Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 18:16

Bøtte, har ret i, at jeg kunne være blevet sat i gang, da jeg var 41+0 pga. fertilitetsbehandling. Det gælder dog kun ivf og icsi, da man her ved den præcis befrugtning (ved IUI kan der godt være et par dages forskel afhængigt af sædcellernes fart).

Jeg fik en lidt vag forklaring, men det skyldes primært, at moderkagens funktion allerede skulle blive dårligere efter 40+0, og at babyerne nogle gange er lidt mere skrøbelige. Altså en form for forsigtighedsprincip.

Da jeg var gravid første gang, nævnte min JM det ikke, før vi var tæt på termin. For mig blev det ikke relevant nogen af gangene, og de fleste gravide, jeg kender, som har været i behandling, har faktisk født før 41+0.
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 18:17

Og det står jo altid en frit for, om man ønsker at gøre brug af det.

Det samme gælder alle igangsættelser.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2427

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 18:17

Man hører altid skrækhistorierne om i gangsættelse, så byder lige ind med en positiv én.
Min veninde blev sagt i gang med piller og 12 timer efter første pille havde hun født. Hun skulle vist tage piller hver 4. time til hun begyndte at få veer. Hun nåede at få tre.
Hun blev endda sat i gang 40+0.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3399

Indlægaf FruDulle » 26. sep 2016, 18:20

Det er meget forskelligt hvordan de gør ift det med hver 4. time. Især efter kritikken med vestorme. Efter det så gør man det helst ikke. Men tro mig, 1 pille alene kan give vestorme i 12 timer i træk :rulle:
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 18:36

FruDulle skrev:Det er meget forskelligt hvordan de gør ift det med hver 4. time. Især efter kritikken med vestorme. Efter det så gør man det helst ikke. Men tro mig, 1 pille alene kan give vestorme i 12 timer i træk :rulle:

En pille = 10 cm på 2,5 time for mig. Det var heller ingen fest :tie:

Det var i april i år min veninde fødte, så de gør åbenbart sådan her stadigvæk.
Senest rettet af Bøtte 26. sep 2016, 18:38, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Indlægaf achillaxedprune » 26. sep 2016, 18:36

Bøtte skrev:Ax, det er en rigtig fin størrelse ham Klint har :lun:
Hvorfor var det mu du fik vækstscanninger?

Tak... Selvom det selvfølgelig er usikkert med de scanninger, så ligger han i hvert fald som han skal... Plus/minus. Så det kunne ikke være bedre. :banan:

Og vi fik det for en sikkerheds skyld af vores JM. De var ikke helt sikre på størrelsen, og da nu vi havde drt forløb vi havde, så fik vi det tilbudt. Just in case. Da hun tilbød sagde jeg ikke nej... :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 18:42

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Ax, det er en rigtig fin størrelse ham Klint har :lun:
Hvorfor var det mu du fik vækstscanninger?

Tak... Selvom det selvfølgelig er usikkert med de scanninger, så ligger han i hvert fald som han skal... Plus/minus. Så det kunne ikke være bedre. :banan:

Og vi fik det for en sikkerheds skyld af vores JM. De var ikke helt sikre på størrelsen, og da nu vi havde drt forløb vi havde, så fik vi det tilbudt. Just in case. Da hun tilbød sagde jeg ikke nej... :)

Det ville jeg heller ikke sige nej til :)

Til sammenligning vejede Signe 3080 g 35+6, lidt over gennemsnittet, men stadig fint.
Lyder som om Klint er cirka samme sted.

Lillesøster blev skudt til 1800 g i torsdag. Også lige lidt over gennemsnittet. Men det er fint, hvis hun også kommer for tidligt, så er der lidt at stå i mod med. Men er spændt på hvad scanningen om 3 uger siger.
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 26. sep 2016, 18:42

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:Det er meget forskelligt hvordan de gør ift det med hver 4. time. Især efter kritikken med vestorme. Efter det så gør man det helst ikke. Men tro mig, 1 pille alene kan give vestorme i 12 timer i træk :rulle:

Det gør så naller når der går stærk :(

Jeg gik fra 4-10 på en lille time. Jeg blev lidt akut sendt på fødegang pludselig og var så udmattet at da JM tjekkede mig og sagde 4 og epidural fordi jeg var så udmattet, gik der 45 min til den var bestilt og lagt, tjek inden den blev sat til...too late. Nu føder du. Jeg var igang var torsdag kl 12 og fødte lørdag morgen kl 05. Fik vedrop fordi jeg faldt i søvn mellem presseveerne af udmattelse. Jeg var helt var helt færdig.
0
Whatever
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 26. sep 2016, 18:43

Sorenspige skrev:Og det står jo altid en frit for, om man ønsker at gøre brug af det.

Det samme gælder alle igangsættelser.

Det er jo det... Men det virker ikke til, at alle altid er klar over, at det kun er et tilbud. Altså at de kan sige nej tak. :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 26. sep 2016, 18:45

Bøtte skrev:

Giiiisp!! :gisp:

Hvor lyder srt frygteligt... Det er virkelig det jeg frygter allermest. Puuuh. :ad!:
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 26. sep 2016, 18:48

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:

Hvor lyder srt frygteligt... Det er virkelig det jeg frygter allermest. Puuuh. :ad!:

Mit fødselsforløb var så latterligt langt og unødvendigt. Var det ikke for den fantastiske JM jeg endte med at føde med/ved, så havde der været et mareridt. Det var en masse dumme ting der faldt sammen og en totalt inkompetent studerende som holdt øje med mig. Eller ikke holdt øje. Jeg kan ikke huske ret meget fra mit forløb. På et i tidspunkt kom jeg ud på en stol og min mand brusede mig over med varmt vand. Da vi talte om forløbet sagde jeg at det huskede jeg som rart i de der 10 min det varede. Det var så i 2,5 time :8: Ej men det var så dumt.

Er vi heldige igen, så bliver det helt klart enten hjemme eller privat fødeklinik med kendt JM.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 18:50

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:

Det gør så naller når der går stærk :(

Jeg gik fra 4-10 på en lille time. Jeg blev lidt akut sendt på fødegang pludselig og var så udmattet at da JM tjekkede mig og sagde 4 og epidural fordi jeg var så udmattet, gik der 45 min til den var bestilt og lagt, tjek inden den blev sat til...too late. Nu føder du. Jeg var igang var torsdag kl 12 og fødte lørdag morgen kl 05. Fik vedrop fordi jeg faldt i søvn mellem presseveerne af udmattelse. Jeg var helt var helt færdig.

Så hellere det går hurtigt end det trækker ud. Det der lyder hæsligt. :tie:

Jeg havde jo spontant vandafgang inden og begyndende veer, det mente jm dog ikke og derfor fik jeg en pille. Så jeg lavede selv veer og det gjorde pillen også.
Det værste var næsten at den jm havde sagt det ville trække ud og jeg ikke skulle forvente der ville ske noget hurtigt. Så jeg troede jo det skulle blive værre og at det ville tage de der 24 timer det tit gør første gang.

Jeg had godt have vist, at det ville det ikke lige, så havde det nok været lidt mere udholdeligt.
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 26. sep 2016, 18:53

Sikke nogen historier... :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 18:54

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:

Det var heller ikke sjovt. Jeg fik dog en epidural efter de første 4 cm, det hjælp meget godt.

Inden det fik jeg min mand til at love, at vi ikke skulle have flere børn. :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 18:57

achillaxedprune skrev:Sikke nogen historier... :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:

Efter de 2,5 times udvidelsesveer var resten af forløbet rigtig godt. Altså det gør ondt at føde, det vil jeg ikke lyve om, men det er altså også en helt i gennem fantastisk følelse!
0

Tilbage til "Graviditet"