Terminstråd - alle er velkomne :)

UndercoverAgent
Kort karma: 7
Likede indlæg: 19

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf UndercoverAgent » 4. okt 2016, 08:08

Hej!

Jeg tog en test i lørdags der var svagt positiv. I går tog jeg en der var endnu mere positiv.
Har lige haft ringet til min læge og skal ind til undersøgelse senere i dag.
Efter jeg ringede til ham, gik det hele pludselig op for mig og jeg begynder at panikke og tude :( Synes det er så skræmmende det hele, samtidig med jeg føler mig som en dårlig person og en der aldrig burde få børn, fordi jeg reagerer på den måde :(
Er der en der gider fortælle mig, at jeg reagerer normalt? :D

Det er meget tidligt, forventede mens på fredag så jeg er kun 3+4. Vi har ikke prøvet på at blive gravide, tog udelukkende en test fordi jeg i sidste uge havde kvalme - det har jeg stadigvæk samt niv og jag i underlivet.

Jeg er undercover fordi jeg kender folk herinde, det må I lige leve med :D
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 4. okt 2016, 08:57

UndercoverAgent skrev:Hej!

Jeg tog en test i lørdags der var svagt positiv. I går tog jeg en der var endnu mere positiv.
Efter jeg ringede til ham, gik det hele pludselig op for mig og jeg begynder at panikke og tude :( Synes det er så skræmmende det hele, samtidig med jeg føler mig som en dårlig person og en der aldrig burde få børn, fordi jeg reagerer på den måde :(

Det er meget tidligt, forventede mens på fredag så jeg er kun 3+4. Vi har ikke prøvet på at blive gravide, tog udelukkende en test fordi jeg i sidste uge havde kvalme - det har jeg stadigvæk samt niv og jag i underlivet.

Først: tillykke!
Dernæst: der er ingen rigtig eller forkert reaktion -eller måde at være gravid på i øvrigt. Nogle er jublende lykkelige, nogen er panikslagne og andre er sådan lidt "jaja, så bygger jeg en baby, what's the big deal?" Og det er altså helt normalt at synes det er lidt (eller meget!) skræmmende at skulle være mor.
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1237

Indlægaf godtnavn » 4. okt 2016, 09:17

Tillykke!

Jeg tror det er det man kalder hormoner :P Vi prøvede i 9 måneder, efter vi havde mistet, og det var mit højste ønske at blive gravid, og jeg kunne nærmest ikke tænke på andet. Et par dage efter jeg havde testet positiv blev jeg ramt af en "er det her nu en god idé?"/"er vi overhovedet klar?"/"kan jeg finde ud af at være en mor"/"vil jeg overhovedet være mor?"-tudetur lige pludselig blev det hele bare meget virkeligt og selvom jeg overhovedet ikke havde været i tvivl et eneste sekund før jeg testede positiv blev jeg overvældet af tvivl da testen var der. Nu er jeg overhovedet ikke i tvivl, jeg glæder mig SÅ meget til at få min lille pige, og jeg ved jeg bliver en god mor og min kæreste bliver en endnu bedre far. Så selv hvis man har planlagt barnet og ventet længe kan man altså godt reagerer sådan :)

Hvad siger faren?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 529
Likede indlæg: 2496

Indlægaf Bøtte » 4. okt 2016, 09:46

Tillykke :kys:

Du er helt normalt :-D

Vil din læge lave en gynækologisk undersøgelse? Er det ikke lidt tidligt, når du ikke er over tid endnu?

Er spændt på hvem der gemmer sig bag profilen ;)
0
S :lun:
V :lun:
UndercoverAgent

Indlægaf UndercoverAgent » 4. okt 2016, 11:30

Tak for jerrs søde indlæg! :lun: Det er super rart at kunne skrive herinde, når vi ikke har fortalt det til venner og familie.

Mit lille panikanfald er gået over, nu er jeg bare almindeligt nervøs og rundt på gulvet :lol:
Jeg er faktisk mere nervøs over graviditeten end det at få en baby. Tanken om at noget vokser derinde giver mig the creeps lige nu :genert:

Min kæreste er helt oppe at køre, han glæder sig sindssyg meget!!! Han kigger på mig som om jeg er verdens 8. vidunder :genert: og vil gerne fortælle det til gud og hver mand - har dog bedt ham tage en chill pill :cool:

Lægen ville gerne se mig i dag, fordi han ikke synes det er normalt at jeg har daglig kvalme og niv i underlivet, hvis jeg kun er 3+4, så han pønsede på at jeg skulle være 7+6. Han syntes også det lød underligt at jeg kunne teste positivt i lørdags, hvor jeg så har været 3+1.
Han mærkede mig bare på skambenet og så ringede han til Skejby for at få mig henvist til en scanning, så vi kan fastslå hvor langt jeg er henne.
Jeg tror dog jeg er 3+4, testene er ikke sådan bragende positive, men der er helt klart to streger.

Så nu håber vi bare at den bliver siddende derinde! Er jeg 3+4 har jeg termin 17. Juni :banan:
1
godtnavn

17+3

Indlægaf godtnavn » 4. okt 2016, 11:35

Jeg testede positivt 3+5 fordi jeg havde kvalme og kunne mærke på min krop jeg var gravid. Allerede omkring 3+0 kastede jeg op første gang. Så nogen bliver bare hurtigt påvirket af graviditetshormonerne. Men det sker også tit at man har mens første måned, så der er mange der bliver sat 4 uger frem, og det ville jo kun være positiv, kortere tid til "den farlige periode" er overstået, og kortere tid til kvalmen bør aftage (skriver bør da ikke alle kroppe, bl.a. min, har opfattet det der med at man skal have det godt efter de første 12 uger).
0
UndercoverAgent

Re: 17+3

Indlægaf UndercoverAgent » 5. okt 2016, 07:44

godtnavn skrev:Jeg testede positivt 3+5 fordi jeg havde kvalme og kunne mærke på min krop jeg var gravid. Allerede omkring 3+0 kastede jeg op første gang. Så nogen bliver bare hurtigt påvirket af graviditetshormonerne. Men det sker også tit at man har mens første måned, så der er mange der bliver sat 4 uger frem, og det ville jo kun være positiv, kortere tid til "den farlige periode" er overstået, og kortere tid til kvalmen bør aftage (skriver bør da ikke alle kroppe, bl.a. min, har opfattet det der med at man skal have det godt efter de første 12 uger).

Min læge er nok bare ret sat i sine meninger. Jeg tester jo ikke bragende positiv, hvilket jeg vel ville gøre hvis jeg i dag er 8+0? Testen i lørdags var meget svag, var den hos lægen også - han troede faktisk den var negativ til at starte med. Havde tisset lige inden jeg tog afsted og kunne kun tisse meget lidt og tyndt hos lægen.. det mente han dog ikke havde noget at sige.

Jeg synes det er lidt forvirrende at jeg på nettet kan læse at HCG er mere koncentrere om morgenen eller hvis man har holdt sig lidt, og så min læge siger det modsatte.
Det samme med at få kvalme tidligt.

Er blevet indkaldt til en termins scanning på tirsdag, så må vi se hvad der sker. Lige nu tager jeg en dag af gangen og håber jeg ikke får min menstruation på fredag.
Håber ikke at en graviditet er en 9 måneder lang bekymring :D
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 250

Indlægaf Kolderudolf » 5. okt 2016, 07:50

Stort tillykke. Jeg kan desværre meddele, at det er en lang bekymring. Og det bliver sgu ikke nemmere, når ungen er ude :lol:

Jeg havde også symptomer ekstremt tidligt. Jeg fik kvalme og blev ramt af vanvittig træthed på en måde, jeg aldrig havde oplevet før allerede inden jeg burde kunne teste positivt. Ved min datter var jeg reelt bange for, at jeg var blevet alvorligt syg, da jeg havde det på den måde. Denne gang var symptomerne lidt mere genkendelige.

Det er da fint, at du allerede bliver tilbudt en scanning. Mon ikke det passer meget godt med de der 3 uger, når nu den kun var svag positiv.
0
UndercoverAgent

Indlægaf UndercoverAgent » 5. okt 2016, 09:42

I skal da lige se testene :D
Øverst: 4/10
Midten: 3/10
Nederst: 1/10
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
UndercoverAgent

Indlægaf UndercoverAgent » 5. okt 2016, 09:43

Kolderudolf skrev:Stort tillykke. Jeg kan desværre meddele, at det er en lang bekymring. Og det bliver sgu ikke nemmere, når ungen er ude :lol:

Jeg havde også symptomer ekstremt tidligt. Jeg fik kvalme og blev ramt af vanvittig træthed på en måde, jeg aldrig havde oplevet før allerede inden jeg burde kunne teste positivt. Ved min datter var jeg reelt bange for, at jeg var blevet alvorligt syg, da jeg havde det på den måde. Denne gang var symptomerne lidt mere genkendelige.

Det er da fint, at du allerede bliver tilbudt en scanning. Mon ikke det passer meget godt med de der 3 uger, når nu den kun var svag positiv.

Du sælger det ikke så godt, der med at være gravid og senere mor :gruble: :D

Hvor langt er du henne?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 529
Likede indlæg: 2496

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2016, 10:18

Godtnavn, det må da lige være noget for dig :-D

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-05 ... or-gravide
0
S :lun:
V :lun:
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 12:30

Maaaaand, jeg magter ikke at tage stilling til barnevogn. Kan nogen ikke bare fortælle mig, hvad vi skal købe? :D

Jeg synes det er dødsvært. Jeg har dog efterhånden sporet mig ind på, at det nok skal være en kombivogn. Men det er dælme stadig en jungle. Overvejer bare at købe hvad jeg synes er pænest :lol:
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2016, 12:38

Hvis man vil på babymesse i Øksnehallen den 15.-16. oktober er der i øvrigt en deal lige nu på Myfirstdeal.dk hvor man får 2 billetter til én billets pris.
2
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 5. okt 2016, 13:25

Bøtte skrev:Godtnavn, det må da lige være noget for dig :-D

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-05 ... or-gravide

JAAAAAAAAAAA!!! Men det lader til man ikke kan købe den nogen steder lige nu :( Eller også er de bare meget lidt informative i linket, jeg vil have en forhandlerliste! Den lyder lidt gusten, altså fiber-protein-is, men tager den kvalmen er jeg ligeglad :lol:

Joynips: jeg er med dig på barnevognen, jeg aner ikke hvad vi skal have. Jeg er omvendt dig kommet frem til at det vi skal have ikke skal være en kombivogn, og at jeg ikke vil have drejbare små hjul, men det betyder jo der stadig er cirka en million at vælge imellem, og jeg har ingen idé om hvad der er bedst.

Måske skal du få dig nogle flere krav og dermed indsnævre feltet :) F.eks.

Minimums liggemål i barnevognsdelen, altså hvor længe skal den kunne bruges
Drejbare hjul eller ikke
Lufthjul eller ikke (lufthjul kan punkterer har jeg hørt, men de fås vidst også punkterfri)
Hvor meget plads skal der være under, net eller stor kurv
Hvor meget må den fylde sammenklappet (skal du kunne have den med i bil?)
Maks pris for vogn

Tænker hvis du beslutter dig for de ting vil du sikkert være nede på et par kandidater :)
0
godtnavn

Re: 17+3

Indlægaf godtnavn » 5. okt 2016, 13:34

UndercoverAgent skrev:Min læge er nok bare ret sat i sine meninger. Jeg tester jo ikke bragende positiv, hvilket jeg vel ville gøre hvis jeg i dag er 8+0? Testen i lørdags var meget svag, var den hos lægen også - han troede faktisk den var negativ til at starte med. Havde tisset lige inden jeg tog afsted og kunne kun tisse meget lidt og tyndt hos lægen.. det mente han dog ikke havde noget at sige.

Jeg synes det er lidt forvirrende at jeg på nettet kan læse at HCG er mere koncentrere om morgenen eller hvis man har holdt sig lidt, og så min læge siger det modsatte.
Det samme med at få kvalme tidligt.

Er blevet indkaldt til en termins scanning på tirsdag, så må vi se hvad der sker. Lige nu tager jeg en dag af gangen og håber jeg ikke får min menstruation på fredag.
Håber ikke at en graviditet er en 9 måneder lang bekymring :D

Jeg tror også det passer du er så langt som du tror når testene ikke var mere positive end de er. Men en scanning skader jo aldrig, vær forberedt på at de nok ikke kan se et foster, men kun en sort klat der er graviditeten, det er normalt så tidligt, men du får vished om at den sidder i livmoderen, og det er meget rart at vide :) Har lægen dog ret i sin mistanke vil der jo være noget rigtig at se, men vil bare lige skrive det andet så du ikke blvier bekymret når hun siger "jeg kan ikke se et foster" for det skal man slet ikke kunne allerede :)

Og jeg mener din læge vrøvler med HCG, jeg har altid hørt det samme som du har læst, både på nettet og fra min læge. Og jeg fik som nævnt også kvalme før end lægerne siger man gør, ovenikøbet er kvalmen heller ikke stoppet som den burde, jeg har aftalt med min krop at den senest stopper 18+0 som er på lørdag.

Og jeg må desværre også sige der er for meget at blive bekymret om i en graviditet, og jeg tror kun det bliver værre når barnet er født, men jeg tror det er det hele værd, ellers ville ingen børn vel have søskende :P
0

Tilbage til "Graviditet"