Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2431

Re: 40+0

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:42

achillaxedprune skrev:Så har jeg ramt terminsdatoen.... og nothing.

:panik:

Uh - håber snart han kommer :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 16. okt 2016, 19:44

Godtnavn - okay... det er godt nok lidt af en jungle, det der barsel og SU. Men godt I har fundet en god løsning. Og masser af tid med baby. Det er - som du nævner - totalt luksus! Også selvom barsel, når man arbejder, er dyrt. :)

Og tak! :)
Senest rettet af achillaxedprune 16. okt 2016, 20:38, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune

Re: 40+0

Indlægaf achillaxedprune » 16. okt 2016, 19:45

Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:Så har jeg ramt terminsdatoen.... og nothing.

:panik:

Uh - håber snart han kommer :kys:

Tak! Gør jeg virkelig også! ;)
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:48

Velkommen til de nye :kys:

Jenny, har fulgt dig lidt på afstand, er glad for det endelig er lykkes for jer :kys:

Memys herhjemme er det også en der gerne vil bæres. Kan ikke huske hvad keg sagde i starten, men nu siger jeg at jeg ikke kan, det forstår hun egentlig fint. Og så sætter vi os sammen i stedet for. '
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:51

S har lige kastet op af hoste. Jeg skal til scanning i morgen og min mand, som ellers normalt har fri om mandagen, skal selvfølgelig arbejde i morgen. Heldigvis kan min faster hjælpe os, hvis hun må blive hjemme.

Jeg er så træt af sygdom. :tie:
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 16. okt 2016, 19:56

Ach: Tillykke med T-dag. Så er der max 14 dage til du har ham i armene :banan:

Bøtte: Det er dælme også træls. Stakkels lille mus. E har også haft dårlig mave og opkast hele weekenden. Man orker det ikke. Men spændende med scanning :lun:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 20:16

Efteråret mister sin charme efter man har fået børn. Så handler det bare om at navigere udenom alt sygdommen :tie:

I øvrigt: 1 måned alene med din datter, Rudolf. Det tager jeg hatten af for.
Tror jeg ville gå i fødsel over det :genert:
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1214

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 20:28

Øv med sygdom Bøtte, håber hun hurtigt er frisk! Hvorfor skal du til scanning i morgen?
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2923

Indlægaf JoyNips » 16. okt 2016, 20:43

Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:

Ih, hvor spændende :-D hvad købte i så?

Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.
0
Mariajensen83
Kort karma: 4
Likede indlæg: 18

Indlægaf Mariajensen83 » 16. okt 2016, 20:46

JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Vi har fandme købt barnevogn. Og den er bare så pæn og nem at have med at gøre. Jeg er lidt forelsket :lun:

Vi landede i en Stokke Trailz. Jeg kunne køre den rundt om sig selv med én hånd, det var helt genialt.

Det er faktisk også den vi har kigget på. Jeg var bare nervøs for om barnevognsdelen er for lille. Men det er virkelig smart at den kan være i en lille bil.
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1214

Indlægaf godtnavn » 16. okt 2016, 20:58

Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:

Det er faktisk også den vi har kigget på. Jeg var bare nervøs for om barnevognsdelen er for lille. Men det er virkelig smart at den kan være i en lille bil.

På kombivogne kan klapvognsdelen jo lægges helt ned så den også kan bruges til at sove i, men babyer vokser ud af barnevognen når de er et sted mellem 6 måneder og et 1 år. Så kan man leve med at bruge klapvogn som sovested så er de smarte fordi de er så små, havde også selv kig på en kombi (bare andet mærke), men jeg kan mærke at jeg vil blive gladere for at barnevogn, for mig hører en barnevogn bare med til at få barn :genert:

Og så vil jeg hellere have en stor barnevogn barnet kan sove i til det er 2½-3 år og så en paraply klapvogn til ture rundt i byen, fordi den kan slås helt sammen og man kan komme med busserne selv hvis der er to barnevogne med :) Og kassecykel vil nok blive brugt til det meste transport i byen så måske vi dropper paraplyklapvognen. Men jeg er jo så meget bybo at jeg ikke har bil, derfor er mine behov jo anderledes :)
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 21:04

godtnavn skrev:Øv med sygdom Bøtte, håber hun hurtigt er frisk! Hvorfor skal du til scanning i morgen?

De skal tjekke om moderkagen har flyttet sig væk fra fødselskanalen.

Og tak :kys:
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2923

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2016, 05:20

Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:

Jeg tror det går. Mine venners børn har ikke ville ligge ned på tur fra de var 8-10 mdr alligevel og så er en stor barnevogn jo unødig og lidt besværlig. De har brugt klapvogn i stedet fra den alder og så brugt den store vogn til at sove lure i. Vi låner en stor vogn til at stå på altanen (bor på 4., så vi skal ikke lige slæbe barn og barnevogn op og ned flere gange dagligt) af en veninde, så vores vogn skal kun bruges til ture, og så gør det jo ikke noget at barnevognsdelen bliver for lille hvis det alligevel passer med den alder, hvor barnet ikke gider at ligge mere og man går over til klapvogn.
0
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 17. okt 2016, 05:58

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Øv med sygdom Bøtte, håber hun hurtigt er frisk! Hvorfor skal du til scanning i morgen?

De skal tjekke om moderkagen har flyttet sig væk fra fødselskanalen.

Og tak :kys:

Dét krydser jeg fingre for! :kryds: Held og lykke i dag. Og jg håber, at S er blevet rask. :)
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 17. okt 2016, 06:11

godtnavn skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:
Mariajensen83 skrev:

På kombivogne kan klapvognsdelen jo lægges helt ned så den også kan bruges til at sove i, men babyer vokser ud af barnevognen når de er et sted mellem 6 måneder og et 1 år. Så kan man leve med at bruge klapvogn som sovested så er de smarte fordi de er så små, havde også selv kig på en kombi (bare andet mærke), men jeg kan mærke at jeg vil blive gladere for at barnevogn, for mig hører en barnevogn bare med til at få barn :genert:

Og så vil jeg hellere have en stor barnevogn barnet kan sove i til det er 2½-3 år og så en paraply klapvogn til ture rundt i byen, fordi den kan slås helt sammen og man kan komme med busserne selv hvis der er to barnevogne med :) Og kassecykel vil nok blive brugt til det meste transport i byen så måske vi dropper paraplyklapvognen. Men jeg er jo så meget bybo at jeg ikke har bil, derfor er mine behov jo anderledes :)

Bare så du ikke bliver skuffet, så er det altså langt fra alle børn der kan sove i en barnevogn så længe. Emil er 2,5 år og 100 cm lang. Havde vi haft en almindelig barnevogn kunne han ikke være i den allerede ved to års alderen.
Vi har en kombi (emmaljunga duo edge) og har elsket den, også selvom Emil røg i klapvogn ved 8 mdr og faktisk ikke rigtig kan være i den del mere heller.
Og så skrev du et andet sted at i ville kigge på en bss vogn, og er du helt sikker på man ikke kan få det stel du gerne vil have til den vogn? Jeg mener da vi købte vores vogn for tre år siden at man kunne få alle kasser til at matche med alle deres stel og det netop var det smarte. De kan selvfølgelig have lavet det om nu, men jeg ville forhøre mig hos forhandler.

Jeg er 38+0 i dag og for anden nat ud af tre har jeg overhovedet ikke sovet. Hvis det fortsætter så skal den unge ikke vente to uger med at komme, for så vil den allerede have scoret de første minus point inden den kommer til verden! Jeg er virkelig træt af at være gravid i øjeblikket!
0

Tilbage til "Graviditet"