Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2097

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. mar 2016, 21:54

Nuttede-Nuser skrev:Har I gjort jer tanker om hvor baby skal sove? Familie vugge, tremmeseng, smørhul, Babybay eller andet?
Jeg overvejer en Babybay da jeg så har ham tæt på mig uden helt at sove i samme seng. Men vi har så heller ikke nogen familie vugger så der er ikke så meget at rafle om. Sidder lige og kigger på om det bedst kan betale sig at købe de i Tyskland.

Vi køber en tremmeseng, hvor den ene side kan tages af, så den kan stå op imod vores seng. Det er mest for, at vi kan nå baby uden at skulle op og sidde/stå.
Til at starte med kan han ligge i liften eller babynest enten i tremmesengen eller evt. i vores seng, hvad der fungerer bedst.
Når han bliver større, sætter vi tremmesiden på igen med en sengerand.

Vi synes, vi får den mest fleksible løsning på den måde. :)
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 379

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. mar 2016, 08:26

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Har I gjort jer tanker om hvor baby skal sove? Familie vugge, tremmeseng, smørhul, Babybay eller andet?
Jeg overvejer en Babybay da jeg så har ham tæt på mig uden helt at sove i samme seng. Men vi har så heller ikke nogen familie vugger så der er ikke så meget at rafle om. Sidder lige og kigger på om det bedst kan betale sig at købe de i Tyskland.

Vi køber en tremmeseng, hvor den ene side kan tages af, så den kan stå op imod vores seng. Det er mest for, at vi kan nå baby uden at skulle op og sidde/stå.
Til at starte med kan han ligge i liften eller babynest enten i tremmesengen eller evt. i vores seng, hvad der fungerer bedst.

Havde vi haft plads i soveværelset havde jeg også valgt en tremmeseng med siden af. Men målene fra Babybayen passer perfekt, hvis der skulle stå en tremme seng med fuld længde så skal jeg gå med røven bar indtil han er stor nok til at skulle sove selv. For så kan min del af klædeskabet ikke åbnes :nerve:
Vi har rigeligt med plads alle andre stedet, bare ikke lige soveværelset.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 18. mar 2016, 10:59

Jeg ved ikke lige hvad vi gør med soveplads til den lille. Vi har rykket rundt i soveværelset siden den store kom til verden, og jeg sover meget bedre nu, så vil ikke rykke tilbage igen. Men det betyder at det bliver lidt svært at få plads til en seng ved siden af vores seng.

I øvrigt, når den tid kommer, har vi et værelse for lidt i huset. Så enten skal mandens datter afgive sit værelse som hun kun bruger hver anden weekend og så dele værelse med vores datter på 4 år. Eller også skal "de små" dele værelse. Heldigvis har vi tid til at tænke over det, for den lille sover inde i soveværelset det første stykke tid.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 18. mar 2016, 12:16

Marigold skrev:Jeg ved ikke lige hvad vi gør med soveplads til den lille. Vi har rykket rundt i soveværelset siden den store kom til verden, og jeg sover meget bedre nu, så vil ikke rykke tilbage igen. Men det betyder at det bliver lidt svært at få plads til en seng ved siden af vores seng.

I øvrigt, når den tid kommer, har vi et værelse for lidt i huset. Så enten skal mandens datter afgive sit værelse som hun kun bruger hver anden weekend og så dele værelse med vores datter på 4 år. Eller også skal "de små" dele værelse. Heldigvis har vi tid til at tænke over det, for den lille sover inde i soveværelset det første stykke tid.

Vi har også et værelse for lidt. Eller det vil sige, vi skal opgive vores kontor, når baby skal have eget værelse. Til at starte med kan vi nøjes med, at miste det ene skrivebord og stille tremmesengen der - men når han får brug for eget værelse for alvor, så må vi se, om vi skal flytte eller leve uden kontor. :/
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 18. mar 2016, 12:17

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:

Havde vi haft plads i soveværelset havde jeg også valgt en tremmeseng med siden af. Men målene fra Babybayen passer perfekt, hvis der skulle stå en tremme seng med fuld længde så skal jeg gå med røven bar indtil han er stor nok til at skulle sove selv. For så kan min del af klædeskabet ikke åbnes :nerve:

Ork, så længe du er på barsel, er det vel bare et spørgsmål om en knage til morgenkåben? Problem solved. :P
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 18. mar 2016, 20:37

Så fik vi lavet den kønsscanning. Skulle være 14+3 (som jeg også holder fast i jvf nakkefoldscanning) men hendes målinger sagde 13+6, så 3 dage bagefter. Men det betyder vist ikke så meget når det kun er nogle dage.

Men altså hvorom alting her, så skal vi have en lille pige!! :D :D Juhuuu, glæder mig helt vildt! Billede i morgen, måske, hvis jeg orker. Skal på kursus hele dagen.
7
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. mar 2016, 20:45

Snowdrop skrev:Så fik vi lavet den kønsscanning. Skulle være 14+3 (som jeg også holder fast i jvf nakkefoldscanning) men hendes målinger sagde 13+6, så 3 dage bagefter. Men det betyder vist ikke så meget når det kun er nogle dage.

Men altså hvorom alting her, så skal vi have en lille pige!! :D :D Juhuuu, glæder mig helt vildt! Billede i morgen, måske, hvis jeg orker. Skal på kursus hele dagen.

Stort tillykke med den lille pige :blomst: Og jeg slap for at æde en gammel hat :lol:
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. mar 2016, 20:47

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:

Ork, så længe du er på barsel, er det vel bare et spørgsmål om en knage til morgenkåben? Problem solved. :P

Haha så bliver jeg sgu da kendt som landsbytossen i vores lille by hvis jeg kommer ned og handler i barrøv, baby og badekåbe :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 18. mar 2016, 20:58

Nuttede-Nuser skrev:
Snowdrop skrev:Så fik vi lavet den kønsscanning. Skulle være 14+3 (som jeg også holder fast i jvf nakkefoldscanning) men hendes målinger sagde 13+6, så 3 dage bagefter. Men det betyder vist ikke så meget når det kun er nogle dage.

Stort tillykke med den lille pige :blomst: Og jeg slap for at æde en gammel hat :lol:

Haha, kunne nu ellers have været et festligt syn! :D
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 19. mar 2016, 10:34

Tillykke med den lille pige Snowdrop :)

Jeg har shoppet lidt til lillebror her til formiddag :)

Og så er der påskeferie :banan: Den skal bl.a. bruges på første jordemoderbesøg og glukosebelastning.
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 19. mar 2016, 11:23

Vi kommer også til at stille tremmesengen op af vores seng. Så kan man stadig godt komme i klædeskabet, med nød og næppe! Og vi mangler på en måde også et værelse. Der er i hvert fald ikke et ekstra børneværelse. Men jeg synes nu også det er helt fint at de to børn deler værelse. Når min søn efterspørger det, må vi så enten opgive kontoret eller måske flytte. Vi er bare tosseglade for at bo hvor vi bor, så det ville kræve at nogle naboer satte til salg, og det sker sjældent. Men vi har kun 95 kvm så måske det bliver presset på et tidspunkt med to børn.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1819

Re: Terminstråd - alle er velkomne

Indlægaf Sangius » 19. mar 2016, 15:37

Tillykke med pigen, snow! :)

Jeg har vejet mig i dag, og har hverken taget på eller tabt mig. Ligger på 65,5 med tøj på her om eftermiddagen. Er 1,76 høj, så det er jo fint nok. Jeg blev dog helt bekymret over at jeg slet ikke har taget noget på. Men altså... Jeg er jo kun 11+0 i dag. Så tror egentlig jeg er i stand til at bekymre mig over alt for tiden.
Jeg er blevet inviteret på McD i aften, og er helt i tvivl. Ville I spise en McD burger uden kvaler, med lille blyp i maven? Jeg tænker en enkelt gang vel hverken gør fra eller til... Spiser generelt sundt i hverdagen, synes jeg.

Som sagt - tror virkelig jeg er i stand til at bekymre mig om alt for tiden! :p
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Re: Terminstråd - alle er velkomne

Indlægaf Lilleluftballon » 19. mar 2016, 15:43

Sangius skrev:Tillykke med pigen, snow! :)

Jeg har vejet mig i dag, og har hverken taget på eller tabt mig. Ligger på 65,5 med tøj på her om eftermiddagen. Er 1,76 høj, så det er jo fint nok. Jeg blev dog helt bekymret over at jeg slet ikke har taget noget på. Men altså... Jeg er jo kun 11+0 i dag. Så tror egentlig jeg er i stand til at bekymre mig over alt for tiden.
Jeg er blevet inviteret på McD i aften, og er helt i tvivl. Ville I spise en McD burger uden kvaler, med lille blyp i maven? Jeg tænker en enkelt gang vel hverken gør fra eller til... Spiser generelt sundt i hverdagen, synes jeg.

Som sagt - tror virkelig jeg er i stand til at bekymre mig om alt for tiden! :p

Altså, jeg har ikke spist en mcD burger i 15 år, men havde jeg lyst, ville det ikke være baby der holdt mig tilbage... Herregud - varieret, god kost er jo kodeordet. Det kan man godt opnå med lidt snask en gang imellem.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 19. mar 2016, 19:20

Snowdrop tillykke med at i venter en pige :) Havde du nogen fornemmelse i forvejen? :)
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 19. mar 2016, 20:03

Sangenius, jeg håber, du kan komme til at bekymre dig mindre, for jeg må indrømme, at jeg synes, det er lidt vildt, at du bekymrer dig om, om en burger fra McD kan skade din baby.

Der er nærmest ingenting, som skader i små mængder, og en burger fra McD er trods alt ikke gift.

Men altså måske er jeg den forkerte at spørge, for jeg spiser slik, chokolade, chips, drikker cola og spiser junk food både som gravid og ikke gravid.
2

Tilbage til "Graviditet"