Terminstråd - alle er velkomne :)

Majer
Kort karma: 119
Likede indlæg: 540

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 20. okt 2016, 13:46

PPP: hvad var dit hcg på i dag?
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 108
Likede indlæg: 427

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. okt 2016, 14:43

Majer skrev:PPP: hvad var dit hcg på i dag?

787. Så det stiger med en rigtig fin hastighed (237 for 3 dage siden, og det skal jo bare fordobles hver 3. Dag). :)

... Og jeg synes iøvrigt dine tests udvikler sig rigtig fint! Jeg ville ikke være nervøs :) Men ok det er også nemt for mig at sige når jeg aldrig har stået med to streger. Er jo lidt priviligeret at få målt hcg regelmæssigt. Men alligevel!
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 248
Likede indlæg: 2209

Indlægaf Æble » 20. okt 2016, 15:00

Velkommen PPP :banan: :kys:
1
Majer

Indlægaf Majer » 20. okt 2016, 15:03

PinkPowerPrincess skrev:

787. Så det stiger med en rigtig fin hastighed (237 for 3 dage siden, og det skal jo bare fordobles hver 3. Dag). :)

... Og jeg synes iøvrigt dine tests udvikler sig rigtig fint! Jeg ville ikke være nervøs :) Men ok det er også nemt for mig at sige når jeg aldrig har stået med to streger. Er jo lidt priviligeret at få målt hcg regelmæssigt. Men alligevel!

Det er da super flot :)
Da jeg fik mål hcg ved min bio var det på 35 første gang og 47 tre dage efter. Så dine tal er jo virkelig flotte.

Er spændt på hvad mit er på mandag, HÅBER virkelig den bliver hængende denne gang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2666

Indlægaf Danseprinsesse » 20. okt 2016, 15:19

Bøtte skrev:Jeg ved ikke så meget endnu.
Tror de prøver at regulere det med kosten, for mit faste blodsukker var rigtig fint. Men jeg får en indkaldelse til en samtale med en fødselslæge, så ved endnu ikke hvad det får af betydning for fødslen. Andet end at det nu er helt sikkert at jeg ikke kan føde på det lokale sygehus.

Jeg fik at vide, at hvis det kom til at kræve medicinsk behandling, skulle jeg føde på OUH (i dit tilfælde er det nok Skejby?). Men med kostreguleret diabetes påvirkede det ikke fødslen, ud over at mit blodsukker skulle måles under og efter fødslen og barnets et par gange efter fødslen også.
Og så er proceduren omkring igangsættelse jo også anderledes (senest 1 uge over termin eller ved vægtskøn over 4.000 gram).
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 715
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2016, 17:06

PinkPowerPrincess skrev:

Det skal faktisk kun fordobles over to døgn, så det er en rigtig fin stigning :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2016, 17:09

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Jeg ved ikke så meget endnu.
Tror de prøver at regulere det med kosten, for mit faste blodsukker var rigtig fint. Men jeg får en indkaldelse til en samtale med en fødselslæge, så ved endnu ikke hvad det får af betydning for fødslen. Andet end at det nu er helt sikkert at jeg ikke kan føde på det lokale sygehus.

Jeg fik at vide, at hvis det kom til at kræve medicinsk behandling, skulle jeg føde på OUH (i dit tilfælde er det nok Skejby?). Men med kostreguleret diabetes påvirkede det ikke fødslen, ud over at mit blodsukker skulle måles under og efter fødslen og barnets et par gange efter fødslen også.
Og så er proceduren omkring igangsættelse jo også anderledes (senest 1 uge over termin eller ved vægtskøn over 4.000 gram).

Tak :kys:
Havde faktisk tænkt på at hive fat i dig og spørge.

Vidste godt der var noget med igangsættelse, men ikke præcist hvad.

Kan de fleste ikke også styre det med kosten?
0
godtnavn
Kort karma: 327
Likede indlæg: 2169

Indlægaf godtnavn » 20. okt 2016, 17:57

alfe skrev:Tillykke PPP og Majer :lun: Vil du på listen eller vente lidt, Majer? Og er der nogle af jeg som kender køn, der vil have det på? Kan simpelthen ikke huske, hvem der skal have hvad :genert:

Du må gerne skrive på at jeg venter en pige :)
1
xxx---xxx
Kort karma: 71
Likede indlæg: 256

Indlægaf xxx---xxx » 20. okt 2016, 19:11

Jeg bliver virkelig nød til at tage mig sammen.
Jeg drømte i nat at jeg fødte, og at vi ingenting havde klar og jeg panikkede fuldstændig . :8:

Og vi har ingenting klar. :( eller dvs det har vi jo. Vi har tøj, barnevogn osv. Men vi mangler tøj i str 50 og vugge, autostol og lift.

Så i morgen er min plan at rydde ud og få plads til tøjet så det kan vasket og lægges på plads.
Derudover skal jeg ringe til FDM og høre om de har den autostol vi gerne vil have i deres butik, så vi kan se den inden vi bestiller den. For alle andre steder er det kun på nettet man kan købe den.
1
Majer

Indlægaf Majer » 21. okt 2016, 05:13

Puuuuha jeg er svimmel :s
Især når jeg har været nede og sidde i hug og rejser mig igen, snurre det hele rundt.
Kan godt huske det, fra da jeg var gravid med min søn, der sejlede jeg også rundt ind i mellem.

Håber det er et godt tegn :)
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2016, 07:14

S og jeg har ikke kighoste :banan:
Så S er sendt i børnehave i dag. Efter 14 dage med sygdom on/off hos os alle tre (eller dvs mig og S, min mand har vist bare pylret :sarkasme:) trænger vores hjem i den grad til at blive kigget på. Og jeg skal have gjort de sidste ting færdige til lillesøsters ankomst. Har været gået helt i stå de sidste par uger.
4
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 21. okt 2016, 07:18

Krydser fingre for det er et godt tegn majer! Det tror jeg, især når nu du har haft det sådan før hvor der kom et barn ud af det :)

Jeg har også fået et nyt symptom her i nat: mens-agtig murren! Jeg har tjekket for blod flere gange, men der er heldigvis ikke en eneste dråbe. Var lige nervøs, for jeg stoppede i tirsdags med lutinus (progesteron stikpiller i skeden, som er det der holder på slimhinden og sørger for man ikke bløder det ud inden kroppen har fundet ud af den er gravid). Så var lige bange for min krop ikke kunne klare at holde på slimhinden selv. Men som sagt: intet blod, heldigvis! Og jeg ved også godt at det er normalt med mensagtig Murren i starten af graviditeten, så prøver at fortælle mig selv det er et godt tegn.
I dag er der to uger til tidlig scanning.. Ja jeg tæller altså ned. Tiden går altså langsomt! :P
0
Majer

Indlægaf Majer » 21. okt 2016, 07:34

PPP: Tak :)

Uha den mens murren er frygtelig. Men render på toilettet hele tiden og frygter at se blod. Så lettelse når der ikke er noget, og bekymring et øjeblik efter igen.
Håber din krop selv klarer skærene fra nu.

Nu er jeg jo ikke erfaren i behandlingsverdenen, men hvad er forskellen fra en naturlig graviditet i forhold til, at man skal have hjælp til at holde på slimhinden?
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2016, 07:36

Den murren er helt normal. Og ja, den føles nemlig som om mens er lige på trapperne.
Jeg havde faktisk så mange ligamentsmerter første gang at jeg var ved vagtlægen. Jeg kunne næsten ikke gå, fordi det gjorde så ondt.

Er det ikke tidligt du er stoppet med progesteron?
Jeg fik det frem til uge 9.
1
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 21. okt 2016, 07:54

Ja sikke mange bekymringer man får :stoned: Når det er frisk forsøg (altså hvor æggestokkene stimuleres) så stopper man med lutinus den dag man får taget blodprøve. Og det skulle jeg oprindeligt i tirsdags hvor jeg var 4+2. For der producerer kroppen selv rigeligt af det. Det er kun fryseforsøg hvor man fortsætter til 9. Uge. :)
0

Tilbage til "Graviditet"