Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 602
Likede indlæg: 3076

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 17:05

Jeg tror altså ikke det er kighoste, vi har.
Mine hosteanfald har ændret sig til at minde mere om helt almindelig hoste ved forkølelse. Og S er også helt frisk bortset fra hosten.

Så krydser fingre for det 'bare' er en strid forkølelse.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 407
Likede indlæg: 2749

Re: 40+2

Indlægaf achillaxedprune » 18. okt 2016, 17:08

Lulu skrev:
achillaxedprune skrev:Succes... Klint ligger som han plejer - ryggen til min højre side og benene hen over maven med spark til min venstre side. Han har bare fået møffet sig langt ind, så det er derfor vi ikke rigtigt har mærket ham. Han havde heldigvis ikke rykket sig med ryggen mod min rygsøjle, dvs. han ligger ikke som stjernekigger. Pheeeew!

Og han har rykket sig ned i bækkenet og har næsten sat sig fast. Det var ikke meget JM kunne rykke på hovedet. Så det var også rigtig godt. Og han blev estimeret til 3500-3600 g. Helt perfekt - han er ved at blive en større basse. :lun:

Så jeg er glad...!

Mit jdm besøg i dag gik Ca lige sådan. Min baby er dog "kun" skudt til 3000-3100g men jeg er også kun 38+1.
Og så var dagens jdm træls. Heldigvis skal jeg kun se hende 1 gang mere hvis jeg er uheldig.

Det er måske lige før, at vi føder på samme tidspunkt så. Hvis du overhaler mig indenom, så øv! ;) ... ej, godt det gik godt! Men træls med en dårlig JM... Håber på du ikke mødrr hende igen. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 17:14

Lulu og Axe, dejligt med babyer der ligger som de skal :gogo:
Så er der bare at vente.
Går det bedre med dig Lulu?
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 189
Likede indlæg: 1297

14+2

Indlægaf Æble » 18. okt 2016, 17:37

Godtnavn - kan godt forstå du er nervøs for md scanning, det er jeg også. Heldigvis går det jo godt i de fleste tilfælde.

Bøtte - dejligt at sygdommen er lidt på retur :gogo:

Lull og Ax- dejligt med jm besøg. Hvor er det spændende at fødsel er lige om hjørnet :lun:

Marigold - dejligt med tidlig scanning. Jeg nåede selv at købe mig fra to scanninger inden min første hopsitalsscanning i uge 9 :genert: En scanning i uge 9 er helt klart en milepæl. Kan godt forstå det er svært at forestille sig et barn i armene, jeg har det selv på samme måde og prøver at glæde mig over hvad jeg har ligenu og ikke tænke frem. Har fx ikke købt eller planlagt køb endnu og det har jeg gjort (alt for :genert: ) tidligt de andre gange.

Vi har jo fortalt det til børnene efter den gode nyhed og de er bare så glade :lun: Og nogle få veninder der har været med hele vejen og så mine forældre og søster. Og så har jeg sagt det til min nærmeste kollega. Men har egentlig ikke lyst til at "melde det ud". Ved ikke helt hvorfor, er bare lidt privat omkring det. Tror tilgengæld ikke jeg kan skjule det meget længere :tie:

Jeg er meget sikker på at jeg mærker hende nu. Når jeg lægger mig og hviler mig så får jg et lillebitte puf eller nogle bobler. Det er så hyggeligt :love: og kan mærke det er vigtigt ift at jeg begynder at turde tro på det og ift at "bonde" med den lille.
3
Lulu
Kort karma: 65
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 716

Indlægaf Lulu » 18. okt 2016, 18:07

Bøtte skrev:Lulu og Axe, dejligt med babyer der ligger som de skal :gogo:
Så er der bare at vente.
Går det bedre med dig Lulu?

Lidt bedre.
Baby møflede rundt i morges, så fornemmer rumpen ikke er helt oppe under ribbene mere, hvilket er dejligt, så håber søvnen kommer igen nu. At baby så møfflede mellem 4 og 5 i morges, så jeg hermed frygter at få endnu en a-baby er en helt anden snak :tie:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 18:40

Æble, jeg købte heller intet før efter md. Selv om vi slet ikke nåede så langt, de gange vi mistede, så sad det bare i mig.
Men dejligt du mærker hende :lun:

Lulu, jeg tror ikke man kan regne med det, det kunne jeg ikke med S. Men det ville være okay, hvis det passer, min baby er nemlig begyndt at sove om natten :-D
1
godtnavn
Kort karma: 270
Likede indlæg: 1677

Indlægaf godtnavn » 18. okt 2016, 19:52

I den terminsgruppe jeg er i på facebook er der lige en der har delt denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/boernelaeger-a ... -til-vugge

Jeg tænker om der ikke var kommet officielle anbefalinger hvis det vitterlig var så farligt? Omvendt tør jeg ikke rigtig købe en sengerand nu :genert:

Er der nogen af jer der ved om der er noget nyere omkring det?
0
xxx---xxx
Kort karma: 62
Likede indlæg: 215

Indlægaf xxx---xxx » 19. okt 2016, 06:01

Godtnavn jeg ved det desværre ikke. Vi brugte ikke rigtigt vores da N seng stod oppe af vores side og han fik hverken arme ben eller andet i klemme i den anden side.

Lulu og ax hvor er det bare spændene med jer begge. Det bliver sjovt at se hvem der føder først ;)
0
xxx---xxx
Kort karma: 62
Likede indlæg: 215

Indlægaf xxx---xxx » 19. okt 2016, 06:03

Jeg er til glukosebelastning :tie:
Jeg fik kigget i papirerne i går og kunne se at jeg er for sent på den i forhold til hvor langt jeg er henne.
Men det virkede ikke til de tog det så tungt.

I venteværelset var der en lampe der blinkede og frygtede lige 2 timer med den, men heldigvis kunne jeg få lov at sidde i et rum alene med en meget bedre stol der kan køre tilbage. Det er jeg glad for i forhold til mit
Bækken.

Men pis os hvor er den drik klam. Puha. Jeg synes endelig det gik ok men jeg kan mærke at det køre op og ned hele tiden :tie:

Heldigvis er her godt med net så jeg vil stene lidt serier :D
1
Lulu

Indlægaf Lulu » 19. okt 2016, 06:15

Jeg føder nok ikke foreløbigt. Er blevet mega snottet, så inden det er væk sker der nok næppe noget. Det gør heller ikke noget. Fra på tirsdag er jeg klar til at føde, men ikke før.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:20

xxx---xxx skrev:Jeg er til glukosebelastning :tie:
Jeg fik kigget i papirerne i går og kunne se at jeg er for sent på den i forhold til hvor langt jeg er henne.
Men det virkede ikke til de tog det så tungt.

I venteværelset var der en lampe der blinkede og frygtede lige 2 timer med den, men heldigvis kunne jeg få lov at sidde i et rum alene med en meget bedre stol der kan køre tilbage. Det er jeg glad for i forhold til mit
Bækken.

Men pis os hvor er den drik klam. Puha. Jeg synes endelig det gik ok men jeg kan mærke at det køre op og ned hele tiden :tie:

Heldigvis er her godt med net så jeg vil stene lidt serier :D

Jeg er også afsted. Og sidder desværre i et fyldt venteværelse. Jeg regner med at stene serier om lidt. Mangler kun 1 t og 25 min. Men hvem tæller ;)

Jeg skulle have haft den lavet i uge 32 og er i uge 34 nu. Det tog de heller ikke så tungt.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:22

Jeg er fandme dygtig.
Jeg har præsteret at have vj med til 1 scanning ud af 3, 1 ud af 3 glukosebelastninger, 1 ud 3 lægebesøg. Mens jeg scorer fuld på jm besøg med 2 ud af 2. :banan: :genert: :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:24

Lulu skrev:Jeg føder nok ikke foreløbigt. Er blevet mega snottet, så inden det er væk sker der nok næppe noget. Det gør heller ikke noget. Fra på tirsdag er jeg klar til at føde, men ikke før.

Det meget smart, at man ikke føder, når kroppen er ikke er frisk.

God bedring :kys:
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 84
Likede indlæg: 1077

Indlægaf Lull » 19. okt 2016, 06:39

9+5

Skal til lægen (eller det er hos sygeplejersken) i morgen og have lavet vandrejournal.
Jeg ved hun tager en blodprøve, men skal der ske andet? Sekretæren sagde det ville tage ca 1½ time og tænker ikke at en blodprøve kan tage så lang tid?
0
Lulu

Indlægaf Lulu » 19. okt 2016, 06:46

Lull skrev:9+5

Skal til lægen (eller det er hos sygeplejersken) i morgen og have lavet vandrejournal.
Jeg ved hun tager en blodprøve, men skal der ske andet? Sekretæren sagde det ville tage ca 1½ time og tænker ikke at en blodprøve kan tage så lang tid?

Jeg var inde ved sygeplejersken ved første besøg, fik en graviditetstest, fik taget blodprøver, målt min blodprocent, startet vandrejournal op og så skulle jeg ind til lægen efterfølgende, som så skulle skrive på vandrejournalen om at det sygeplejersken havde skrevet var rigtigt nok. Første gang jeg var gravid, fik jeg også en masse hæfter og brochurer om graviditet, fødsel, barsel og andet, samt en længere snak om det.
0

Tilbage til "Graviditet"