svært denne gang. Ellie havde allerede fået sit navn inden 20. uge af graviditeten. Men denne gang kan vi slet ikke blive enige. Det kan være det ender med, at vi må få lov at navngive et barn hver.

Du kan jo evt lave en liste med de ting, du skal af med og smide herind? Så kan det da være, der lige er nogen, der slår til. Jeg skal jo fx snart ud og købe barnevogn...
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 25. sep 2016, 12:22

Folk skulle holde deres mund med navne, hvis de ikke har noget pænt at sige.

Jeg havde lillesøsters navn oppe og vende til S, og jeg kan stadig huske hvad min mor mener om det. :(
Denne gang har hun ikke sagt noget, men hun siger 'hvis hun altså skal hedde V', jeg tror, at hun håber på vil vælger noget andet.

Vi er kun enige om navnet denne gang, fordi jeg fik lov at bestemme. Det havde jeg ikke regnet med, selv om jeg har presset ham i knap 4 år. :lol: Men han havde altså det afgørende ord sidste gang.

Rudolf, kan godt forstå det føles som at starte forfra igen.
Har du overvejet at beholde vognen fra E, synes jeg har hørt om flere tvillinger, der ikke rigtigt kan sove sammen i vognen, når de bliver ældre.
Klart man kan bruge det meste tøjet igen, i hvert fald til de små, det havde jeg også gjort.
Jeg mener bare jeg har et håb om at lillesøster følger S i størrelser så hun kan bruge alt det dyre overtøj igen. Vi har jo fuld vintergarderobe frem til str 98, så det kunne være rart, at genbruge det.
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 25. sep 2016, 12:40

Jeg nævner heller ingen navne til folk før barnet er kommet, vi gider simpelthen ikke at høre folk sige at navnet er grimt hvis det er det vores barn skal hedde. Så vi siger det når barnet er der og håber så folk har pli nok til ikke at sige "stakkels pige at hun skal hedde det", tænker det er sværere at kalde et navn grimt når der er en der hedder det end når det bare er et navn nogen overvejer. Nu har vi så heller ingen idé om navne endnu, så det er meget nemt at holde hemmeligt :lol:

Vi har jo valgt at tage lang fælles barsel (jeg et år og kæresten 8 måneder) så vi kommer til at have et budget der kun lige løber rundt under barsel, derfor skal vores opsparing helst ikke for langt ned inden, der skal jo være plads til uforudsete ting. Jeg tænker ikke vi vil gå efter en mega billig barnevogn, bare heller ikke de helt dyre, men skal ud og se på dem om nogle måneder. Har set på en online der umiddelbart har fået gode anmeldelser, og har det "udseende" vi gerne vil have (hjul, kurv, liggemål osv.) den ligger til 5.000 kr, men har ikke set den i virkeligheden så det er svært at sige om den er rigtig.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 25. sep 2016, 14:30

Jeg kan godt fortryde at vi var så åbne omkring vores overvejelser ifht navne denne gang. Jeg er helt vild med vores drengs navn. Men der er mange der har udtrykt de ikke var så vild med det. Det er da knap så fedt at vide, selvom det ikke ændrer på, at vi selv er pjattede med det.

Hvis vi nogensinde skal have nummer tre tror jeg vi holder det for os selv.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2112

Indlægaf Danseprinsesse » 25. sep 2016, 21:16

Godtnavn: vi har valgt løsningen med en almindelig tremmeseng (fra Ikea), som vi har taget den ene side af og stillet op af vores seng.
I starten lå han i lift eller babynest i den, men siden han var 1,5 måned har han bare ligget i sengen, fordi vi bruger en kile (til at undgå skævt hoved), som ikke rigtig kan være i liften eller reden. Det virker ikke til at være et problem i forhold til tryghed, faktisk er det sengen, han sover bedst i.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 25. sep 2016, 22:16

Vi må forbi børneafdelingen og kigge næste gang vi er i Ikea, det er også en bonus når Ikea plejer at være billigere end andre steder, og vores seng derfra er ganske fin, så det er børnesengene nok også :)

Jeg har lige indset at vores seng med garanti er al for høj til sådan nogle side-senge, så vi skal på en eller anden måde forlænge benene på børnesengen så den bliver høj nok. Håber det er sådan en opgave min far vil elske, stoler ikke på egne (eller kærestens) evner ud i det :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 25. sep 2016, 22:17

Vi skrev det i øvrigt på facebook tidligere i dag, er helt overvældet over folks kommentarer og privatbeskeder, og bare deres likes, man føler sig helt over-elsket :lun:
3
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 06:22

godtnavn skrev:Vi må forbi børneafdelingen og kigge næste gang vi er i Ikea, det er også en bonus når Ikea plejer at være billigere end andre steder, og vores seng derfra er ganske fin, så det er børnesengene nok også :)

Jeg har lige indset at vores seng med garanti er al for høj til sådan nogle side-senge, så vi skal på en eller anden måde forlænge benene på børnesengen så den bliver høj nok. Håber det er sådan en opgave min far vil elske, stoler ikke på egne (eller kærestens) evner ud i det :)

Vores seng er også for høj, så min mand laver nogle sengeklodser, a la dem man bruger til ældre/hofteopererede.
Han har lige fået en ny, fancy sav så han glæder sig ligefrem til at lave dem :lol:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

37+1

Indlægaf achillaxedprune » 26. sep 2016, 06:58

Vi er gået all in på sovepladser... Vi har: Barnevogn, lift, tremmeseng og bedsidecrib. Alle 4 med helt nye luksusmadrasser. Derudover er indkøbt ny allergivenlig pude og dyne + sengetøj. Jeg overvejer at anskaffe sådan en slyngevugge også.
Min baby skal sove godt!

Og vi har heldigvis arvet en hel masse... Der er det rart, at være lidt sent ude. :genert:

...ved I hvad?! ... Klint er at betegne som fuldbåren nu! Dét er bare en rar milepæl at nå!
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"