Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Æble
Kort karma: 186
Likede indlæg: 1234

12+4

Indlægaf Æble » 6. okt 2016, 19:02

Nå, nu tør jeg godt være med. Begynder så småt at turde indrømme at jeg er gravid :genert:

Navn: Æble
Alder:38
Beskæftigelse: Projektleder
Mands alder: 39
Bor: Storkøbenhavn
Fødested: Herlev
Prøvet siden: Marts 2015 (med 2 mislykkede graviditeter siden)
Testet positiv: øøh august engang eller måske juli
Termin: 16. April 2016
Andre børn: søn på 13 og datter på 7
Vide kønnet: ja tak
NF-dato: 3-okt
MD-dato: ?
Første lægebesøg: husker ikke
Første jm-konsultation: ?
8
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 584
Likede indlæg: 2958

Re: 12+4

Indlægaf Bøtte » 6. okt 2016, 19:05

Æble skrev:Nå, nu tør jeg godt være med. Begynder så småt at turde indrømme at jeg er gravid :genert:

Testet positiv: øøh august engang eller måske juli

Yay! Du er længe ventet :kys:
1
S :lun:
V :lun:
godtnavn
Kort karma: 255
Likede indlæg: 1581

Re: 12+4

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2016, 19:06

Æble skrev:Nå, nu tør jeg godt være med. Begynder så småt at turde indrømme at jeg er gravid :genert:

Testet positiv: øøh august engang

Jaaaaa :banan:

D. 16. var min terminsdag sidst, håber den bringer dig mere held :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 05:21

Pyh, S kom ind allerede 23.40, hun er forkølet, så hun sover noget uroligt og hoster også. Hun sov først 20.30 igår og vågnede allerede 5.15, normalt sover hun i hvert fald til kl 7, hvis hun sover sent. Og jeg har været oppe og tisse tre gange + og vågnet utallige gange med sovende fingre. :(
Så jeg er virkelig træt nu :træt:
Heldigvis virker hun frisk nok og har ingen feber, så hun kommer altså i børnehave som normalt.
0
JoyNips
Kort karma: 303
Likede indlæg: 3882

Indlægaf JoyNips » 7. okt 2016, 05:26

Yikes, jeg vågner med krampe i læggene hver eneste morgen for tiden. Det er virkelig ikke behageligt. Er der nogen der har erfaring med at tage magnesium-tilskud til graviditetskrampe i benene? Jeg ved fra min fitnessinstruktør-tid, at mange tager det for at slippe for sportsrelateret krampe.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 387
Likede indlæg: 2635

Indlægaf achillaxedprune » 7. okt 2016, 05:34

JoyNips skrev:Yikes, jeg vågner med krampe i læggene hver eneste morgen for tiden. Det er virkelig ikke behageligt. Er der nogen der har erfaring med at tage magnesium-tilskud til graviditetskrampe i benene? Jeg ved fra min fitnessinstruktør-tid, at mange tager det for at slippe for sportsrelateret krampe.

Jeg har ikke erfaring med at tage andet end graviditetsvitamiker og jerntilskud... Men laver du venepumpeøvelser dagligt? Det hjalp mig, da jeg havde en periode med krampe i læggen. Jeg lavede dem inden jeg gik i seng. :)

Og håber det går over - det er mega nedern at vågne af krampe. :kram:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lulu
Kort karma: 64
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 671

Indlægaf Lulu » 7. okt 2016, 05:55

JoyNips skrev:Yikes, jeg vågner med krampe i læggene hver eneste morgen for tiden. Det er virkelig ikke behageligt. Er der nogen der har erfaring med at tage magnesium-tilskud til graviditetskrampe i benene? Jeg ved fra min fitnessinstruktør-tid, at mange tager det for at slippe for sportsrelateret krampe.

Jeg tager dem dagligt i denne graviditet for at undgå krampe. Det kombineret med at få massage hver 14. dag på arbejde og venepumpeøvelser holder det nogenlunde væk. Både min jdm og læge så ingen grund til ikke at tage magnesium tilskud, det er en af de ting kroppen udskiller uden problem hvis du har for meget i kroppen af det.
Hvis du vil have hurtigt effekt så husk ikke at købe depot udgaven af pillerne.
0
JoyNips
Kort karma: 303
Likede indlæg: 3882

Indlægaf JoyNips » 7. okt 2016, 08:26

Tror jeg må kigge på venepumpeøvelser og købe noget cal-mag citrat. Det er ubehageligt af pommern til og her til morgen gjorde min venstre læg ondt i nærmest en halv time efter krampen fordi den havde været så kraftig...
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 13:32

Jeg har været inde til et tjek af livmoderhalsen i dag.
Jeg har haft nogle ret kraftige, smertefulde plukveer i dag, faktisk de mest smertefulde jeg har haft i denne graviditet. Heldigvis bliver den stadig ikke påvirket af dem, de kan dog sagtens måle dem og se at de er regelmæssige. Så jeg skal fortsat bare holde mig i ro og lytte til kroppen. Og håbe på de fortsat ikke påvirker.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kolderudolf » 7. okt 2016, 14:19

Stort tillykke og velkommen til de nye "ansigter" herinde :kys:

Bøtte: Øv, med plukveerne? Hvor gør det ondt? Godt det ikke har påvirkning på livmoderhalsen.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 14:23

Jeg har hentet to babypakker i dag, gal der er mange ting i! Vi har allerede mange bleer nu :lol: Jeg fik dog ikke velkomstgaven i Føtex da de var løbet tør, jeg sagde det var lige meget, men nu er jeg i tvivl om jeg er gået glip af noget, mest fordi der var en Brioreklame i pakken, som eneste reklame, så tænker det sikkert var et lille stykke legetøj fra dem, så nu fortryder jeg lidt :genert:
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1042

Indlægaf Lull » 7. okt 2016, 14:42

Så er scanningen overstået og vi så et fint lille hjerteblink :dåne:

Syntes stadig det er lidt uvirkeligt at der ligger en lille bølle derinde og ruger - på trods af den konstante kvalme og opkastningerne. :genert:
6
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 14:43

Lull skrev:Så er scanningen overstået og vi så et fint lille hjerteblink :dåne:

Syntes stadig det er lidt uvirkeligt at der ligger en lille bølle derinde og ruger - på trods af den konstante kvalme og opkastningerne. :genert:

Jeg er 18 uger henne og jeg synes stadig det er uvirkeligt :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 15:10

godtnavn skrev:Jeg har hentet to babypakker i dag, gal der er mange ting i! Vi har allerede mange bleer nu :lol: Jeg fik dog ikke velkomstgaven i Føtex da de var løbet tør, jeg sagde det var lige meget, men nu er jeg i tvivl om jeg er gået glip af noget, mest fordi der var en Brioreklame i pakken, som eneste reklame, så tænker det sikkert var et lille stykke legetøj fra dem, så nu fortryder jeg lidt :genert:

Det er en badeand, så tænker du overlever uden :-D

Jeg talte sammen, vi har fået 126 bleer! Det er altså ret vildt.

Det gør ondt i min livmoder især nederst, cirka samme sted, som jeg har menssmerter.
I dag trak det også ud i benene og hele nederste del af maven var spændt og øm. Jeg var ikke i tvivl om det ikke var veer. Men jeg frygtede godt nok at de påvirkede livmoderhalsen, så ondt som det gjorde.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 15:24

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Jeg har hentet to babypakker i dag, gal der er mange ting i! Vi har allerede mange bleer nu :lol: Jeg fik dog ikke velkomstgaven i Føtex da de var løbet tør, jeg sagde det var lige meget, men nu er jeg i tvivl om jeg er gået glip af noget, mest fordi der var en Brioreklame i pakken, som eneste reklame, så tænker det sikkert var et lille stykke legetøj fra dem, så nu fortryder jeg lidt :genert:

Det er en badeand, så tænker du overlever uden :-D

Jeg talte sammen, vi har fået 126 bleer! Det er altså ret vildt.

Det gør ondt i min livmoder især nederst, cirka samme sted, som jeg har menssmerter.
I dag trak det også ud i benene og hele nederste del af maven var spændt og øm. Jeg var ikke i tvivl om det ikke var veer. Men jeg frygtede godt nok at de påvirkede livmoderhalsen, så ondt som det gjorde.

Jeg tror lige det går så :lol: Nåede bare at tænke jeg sikkert var gået glip af en af de der fine brio-rangler el.lign. Jeg har kun hentet to pakker, men er allerede på 66 bleer! Ved ikke om jeg kommer rundt og henter alle, men havde hørt godt om både rema og føtex så de blev hentet, og har hørt fakta og superbrugsen også er gode, så dem overvejer jeg og henter hvis det lige passer :) Er der andre du kan anbefale?

Og øv med smerterne! Jeg har også mange smerter i underlivet, men ikke plukkeveer eller smerter der gør mig bekymret, bare sådan mensagtige smerter, der ligesom ved mens har sat sig i lænden også. Håber dine smerter går over snart, det er aldrig rart at have smerter, men det er helt ulideligt når de er så slemme at man bliver bekymret for barnet.

Jeg skal ud og se på puslebord lige om lidt :D Håber virkelig det er fint, det er gratis og det kunne altså være rart at sparer de penge. Og så overvejer jeg på vejen at tage forbi babysam, de har tilbud på uld-tøj fra joha som umiddelbart ser ret fint ud, så må nok lige forbi og kigge :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"