Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 09:56

Laver I allesammen et værelse til barnet? Her får hun ikke et værelse de første par år, eller, dvs. hun får et værelse når vi en gang flytter og det regner vi ikke med at gøre de første par år :) Så her bliver nogle skuffer i soveværelset til tøj og nogle hylder i stuen til legetøj :)
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 2. okt 2016, 10:03

35+6

Jeg har det i modsætning til jer andre strålende - men jeg er nok bare høj af at være gået på barsel i fredags :P
Jeg nyder det, selvom det ikke har været afslappende endnu, så kan jeg bare mærke at en sten er fjernet fra mine skuldre.

@Godtnavn, vi laver ikke værelse, baby kommer til at dele med vores dreng, når den engang skal ud af soveværelset. Men vi køber nye møbler til børneværelset i januar, fordi Emil lige har fået "stor dreng" seng (aka alm. størrelse seng) af mormor og morfar, så når der skal en tremmeseng ind også, så skal vi nok have nogle lidt andre møbler.
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 10:50

godtnavn skrev:Laver I allesammen et værelse til barnet? Her får hun ikke et værelse de første par år, eller, dvs. hun får et værelse når vi en gang flytter og det regner vi ikke med at gøre de første par år :) Så her bliver nogle skuffer i soveværelset til tøj og nogle hylder i stuen til legetøj :)

S delte værelse med vores rod frem til hun var 1,5 år og vi købte hus.
Denne gang har vi haft reserveret et værelse til baby, da vi vidste, at vi ville have et barn mere. Og så var det træls at have værelset fyldt op med andre ting, som så skulle have nye pladser, når der kom en baby. Desuden kunne alle babytingene faktisk næsten fylde værelset alene - barnevogn, autostol og tremmeseng fylder alligevel temmelig meget.

Så jeg tænker ikke værelset skal være færdigt, nær hun kommer, men vi har pladsen og jeg får nok ikke mere tid til det, efter hun er født, så synes det er hyggeligt at gå og nusse med nu.
Men indtil videre har det mest handlet om at få malet og skiftet tæppe, og sat kommoden på plads. At tøjet skal vaskes og kommoden rengøres skulle det jo ligemeget hvor i huset, det skulle opbevares :)

Vi har i øvrigt stadig legetøj til S i stuen, selv om hun har eget værelse, hun vil stadig gerne lege, hvor vi er. Jeg regner også med at lillesøster får sit legetøj i stuen, det første lange stykke tid.
0
S :lun:
V :lun:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2862

Indlægaf JoyNips » 2. okt 2016, 13:41

Vi har ikke et ekstra værelse, så det er så nemt. Han må dele med os til vi køber hus i løbet af 2017.
0
xxx---xxx
Kort karma: 51
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 2. okt 2016, 13:48

Nohr har ikke eget værelse. Vi har kun stue og et enkelt værelse og 60 kvm i alt så det har der ikke været plads til.
Derudover tror jeg ikke han havde sovet alene alligevel,
Da jeg synes det var rart at have ham tæt på da han sov dårligt.
Inden for det næste halve år kommer vi til at få et stort værelse mere som de så skal dele. Det bliver rart at pusle kommoden kommer væk fra vores soveværelse, men jeg er ikke sikker på at hverken det ene eller andet barn rykker ud af soveværelset.

Det skal lige siges at vi har lavet en masse løsninger der gør at vi ikke har manglet plads (udover det man altid mangler)
Vi har klaret det overraskende godt med de få kvm vi hr haft til rådighed.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Re: 27+

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 13:54

xxx---xxx skrev:
achillaxedprune skrev:Nu begynder det snart ikke at være sjovt mere... Synes det er meget besværligt efterhånden. Og om aftenen, kan jeg virkelig blive træt i kroppen og alligevel ikke finde hvile. Jeg har ondt i ryggen, især mellem skuldrene, og det føles virkelig ubehageligt i bækkenet/underlivet, hvor han bare ligger og presser nedaf. Jeg var lige ved at tude i går af frustrationer.

Og der er endda stadig et par uger til termin... Suk. Gid jeg kunne sove de sidste par uger væk.

Øv det må ikke være sjovt :ae:
Kunne noget graviditets massage måske hjælpe så du blev løsnet op?
I værste tilfælde kan du jo risikere at gå 1 mdr endnu :tie: og det ville ikke ligefrem være en fest.

Tak for det... Det er desværre ikke blevet bedre. Han har også drejet sig lidt, hvilket føles vildt ubehageligt. Generelt føles det bare ubehageligt disse dage. Godt jeg skal til JM på tirsdag. Jeg håber ikke, jeg skal have det sådan her 1 måned endnu. Så bliver jeg lidt trist, må jeg indrømme.

Og jeg skal så meget have massage, når Klint er ude! Lige i øjeblikket får jeg daglige skuldermassage af min mand, mens jeg ligger med røven i vejret pga. maven... Jeg føler mig som en kæmpe blop. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 14:03

xxx---xxx skrev:Nohr har ikke eget værelse. Vi har kun stue og et enkelt værelse og 60 kvm i alt så det har der ikke været plads til.
Derudover tror jeg ikke han havde sovet alene alligevel,
Da jeg synes det var rart at have ham tæt på da han sov dårligt.
Inden for det næste halve år kommer vi til at få et stort værelse mere som de så skal dele. Det bliver rart at pusle kommoden kommer væk fra vores soveværelse, men jeg er ikke sikker på at hverken det ene eller andet barn rykker ud af soveværelset.

Det skal lige siges at vi har lavet en masse løsninger der gør at vi ikke har manglet plads (udover det man altid mangler)
Vi har klaret det overraskende godt med de få kvm vi hr haft til rådighed.

Vi har også haft S i soveværelset i knap 1,5 år. Pludselig vågnede hun 6 gange om natten, men ved at sove ved os kom vi ned på 1-2 gange, som kunne klares med en hånd på maven.
Hun rykkede ud her i sommerferien, og kommer så i løbet af natten. Men min mand begyndte at sove rigtig dårligt, så vi var nødt til at gøre noget. Mi er vi så ved at øve falde-i-søvn-selv på ny, det har hun været ret god til før hen, men hun vænnede sig til min mands selskab de dage han arbejdede (han stod op kl 3 dengang og gik derfor tidligt i seng), men det går egentlig rimelig godt.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:08

Ax kan ikke huske hvor i landet du bor, men har hørt godt om samadhispa der har en "nybagte forældre"-massage, har af gode grunde ikke selv prøvet den, men vi ønsker os gavekort dertil til jul.

Jeg regner aldrig med at vi får hus, jeg vil ikke forlade byen og skal man finde et hus så tæt på byen som jeg vil bo, og med en størrelse osv. vi vil have så kommer vi ikke under 8 millioner, så vi ville lige skulle vinde i lotto :lol: Dog håber jeg at kunne leje et rækkehus indenfor en overskuelig årrække, det kræver bare lige at folk der bor der flytter. Så det tager nok nogle år og vi elsker egentlig vores nuværende lejlighed, så der skal noget fantastisk til før vi flytter. Eller, når vi at få to børn her flytter vi nok, for så bliver her pladsmangel, men lige nu har jeg ikke lyst til nogensinde at blive gravid igen :lol:
1
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 14:15

Vi laver børneværelse til Klint, men de første par måneder sover han i vores soveværelse i en bedside. Vi regner egentlig ikke med, at han skal bruge værelset det første stykke tid. Men alt tøj, puslebord, tremmeseng, legetøj mv. er derinde... Vi mangler dog stadig en hel del møbler, men det kan skaffes hen af vejen... Det er i hvert fald planen. :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 2. okt 2016, 14:26

godtnavn skrev:Ax kan ikke huske hvor i landet du bor, men har hørt godt om samadhispa der har en "nybagte forældre"-massage, har af gode grunde ikke selv prøvet den, men vi ønsker os gavekort dertil til jul.

Jeg regner aldrig med at vi får hus, jeg vil ikke forlade byen og skal man finde et hus så tæt på byen som jeg vil bo, og med en størrelse osv. vi vil have så kommer vi ikke under 8 millioner, så vi ville lige skulle vinde i lotto :lol: Dog håber jeg at kunne leje et rækkehus indenfor en overskuelig årrække, det kræver bare lige at folk der bor der flytter. Så det tager nok nogle år og vi elsker egentlig vores nuværende lejlighed, så der skal noget fantastisk til før vi flytter. Eller, når vi at få to børn her flytter vi nok, for så bliver her pladsmangel, men lige nu har jeg ikke lyst til nogensinde at blive gravid igen :lol:

Jeg bor i en forstad til København, så det kunne sagtens være en idé med den type massage... Men 795 er godt nok en del. Du tænker på dem her ikk'? http://samadhi-spa.dk

Og jeg kan så godt følge dig i hussituationen... Vi ledte først i 1 1/2 år, men kunne ikke finde noget der var godt nok i vores prisklasse tæt nok på København. Det var først da vi udvidede søgningen, at vi fandt drømmehuset, der var til at betale. Og det alligevel "kun" ca. 40 min. så er man på Københavns Hovedbanegård med S-toget, så langt væk er det heller ikke.
... Men årh, jeg ville elske at bo i Lyngby eller Valby. :love: ... Eller Gentofte Kommune. :-D Men det får vi nok aldrig råd til. :lol:

Og jeg kan også SÅ godt følge dig i tanken om, at man i hvert fald ikke gider igennem endnu en graviditet. Men jeg tror, at man glemmer bare nedern det er. Man husker bare sit barn, der kommer ud af stabasserne.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 2. okt 2016, 14:37

Skulle jeg have valgt ud fra første graviditet, så havde vi ALDRIG fået flere børn. Aldrig.
Heldigvis har det været markant nemmere denne gang. At det er tungt og hårdt, at jeg har konstant halsbrand om eftermiddagen, øm lænd og sover dårligt er vand ved siden af alt bøvlet sidste gang. Der var jeg seriøst skidt fra uge 15-35. Kan huske at jeg var ved jm om mandagen, hvor jeg fødte om fredagen, og der sagde jeg, at jeg for første gang i graviditeten havde det sådan rigtig godt.

Der havde jeg også alle mulige smågener, men de blegnede ved siden af vejrtrækningsproblemer og svær astma. Dengang var det nærmest bare hyggelige graviditets-gener :lol:

Men lysten til et barn mere kom igen. Og i takt med jeg mistede og det var svært blev den bare stærkere og stærkere. Jeg var slet ikke i tvivl om, jeg ikke var færdig med at få børn.

Om jeg så er det nu, ved jeg sgu ikke helt :lol:
Senest rettet af Bøtte 2. okt 2016, 14:42, rettet i alt 1 gang.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:40

Ja det er dem, deres nybagte forældrebehandling koster vidst nok 1100 kr, det er så massage til begge forældre (på skift så man skiftes til at passe baby) og spabad med smoothie og chokolade, tilmelder man sig deres nyhedsmail kan deres behandlinger ofte fås billigere, mener det kostede omkring 800 kr sidste efterår i sådan en tilbudsmail, det synes jeg ikke var slemt, så håber der kommer et godt tilbud igen :)
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:46

achillaxedprune skrev:Og jeg kan så godt følge dig i hussituationen... Vi ledte først i 1 1/2 år, men kunne ikke finde noget der var godt nok i vores prisklasse tæt nok på København. Det var først da vi udvidede søgningen, at vi fandt drømmehuset, der var til at betale. Og det alligevel "kun" ca. 40 min. så er man på Københavns Hovedbanegård med S-toget, så langt væk er det heller ikke.
... Men årh, jeg ville elske at bo i Lyngby eller Valby. :love: ... Eller Gentofte Kommune. :-D Men det får vi nok aldrig råd til. :lol:

Og jeg kan også SÅ godt følge dig i tanken om, at man i hvert fald ikke gider igennem endnu en graviditet. Men jeg tror, at man glemmer bare nedern det er. Man husker bare sit barn, der kommer ud af stabasserne.

Jeg boede i Brønshøj et år, og det var for mig en stor krise :lol: Jeg er meget bundet til familie og det går altså ikke at det tager så lang tid lige at smutte forbi dem. I Brønshøj tog det 30-40 min på cykel, og jeg HADEDE det! Så vil ikke længere væk end en kort cykeltur, især nu hvor vi får børn, det er bare hårdere at cykle en kassecykel med børn langt.

Hvis hele min familie flyttede ud af byen og til samme område ville jeg med glæde flytte med, men det tror jeg ikke lige jeg overtaler dem til :lol: Det kunne ellers være dejligt da husene der er til at betale. Men nu håber jeg på at få tilbudt et af de billige lejerækkehus på Østerbro, jeg er vel optimist :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2016, 14:53

Bøtte skrev:Skulle jeg have valgt ud fra første graviditet, så havde vi ALDRIG fået flere børn. Aldrig.
Heldigvis har det været markant nemmere denne gang. At det er tungt og hårdt, at jeg har konstant halsbrand om eftermiddagen, øm lænd og sover dårligt er vand ved siden af alt bøvlet sidste gang. Der var jeg seriøst skidt fra uge 15-35. Kan huske at jeg var ved jm om mandagen, hvor jeg fødte om fredagen, og der sagde jeg, at jeg for første gang i graviditeten havde det sådan rigtig godt.

Der havde jeg også alle mulige smågener, men de blegnede ved siden af vejrtrækningsproblemer og svær astma. Dengang var det nærmest bare hyggelige graviditets-gener :lol:

Men lysten til et barn mere kom igen. Og i takt med jeg mistede og det var svært blev den bare stærkere og stærkere. Jeg var slet ikke i tvivl om, jeg ikke var færdig med at få børn.

Om jeg så er det nu, ved jeg sgu ikke helt :lol:

Jeg har altid ville have 2-3 børn, og sagt at vinder jeg i lotto tager jeg gerne 10, så det eneste der begrænser hvor mange børn jeg vil have er at jeg vil have råd til at tage på ferier med dem :) Men jeg er virkelig ikke fan af at være gravid, som i virkelig ikke. Jeg er så træt af at kaste op, jeg er træt af at være tæt på at besvime hver dag, træt af at være træt, træt af madlede, træt af hovedpine, træt af lændsmerter, træt af smerter generelt og i særdeleshed træt af alle dem der mener 2. trimester er en fest.

Jeg glæder mig så meget til at få et barn, jeg elsker allerede den lille pige, men nørj hvor er hun ikke sjov at lave. Heldigvis er jeg ikke i tvivl om hun er det hele værd, og jeg vil med garanti få i hvert fald et barn mere, men jeg frygter allerede næste graviditet, lige nu har jeg en tro på at jeg på et tidspunkt får det lidt godt i denne graviditet, mest fordi jeg ikke kan overskue at have det sådan her 23 uger mere.
0
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Re: 27+

Indlægaf Undtagelsen » 2. okt 2016, 15:53

achillaxedprune skrev:
xxx---xxx skrev:
achillaxedprune skrev:Nu begynder det snart ikke at være sjovt mere... Synes det er meget besværligt efterhånden. Og om aftenen, kan jeg virkelig blive træt i kroppen og alligevel ikke finde hvile. Jeg har ondt i ryggen, især mellem skuldrene, og det føles virkelig ubehageligt i bækkenet/underlivet, hvor han bare ligger og presser nedaf. Jeg var lige ved at tude i går af frustrationer.

Og der er endda stadig et par uger til termin... Suk. Gid jeg kunne sove de sidste par uger væk.

Øv det må ikke være sjovt :ae:
Kunne noget graviditets massage måske hjælpe så du blev løsnet op?
I værste tilfælde kan du jo risikere at gå 1 mdr endnu :tie: og det ville ikke ligefrem være en fest.

Tak for det... Det er desværre ikke blevet bedre. Han har også drejet sig lidt, hvilket føles vildt ubehageligt. Generelt føles det bare ubehageligt disse dage. Godt jeg skal til JM på tirsdag. Jeg håber ikke, jeg skal have det sådan her 1 måned endnu. Så bliver jeg lidt trist, må jeg indrømme.

Og jeg skal så meget have massage, når Klint er ude! Lige i øjeblikket får jeg daglige skuldermassage af min mand, mens jeg ligger med røven i vejret pga. maven... Jeg føler mig som en kæmpe blop. :lol:

Man kan få en luftmadras med plads til maven.
Det er nok lidt sent at investere i sådan en nu, men den findes altså :)
0

Tilbage til "Graviditet"