Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 19:40

Mariajensen83 skrev:Godtnavn - håber det er okay jeg svarer her, det andet fyldte så meget :gruble: tror slet ikke du skal være bekymret over, at du ikke kan mærke babyen endnu. Det er jo min anden graviditet, jeg mener også der gik lidt længere første gang, hvor min moderkage iøvrigt også lå yderst.

Jeg har også været lidt bekymret over at jeg ikke har taget på, især på grund af al den opkast, men jeg har også taget en smule på. Lægen holder også øje med mit stofskifte, fordi det var lidt for højt i starten, så han ser også helst at jeg begynder at tage på.

Jeg skal til første JM besøg på fredag, der er jeg 19+6. Er det ikke lidt sent?

Nej jeg ved godt jeg ikke skal være bekymret, læser bare forskellige steder på nettet hvor alle skriver om at de mærker tidligt, måske dem der ikke har mærket noget bare holder sig væk fra disse debatter og man derfor ikke hører deres side :)

Jeg vejer stadig mindre end før jeg blev gravid, men vægten falder ikke, den faldt meget i starten, og stod så stille man uger, nu er den steget 800 g i forhold til for to uger siden (vejer mig hver anden uge), fortsætter det med 400 g om ugen ender jeg faktisk kun på 5,9 kg over min startvægt ved termin, det ville være ganske fint, men regner egentlig med der kommer lidt mere på. Jeg vejede for meget ved start så det er kun positivt hvis jeg ikke tager for meget på, men skal bare heller ikke tabe mig :)

Jeg skal først til jordemoder om 2½ uge, der er jeg 20+3, jeg er førstegangsgravid og har hørt andengangs har senere første besøg, så jeg synes dit er tidligt :P Men det er måske bare forskelligt fra hospital til hospital, jeg hører til Riget :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2016, 20:46

Xxx, jeg skal have vaccinen på onsdag.
Jeg er egentlig ikke så vild med det, men jeg har aldrig været så syg, som efter vi fik S, alt hvad hun har med hjem bider fluks på mig :tie:
Jeg fik den ikke med hende, men dengang havde jeg jo heller ikke er børnehavebarn til at tage sygdomme med hjem.
Og jeg er allerede forkølet med mega ondt i halsen, hoste og halvstoppet næse :( Så nu tager jeg den altså - for første gang nogensinde.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2016, 20:55

Jeg har så meget væske i mine hænder at to af mine knoer er forsvundet og det gør ondt at knytte især den ene hånd :tie: Fingrene er ikke så ramte som hænderne, det ser lidt skørt ud.
Skal have akupunktur på tirsdag, håber det kan hjælpe på den sovende fornemmelse, jeg vågner med mange gange hver nat.
0
xxx---xxx
Kort karma: 51
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 9. okt 2016, 21:16

Bøtte skrev:Xxx, jeg skal have vaccinen på onsdag.
Jeg er egentlig ikke så vild med det, men jeg har aldrig været så syg, som efter vi fik S, alt hvad hun har med hjem bider fluks på mig :tie:
Jeg fik den ikke med hende, men dengang havde jeg jo heller ikke er børnehavebarn til at tage sygdomme med hjem.
Og jeg er allerede forkølet med mega ondt i halsen, hoste og halvstoppet næse :( Så nu tager jeg den altså - for første gang nogensinde.

Nej det er vildt hvad man bliver smittet med igennem de børn. Og vaccinen er jo desværre ingen hindring.
Jeg fik den sidste år og på trods af det så blev jeg ramt af influenza med 2 ugers mellemrum. Jeg lå syg i en uge hver gang med høj feber.
Jeg troet seriøst jeg skulle dø. Jeg var totalt mandesyg :genert:
Jeg har ikke været så syg de sidste 15 år. Men det ramte mig hårdt :tie:
Det behøver jeg ikke prøve igen!

Hvis jeg ikke får vaccinen så plejer jeg at få lungebetændelse så snart jeg bliver forkølet, og flere gange om året. Så den plejer at være givet godt ud.

Det lyder virkelig ikke rart med vand i hænderne :tie:
Vand i kroppen er det værste!
Jeg kan ikke huske om du gik i svømmeren. Det siger de jo hjælper og ellers drikke massere af vand.
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2016, 21:30

Har læst der er risiko for at gå i fødsel for tidligt hvis man får influenza, derudover beskytter vaccinen også den nyfødte, så dødeligheden blandt nyfødte er lavere hvis moren har fået vaccinen som gravid, så jeg skal have den :) Skal lige finde ud af hvor og hvordan, men får næppe kigget på det før næste weekend hvor jeg får ferie (har lige 2 eksamener og 2 afleveringer jeg skal fokuserer på inden ferien).

Jeg var på vej i seng for over en time siden, men blev ramt af slem kvalme, nu ligger jeg og spiser skorper mens jeg ser natholdet og håber kvalmen snart forsvinder, kan ikke falde i søvn når kvalmen er slem, for ligger jeg på siden kaster jeg op og vender mig altid på siden halvt i søvne lige inden jeg falder rigtig i søvn, og så vågner jeg og kaster op, det gider jeg virkelig ikke. Kvalme skrid!
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2016, 05:50

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Xxx, jeg skal have vaccinen på onsdag.

Nej det er vildt hvad man bliver smittet med igennem de børn. Og vaccinen er jo desværre ingen hindring.
Jeg fik den sidste år og på trods af det så blev jeg ramt af influenza med 2 ugers mellemrum. Jeg lå syg i en uge hver gang med høj feber.
Jeg troet seriøst jeg skulle dø. Jeg var totalt mandesyg :genert:
Jeg har ikke været så syg de sidste 15 år. Men det ramte mig hårdt :tie:
Det behøver jeg ikke prøve igen!

Hvis jeg ikke får vaccinen så plejer jeg at få lungebetændelse så snart jeg bliver forkølet, og flere gange om året. Så den plejer at være givet godt ud.

Det lyder virkelig ikke rart med vand i hænderne :tie:
Vand i kroppen er det værste!
Jeg kan ikke huske om du gik i svømmeren. Det siger de jo hjælper og ellers drikke massere af vand.

Jeg frygter lidt at blive syg af vaccinen :genert:

Jeg har også haft influenza både i år og sidste år, det er ellers mange år siden sidst, og jeg var også seriøst syg. :tie:

Jeg går til sådan noget auqa-gravid to gange i ugen. Og vand drikker jeg også meget af. Jeg laver også masser af venepumpeøvelser og sover med dem eleveret.
Jeg er selv ergoterapeut og det er faktisk os, der ofte træner med patienter med karpal tunnel syndrom, så udover akupunktur, har jeg vist forsøgt alt uden held. :(
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2364

Indlægaf achillaxedprune » 10. okt 2016, 05:54

Godt fif det med influenzavaccinen. Det havde jeg slet ikke overvejet, men nu har jeg booket tid til lægen. :gogo:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2364

Indlægaf achillaxedprune » 10. okt 2016, 05:57

Bøtte - det er da træls, at din krop sådan straffer dig for at sætte nye skatteborgere i verden. Hvor uforskammet. ;) Ej, jeg håber, at det snart det bliver bedre! ... Stakkels dig. Medlidenhed herfra. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2016, 07:18

achillaxedprune skrev:Bøtte - det er da træls, at din krop sådan straffer dig for at sætte nye skatteborgere i verden. Hvor uforskammet. ;) Ej, jeg håber, at det snart det bliver bedre! ... Stakkels dig. Medlidenhed herfra. :)

Ja, helt ærligt, hvad ligner det ;)
Ej, det går meget bedre med at være gravid denne gang, men jeg bliver nok aldrig den helt store fan af det :genert:

Er meget i tvivl om jeg orker det igen, eller om to børn er nok?!
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Re: 28+3

Indlægaf JoyNips » 10. okt 2016, 07:55

xxx---xxx skrev:Har i andre sagt ja til influenza vaccinen?

Jeg plejer at få den pga min astma. Så regner også med at bestille tid til den i år.

Jeg var til 25-ugers undersøgelse hos lægen i sidste uge og så fik jeg den lige, nu jeg alligevel var der. Jeg plejer ikke at få influenzavaccine eller at blive syg, så jeg tror egentlig, at det kan være lidt ligemeget, men altså... hvis det er det bedste for baby at sikre mig mod influenza, så skidt da.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 10. okt 2016, 08:03

Jeg har valgt ikke at få vaccinen.
Jeg fik den sidst, fordi jeg blev så syg af influenza under graviditeten (besvimede et par gange mm, så orkede ikke sygdom mere i den graviditet), jeg tænker dog det er lidt lige meget nu, jeg har termin om præcis tre uger ( :banan: ) og Emil er faktisk ikke en der slæber sygdom med hjem, så satser på det går.
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 10. okt 2016, 09:01

:)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 10. okt 2016, 10:59

Mariajensen83 skrev:
Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.

Jeg har en rigtig fin, lækker uld-frakke fra Ganni. Den kan jeg sagtens stadig være i. Jeg er omkring uge 28, men med +13 kg og 2 derinde svarer jeg nok til en i 34, så tænker den stadig kan bruges hele vejen igennem. Den holder fin varme her i Grønland og vi er begyndt at ramme noget, der minder om frostgrader. Så en oversized frakke kan anbefales. Og fordelen er jo at den kan bruges efter graviditeten også :)

Uh, har du et navn på modellen? For det lyder da meget lovende. Jeg har faktisk også en ret fin lidt oversize Ganni frakke, men den er bare meget åben, selvom den er lukket, så tror ikke det bliver nok.

Det denne her jeg har

http://danicachloe.dk/2016/01/okay-maas ... dsalgstip/

Jeg har i hvert fald været sindssyg glad for den :)

Jeg har også denne her, som maven også fint kan være i

http://www.gundtoft.dk/vare/6074-samsoe ... -uldfrakke

I den ligner jeg dog lidt mere en bus, da den lyserødde farve gør mig en del større.
0
Mariajensen83
Kort karma: 4
Likede indlæg: 18

Indlægaf Mariajensen83 » 10. okt 2016, 11:17

Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:
Kolderudolf skrev:
Mariajensen83 skrev:Tak, hvor er i altså søde :lun:
Føler også at jeg kender jer allesammen, når jeg nu har luret så længe, men I aner jo ikke hvem jeg er.

Nå, jeg har et lille spørgsmål. Egentlig, er min mave stadig ret lille, på trods af, at jeg er nået så langt, men jeg kommer nok ikke udenom, at skulle have en vinterjakke.
Synes bare, at de er lidt dyre. Har også kigget på Trendsales, men synes folk vil have meget for dem. Jeg ville nok helst finde en ikke-graviditetsjakke, jeg alligevel kan bruge, men ved ikke om det kan findes.

Er der andre der har kigget på vinterjakker endnu? Er forresten en str. 38, hvis det skulle have betydning.

Jeg har en rigtig fin, lækker uld-frakke fra Ganni. Den kan jeg sagtens stadig være i. Jeg er omkring uge 28, men med +13 kg og 2 derinde svarer jeg nok til en i 34, så tænker den stadig kan bruges hele vejen igennem. Den holder fin varme her i Grønland og vi er begyndt at ramme noget, der minder om frostgrader. Så en oversized frakke kan anbefales. Og fordelen er jo at den kan bruges efter graviditeten også :)

Uh, har du et navn på modellen? For det lyder da meget lovende. Jeg har faktisk også en ret fin lidt oversize Ganni frakke, men den er bare meget åben, selvom den er lukket, så tror ikke det bliver nok.

Det denne her jeg har

http://danicachloe.dk/2016/01/okay-maas ... dsalgstip/

Jeg har i hvert fald været sindssyg glad for den :)

Jeg har også denne her, som maven også fint kan være i

http://www.gundtoft.dk/vare/6074-samsoe ... -uldfrakke

I den ligner jeg dog lidt mere en bus, da den lyserødde farve gør mig en del større.

1000 tak, de er super fine. Dem må jeg lige have kigget nærmere på.
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 875

Indlægaf Lull » 10. okt 2016, 16:18

Jeg er på kursus i Holland og vi har noget meget lange dage. Kan virkelig mærke jeg er udfordret kl 13, når jeg intet kan holde i mig :/
Det hjælper ikke på det at de kollegaer der er med, er sådan nogen totalt friske typer der sagtens mener vi kan gå 3 km på 20 minutter...

Men på den positive side har jeg i dag fået ringet til hjerteambulatoriet og sagt jeg er gravid og fået tid hos lægen på torsdag i næste uge, til blodprøver og opstart på vandrejournal
0

Tilbage til "Graviditet"