Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2380

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 26. sep 2016, 19:00

Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:Sikke nogen historier... :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:

Efter de 2,5 times udvidelsesveer var resten af forløbet rigtig godt. Altså det gør ondt at føde, det vil jeg ikke lyve om, men det er altså også en helt i gennem fantastisk følelse!

Jeg frygter heller ikke pressefasen, faktisk. Det er udvidelsesfasen (og eventuelt overgangsfasen), jeg frygter. Men altså... Jeg må håbe på at Smertefri Fødsel-teknikkerne hjælper mig. Jeg er sgu lidt nervøs. :ninja: Men det skal nok gå! :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 250

Indlægaf Kolderudolf » 26. sep 2016, 19:01

Jeg har lige gennemlæst min journal fra sidste fødsel i 2014 inde på sundhed.dk. Yaks, det fik mig lidt tilbage i det, men alligevel sjovt at se forløbet, som jeg husker helt anderledes.

Jeg kan bare huske, at jeg synes det gik aaaaalt for stærkt og jeg slet ingen pauser fik. Men jeg kan så også se, at jeg gik fra 5 cm åben til at Ellie var født på 40 minutter. Avs.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 19:21

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:Sikke nogen historier... :panik: :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:

Efter de 2,5 times udvidelsesveer var resten af forløbet rigtig godt. Altså det gør ondt at føde, det vil jeg ikke lyve om, men det er altså også en helt i gennem fantastisk følelse!

Jeg frygter heller ikke pressefasen, faktisk. Det er udvidelsesfasen (og eventuelt overgangsfasen), jeg frygter. Men altså... Jeg må håbe på at Smertefri Fødsel-teknikkerne hjælper mig. Jeg er sgu lidt nervøs. :ninja: Men det skal nok gå! :gogo:

Det skal helt sikkert nok gå :kys:

Jeg havde en god pause mellem udvidelsesveerne og pressefasen, hvor jeg fik morgenmad.
Efterfølgende sad jeg så oppe i sengen på maven i en sækkestol med numsen i vejret, fordi hun ikke var ordentligt nede i bækkenet, så de første mange små presseveer gik med at sidde der og småpresse hende derned. Det var faktisk helt ok. :)

Bonusinfo: jm ville have at jeg skulle have trusserne af, mens jeg sad der med r*ven i vejret. Jeg mente dog det kunne vente, da jeg vendte med numsen lige over mod døren.
Jeg tænkte at det ikke lige behøvede være det første folk så, når de kom ind :lol: :genert:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3482

Indlægaf FruDulle » 26. sep 2016, 19:22

Det skal nok gå fint Ax :kys:

Mit slutresultat er at jeg havde en gennemgående god oplevelse. Nok ene og alene pga den service Herlev ydede over for os pga forskellige omstændigheder og mit slut JM. Min krop reagerede bare nederen på den igangsættelse og lagt sammen med en håbløs studerende, så var det ikke optimalt. Det var min fødende JM også enig i. De skulle vist have en lille snak. Man skal ikke være så udmattet at man falder i søvn i pressefasen. Det var jo også derfor hun insisterede på epidural, desværre for sent.
1
Whatever
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2016, 22:10

Jeg hader aftener! Har måtte opgive at sove fordi jeg har så meget kvalme, og har pt kastet op to gange siden jeg gik i seng for lidt over en time siden. Glæder mig så meget til at være forbi kvalme og opkast (og lige nu gider jeg slet ikke at hører at nogen har det hele vejen).
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 27. sep 2016, 04:58

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:

Jeg fik iogså en stik pille for at sætte gang i veererne da mit vand var gået 10 timer tidligere. Jeg syntes faktisk de værste veer var dem jeg havde i de 7 timer hvor der ikke skete en skid. Da jeg endelig nåede de magiske 4 cm og dermed aktiv fødsel tog det 4 timer inden Emil kom hvoraf de 25 min var presseveer, var det ikke ligeså slemt syntes jeg. Veererne ændrede karakter på en eller anden måde, og jeg kunne tydeligt mærke at min krop arbejde med at komme i gang. Så jeg vil bare gerne undgå 7 timer med veer uden der sker noget denne gang for det var det der gjorde ondt.
1
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 166

Indlægaf xxx---xxx » 27. sep 2016, 07:11

Ach det er gode historier ik når man snart skal føde :lol:

Jeg håber bare at gå i gang med veer selv denne gang. Men jeg fik også igangaættelses piller fordi mit vand gik uden veer.
1
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 27. sep 2016, 07:53

Jeg satser stadig på, at jeg er babymaking-machine og det kommer til at gå som smurt. Ja, håbe og drømme kan man jo altid. :-D

Men det er jo bare noget, man skal igennem. Der er ikke så meget, at gøre ved det. Og så længe jeg laver mine øvelser og gør, hvad jeg kan, så kan jeg ikke forlange mere af mig selv. Så må det gå, som det nu går. Heldigvis kommer jeg til at have både min mand og min mor hos mig + JM og et helt hospital. Jeg finder en del tryghed i at der er så mange, der er der til at passe på mig.

Og så satser jeg på, at kroppen og sindet glemmer smerten over tid og man mest husker det gode... og jeg får jo vore søn ud af det. :lun: ... Lille mand. Ih, jeg glæder mig altså!
4
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 27. sep 2016, 07:54

NU har jeg ramt redebygnings-mode :lol:
Der bliver hæklet og strikket på livet løs og jeg laver lister over, hvad vi skal købe til den lille fyr. :lun: Og fantaserer lidt om indretning.
2
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 27. sep 2016, 07:59

Men jeg er overrasket over hvor hurtige forløb mange af jer har haft!

Det lyder helt vildt at udvide sig +5 cm. på en time! Jeg bliver helt bælgøjet bare ved tanken...
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 27. sep 2016, 08:02

JoyNips skrev:NU har jeg ramt redebygnings-mode :lol:
Der bliver hæklet og strikket på livet løs og jeg laver lister over, hvad vi skal købe til den lille fyr. :lun: Og fantaserer lidt om indretning.

Hyggeligt... :lun:

Man kan også få SÅ meget fint til de små... Pas på - det er farligt. :lol:
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 166

Indlægaf xxx---xxx » 27. sep 2016, 08:13

achillaxedprune skrev:Jeg satser stadig på, at jeg er babymaking-machine og det kommer til at gå som smurt. Ja, håbe og drømme kan man jo altid. :-D

Men det er jo bare noget, man skal igennem. Der er ikke så meget, at gøre ved det. Og så længe jeg laver mine øvelser og gør, hvad jeg kan, så kan jeg ikke forlange mere af mig selv. Så må det gå, som det nu går. Heldigvis kommer jeg til at have både min mand og min mor hos mig + JM og et helt hospital. Jeg finder en del tryghed i at der er så mange, der er der til at passe på mig.

Og så satser jeg på, at kroppen og sindet glemmer smerten over tid og man mest husker det gode... og jeg får jo vore søn ud af det. :lun: ... Lille mand. Ih, jeg glæder mig altså!

Det er lige præcis det sidste der er det vigtige. Man glemmer og man holder ud!
Jeg havde veer i 24 timer og gik kun fra 4 cm til 7 cm - og det var skrækkeligt og endte i aks. Og alligevel gør jeg det gerne igen og igen og igen. For hey se lige hvilke resultat man ender med :lun:

Jeg er helt sikker på at du smutter baby ud bare rolig :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 27. sep 2016, 08:51

achillaxedprune skrev:Men jeg er overrasket over hvor hurtige forløb mange af jer har haft!

Det lyder helt vildt at udvide sig +5 cm. på en time! Jeg bliver helt bælgøjet bare ved tanken...

Det overraskede også mig, for man får konstant tudet ørene fulde af at første gang tager det gerne 24 timer.
Jeg kunne i hvert fald godt have brugt at vide at man sagtens kan gøre det kortere første gang.
Jeg brugte præcis 9 timer fra vandet gik til hun lå på min mave :lun:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 27. sep 2016, 08:52

achillaxedprune skrev:Jeg satser stadig på, at jeg er babymaking-machine og det kommer til at gå som smurt. Ja, håbe og drømme kan man jo altid. :-D

Man glemmer det - overraskende hurtigt faktisk! Og det er det hele værd - og bagefter føler man sig lidt sej over hvad kroppen kan præstere (og forsøger at glemme at man lød som en skamskudt ko, mens det stod på :-D)
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3482

Indlægaf FruDulle » 27. sep 2016, 08:53

Jeg håbede at glemme det :D

Men naturligvis er det det hele værd uanset hvad :lun:
0