Terminstråd - alle er velkomne :)

JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 7. okt 2016, 08:26

Tror jeg må kigge på venepumpeøvelser og købe noget cal-mag citrat. Det er ubehageligt af pommern til og her til morgen gjorde min venstre læg ondt i nærmest en halv time efter krampen fordi den havde været så kraftig...
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2496

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 13:32

Jeg har været inde til et tjek af livmoderhalsen i dag.
Jeg har haft nogle ret kraftige, smertefulde plukveer i dag, faktisk de mest smertefulde jeg har haft i denne graviditet. Heldigvis bliver den stadig ikke påvirket af dem, de kan dog sagtens måle dem og se at de er regelmæssige. Så jeg skal fortsat bare holde mig i ro og lytte til kroppen. Og håbe på de fortsat ikke påvirker.
0
S :lun:
V :lun:
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 250

Indlægaf Kolderudolf » 7. okt 2016, 14:19

Stort tillykke og velkommen til de nye "ansigter" herinde :kys:

Bøtte: Øv, med plukveerne? Hvor gør det ondt? Godt det ikke har påvirkning på livmoderhalsen.
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 14:23

Jeg har hentet to babypakker i dag, gal der er mange ting i! Vi har allerede mange bleer nu :lol: Jeg fik dog ikke velkomstgaven i Føtex da de var løbet tør, jeg sagde det var lige meget, men nu er jeg i tvivl om jeg er gået glip af noget, mest fordi der var en Brioreklame i pakken, som eneste reklame, så tænker det sikkert var et lille stykke legetøj fra dem, så nu fortryder jeg lidt :genert:
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 898

Indlægaf Lull » 7. okt 2016, 14:42

Så er scanningen overstået og vi så et fint lille hjerteblink :dåne:

Syntes stadig det er lidt uvirkeligt at der ligger en lille bølle derinde og ruger - på trods af den konstante kvalme og opkastningerne. :genert:
6
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 14:43

Lull skrev:Så er scanningen overstået og vi så et fint lille hjerteblink :dåne:

Syntes stadig det er lidt uvirkeligt at der ligger en lille bølle derinde og ruger - på trods af den konstante kvalme og opkastningerne. :genert:

Jeg er 18 uger henne og jeg synes stadig det er uvirkeligt :lol:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 15:10

godtnavn skrev:Jeg har hentet to babypakker i dag, gal der er mange ting i! Vi har allerede mange bleer nu :lol: Jeg fik dog ikke velkomstgaven i Føtex da de var løbet tør, jeg sagde det var lige meget, men nu er jeg i tvivl om jeg er gået glip af noget, mest fordi der var en Brioreklame i pakken, som eneste reklame, så tænker det sikkert var et lille stykke legetøj fra dem, så nu fortryder jeg lidt :genert:

Det er en badeand, så tænker du overlever uden :-D

Jeg talte sammen, vi har fået 126 bleer! Det er altså ret vildt.

Det gør ondt i min livmoder især nederst, cirka samme sted, som jeg har menssmerter.
I dag trak det også ud i benene og hele nederste del af maven var spændt og øm. Jeg var ikke i tvivl om det ikke var veer. Men jeg frygtede godt nok at de påvirkede livmoderhalsen, så ondt som det gjorde.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. okt 2016, 15:24

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Jeg har hentet to babypakker i dag, gal der er mange ting i! Vi har allerede mange bleer nu :lol: Jeg fik dog ikke velkomstgaven i Føtex da de var løbet tør, jeg sagde det var lige meget, men nu er jeg i tvivl om jeg er gået glip af noget, mest fordi der var en Brioreklame i pakken, som eneste reklame, så tænker det sikkert var et lille stykke legetøj fra dem, så nu fortryder jeg lidt :genert:

Det er en badeand, så tænker du overlever uden :-D

Jeg talte sammen, vi har fået 126 bleer! Det er altså ret vildt.

Det gør ondt i min livmoder især nederst, cirka samme sted, som jeg har menssmerter.
I dag trak det også ud i benene og hele nederste del af maven var spændt og øm. Jeg var ikke i tvivl om det ikke var veer. Men jeg frygtede godt nok at de påvirkede livmoderhalsen, så ondt som det gjorde.

Jeg tror lige det går så :lol: Nåede bare at tænke jeg sikkert var gået glip af en af de der fine brio-rangler el.lign. Jeg har kun hentet to pakker, men er allerede på 66 bleer! Ved ikke om jeg kommer rundt og henter alle, men havde hørt godt om både rema og føtex så de blev hentet, og har hørt fakta og superbrugsen også er gode, så dem overvejer jeg og henter hvis det lige passer :) Er der andre du kan anbefale?

Og øv med smerterne! Jeg har også mange smerter i underlivet, men ikke plukkeveer eller smerter der gør mig bekymret, bare sådan mensagtige smerter, der ligesom ved mens har sat sig i lænden også. Håber dine smerter går over snart, det er aldrig rart at have smerter, men det er helt ulideligt når de er så slemme at man bliver bekymret for barnet.

Jeg skal ud og se på puslebord lige om lidt :D Håber virkelig det er fint, det er gratis og det kunne altså være rart at sparer de penge. Og så overvejer jeg på vejen at tage forbi babysam, de har tilbud på uld-tøj fra joha som umiddelbart ser ret fint ud, så må nok lige forbi og kigge :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 15:34

Den fra BabySam er ikke værd at hente, synes jeg ikke. Matas er også lidt kedelig.
Hvis man melder sig ind i libero kan man hente en lille ble pakke i Kvickly.
I Lidl får man også en hel pakke bleer, det er også en rigtig fin pakke. Og ja, SuperBrugsen og Fakta, som du selv nævner.

Der er sket meget med babypakkerne siden jeg var gravid sidst.

Altså jeg har også konstante mens smerter i tiden, hun er på vej mod bækkenet med hovedet, så tænker det er derfor.
Men de her smerter var helt anderledes, og kom sammen med plukveerne, følelsen af det trak ned i benene, var jeg især ikke vild med, det var især der, dee gjorde jeg frygtede for livmoderhalsen. At jeg er helt spændt, tror jeg skyldes alle de plukveer, jeg har haft hele formiddagen, livmoderen har jo arbejdet hårdt i flere timer. Jm tænkte det var udløst af min manglende nattesøvn, så kroppen ikke har fået hvilet ordentligt, for jeg har nærmest intet lavet i dag. Gik direkte i seng efter at have afleveret Signe.

De har heldigvis aftaget igen og er nu på 'normalt' niveau (som jo stadig er temmelig mange).

Vi har heldigvis rester i køleskabet og jeg har bedt min mand tage Ben & Jerrys med hjem fra Bilka, når han har fri :-D
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 358
Likede indlæg: 2718

Indlægaf Urtekussen » 7. okt 2016, 15:52

(Remas pakke er også rigtig fin!)
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Kolderudolf

28+

Indlægaf Kolderudolf » 7. okt 2016, 16:04

Jeg er meget splittet omkring de der babypakker. Jeg havde svoret, jeg aldrig ville røre dem igen. Med E fik vi kun den fra babysam. Det resulterede i, at min telefon ringede 4-5 gange om dagen fra alle mulige sælgere, der ville sælge mig alt muligt baby-lort. Det ville jeg sagtens kunne rumme, hvis det ikke lige var fordi, at min mand var i Afghanistan under min sidste graviditet. Jeg kan meddele, at telefonen der ringer 4-5 gange om dagen fra hemmeligt nummer, mens ens mand er udsendt og man er gravid og hormonella ikke er en skide god kombination :tie: Jeg tror også jeg fik råbt lidt højt af dem ind i mellem.

Bøtte: Jeg får også virkelig ondt. Det er lidt ligesom om, at der ikke rigtig er plads til de 2 lømler i maven, så min mave bliver virkelig sat på prøver og min livmoder gør virkelig naller. I går tog jeg i svømmehallen og lå i det varme vand og jeg har aldrig mærket min mave så blød og rolig. Det kan altså anbefales. Den slappede fuldstændig af.
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 7. okt 2016, 16:13

Jeg fandt en liste over alle babypakkerne, som var opdateret for nylig (måske var det på irinethedivas blog?)og har tænkt mig at hente nærmest dem alle. Men det bliver først når jeg går på barsel til december. Jeg orker ikke at skulle have alt det stående i 15 uger endnu...
0
Brugeravatar
Bøtte

Re: 28+

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2016, 16:28

Kolderudolf skrev:Jeg er meget splittet omkring de der babypakker. Jeg havde svoret, jeg aldrig ville røre dem igen. Med E fik vi kun den fra babysam. Det resulterede i, at min telefon ringede 4-5 gange om dagen fra alle mulige sælgere, der ville sælge mig alt muligt baby-lort. Det ville jeg sagtens kunne rumme, hvis det ikke lige var fordi, at min mand var i Afghanistan under min sidste graviditet. Jeg kan meddele, at telefonen der ringer 4-5 gange om dagen fra hemmeligt nummer, mens ens mand er udsendt og man er gravid og hormonella ikke er en skide god kombination :tie: Jeg tror også jeg fik råbt lidt højt af dem ind i mellem.

Bøtte: Jeg får også virkelig ondt. Det er lidt ligesom om, at der ikke rigtig er plads til de 2 lømler i maven, så min mave bliver virkelig sat på prøver og min livmoder gør virkelig naller. I går tog jeg i svømmehallen og lå i det varme vand og jeg har aldrig mærket min mave så blød og rolig. Det kan altså anbefales. Den slappede fuldstændig af.

Jeg havde fået anbefalet at 'komme til' at trykke forkert telefonnummer ved Babysam :genert:
Men den er virkelig ringe denne gang. Men de andre er rigtig fine og kan godt anbefales.

Min mave vsr også dejlig blød, da jeg var til svømning igår. Overvejede hvor mon babyen opholdt sig der, kunne slet ikke mærke hende :lol:

Her gjorde det også ondt, når hun moslede rundt, mens de værste stod på. :tie:
Det giver jo god nok mening at du har ondt konstant, når der er to. Men æv alligevel. Det er ikke rart med konstante smerter :(
0
Kolderudolf

Indlægaf Kolderudolf » 7. okt 2016, 16:32

Det er heldigvis til at holde ud. Det er kun, når jeg får plukkeveer, at de gør sådan nullernaller. Men jeg er lidt spændt på hvordan der lige skal være plads om et par uger. De tager jo tilsammen 400 gram på om ugen fremover :tie:
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 167

Indlægaf xxx---xxx » 7. okt 2016, 17:32

Uh babypakker dem skal jeg helt klart ud og have, også selvom nogle af dem ikke rigtig var noget.
Jeg synes det er så fint man får dem gratis.
Og med tanke på at vi nærmest brugte en pakke bleer hver/hveranden dag så var der da til et par dage :)

Bøtte det er så synd for dig at du skal have så ondt :( men hvor er det godt at det ikke har påvirket din livmoderhals!

Kolde puha jeg synes Det er vildt at min baby vokser 200 gram. Og dine er dobbelt op. Jeg kan virkelig godt forstå du ikke føler der er plads derinde. Men det er en meget fin mave du har. Lurede dig på insta.

Her synes jeg til gengæld det virker til at han har usædvanlig meget plads. Jeg har godt nok også noget at give af men alligevel.
Der er tit hvor jeg tænker, hvor har du mon gemt dig fordi jeg ikke kan mærke ham hvis jeg føler udenpå maven

Til gengæld tror jeg han ret ofte tumler op og ned derinde. Da jeg var gravid med N lå han med hovedet nedad fra omkring uge 25-28 mener jeg. Men det tror jeg slet ikke ham her gør. Og hvis han gør så aner jeg ikke hvad han laver med hans hoved og arme. For det føles meget ofte som spark direkte ned i blæren og livmoderen :tie:
0

Tilbage til "Graviditet"