Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
alfe
Kort karma: 77
Likede indlæg: 320

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 9. okt 2016, 09:21

Og velkommen til nye, I kommer på forsiden med det vuns :)
1
godtnavn
Kort karma: 255
Likede indlæg: 1580

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 09:54

Æble: jeg tænker gør det noget jeres børn ved det hvis det skulle gå galt? De er jo store nok til at forstå det, så det er måske bedst de ved det også hvis det ender skidt, for det vil de jo kunne mærke på jer hvis det sker, og så er det da bedre de ved hvorfor end at de går og er bange for at I måske skal skilles eller andet fordi I går og er kede af det og de ikke forstår hvorfor. Men altså, selvfølgelig går det ikke galt denne gang!

Jeg synes I skal fortælle det når I får det endelige brev på at der intet er galt, det er vel også sjovere at fortælle dem det end at de regner det ud selv :)
1
godtnavn

18+1

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 10:00

Og fedt med så mange nye :banan: Velkommen til jer alle :)

Jeg var begyndt at frygte jeg ville blive ensom i tråden de sidste måneder fordi der lang tid ingen var efter mig, men nu er der jo en lang babyliste efter min termin.

I går kastede jeg ikke op :banan: Og for første gang i evigheder var jeg ude til noget socialt af lyst mere end pligt, og jeg nød det! Jeg har haft det så skidt siden jeg blev gravid at jeg ikke har kunne overskue sociale ting, og har kæmpet mig afsted til nogle store ting i familien (f.eks. 50 års fødselsdag) men det har lidt været et helvede hver gang, igår hyggede jeg med venner :D Havde regnet med at være til festen en times tid, kom ved 21-21.30-tiden og kom først ud af døren igen 00.30. Det er altså virkelig en sejr at kunne være social igen :banan:

Min krop er så helt smadret i dag, så tænker det bliver en lig i sengen og lav skolearbejde-dag, men det er jo også okay :)
1
Mariajensen83
Kort karma: 11
Likede indlæg: 48

Indlægaf Mariajensen83 » 9. okt 2016, 10:19

Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.
0
Mariajensen83
Kort karma: 11
Likede indlæg: 48

Re: 18+1

Indlægaf Mariajensen83 » 9. okt 2016, 10:23

godtnavn skrev:Og fedt med så mange nye :banan: Velkommen til jer alle :)

Jeg var begyndt at frygte jeg ville blive ensom i tråden de sidste måneder fordi der lang tid ingen var efter mig, men nu er der jo en lang babyliste efter min termin.

I går kastede jeg ikke op :banan: Og for første gang i evigheder var jeg ude til noget socialt af lyst mere end pligt, og jeg nød det! Jeg har haft det så skidt siden jeg blev gravid at jeg ikke har kunne overskue sociale ting, og har kæmpet mig afsted til nogle store ting i familien (f.eks. 50 års fødselsdag) men det har lidt været et helvede hver gang, igår hyggede jeg med venner :D Havde regnet med at være til festen en times tid, kom ved 21-21.30-tiden og kom først ud af døren igen 00.30. Det er altså virkelig en sejr at kunne være social igen :banan:

Min krop er så helt smadret i dag, så tænker det bliver en lig i sengen og lav skolearbejde-dag, men det er jo også okay :)

Det er så rart, at være nået dertil, hvor man har mere overskud!
Jeg har også kastet rigtig meget op, og det har dæleme ikke været sjovt. Jeg nød slet ikke at være gravid, og var rigtig ked af det, på trods af, at vi har kæmpet for at jeg kunne blive gravid og det har været en sej kamp med aborter osv.
Men nu har jeg det så godt. Jeg har ingen gener, andet end at jeg er lidt træt. Det er virkelig skønt at være gravid nu, hvor man også kan mærke den lille sparke inde i maven :lun:
Har du mærket babyen endnu? Mener vi er ca. lige langt - jeg er 19+1
0
godtnavn

Re: 18+1

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 11:51

Mariajensen83 skrev:
godtnavn skrev:Og fedt med så mange nye :banan: Velkommen til jer alle :)

Det er så rart, at være nået dertil, hvor man har mere overskud!
Jeg har også kastet rigtig meget op, og det har dæleme ikke været sjovt. Jeg nød slet ikke at være gravid, og var rigtig ked af det, på trods af, at vi har kæmpet for at jeg kunne blive gravid og det har været en sej kamp med aborter osv.
Men nu har jeg det så godt. Jeg har ingen gener, andet end at jeg er lidt træt. Det er virkelig skønt at være gravid nu, hvor man også kan mærke den lille sparke inde i maven :lun:
Har du mærket babyen endnu? Mener vi er ca. lige langt - jeg er 19+1

Jeg har slet ikke overskud i dag og har allerede kastet op :( Man skulle tro det var mig der havde drukket i går og ikke de andre. Jeg er ikke nået dertil hvor det er sjovt, men igår havde jeg for første gang en dag der var god, havde kvalmen meget af dagen, men uden opkast. Kunne alle dage være som igår ville jeg være glad trods kvalmen, men min krop er vidst ikke helt klar til at være frisk endnu, håber snart det kommer!

Jeg er nået til konklussionen at jeg slet ikke gider kalde det kvalme når jeg hverken kaster op eller er tæt på, og med denne omdefinition af kvalme havde jeg jo slet ikke kvalme igår :lol:

Jeg er en uge kortere end dig, så måske jeg er frisk om en uge? :P Jeg har endnu ikke mærket baby hvor jeg var sikker på det var baby, men min moderkage ligger også ud mod maveskindet, så fik at vide der nok ville gå lidt længe før jeg mærkede hende men det er okay. Jeg synes mest det er svært når jeg læser alle andre med termin i marts har mærket baby længe, så bliver jeg bekymret om hun overhovedet lever, omvendt ved jeg jo godt det er normalt først at mærke liv senere :) Og så har jeg endnu ingen babymave, som jeg dog glæder mig til kommer på et tidspunkt, igen bekymre det mig når jeg ser andre der er lige så langt med store flotte maver, omvendt ved jeg at det hos nogle bare går langsomt før det rigtig kan ses, men glæder mig til en babybule :lun:

Jeg hader at være gravid, men det er jo det der skal til for at få en baby, og så var jeg med glæde gravid i 5 år bare der kommer en baby, så heldigvis ønsker jeg et barn så meget at det er udholdeligt at have det skidt så længe :)

I øvrigt har jeg de sidste to uger taget 400 g på om ugen :banan: Der kommer ikke bananer hvis det fortsætter, men det er første gang hvor vægten er steget og ikke faldet, og min læge sagde at det ikke var godt at tabe sig en hel masse, så er glad for det ikke går den vej :)
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kolderudolf » 9. okt 2016, 12:19

Mariajensen83 skrev:Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.

Jeg har en rigtig fin, lækker uld-frakke fra Ganni. Den kan jeg sagtens stadig være i. Jeg er omkring uge 28, men med +13 kg og 2 derinde svarer jeg nok til en i 34, så tænker den stadig kan bruges hele vejen igennem. Den holder fin varme her i Grønland og vi er begyndt at ramme noget, der minder om frostgrader. Så en oversized frakke kan anbefales. Og fordelen er jo at den kan bruges efter graviditeten også :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 13:25

Jeg kan snildt passe min vinterjakke endnu, men har allerede lagt den på hylden da jeg er bange for at den bliver mast ud af facon, især om aftenen er min mave oppustet og vlle være trist hvis min yndlings jakke intet var værd næste år. Har aldrig været tilpas oversize jakker, så selv hvis jeg finder en sådan bliver den næppe brugt mere end et år (eller selvfølgelig hvis vores næste barn også bliver forårsbarn) og så kunne jeg jo lige så godt finde en graviditetsjakke. Synes bare de er så dyre! Den eneeste jeg kunne finde jeg synes var pæn kostede 1000 kr, det er mange penge for en jakke der måske kun bliver brugt et år.

Indtilvidere kører jeg på uldponcho fra samsø&samsø, med en trøje under, og det er alt alt for varmt nu, selvom den inderste langærmede trøje kun er bomuld. Så tænker jeg måske kan holde den kørende med en tyk uldtrøje, og poncho. Evt en tynd vindjakke-ting for at gøre det vindtæt. Jeg tror jeg tager det lidt hen af vejen med vinterovertøjet :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 583
Likede indlæg: 2931

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2016, 13:41

Jeg kunne i søndags stadig made min mave i min Danefævinterjakke. Onsdag sad den strammere, så tror ikke den passer mere. Men jeg synes nu også det er for varmt til vinterjakke. I hvert fald midt på dagen, hvor jeg primært er ude.
Jeg bruger også en uldponcho indtil videre.
Men jeg har faktisk en graviditetsvinterjakke fra sidst. Med to x vintertermin synes jeg ikke de penge er helt spildte. Tror jeg gav 500-, for den.
0
S :lun:
V :lun:
Lulu
Kort karma: 64
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 670

Indlægaf Lulu » 9. okt 2016, 13:57

Jeg render rundt med åbne jakke (eller stjæler mandens :genert: ) men har også yermin om lidt, så gider slet ikke finde en jakke nu.
Sidst med et forårsbarn havde jeg tabt mig inden graviditeten så der kunne jeg lukke jakken det meste af vinteren og da det ikke gik mere, tog jeg en tyk trøje under jakken og et halstørklæde der hang hen over maven og klarede mig igennem sådan.
0
xxx---xxx
Kort karma: 58
Likede indlæg: 201

28+3

Indlægaf xxx---xxx » 9. okt 2016, 14:31

Har i andre sagt ja til influenza vaccinen?

Jeg plejer at få den pga min astma. Så regner også med at bestille tid til den i år.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kolderudolf » 9. okt 2016, 14:46

Jeg når nok ikke vaccinen. Men tror ikke jeg havde fået den under alle omstændigheder. Jeg fik den i hvert fald ikke med min datter.

Shiiiit. Jeg har ondt i dag. Jeg har det som om, at jeg går rundt med brækkede ribben eller lungebetændelse. Hele min overkrop føles som om, at den har fået tæsk. Det eneste jeg ved der hjælper, er en tur i svømmeren. Det løsner op og får fjernet børnene fra ribbene og længere ned. Desværre er svømmehallen så lille heroppe og almindelig svømmere bliver ikke priotereret, så der er ikke baner til det og børn overalt. Jeg forsøgte alligevel forleden og endte med 2 spark i maven af børn og der var en unge, der hoppede ned i bassinet og ramte mig med hele kroppen, så det gør vi ikke igen udover, når jeg ved de har skrærmet af til svømmere :tie:
Shit hvor jeg glæder mig til at få min krop tilbage. At kunne løbe eller bare gå en lang tur uden smerte-helvede.
0
Cosi
Kort karma: 33
Likede indlæg: 329

Indlægaf Cosi » 9. okt 2016, 14:49

Så har trætheden for alvor ramt mig i går og i dag. Er 6+1 i dag. Det bliver nogle hårde uger på mit nye vikararbejde, som jeg startede på i fredags.
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 9. okt 2016, 15:43

Kolderudolf skrev:Jeg når nok ikke vaccinen. Men tror ikke jeg havde fået den under alle omstændigheder. Jeg fik den i hvert fald ikke med min datter.

Shiiiit. Jeg har ondt i dag. Jeg har det som om, at jeg går rundt med brækkede ribben eller lungebetændelse. Hele min overkrop føles som om, at den har fået tæsk. Det eneste jeg ved der hjælper, er en tur i svømmeren. Det løsner op og får fjernet børnene fra ribbene og længere ned. Desværre er svømmehallen så lille heroppe og almindelig svømmere bliver ikke priotereret, så der er ikke baner til det og børn overalt. Jeg forsøgte alligevel forleden og endte med 2 spark i maven af børn og der var en unge, der hoppede ned i bassinet og ramte mig med hele kroppen, så det gør vi ikke igen udover, når jeg ved de har skrærmet af til svømmere :tie:
Shit hvor jeg glæder mig til at få min krop tilbage. At kunne løbe eller bare gå en lang tur uden smerte-helvede.

:8: jeg var faktisk sikker på at selv børn havde mere pli og passede på andre mennesker.
Det kan jeg godt forstå du ikke vil i gennem. Det lyder virkelig ikke rart. Der må også være trængt derinde. Du må forsøge at puffe dem ned.
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 9. okt 2016, 15:44

Ang jakke så har jeg fra sidst jeg var gravid. Så den bruger jeg igen. Det var en fra h&m der var sat vildt ned. Det passede mig ganske fint.

Velkommen til det nye. Jeg er i tvivl om jeg glemte at skrive velkommen til nogen. Pludselig væltede det jo ind, det er skønt :banan:

Cosi åh den træthed den kan jeg tydeligt huske :tie: det er knapt så sjovt med en derhjemme i forvejen og job!
0

Tilbage til "Graviditet"