Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2097

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. mar 2016, 19:30

Snowdrop skrev:Jeg er optaget af at pakke til flytningen på lørdag. Synes det er super hårdt og træls. Det går lige i lænden. Men jeg glæder mig til vi er på plads.

Og graviditetshormonerne har vist fået tag i mig. Synes jeg er grådlabil lige for tiden... Kan selvfølgelig også være flytteræset.

Det er frygteligt at flytte!
Vi flyttede også det sidste fra lejligheden i København i januar - jeg fik ikke lov til at bære noget som helst, men man bliver alligevel fuldstændig udmattet både psykisk og fysisk.

Håber I snart er godt på plads. :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. mar 2016, 19:51

Vi har haft besøg af min bror, svigerinde og deres to børn i dag til pizza lavet i grillen og gammeldags æblekage, som jeg har drømt om i flere dage.
Det er virkelig det allerbedste ved at bo i Jylland igen; det er så dejligt at se dem tit. :lun:

Jeg er ret plaget af smerter efterhånden - er omkring 25 uger henne nu - mit haleben er stadig meget ømt, og den sidste uge er jeg begyndt at have, hvad jeg antager er iskiassmerter. Så jeg har fra i dag overladt støvsugning til min kæreste.
Jeg føler mig træt og i energiunderskud hele tiden, men kan ikke vurdere om det skyldes graviditet eller det psykiske - det er nok en blanding.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 379

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. mar 2016, 20:02

Vi har brugt påsken på at lave lidt praktisk herhjemme. Vi er flyttet ind på en gammel gård, så der er en del små ting der skal laves. Og ellers har vi været på roadtrip, vi startede bilen og kørte 500km rundt i Jylland, bare fordi.
I dag har været sofa dag, har egentlig haft et par gode dage fredag og lørdag, men i dag er kvalmen retur.

Jeg mærkede lille fisen første gang i mandags. Fredag aften sad vi og slappede af i sofaen og jeg bed om at få kærestens hånd. Der gik ikke længe fra vi fik den placeret til at far fik et dask indefra. :banan: så nu har vi begge mærket ham.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1819

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 20:09

Hov, jeg kan da også komme på forsiden :)

Navn: Sangius
Alder: 25
Beskæftigelse: Bioanalytiker
Mands alder: 28
Bor: Nordsjælland
Fødested: Forhåbentligt Herlev hospital, men måske Hillerød.
Prøvet siden: Oktober/november 2015
Testet positiv: 30/1/2016
Termin: 8/10/2016
Vide kønnet: Yeps!
NF-dato: 6/4/2016
MD-dato: Ingen endnu
Første lægebesøg: Havde en 8+0
Første jm-konsultation: Ingen endnu
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 27. mar 2016, 20:45

Vi har har en dejlig påske, og hvor er jeg glad for, at vi har endnu en fridag i morgen.

De sidste par dage har vi været på farten og sammen med familie. Det har været rigtig hyggeligt. I morgen har vi ingen planer, men skal bare nusse rundt herhjemme. Det har vi heldigvis også haft tid til tidligere på ugen.

Den lille i maven er begyndt at sparke mere, men min mand har endnu ikke mærket hende.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 29. mar 2016, 08:20

Ja, I har helt ret i at det er sygt hårdt at flytte. Håber også det er sidste gang i mindst 10 år!!

Jeg slipper ikke for at slæbe sålænge vi pakker, for vi er jo kun os to og manden kan jo ikke klare det hele selv. Så jeg har losset rundt på tunge kasser hele påsken. Av av av, min lænd.
Men på lørdag kommer der lidt flere mennesker og hjælper, så forhåbentlig kan jeg der slippe afsted med at holde mig til de lidt lettere ting :)

Nuttede Nuser - Ej hvor hyggeligt! Og hvor vildt at der gik så kort tid fra du kunne mærke bebs til din kæreste også kunne! Glæder mig sådan til jeg kan mærke hende derinde, men indtil videre mærker jeg ikke noget.

Danseprinsesse - Mmmhhh pizza på grill. Det har jeg stadig til gode at prøve. Savner indimellem vores store kuglegrill (men også kun ind i mellem!), den lille gasgrill vi har nu der kan ikke være meget pizza i og man kan vist slet ikke få en sten der passer til.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 29. mar 2016, 18:20

Jeg synes jo ellers jeg var begyndt at mærke bobler, men de sidste mange dage har jeg ikke mærket noget og jeg bliver simpelthen så nervøs. Ved ikke om jeg burde ringe til jordmoderen i morgen!

Snowdrop hvad var det den hed den du kunne lytte til hjertelyd med? Måske sådan en kunne give mig ro!

Et par jeg kender har lige skrevet på facebook, at deres lille babydreng er død inde i maven en uge over termin :( Så forfærdeligt.

Det bliver en lang graviditet hvis jeg skal rende og være urolig hele tiden.

Jeg er startet arbejde i dag efter at have været sygemeldt i en måned. Hold op mit bækken arbejder her til aften.
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 29. mar 2016, 18:44

Marigold skrev:Jeg synes jo ellers jeg var begyndt at mærke bobler, men de sidste mange dage har jeg ikke mærket noget og jeg bliver simpelthen så nervøs. Ved ikke om jeg burde ringe til jordmoderen i morgen!

Snowdrop hvad var det den hed den du kunne lytte til hjertelyd med? Måske sådan en kunne give mig ro!

Et par jeg kender har lige skrevet på facebook, at deres lille babydreng er død inde i maven en uge over termin :( Så forfærdeligt.

Jeg er startet arbejde i dag efter at have været sygemeldt i en måned. Hold op mit bækken arbejder her til aften.

Hvor langt er du henne? Jeg er 19+4 og har stadig ikke mærket noget. Normalen er vist omkring uge 20 plus/minus et par uger, så jeg tager det roligt lidt endnu. Jeg har en AngelSound som jeg kan høre hjertelyden med, og hjertet banker i hvertfald derudaf :love:

Hvor ganske frygteligt med den lille dreng. Det er jo slet ikke til at bære! En af mine bekendte mistede også sin datter under fødslen sidste år. Åh mit hoved kan ikke holde tanken ud :whine:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 29. mar 2016, 22:21

Marigold skrev:Jeg synes jo ellers jeg var begyndt at mærke bobler, men de sidste mange dage har jeg ikke mærket noget og jeg bliver simpelthen så nervøs. Ved ikke om jeg burde ringe til jordmoderen i morgen!

Jeg synes min jordemoder sagde til mig, at fra omkring uge 22-24 skulle jeg gerne mærke liv hver dag. Hvis du er bekymret, så synes jeg du skal ringe til jordemoderen, så hun kan give dig ro eller en ekstra undersøgelse.

Det er forfærdeligt sørgeligt, jeg kan næsten ikke bære at tænke tanken til ende. Min kusine døde også inde i maven omkring termin, fordi hun blev kvalt i navlesnoren, kan mærke det kommer tættere på nu.
Min ærgerlige start på graviditeten tror jeg har været medvirkende til at jeg ikke turde knytte mig til barnet og være glad for graviditeten - jeg gik længe og bare ventede på, at noget gik galt, og det dukker stadig op.
Med det forløb du har været igennem, er der intet at sige til, hvis du fortsat er bange og urolig. Og jeg synes helt sikkert, du skal opsøge jordemoder og lade hende gøre, hvad hun kan for at hjælpe dig gennem det.
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 30. mar 2016, 08:29

Min er en Angelsound - det er vist den billigste på markedet herhjemme. Hvis jeg havde 800-1000 kroner der stod hjertelydsmonitor på, så købte jeg en sonoline da det er lidt lettere med en stav fremfor den der næsten flade dims som Angelsound bruger. Men det fungerer fint. Vil anbefale lige at tjekke youtube for videoer der viser hvad man skal lytte efter, så man er sikker på det er baby man hører og ikke bare ens egen puls :)

Mht. at mærke liv - jeg har læst at i starten vil man mærke det meget sporadisk og der kan sagtens gå længe imellem, men senere skal man mærke liv hver dag. Så det at du ikke har mærket flere bobler betyder ikke nødvendigvis noget. Men jo, ring da til jordmoder hvis det giver ro. Har de ikke åben konsultation så du lige kan komme ind og høre hjertelyd?
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 30. mar 2016, 09:50

Jeg synes ikke jeg har så meget at bidrage med lige nu :blush:

Mærker også bobler on/off. Ikke hver dag, men oftere og oftere. Det er dejligt :)

Marigold - min jm sagde at jeg ikke skulle tøve med at bruge enten åbent hus eller fødegangen hvis jeg blev urolig. Jeg skulle 'bare' fortælle min forhistorie, så ville de tage mig ind til tjek.

Jeg har md om to uger i morgen og jeg glæder mig virkelig til at være forbi den. Jeg har ikke nogen grund til at tro, at lillebror ikke har det godt, men det bliver rart at få bekræftet at alt er som det skal være.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 30. mar 2016, 18:31

To dage tilbage på arbejde og jeg er helt flad. Min mand har måttet ordne rigtig meget her til aften, som vi plejer at deles om. Jeg får dårlig samvittighed, fordi han egentlig også skal arbejde :(.

I dag talte jeg med min viceleder omkring barsel, og pga to omsorgsdage går jeg fra om præcis 7 uger. Han spurgte, om jeg var væk hele næste skoleår, men det er jeg ikke. Regner med max 9-10 måneder. Jeg var ikke særlig glad for at gå hjemme sidste gang :genert:.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 30. mar 2016, 18:47

Fik ringet til jordmoder i dag der ikke kunne sige så meget. Det var meget normalt men hun kunne ikke love at der ikke var noget galt! Hun sagde at hverken hende eller fødegangen ville gøre noget og at jeg bare skulle vente på MD skanning midt i april.
Men vidste jo godt at det nok ville være svaret når jeg kun er 17+3.
Min egen jordmoder sagde også at efter uge 20-24 stykker skulle jeg ikke tøve med at ringe til fødegangen.
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 31. mar 2016, 08:04

Marigold skrev:Fik ringet til jordmoder i dag der ikke kunne sige så meget. Det var meget normalt men hun kunne ikke love at der ikke var noget galt! Hun sagde at hverken hende eller fødegangen ville gøre noget og at jeg bare skulle vente på MD skanning midt i april.
Min egen jordmoder sagde også at efter uge 20-24 stykker skulle jeg ikke tøve med at ringe til fødegangen.

Træls. Hun kunne da godt have tilbudt dig at komme ind for lige hurtigt at lytte hjertelyd, det tager jo ikke lang tid.
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 08:07

Marigold skrev:Fik ringet til jordmoder i dag der ikke kunne sige så meget. Det var meget normalt men hun kunne ikke love at der ikke var noget galt! Hun sagde at hverken hende eller fødegangen ville gøre noget og at jeg bare skulle vente på MD skanning midt i april.

Men det er jo helt normalt, så det skal hun jo sige. Forstår godt du bekymrer dig, og håber sådan du kan slippe de dumme tanker! Der er sikkert sket det, at baby har vendt sig og nu ligger og sparker løs et sted hvor du ikke kan mærke det!
0

Tilbage til "Graviditet"