Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 08:08

Jeg skal til MD scanning i eftermiddag. Glæder mig og er nervøs lidt på skift. Men det bliver dejligt at få det overstået, og forhåbentligt er baby sund rask, og ikke genert:)
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 31. mar 2016, 09:37

Lilleluftballon skrev:Jeg skal til MD scanning i eftermiddag. Glæder mig og er nervøs lidt på skift. Men det bliver dejligt at få det overstået, og forhåbentligt er baby sund rask, og ikke genert:)

Pøj pøj :) Er sikker på alt er som det skal være :)
0
Brugeravatar
Aksen
Kort karma: 4
Likede indlæg: 29

Indlægaf Aksen » 31. mar 2016, 12:11

Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 12:48

Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.
5
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 31. mar 2016, 14:04

Lilleluftballon skrev:Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.

Tillykke :)

Sjovt som du skal sluge, at det er en pige. Sådan havde jeg det med vores lillebror :)
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 15:27

primle skrev:
Lilleluftballon skrev:Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.

Sjovt som du skal sluge, at det er en pige. Sådan havde jeg det med vores lillebror :)

Glæder mig allerede nu. Og havde jo hele tiden forventet det. Men de der kommentarer om at det er helt perfekt, og nu fik jeg endelig "min" pige, dem hader jeg godt nok...
2
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 31. mar 2016, 16:37

Aksen skrev:Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(

Vil bare lige sige at jeg på det nærmeste ingen symptomer har haft. Jeg er nu 16+2 og har faktisk "kun" træthed og ondt i ryggen - som sikkert mere skyldes at vi flytter i hus på lørdag.
Så man kan sagtens være gravid uden symptomer :) Håber på det bedste for din kommende scanning :kram:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Indlægaf Danseprinsesse » 31. mar 2016, 17:20

Aksen skrev:Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(

Det er hårdt i starten, når man er nervøs for, om alt er som det skal være.
Håber du kommer hurtigt igennem ugerne og får en beroligende skanning. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Indlægaf Danseprinsesse » 31. mar 2016, 17:34

Tillykke med god skanning og den lille pige Luftballon. :)

Jeg har været til 25-ugers tjek hos lægen i dag. Min nye læge, som jeg ikke har været hos før. Ej, hvor var hun rar, helt fantastisk.
Bortset fra lidt lav blodprocent, så var alt fint.
Og så er jeg blevet sygemeldt indtil min barsel starter.

Her til aften har jeg været en idiot. Jeg havde hældt piller op til både min kæreste og mig - og så tager jeg hans. :rulle:
Vi blev enige om, at jeg nok hellere måtte ringe til vagtlægen og høre, om jeg skulle gøre noget. Han morede sig lidt over det, men beroligede mig med, at der ikke sker noget, når jeg er så langt henne. Og så foreslog han mig, at hælde et glas rødvin op til min kæreste og drikke det selv. :D
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1021

Indlægaf Sorenspige » 31. mar 2016, 17:58

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:

Glæder mig allerede nu. Og havde jo hele tiden forventet det. Men de der kommentarer om at det er helt perfekt, og nu fik jeg endelig "min" pige, dem hader jeg godt nok...

Jeg oplevede også inden MD, at flere ønskede sig en pige på vores vegne. Det blev jeg helt ked af på den ikke eksisterende drengs vegne over :genert:. Et sted dybt inde ville jeg rigtig gerne opleve at få en pige, men en dreng havde været lige så velkommen.

Her bagefter har rigtig mange også sagt, at det jo er helt perfekt med en af hver. Hvad siger man til dem, der får samme køn :gruble:.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 18:05

Danseprinsesse skrev:Tillykke med god skanning og den lille pige Luftballon. :)

Jeg har været til 25-ugers tjek hos lægen i dag. Min nye læge, som jeg ikke har været hos før. Ej, hvor var hun rar, helt fantastisk.
Bortset fra lidt lav blodprocent, så var alt fint.
Og så er jeg blevet sygemeldt indtil min barsel starter.

Her til aften har jeg været en idiot. Jeg havde hældt piller op til både min kæreste og mig - og så tager jeg hans. :rulle:
Vi blev enige om, at jeg nok hellere måtte ringe til vagtlægen og høre, om jeg skulle gøre noget. Han morede sig lidt over det, men beroligede mig med, at der ikke sker noget, når jeg er så langt henne. Og så foreslog han mig, at hælde et glas rødvin op til min kæreste og drikke det selv. :D

Genialt. Måske jeg også skulle ringe til vagtlægen... På den anden side, nu er jeg så langt at jeg ingen rødvinsskrubler har, nu har jeg bare halsbrand fra helvede. Glæder mig til at nyde et stort glas rødvin!
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 18:09

Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
primle skrev:

Jeg oplevede også inden MD, at flere ønskede sig en pige på vores vegne. Det blev jeg helt ked af på den ikke eksisterende drengs vegne over :genert:. Et sted dybt inde ville jeg rigtig gerne opleve at få en pige, men en dreng havde været lige så velkommen.

Her bagefter har rigtig mange også sagt, at det jo er helt perfekt med en af hver. Hvad siger man til dem, der får samme køn :gruble:.

Ja, præcis. Og også lidt ked på min søns vejne. Syntes det er lidt som om man forventes at ønske sig en pige som kvinde. Og det har jeg det rigtigt svært med.
Er ikke så glad for de klassiske pigeting generelt, så drengemor stilen har passet mig godt. På den anden side er det jo slet ikke sikkert at MIN lille pige vil være en prinsessetype. Hun skal i hvert fald ikke kaldes det før hun selv beder om det, det er sikkert!
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Bøtte » 31. mar 2016, 18:21

Jeg melder mig som lurer i tråden. :genert: Jeg vil gerne lige over første scanning, inden jeg melder mig ind for alvor.
8
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Aksen
Kort karma: 4
Likede indlæg: 29

Indlægaf Aksen » 1. apr 2016, 05:33

Snowdrop skrev:

Vil bare lige sige at jeg på det nærmeste ingen symptomer har haft. Jeg er nu 16+2 og har faktisk "kun" træthed og ondt i ryggen - som sikkert mere skyldes at vi flytter i hus på lørdag.
Så man kan sagtens være gravid uden symptomer :) Håber på det bedste for din kommende scanning :kram:

Jeg håber du har ret - og der er jo også en masse der pejer den rigtige vej.. Jeg har fx været nødt at tage et nyt bæltehul i brug, på trods af, at jeg ikke har taget på... :lun: Så noget flytter sig.. Men for søren hvor jeg glæder mig til tirsdag eftermiddag..

Tak fordi både du og danseprinsessen tog jer tid til at svare - det gjorde min morgen en hel del bedre.. :)
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1870

Indlægaf Sangius » 1. apr 2016, 06:57

Aksen skrev:
Snowdrop skrev:

Jeg håber du har ret - og der er jo også en masse der pejer den rigtige vej.. Jeg har fx været nødt at tage et nyt bæltehul i brug, på trods af, at jeg ikke har taget på... :lun: Så noget flytter sig.. Men for søren hvor jeg glæder mig til tirsdag eftermiddag..

Tak fordi både du og danseprinsessen tog jer tid til at svare - det gjorde min morgen en hel del bedre.. :)

Jeg var også virkelig modløs helt i starten. Jeg har også mistet én gang før, så kunne slet ikke slippe det! Det er blevet meget bedre nu, selvom det stadig nager lidt i baghovedet. Jeg skal til nakkefoldsscanning her på onsdag, så hvis alt er godt der, så sætter jeg alle segl ind på, at stoppe bekymringerne! :D
Jeg er 12+6 i dag, og kan nu mærke min livmoder udefra. Tænker det må være et godt tegn, at den vokser :lun:
Til orientering har jeg ikke rigtig haft nogen symptomer! Lidt ømme bryster og lidt forandret appetit, men ikke nogen kvalme. Blev scannet 9+0, og der lå en lille myr og sparkede med ben og arme.
:kys:
0

Tilbage til "Graviditet"