Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1844

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 24. mar 2016, 13:38

Så er der under 2 uger til nakkefoldsscanning. Er i dag 11+5, sådan ca. Nu må vi se, hvad de siger til NF. :)

Jeg fik lige vejet mig selv og svigeren (vi har ikke selv nogen vægt), og har tabt 1-2 kg de sidste 2 måneder. Hm! Jeg har ellers ikke kvalme, eller specielt meget madlede. Har haft nedsat appetit, og synes ikke at mad smager lige så godt, som det plejer. Så måske får jeg ikke spist så meget som jeg plejer, uden jeg egentlig lægger mærke til det.
Men der er jo mange der tabe sig i det 1. trimester. Regner med at det nok skal komme en god sjat kilo på her snart :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2113

Indlægaf Danseprinsesse » 25. mar 2016, 10:44

Håber I nyder påskedagene.
Vi er hjemme igen efter nogle hyggelige dage i Nordjylland med pragtfuldt vejr.
Jeg har både spist dessert og en gammeldaws isvaffel - men har savnet min egen seng og er udmattet, så i dag er det sofadag. :)

Mange spørger mig om ændrede madvaner/lyster, men jeg har ikke lagt mærke til noget. Det eneste jeg har oplevet er, at smagen af mint i tyggegummi/tandpasta/polo er helt forkert - jeg plejer altid at tygge tyggegummi, og nu synes jeg det er decideret ulækkert.
Har I mærket nogen ændringer i smag/lyst? :)
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 25. mar 2016, 11:01

Jeg er bare sulten konstant. Har mindre lyst til slik dog, får hjertebanken og halsbrand af for meget sukker og for meget kød. Så det er lidt en udfordring at være på besøg hos svigerfamilien disse dage, de anser alle grøntsager for at være en straf...
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 25. mar 2016, 12:35

Jeg har ikke ændret madvaner/lyster, men jeg er generelt mere sulten og spiser også mere end normalt.

Deciderede cravings har jeg aldrig oplevet. Eller under sidste barsel blev jeg vild med p-tærter, men der var jeg jo ikke gravid mere.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 25. mar 2016, 14:06

Jeg har ikke noget jeg er ekstra vild med. Men kylling kan jeg ikke klare tanken om. Og sådan var det også sidst. Min datter var ret gammel før jeg spiste kylling igen.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2016, 10:47

Er alle mand helt optagede af påsken?

Vi hygger bare herhjemme. Leger i sandkassen, bager kage og læser bøger. Ren idyl, lige borset fra pt hvor jeg prøver at putte til middagslur, men min søn er vist stadig på vintertid... Min mand har travlt med haveprojekt. Jeg er ikke meget hjælp der, grave og flytte fliser osv dur ikke rigtigt nu.

Har ryddet op i sønnens tøj og fjernet det han er vokset ud af. Og så en tur op og gennemgå vores naboers aflagte børnetøj og få fyldt skufferne igen, nu med str 98. Fandt også et par søde bitte små huer, og to par bukser i 62 i neutral farve.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 27. mar 2016, 14:47

Jeg er optaget af at pakke til flytningen på lørdag. Synes det er super hårdt og træls. Det går lige i lænden. Men jeg glæder mig til vi er på plads.

Og graviditetshormonerne har vist fået tag i mig. Synes jeg er grådlabil lige for tiden... Kan selvfølgelig også være flytteræset.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 238

Indlægaf Marigold » 27. mar 2016, 14:52

Vi har hjemme-hygge dag i dag. Vi har bagt franskbrød og rendt i nattøj hele dagen. Jeg er begyndt at sortere ud i det babytøj vi har gemt. Bare for at lave lidt fornuftigt!
Jeg føler mig kronisk sulten i dag. Temmelig træls. Og drømmer om noget så skørt som "Jensens bøfhus" mad. Og det skal vi altså ikke lige ud at have i dag!
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2016, 17:37

Haha, jeg spiste en stor bøf, ovnstegte kartofler, stegte gulerødder og virkeligt meget salat med feta og avokado kl 18. Nu er den 19.30 og jeg er møg-sulten. Den næste der siger "husk, du spiser jo ikke for to..." Bliver meget upopulær!
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 17:41

Jeg har haft hele familien på påskefrokost i dag, vi endte med at være 12 til bords. Så jeg har bagt tærte, lavet pina cotta, stegt lammekølle og lavet hjemmelavet hønsesalat. Jeg er fuldstændig gennembombet!

Jeg har de sidste par uger haft sådan en følelse af træthed/ubehag i underlivet og lænden stort set hver dag. Det føles nærmest som musklerne kan føles efter man har trænet meget hårdt, i underlivet. Tænker det måske er ligamentsmerter? Synes det er svært at placere de der ligamentsmerter. Nogen steder står der de kommer i jag, andre siger det føles som sidestik, andre steder er det kun i 2. og 3. trimester de kommer, osv. osv. Så kan ikke lige finde ud af, om det mon kunne være det! :P

Men det er da til at leve med. :)

Hvordan har I andre det, sådan smerte/ubehags-mæssigt? :)
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 430

Indlægaf Minionine » 27. mar 2016, 18:02

Jeg har i dag oplevet at få nogle ret kraftige jag ned igennem venstre side. Sådan helt ude i siden og ned til hoften. Jeg ved ikke om det er ligamentsmerter, eller hvad pokker, men det gør nas!
Ellers har jeg de sidste par dage været mega oppustet. Især i går aftes føltes det som om, at jeg havde slugt en badebold - det er godt nok også ubehageligt at være SÅ oppustet. Jeg pruttede også hele aftenen og natten :blush:
Jeg har ikke været gravid før, så jeg aner ikke helt hvad der er normalt. Jeg har stort set ikke mærket noget til graviditeten hidtil. Nu er jeg lige knapt 20 uger henne, og synes godt nok der sker ting og sager lige pludselig :lol:
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 18:08

Minionine skrev:Jeg har i dag oplevet at få nogle ret kraftige jag ned igennem venstre side. Sådan helt ude i siden og ned til hoften. Jeg ved ikke om det er ligamentsmerter, eller hvad pokker, men det gør nas!
Ellers har jeg de sidste par dage været mega oppustet. Især i går aftes føltes det som om, at jeg havde slugt en badebold - det er godt nok også ubehageligt at være SÅ oppustet. Jeg pruttede også hele aftenen og natten :blush:
Jeg har ikke været gravid før, så jeg aner ikke helt hvad der er normalt. Jeg har stort set ikke mærket noget til graviditeten hidtil. Nu er jeg lige knapt 20 uger henne, og synes godt nok der sker ting og sager lige pludselig :lol:

Jeg er også enormt oppustet om aftenen, sådan så det nærmest gør ondt i maven, og den er helt udspilet :S

Jeg er 'kun' 12 uger henne. Men har haft det sådan her i en måneds tid. Så jeg håber bare det går over senere i graviditeten :P
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2016, 18:09

Årh, både snowdrop og sangius, i kører også et hårdt program.

Jeg kan godt huske de der jag eller ligamentsmerter fra sidste gang. Den her gang mærker jeg det ikke.
Jeg mærker kun et lidt ømt haleben sidst på dagen. Og mindre energi, og mere sult. Men ikke så slemt at det påvirker mit liv generelt. Tror også at jeg havde forberedt mig på en masse sofa-tid, så jeg bliver ikke frustreret over manglende energi, det er jo bare en del af planen.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 18:12

Snowdrop skrev:Jeg er optaget af at pakke til flytningen på lørdag. Synes det er super hårdt og træls. Det går lige i lænden. Men jeg glæder mig til vi er på plads.

Og graviditetshormonerne har vist fået tag i mig. Synes jeg er grådlabil lige for tiden... Kan selvfølgelig også være flytteræset.

Det er jo latterligt hårdt at flytte, så kan godt forstå det tærer lidt på dig, nu hvor man jo har andet i tankerne, og noget andet at bruge energien på! :kys:
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 18:14

Lilleluftballon skrev:Årh, både snowdrop og sangius, i kører også et hårdt program.

Jeg kan godt huske de der jag eller ligamentsmerter fra sidste gang. Den her gang mærker jeg det ikke.
Jeg mærker kun et lidt ømt haleben sidst på dagen. Og mindre energi, og mere sult. Men ikke så slemt at det påvirker mit liv generelt. Tror også at jeg havde forberedt mig på en masse sofa-tid, så jeg bliver ikke frustreret over manglende energi, det er jo bare en del af planen.

I morgen står den også på sofa hele dagen! :D

Jeg blev så glad i morges, havde sovet helt til 6.45! Det er næsten en time mere end jeg plejer. Men så kom jeg i tanke om, at det er sommertid. Så... Ikke rigtigt alligevel. Hmpf!
Jeg har altid været A-menneske, men er godt nok blevet bogstavet-før-a-menneske efter jeg blev gravid.
:træt:
1

Tilbage til "Graviditet"