Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2108

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. feb 2016, 22:15

Nå, jeg har fået konstateret graviditetsbetinget sukkersyge, det havde jeg virkelig ikke regnet med.
Så nu skal jeg følges af en anden jordemoder og så vidt jeg kan forstå også med nogle ekstra skanninger.
Har nogen af jer erfaringer med det?

Jeg har haft besøg af yndlingsveninderne i weekenden, den ene + 6 mdr. gammel baby. Det har været rigtig dejligt at se dem og le - vi shoppede lidt i går, og jeg endte med at købe det første til baby, en body og en dragt. Det overraskede vist min kæreste så meget, at han blev helt rørt, og så stod vi der og krammede over en H&M pose!

Efter de tog hjem i dag, faldt jeg helt sammen - men det var jeg lidt forberedt på.
Mens jeg lavede mad her til aften, var jeg ved at besvime flere gange og måtte til sidst tage en stol med ud i køkkenet og lave resten derfra, det sortnede hver gang jeg stod op. Tror det er over 15 år siden, jeg sidst var ved at dejse om på den måde, meget ubehageligt. Jeg er ikke god til at få spist for tiden, jeg må prøve at blive bedre til det.
1
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 22. feb 2016, 06:57

Åh, hvor træls med graviditetssukkersyge, Danseprinsesse. Det er jeg ked af at høre :( Min kærestes kusine fik det også og hun har lige fået en sund og rask dreng her i januar. Hun skulle tænke over kosten og så ved jeg ikke så meget mere :blush:

Vi kan bare ikke få lov at 'få et break' herhjemme. Datteren er vågnet med 39.3 i feber og ondt i øret :tie:
Hvordan skal vi nogensinde få hende kørt ordentlig ind i den børnehave, når hun er syg hele tiden?! SÅ frustrerende.
Nå, men farmor kommer og passer mens vi tager til NF, for den skal vi jo også lige have presset ind her midt i sygdom :rulle:
0
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 50
Likede indlæg: 488

Indlægaf Gerbilwoman » 22. feb 2016, 07:07

Æv med g-sukkersyge Danseprinsesse :ae: Håber ikke det bliver så slemt, i er heldigvis i gode hænder så der kan holdes styr på det :)

Idag står den på sidste besøg hos psykologen ifb. tabet af lille Benjamin - tænk at jeg allerede har gået hos hende et år :forvirret2: Men det har været rigtig godt og gavnligt for mig og så er det jo perfekt at der kommer en dejlig lille pige ud til os lige om lidt, det er så stort og lige hvad vi har brug for som sidste skub til at komme videre :lun: Selvom vi jo aldrig vil glemme Benjamin, han vil altid være hos os i vores hjerter :engel: :lun:
1
primle

Indlægaf primle » 22. feb 2016, 11:32

NF veloverstået. Fin og livlig baby. Fin risikoberegning. Og så er jeg ret sikker på at jeg så en tap :-D
3
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 50
Likede indlæg: 488

Indlægaf Gerbilwoman » 22. feb 2016, 12:22

primle skrev:NF veloverstået. Fin og livlig baby. Fin risikoberegning. Og så er jeg ret sikker på at jeg så en tap :-D

Skønt med en god scanning :D Og spændende om det så ER en tap :klap:
1
primle

Indlægaf primle » 22. feb 2016, 13:05

Gerbilwoman skrev:
primle skrev:NF veloverstået. Fin og livlig baby. Fin risikoberegning. Og så er jeg ret sikker på at jeg så en tap :-D

Skønt med en god scanning :D Og spændende om det så ER en tap :klap:

Ja, det er ret spændende. Jeg tror det :) Vi får svar til kønsscanning om tre uger :-D
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 22. feb 2016, 14:59

Denne gang var baby mere samarbejdsvillig :lol: Det var en virkelig god og hyggelig skanning, og vi var inde i ca 30 min. Jordemoderen var så god til at forklare hvad vi så og hun målte både det ene og det andet. Alt så helt perfekt ud. Det var først til allersidst at kønnet blev afsløret.. der var jeg godt spændt! Hun printede lige et billede ud, og gik ud af rummet, for at konferere med en kollega (det er vidst fast procedure hos dem, for at der ikke opstår fejl). Der var ingen tvivl - der gemmer sig en pige! :love: Nu skylder jeg godt nok kæresten en middag, da vi havde væddet om det, og jeg troede det var en dreng :D I mit stille sind håbede jeg hele tiden det var en pige.. så jeg er ovenud lykkelig :lun:
3
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 22. feb 2016, 15:32

Tak Primle og Gerbil. Ja, det virker som om, de virkelig følger det tæt både med obstetrisk læge, børnelæge, diætist, skanninger, etc.
Kan ikke lade være med at have dårlig samvittighed, selvom jeg spiser fornuftigt og indtil nu ikke har taget noget på i min graviditet.

Primle: tillykke med god nakkefoldsskanning - bliver spændende at se, om du har set en "rigtig" tap. Jeg ville ikke ane, hvor jeg skulle have ledt til den skanning, så jeg er imponeret over, at du har spottet noget som helst. :D

Minionine: dejligt med god skanning - tillykke med en lille pige (mit shoppinggen misunder dig, udvalget af drengetøj er da lige til at udvikle en spontan depression af!).
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 22. feb 2016, 15:34

Er der nogen af jer, der har overvejet en 3D-skanning i 3. trimester?
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 22. feb 2016, 16:13

Ih, tillykke med nf scanning. Og med en lille pige! Det må være dejligt at vide det.

Jeg håber nok lidt jeg får en dreng. Og bliver ret ked af det når folk (ALLE folk) siger at de håber for os at vi får en pige. Jeg elsker min dreng, og elsker at være drengemor, og ville elske at have to drenge. Og propperi øvrigt glad imin knægt i lyserødt hvis det lige er det jeg har./det han vil have... tror vi skal ha en kønsscanning. Så kan jeg ligesom nå at vænne mig til tanken (ikke så stolt af det, og et sundt barn er altså også vigtigst).

Og æv med sukkersyge danseprinsesse. Det er jo godt at det er blevet opdaget nu, så du kan blive fulgt og hjulpet. Imponeret over at du ikke har taget på endnu. Jeg er en måned kortere end dig og har taget tre kilo på. Det er jeg ret stolt af, for i sidste graviditet var det det dobbelte...

Overvejer ikke 3D scanning. Synes de er lidt uhyggelige faktisk...
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 22. feb 2016, 17:18

Øv med sukkersyge Danseprinsesse :( . Min veninde havde det under hendes graviditet, og hendes søn er 6 måneder gammel i dag - der var intet med det... Hun skulle bare tænke lidt mere over kosten, men hun kunne stadig spise sødt. Håber ikke du bliver slemt ramt... :)

Jeg overvejer heller ikke 3D scanning... Man ved i realiteten ikke helt om de kan være skadelige, da det er ret nyt. Desuden, alle dem jeg kender som fik sådan en scanning har kigget på billederne få gange, og så ellers glemt alt om deres eksistens da de få måneder senere fik baby ud.
Jeg synes sgu alle babyer ligner hinanden på de scanninger... O.o

Jeg var til scanning her til morgen! 7+0 er jeg i dag. Så en lille vingummibamse med et bankende hjerte... Var så lettet over at være nået hertil at jeg tudede under det hele... Gynækologen lod henvisningen stå åben, så jeg kan komme ind og blive scannet igen hvis jeg bliver nervøs over noget... Hun er virkelig sød, og jeg tror hun synes, at jeg ængster lidt meget over det... Eller måske er det bare noget hun gør for alle som får en gratis tryghedsscanning? Jeg ved det sgu ikke...

Under alle omstændigheder er jeg i hvert fald virkelig lettet over, at være nået så langt her. Hver dag er en rekord nu. Så kan jeg ikke gøre andet end at håbe, at den lille bamse bliver siddende. <3
Senest rettet af Sangius 22. feb 2016, 17:53, rettet i alt 1 gang.
1
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 384

Indlægaf Nuttede-Nuser » 22. feb 2016, 17:52

Hej tøser.
Ikke så meget nyt herfra, jeg er stadig nedlagt af kvalme. Kan nærmest ikke engang overskue at gå i bad, så jeg er bare en rigtig lækker kæreste at komme hjem til. Jeg er nu 17+0 og ved at være godt træt af det. Oven i det har jeg fået noget virkelig træls udslæt på mine ben. Det klør og svier og prikker, aner ikke om det har noget med graviditet at gøre, men har aldrig haft det før. Mit humør er lidt derefter for tiden. Heldigvis er min kæreste sød til at prøve at muntre mig op. Så igår inviterede han mig på sushi, dejlige mand. Jeg ved godt at de siger det ikke er så godt at spis sushi, men vi valgte et ordentligt sted og så gik jeg uden om det med tin i. Man skal jo også leve lidt engang i mellem. I dag har jeg igen været sofa bundet. Halleluja for Netflix og viaplay. Må bare som altid håbe at det er bedre i morgen.
Nå det var bare lidt bræk fra mig.
Velkommen til nye og stort tillykke med alle de fine skanninger.
Og øv DP med g-sukkersygen. Jeg skal til belastning om en uges tid, og jeg glæder mig ikke.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 22. feb 2016, 18:34

Danseprinsesse, øv med graviditetssukkersyge. En i min MG havde det med sin første søn, og hun var både tynd og i god form. Hos hendes var det arveligt betinget. Hun fik en sund og rask dreng, som var helt gennemsnitlig størrelsesmæssigt ved fødslen.

Det lyder ikke godt, at du er ved at besvime :ae:. Håber, det går hurtigt over.

Det lyder som en god weekend. Dejligt med venindebesøg og lidt shopping til baby.

Hvis vi kan få en tid, regner jeg med, at vi skal have en 3D-scanning. Modsat mange andre synes jeg, det er fine billeder og dejligt at se ind til baby. Jeg kender desværre også nogen, hvor MD ikke viste voldsom læbe/gane/gumme-spalte, men de så det til 3D.

Vi fik en 3D-scanning ved vores første søn, og det var en stor og god oplevelse, også selvom vi ikke har kigget på billederne så meget bagefter.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 22. feb 2016, 18:37

Primle, tillykke med god NF :banan:. Spændende om I får en lillebror. God bedring med storesøsteren :ae:.

Minione, tillykke med en lille pige :lun:.

Nuser, spis du sushi med god samvittighed. Det både gjorde og gør jeg (det sker dog for sjældent). Hvor er det træls, at du skal bøvle sådan med kvalme :ae:.
0
primle

Indlægaf primle » 22. feb 2016, 18:55

Jeg synes også 3D scanningen var en stor oplevelse. Jeg tror vi skal have én igen denne gang. Ligesom vi også skal have en kønsscanning. Jeg elsker at kigge ind til baby, og på en eller anden måde betyder det også noget for mig ikke at gøre forskel :blush: Jeg ved godt baby er ligeglad og det er lidt skørt.

Sorenspige - jeg føler mig helt sikker på en lillebror. Men på en måde er det 'træls' at vi så 'noget', for det er jo stadig meget usikkert. Og så kan vi (læs=jeg) bruge en masse tanker på det. Men altså det var MEGET tydeligt synes vi og umuligt ikke at lægge mærke til.
0

Tilbage til "Graviditet"