Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 22. feb 2016, 19:43

primle skrev:Jeg synes også 3D scanningen var en stor oplevelse. Jeg tror vi skal have én igen denne gang. Ligesom vi også skal have en kønsscanning. Jeg elsker at kigge ind til baby, og på en eller anden måde betyder det også noget for mig ikke at gøre forskel :blush: Jeg ved godt baby er ligeglad og det er lidt skørt.

Sorenspige - jeg føler mig helt sikker på en lillebror. Men på en måde er det 'træls' at vi så 'noget', for det er jo stadig meget usikkert. Og så kan vi (læs=jeg) bruge en masse tanker på det. Men altså det var MEGET tydeligt synes vi og umuligt ikke at lægge mærke til.

Jeg syntes det er en sød tanke, ikke at ville gøre forskel. Jeg sag netop her til aften og overvejede at melde mig til noget gravid yoga eller fødselsforberedelse - mest for at kunne bruge et par timer om ugen på at fokusere på det nye barn. Herhjemme går alt jo op i ham vi allerede har.

Hvor langt var du til nf? Før uge 14 har alle børn vist en tap, pigerne er ret opsvulmede dernede i starten.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 23. feb 2016, 06:32

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:Jeg synes også 3D scanningen var en stor oplevelse. Jeg tror vi skal have én igen denne gang. Ligesom vi også skal have en kønsscanning. Jeg elsker at kigge ind til baby, og på en eller anden måde betyder det også noget for mig ikke at gøre forskel :blush: Jeg ved godt baby er ligeglad og det er lidt skørt.

Sorenspige - jeg føler mig helt sikker på en lillebror. Men på en måde er det 'træls' at vi så 'noget', for det er jo stadig meget usikkert. Og så kan vi (læs=jeg) bruge en masse tanker på det. Men altså det var MEGET tydeligt synes vi og umuligt ikke at lægge mærke til.

Jeg syntes det er en sød tanke, ikke at ville gøre forskel. Jeg sag netop her til aften og overvejede at melde mig til noget gravid yoga eller fødselsforberedelse - mest for at kunne bruge et par timer om ugen på at fokusere på det nye barn. Herhjemme går alt jo op i ham vi allerede har.

Hvor langt var du til nf? Før uge 14 har alle børn vist en tap, pigerne er ret opsvulmede dernede i starten.

Jeg var 12+4. Hun scannede nedefra, så vi så numsen og benene. Og der var noget mellem benene. Noget der kunne ligne en pung. Men om det kan være hævede skamlæber på dette tidspunkt aner jeg jo ikke. Da vi blev scannet med min datter 14+6, var der intet mellem benene.
Nu må vi se. Jeg har det ligesom dig, bare med det andet køn, at jeg bedst kan se mig selv som mor til to piger. Men er der en lillebror derinde, er det jo det der er det helt rigtige :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 23. feb 2016, 12:06

Ja, vi vil gerne have en 3D scanning. Kan godt se nogle ser uhyggelige ud, men de fleste synes jeg nu bare er rigtig imponerende.

Vi overvejer også lidt en kønsscanning, men det bliver jo til mange scanninger og man debatterer jo stadig om de scanninger påvirker baby eller ej... :gruble:

Betalte selv for at blive scannet 8+0 for at være sikker på at der var hjerteblink.
På mandag, 12+0 er der så NF
Så overvejer vi kønsscanning 15+X eller 16+X alt efter hvornår de har tid.
Så er der MD 20+0
Og så 3D ca. uge 26.

Det er lidt overkill med 5 scanninger... men... alligevel, vil jo gerne vide kønnet og vil også gerne have en 3d scanning som baby kan få når han/hun bliver større... :genert:
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 23. feb 2016, 12:15

Snowdrop skrev:Ja, vi vil gerne have en 3D scanning. Kan godt se nogle ser uhyggelige ud, men de fleste synes jeg nu bare er rigtig imponerende.

Vi overvejer også lidt en kønsscanning, men det bliver jo til mange scanninger og man debatterer jo stadig om de scanninger påvirker baby eller ej... :gruble:

Betalte selv for at blive scannet 8+0 for at være sikker på at der var hjerteblink.
Så er der MD 20+0
Og så 3D ca. uge 26.

Det er lidt overkill med 5 scanninger... men... alligevel, vil jo gerne vide kønnet og vil også gerne have en 3d scanning som baby kan få når han/hun bliver større... :genert:

Det ER da meget med 5 scanninger. Men altså :blush: Det kommer vi også op på og jeg føler mig helt tryg ved det.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2104

Indlægaf Danseprinsesse » 23. feb 2016, 12:27

Lilleluftballon skrev:
Og æv med sukkersyge danseprinsesse. Det er jo godt at det er blevet opdaget nu, så du kan blive fulgt og hjulpet. Imponeret over at du ikke har taget på endnu. Jeg er en måned kortere end dig og har taget tre kilo på. Det er jeg ret stolt af, for i sidste graviditet var det det dobbelte...

Ja, det er det bestemt, det er jo godt de tester for det. Jeg vejede for meget, før jeg blev gravid, så jeg har været ret obs. på ikke at spise usundt. Og så har min appetit i længere perioder været meget lille grundet det psykiske, så lige dét er ikke noget at være imponeret over. ;)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 23. feb 2016, 12:32

Sangius skrev:Øv med sukkersyge Danseprinsesse :( . Min veninde havde det under hendes graviditet, og hendes søn er 6 måneder gammel i dag - der var intet med det... Hun skulle bare tænke lidt mere over kosten, men hun kunne stadig spise sødt. Håber ikke du bliver slemt ramt... :)

Jeg overvejer heller ikke 3D scanning... Man ved i realiteten ikke helt om de kan være skadelige, da det er ret nyt. Desuden, alle dem jeg kender som fik sådan en scanning har kigget på billederne få gange, og så ellers glemt alt om deres eksistens da de få måneder senere fik baby ud.
Jeg synes sgu alle babyer ligner hinanden på de scanninger... O.o

Jeg var til scanning her til morgen! 7+0 er jeg i dag. Så en lille vingummibamse med et bankende hjerte... Var så lettet over at være nået hertil at jeg tudede under det hele... Gynækologen lod henvisningen stå åben, så jeg kan komme ind og blive scannet igen hvis jeg bliver nervøs over noget... Hun er virkelig sød, og jeg tror hun synes, at jeg ængster lidt meget over det... Eller måske er det bare noget hun gør for alle som får en gratis tryghedsscanning? Jeg ved det sgu ikke...

Under alle omstændigheder er jeg i hvert fald virkelig lettet over, at være nået så langt her. Hver dag er en rekord nu. Så kan jeg ikke gøre andet end at håbe, at den lille bamse bliver siddende. <3

Det er rart at høre, at det kan forløbe uden komplikationer. Det lyder så voldsomt, når man ser de mulige risici på skrift. Jeg er helt ok med at skulle undgå søde sager, hvis det er nødvendigt.

Dejligt med hjerteblink. Vi håber sammen med dig. :)
På den gynækologiske afdeling jeg har arbejdet på, var de ikke gavmilde med tryghedsskanninger. Så det lyder rigtig rart for dig med en sød gynækolog. Hvis man frygter for, at noget er galt, er de der uger til nakkefoldsskanningen jo ulideligt lange.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 23. feb 2016, 12:35

Sorenspige skrev:Danseprinsesse, øv med graviditetssukkersyge. En i min MG havde det med sin første søn, og hun var både tynd og i god form. Hos hendes var det arveligt betinget. Hun fik en sund og rask dreng, som var helt gennemsnitlig størrelsesmæssigt ved fødslen.

Det lyder ikke godt, at du er ved at besvime :ae:. Håber, det går hurtigt over.

Det lyder som en god weekend. Dejligt med venindebesøg og lidt shopping til baby.

Hvis vi kan få en tid, regner jeg med, at vi skal have en 3D-scanning. Modsat mange andre synes jeg, det er fine billeder og dejligt at se ind til baby. Jeg kender desværre også nogen, hvor MD ikke viste voldsom læbe/gane/gumme-spalte, men de så det til 3D.

Vi fik en 3D-scanning ved vores første søn, og det var en stor og god oplevelse, også selvom vi ikke har kigget på billederne så meget bagefter.

Jeg er glad for jeres gode historier, håber også jeg + baby kan undgå komplikationer af det.

Min venindes første barn havde læbe-/ganespalte, og det blev også opdaget ved sådan en ekstra skanning (dog ikke 3D).
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 23. feb 2016, 12:44

Snowdrop skrev:Ja, vi vil gerne have en 3D scanning. Kan godt se nogle ser uhyggelige ud, men de fleste synes jeg nu bare er rigtig imponerende.

Så er der MD 20+0
Og så 3D ca. uge 26.

Arh, det ville jeg altså ikke være nervøs ved. Der er jo masser af situationer hvor man scanner hver 14. dag hele graviditeten igennem. Og det er du jo slet ikke oppe på.
Jeg ville bare nyde at kigge ind til baby!
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 23. feb 2016, 12:45

primle skrev:

Så er der MD 20+0
Og så 3D ca. uge 26.

Det ER da meget med 5 scanninger. Men altså :blush: Det kommer vi også op på og jeg føler mig helt tryg ved det.

Mmmh, ja, nu kom jeg i hvert fald til at bestille en kønsscanning :klap: :genert: . Det bliver så sidst i marts når jeg er 16+1. Kunne også vælge en dato hvor jeg kun var 14+4, men selvom de giver garanti og alt det der, så synes jeg nu alligevel at jeg stoler mere på en scanning 16+1...
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 23. feb 2016, 12:47

primle skrev:
Lilleluftballon skrev:

Jeg var 12+4. Hun scannede nedefra, så vi så numsen og benene. Og der var noget mellem benene. Noget der kunne ligne en pung. Men om det kan være hævede skamlæber på dette tidspunkt aner jeg jo ikke. Da vi blev scannet med min datter 14+6, var der intet mellem benene.
Nu må vi se. Jeg har det ligesom dig, bare med det andet køn, at jeg bedst kan se mig selv som mor til to piger. Men er der en lillebror derinde, er det jo det der er det helt rigtige :)

Det er noget med at begge køn har en tap på det tidspunkt. Hvis man er MEGET heldig og MEGET rutineret kan man skelne de to typer af tappe:)
Jeg er også helt sikker på at jeg vil elske en lillesøster ganske højt. Skal bare lige bruge lidt tid på at omstille mig hvis det er en pige. Og bliver irriteret når folk antager at vi helst vil have en pige...
0
DGrayish
Kort karma: 12
Likede indlæg: 146

Indlægaf DGrayish » 23. feb 2016, 12:58

Så er der MD 20+0
Og så 3D ca. uge 26.

Jeg var indlagt i uge 22/23 med nyresten og der blev jeg scannet tre gange på en uge - i perioden efter blev jeg scannet hver uge og nogle af de patienter som var langtidsindlagte blev scannet næsten dagligt. Det mente lægerne var ganske forsvarligt.
Det er selvfølgelig noget andet ,når der ikke er tale om medicinsk begrundede scanninger, men jeg ville være helt rolig.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 383

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. feb 2016, 14:34

Snowdrop skrev:
primle skrev:

Så er der MD 20+0
Og så 3D ca. uge 26.

Mmmh, ja, nu kom jeg i hvert fald til at bestille en kønsscanning :klap: :genert: . Det bliver så sidst i marts når jeg er 16+1. Kunne også vælge en dato hvor jeg kun var 14+4, men selvom de giver garanti og alt det der, så synes jeg nu alligevel at jeg stoler mere på en scanning 16+1...

Både min veninde som fik en pige og jeg som venter en dreng er blevet skannet 14+0 og der var ingen tvivl begge gange. Tænk på at de skannings damer som sidder på de private skannings klinikker nok ikke laver meget andet end de specifikke skanninger dagen lang. Deres øje er langt mere trænet i at kigge efter køn end dem som scanner på sygehuset som er trænet i at se alt det andet først. Plus efter min oplevelse er de private klinikkers udstyr bedre end det de har på sygehuset.
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 23. feb 2016, 14:51

Nuttede-Nuser skrev:
Snowdrop skrev:
primle skrev:

Så er der MD 20+0
Og så 3D ca. uge 26.

Både min veninde som fik en pige og jeg som venter en dreng er blevet skannet 14+0 og der var ingen tvivl begge gange. Tænk på at de skannings damer som sidder på de private skannings klinikker nok ikke laver meget andet end de specifikke skanninger dagen lang. Deres øje er langt mere trænet i at kigge efter køn end dem som scanner på sygehuset som er trænet i at se alt det andet først. Plus efter min oplevelse er de private klinikkers udstyr bedre end det de har på sygehuset.

Jeg var også 14+4 i går til kønsskanningen, og der var slet ikke nogen tvivl. De er virkelig kompetente på de private klinikker. Hun printede et billede ud, og viste os hvordan man kunne se det var en pige. Den tap man ser hos piger, er begyndelsen på skambenet. Da hun forklarede det, så det ganske logisk ud for mig :)
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 23. feb 2016, 15:54

I har sq lokket mig i fordærv tøser. Har nu ændret tiden til den dato hvor jeg er 14+4 - haha! Eeeej hvor må det godt blive slut-marts SNART! :D
2
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 383

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. feb 2016, 17:23

Snowdrop skrev:I har sq lokket mig i fordærv tøser. Har nu ændret tiden til den dato hvor jeg er 14+4 - haha! Eeeej hvor må det godt blive slut-marts SNART! :D

Godt plan :D Hvis ikke de kan se kønnet så må du kalde mig Mads :D Altså med mindre det er fordi baby er genert :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"