Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9218

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Fru Sunshine » 5. mar 2016, 16:37

Marigold skrev:Min bedste veninde hedder Camilla så kunne selvfølgelig ære hende, men tror jeg springer over ;)

Mine bud lige nu lyder sådan her:
Agnes, Esther, Alberte, Dicte, Astrid, Rosa.
Det eneste navn manden indtil videre har sagt bare lidt ja til, er Alberte.

Det er også et dejligt navn.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 5. mar 2016, 16:40

Marigold - Alberte er også ret smukt. Det har vi faktisk selv snakket om herhjemme!

Min mand vil gerne kalde en dreng for Max, da hans yndlingsonkel hed det. Jeg synes egentlig det er ganske fint, selvom jeg nok aldrig selv var kommet på det. Det er også ganske pænt, at man kan bruge nogle familienavne, tænker jeg... :)

Til en pige har vi snakket om Thea. Men jeg tror det er svært at tage en beslutning før man ser barnet. For mig i hvert fald :wink3:
0
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 50
Likede indlæg: 488

Indlægaf Gerbilwoman » 5. mar 2016, 17:23

Her er lige en lille update herfra :)

4 dage gammel og så skøn :lun: Så er det til at leve med at det svier og gør ondt down there og lænden stadig er "løs" og de smertende ammebryster :P

Prøver om jeg kan vedhæfte et billede fra tlf - det er jeg en dør til men prøver ;)
3
Brugeravatar
Gerbilwoman

Indlægaf Gerbilwoman » 5. mar 2016, 17:26

Her er hun :lun:

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
26
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 5. mar 2016, 17:28

:love2: :love: :lun:

Hvor er hun fantastisk..

Det er sgu godt lavet, Gerbil :dåne:
0
Brugeravatar
Gerbilwoman

Indlægaf Gerbilwoman » 5. mar 2016, 18:19

Er personligt helt vild med de tykke kinder og dobbelthagen - mors lille fede baby :love:

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 5. mar 2016, 18:27

EJ hvor er hun alt for cute Gerbil. Du kan ikke være bekendt at kommer herind med sådan nogle lækre babybilleder når nogle af os stadig har mange måneder før vi kan lave lignende billeder, hahaha :lol:

Nøj en lækkermås hun er din lille prinsesse <3 :savl: :love2:
0
Brugeravatar
Gerbilwoman

Indlægaf Gerbilwoman » 5. mar 2016, 18:31

Snowdrop skrev:EJ hvor er hun alt for cute Gerbil. Du kan ikke være bekendt at kommer herind med sådan nogle lækre babybilleder når nogle af os stadig har mange måneder før vi kan lave lignende billeder, hahaha :lol:

Tak :D

I skal da ha noget at se frem til :kys:
1
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 5. mar 2016, 18:41

Gerbilwoman skrev:
Snowdrop skrev:EJ hvor er hun alt for cute Gerbil. Du kan ikke være bekendt at kommer herind med sådan nogle lækre babybilleder når nogle af os stadig har mange måneder før vi kan lave lignende billeder, hahaha :lol:

Tak :D

I skal da ha noget at se frem til :kys:

Jaaah, keep them coming! :klap: :love2:
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 5. mar 2016, 19:19

Åh, hvor er hun dejlig :lun:.

Stort tillykke endnu engang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2108

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 19:44

Tillykke med hende, hvor er hun cute!

Det gik lige op for mig, at det er sådan én, der kommer ud af mig til sommer. :nerve:
2
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3098

Indlægaf Rakel » 5. mar 2016, 21:46

Der er ikke en af de kommende mums to be, der bor KBH og mangler en nydelig tremmeseng?
Vi skal af med vores. Den fylder bare.
Lillesøster sover ikke i den og aldrig rigtig gjort det.
Frit og kvit afhentning ellers ryger den i en afhentning FB snart.
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 08:59

Lilleluftballon skrev:Det lyder godt - brok kan man jo ikke rigtigt bruge til noget. Bekymringer skal der derimod være plads til. Er dog sikker på at glæde og forventning nok skal overskygge det hele når i lige får sunket nyheden.
Hvordan har du det, sådan fysisk?

Du har ret... Ægte bekymring skal der være plads til. :)

Hvor er du sød, du spørger. :) jeg har desværre været lagt ned af noget influenza-lignende noget siden onsdag... Med feber, ondt i halsen, snottet osv. Jeg var dog til lægen i fredags, efter pålæg fra fertilitetsstedet, da jeg skulle podes for streptokokker - var det dét, så skulle jeg nemlig i behandling. Heldigvis var det ikke dét, så jeg har ligget hjemme under dynen med ild i pejsen. Og en masse snotpapir over det hele... Jeg har været rigtig sexet. :lol:

Af graviditets"problemer", der har jeg haft en del kvalme, men heldigvis kun kastet op få gange.. Så jeg tror, jeg er sluppet relativt billigt på den front... Det må gerne fortsætte!

Hvad med dig? Hvordan har du det? :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 09:13

AldrigMedStort skrev:Mon ikke han bare skal vænne sig til tanken og overskue det praktiske :) Sådan plejer det at være med mænd, vi kvinder lader følelserne komme først og så kommer det praktiske med tiden :)

Well, han har ikke ville have tvillinger på noget tidspunkt. Det har egentlig kun været mig... I starten var han helt stejl på, at der kun skulle sættes 1 æg op. Grundet vores behandlingsforløb, hvor vi fik udtaget 15 æg, 10 blev befrugtet, 7 klarede den til 2. dagen og 2 til 5. dagen, så endte vi med at få lagt begge 2 op... Men det var noget af en kamp. Inde på Rigshospitalet fortalte de, at det ene æg ville blive sat op og de bare ville smide det andet ud! Ikke engang fryse det! Det kunne jeg slet ikke med...

Så efter en masse panik, en masse tuderi og en masse argumentation, endte det med at de lagde begge de 2 små basseæg op... Jeg var også helt oppe og ringe, for jeg følte virkelig, at der var nogen, der ville smide mit ene barn ud. Og dét kunne jeg slet ikke have indeni. Det havde været noget andet, hvis der var flere æg tilbage og de skulle fryses ned. Men der var kun 2... Og de skulle altså begge 2 have chancen. Jeg kunne simpelthen ikke have andet.

Så min mand gav nok mere efter for mig, end det var hans eget ønske at få sat 2 op... Min mand er en utrolig god mand. Og er der en ting, han gerne vil, så er det at gøre mig glad. Og jeg var så bundulykkelig og tudbrølede ved tanken om, at vores ene æg bare skulle smides ud, at hans kærlighed til mig var større end modviljen mod tvillinger.
...jeg græder heldigvis meget sjældent, og når jeg endelig gør, så vil min mand hente månen ned til mig, for at gøre mig glad igen. Ih, jeg bliver helt glad og får tårer i øjnene af at skrive det. Han er fandme en skøn mand!

Nå, men pointen er... Det var ikke hans ønske med 2. Men når de er ankommet, så er jeg også helt sikker på, at han vil give mig ret i at de selvfølgelig begge skal være til. Det er jeg faktisk ikke i tvivl om.
4
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 09:23

Lilleluftballon skrev:Hvordan har i andre tænkt jer at fordele barslen? Vi ved det ikke helt endnu, og min chef presser på for at få et estimater. Overvejer at spørge om jeg kunne holde noget af min barsel som en ugentlig barselsdag og ellers starte lidt tidligt. Min mand ved heller ikke hvad han vil holde.

Vi er heller ikke helt sikre endnu, men jeg tror jeg tager en 7-8 måneder, og så tager min mand sammenlagt 3 måneder. En måned efter fødslen og så de sidste 2 måneder. Jeg tror nemlig heller ikke, som dig, at jeg er lavet til at gå hjemme og kun være omkring babyer i så mange måneder i træk... Det er jo svært at vide, for jeg har aldrig prøvet det, men jeg elsker at arbejde og være rigtig god til det jeg laver. Hvor jeg har kontrol og ved hvad jeg skal. Jeg tror, jeg vil savne det. Meget. :)

Men det kommer også an på, hvornår man kan få dagplejeplads osv. Jeg er heldigvis offentligt ansat, så jeg har rigtig gode vilkår og nogle skænne kollegaer, der bare er glad på mine vegne. :)
0

Tilbage til "Graviditet"