Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1234

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 13:25

Jeg kan snildt passe min vinterjakke endnu, men har allerede lagt den på hylden da jeg er bange for at den bliver mast ud af facon, især om aftenen er min mave oppustet og vlle være trist hvis min yndlings jakke intet var værd næste år. Har aldrig været tilpas oversize jakker, så selv hvis jeg finder en sådan bliver den næppe brugt mere end et år (eller selvfølgelig hvis vores næste barn også bliver forårsbarn) og så kunne jeg jo lige så godt finde en graviditetsjakke. Synes bare de er så dyre! Den eneeste jeg kunne finde jeg synes var pæn kostede 1000 kr, det er mange penge for en jakke der måske kun bliver brugt et år.

Indtilvidere kører jeg på uldponcho fra samsø&samsø, med en trøje under, og det er alt alt for varmt nu, selvom den inderste langærmede trøje kun er bomuld. Så tænker jeg måske kan holde den kørende med en tyk uldtrøje, og poncho. Evt en tynd vindjakke-ting for at gøre det vindtæt. Jeg tror jeg tager det lidt hen af vejen med vinterovertøjet :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2016, 13:41

Jeg kunne i søndags stadig made min mave i min Danefævinterjakke. Onsdag sad den strammere, så tror ikke den passer mere. Men jeg synes nu også det er for varmt til vinterjakke. I hvert fald midt på dagen, hvor jeg primært er ude.
Jeg bruger også en uldponcho indtil videre.
Men jeg har faktisk en graviditetsvinterjakke fra sidst. Med to x vintertermin synes jeg ikke de penge er helt spildte. Tror jeg gav 500-, for den.
0
S :lun:
V :lun:
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 9. okt 2016, 13:57

Jeg render rundt med åbne jakke (eller stjæler mandens :genert: ) men har også yermin om lidt, så gider slet ikke finde en jakke nu.
Sidst med et forårsbarn havde jeg tabt mig inden graviditeten så der kunne jeg lukke jakken det meste af vinteren og da det ikke gik mere, tog jeg en tyk trøje under jakken og et halstørklæde der hang hen over maven og klarede mig igennem sådan.
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 166

28+3

Indlægaf xxx---xxx » 9. okt 2016, 14:31

Har i andre sagt ja til influenza vaccinen?

Jeg plejer at få den pga min astma. Så regner også med at bestille tid til den i år.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 250

Indlægaf Kolderudolf » 9. okt 2016, 14:46

Jeg når nok ikke vaccinen. Men tror ikke jeg havde fået den under alle omstændigheder. Jeg fik den i hvert fald ikke med min datter.

Shiiiit. Jeg har ondt i dag. Jeg har det som om, at jeg går rundt med brækkede ribben eller lungebetændelse. Hele min overkrop føles som om, at den har fået tæsk. Det eneste jeg ved der hjælper, er en tur i svømmeren. Det løsner op og får fjernet børnene fra ribbene og længere ned. Desværre er svømmehallen så lille heroppe og almindelig svømmere bliver ikke priotereret, så der er ikke baner til det og børn overalt. Jeg forsøgte alligevel forleden og endte med 2 spark i maven af børn og der var en unge, der hoppede ned i bassinet og ramte mig med hele kroppen, så det gør vi ikke igen udover, når jeg ved de har skrærmet af til svømmere :tie:
Shit hvor jeg glæder mig til at få min krop tilbage. At kunne løbe eller bare gå en lang tur uden smerte-helvede.
0
Cosi
Kort karma: 27
Likede indlæg: 280

Indlægaf Cosi » 9. okt 2016, 14:49

Så har trætheden for alvor ramt mig i går og i dag. Er 6+1 i dag. Det bliver nogle hårde uger på mit nye vikararbejde, som jeg startede på i fredags.
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 9. okt 2016, 15:43

Kolderudolf skrev:Jeg når nok ikke vaccinen. Men tror ikke jeg havde fået den under alle omstændigheder. Jeg fik den i hvert fald ikke med min datter.

Shiiiit. Jeg har ondt i dag. Jeg har det som om, at jeg går rundt med brækkede ribben eller lungebetændelse. Hele min overkrop føles som om, at den har fået tæsk. Det eneste jeg ved der hjælper, er en tur i svømmeren. Det løsner op og får fjernet børnene fra ribbene og længere ned. Desværre er svømmehallen så lille heroppe og almindelig svømmere bliver ikke priotereret, så der er ikke baner til det og børn overalt. Jeg forsøgte alligevel forleden og endte med 2 spark i maven af børn og der var en unge, der hoppede ned i bassinet og ramte mig med hele kroppen, så det gør vi ikke igen udover, når jeg ved de har skrærmet af til svømmere :tie:
Shit hvor jeg glæder mig til at få min krop tilbage. At kunne løbe eller bare gå en lang tur uden smerte-helvede.

:8: jeg var faktisk sikker på at selv børn havde mere pli og passede på andre mennesker.
Det kan jeg godt forstå du ikke vil i gennem. Det lyder virkelig ikke rart. Der må også være trængt derinde. Du må forsøge at puffe dem ned.
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 9. okt 2016, 15:44

Ang jakke så har jeg fra sidst jeg var gravid. Så den bruger jeg igen. Det var en fra h&m der var sat vildt ned. Det passede mig ganske fint.

Velkommen til det nye. Jeg er i tvivl om jeg glemte at skrive velkommen til nogen. Pludselig væltede det jo ind, det er skønt :banan:

Cosi åh den træthed den kan jeg tydeligt huske :tie: det er knapt så sjovt med en derhjemme i forvejen og job!
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2379

Indlægaf achillaxedprune » 9. okt 2016, 16:35

alfe skrev:
achillaxedprune skrev:
alfe skrev:
achillaxedprune skrev:Tillykke med den positive test, Marigold. Jeg tror på det denne gang. Det fortjener I! :)

Hva'... Skal ham Klint ikke snart ud? :-D

Hehe, jo! Der er godt nok ikke lang tid nu! O.o ... Puh puh puh. Hvordan kan noget SÅ ventet, alligevel være SÅ skræmmende?

Det er ret utroligt, at det er SÅ tæt på nu. Tør kun gisne om, hvor skræmmende det alligevel kan være, når man er så tæt på. Indtil videre fatter jeg stadig ikke helt, at der kommer en baby ud af det her. Det er alligevel rimelig heldigt, at der er 10 uger +/- endnu :-D

Det nemlig lidt skræmmende... Ifølge de der "gravid uge for uge"-ting, så skulle jeg være parat til fødslen nu. Både mentalt og fysisk. Det er jeg så overhovedet ikke. Barnet, ja, ham er jeg totalt klar på. Fødslen...not so much! :nerve:

Og 10 uger - så kommer den gode tid lige om lidt. Barsel og KÆMPE mave. :lun: Dét kan du godt glæde dig til. :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2379

Indlægaf achillaxedprune » 9. okt 2016, 16:40

Kolderudolf skrev:Jeg når nok ikke vaccinen. Men tror ikke jeg havde fået den under alle omstændigheder. Jeg fik den i hvert fald ikke med min datter.

Sikke en oplevelse... Og sikke nogle møgunger i den svømmehal! Ærgerligt, at det skal være sådan, når nu svømning er så rart! Er der virkelig slet ikke hensyn til voksne på noget tidspunkt? Træls!

Jeg var også i svømmehallen i går... Århhhh, hvor var det skønt ikke at veje et ton i et stykke tid.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
UndercoverAgent
Kort karma: 7
Likede indlæg: 19

Indlægaf UndercoverAgent » 9. okt 2016, 17:44

Lækkert med så mange nye gravide! :love:
Jeg behøver heldigvis ikke forholde mig til at skulle købe en ny vinterjakke - jeg er så dårlig til at shoppe :blush: ville ende med jeg aldrig fik det gjort :lol:

Jeg har lige haft taget et par dage uden så meget internet, fordi jeg var helt rundt på gulvet og googlede alt for meget. Det hjalp, jeg har det i hvert fald godt nu og overtænker ikke det hele, ligesom jeg er begyndt at acceptere at min krop kører sit eget show fra nu af (hvis spirren bliver siddende).

Skal jo til scanning i morgen for at fastslå om jeg er 4+3 eller 8+etellerandet. Er lidt spændt, glæder mog også men vil ikke skrue forventningerne foe højt op.
Ved I hvordan en scanning foregår? Det eneste jeg ved er at det er vaginalt og der er afsat 30 minutter :gruble: Har man scanneren oppe i sig hele tiden eller er noget af det også snak, vejning osv?
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1234

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 18:18

UndercoverAgent skrev:Lækkert med så mange nye gravide! :love:
Jeg behøver heldigvis ikke forholde mig til at skulle købe en ny vinterjakke - jeg er så dårlig til at shoppe :blush: ville ende med jeg aldrig fik det gjort :lol:

Jeg har lige haft taget et par dage uden så meget internet, fordi jeg var helt rundt på gulvet og googlede alt for meget. Det hjalp, jeg har det i hvert fald godt nu og overtænker ikke det hele, ligesom jeg er begyndt at acceptere at min krop kører sit eget show fra nu af (hvis spirren bliver siddende).

Skal jo til scanning i morgen for at fastslå om jeg er 4+3 eller 8+etellerandet. Er lidt spændt, glæder mog også men vil ikke skrue forventningerne foe højt op.
Ved I hvordan en scanning foregår? Det eneste jeg ved er at det er vaginalt og der er afsat 30 minutter :gruble: Har man scanneren oppe i sig hele tiden eller er noget af det også snak, vejning osv?

Der er så lidt at se at de umuligt kan bruge 30 min på scanningen, så jeg ville gå udfra det var med alt, snakke først, scanne og snakke bagefter. Og de der "dildoscannere" er slet ikke så slemme som jeg troede :) Husk at er du 4+3 så vil man ikke kunne se baby endnu, men kun en sort "bobbel" som er der babyen vil vokse, så selvom der ingen baby er er det helt normalt :)

Og de første uger er bare lange, håber du snart får mere ro, hvis du er heldig er du 8+ og så er der kun 4 uger til nakkefold hvor man ofte kan slappe lidt mere af bagefter :)
0
Mariajensen83
Kort karma: 4
Likede indlæg: 22

Indlægaf Mariajensen83 » 9. okt 2016, 19:12

Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.

Jeg har en rigtig fin, lækker uld-frakke fra Ganni. Den kan jeg sagtens stadig være i. Jeg er omkring uge 28, men med +13 kg og 2 derinde svarer jeg nok til en i 34, så tænker den stadig kan bruges hele vejen igennem. Den holder fin varme her i Grønland og vi er begyndt at ramme noget, der minder om frostgrader. Så en oversized frakke kan anbefales. Og fordelen er jo at den kan bruges efter graviditeten også :)

Uh, har du et navn på modellen? For det lyder da meget lovende. Jeg har faktisk også en ret fin lidt oversize Ganni frakke, men den er bare meget åben, selvom den er lukket, så tror ikke det bliver nok.
0
Mariajensen83

Indlægaf Mariajensen83 » 9. okt 2016, 19:17

Godtnavn - tror slet ikke du skal være bekymret over, at du ikke kan mærke babyen endnu. Det er jo min anden graviditet, jeg mener også der gik lidt længere første gang, hvor min moderkage iøvrigt også lå yderst.
0
Mariajensen83

Indlægaf Mariajensen83 » 9. okt 2016, 19:21

[quote="Mariajensen83"]Godtnavn - håber det er okay jeg svarer her, det andet fyldte så meget :gruble: tror slet ikke du skal være bekymret over, at du ikke kan mærke babyen endnu. Det er jo min anden graviditet, jeg mener også der gik lidt længere første gang, hvor min moderkage iøvrigt også lå yderst.

Jeg har også været lidt bekymret over at jeg ikke har taget på, især på grund af al den opkast, men jeg har også taget en smule på. Lægen holder også øje med mit stofskifte, fordi det var lidt for højt i starten, så han ser også helst at jeg begynder at tage på.

Jeg skal til første JM besøg på fredag, der er jeg 19+6. Er det ikke lidt sent?
0

Tilbage til "Graviditet"