Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. jan 2016, 21:15

primle skrev:Så vidt jeg husker mærkede jeg liv ret sent sidst. Moderkagen lå ud mod maven.

Spændende med puslebord :)

Skal i egentlig have en kønsscanning?

Ja det skal vi, det er et stort ønske fra min kæreste at vi tidligt ved om det er en dreng eller en pige, så skal til kønsscanning i næste uge, hvor den kommende storebror også skal med :love2:
Hvad med jer?
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. jan 2016, 21:16

KatKatten skrev:Navn: KatKatten
Alder: 31
Mands alder: 31
Bor: Kbh
Fødested: Hvidovre
Prøvet siden: feb 15 ca
Testet positiv: 15/8/15
Termin: 19/04/16
Andre børn: datter fra 2013
Vide kønnet: jep
NF-dato: 3/10/15
MD-dato: 2/12/15
Første lægebesøg: engang i sep 2015
Første jm-konsultation:engang i oktober 2015

Halløj i tråden :wave: forhåbentligt kommer der snart nogle flere april mødre herinde :banan:

Jeg er lige gået ind i tredje trimester og har som
Sådan en fin og god graviditet - jeg døjer med mit bækken, men det var forventeligt
Ellers kan jeg godt mærke jeg ee blevet tre år ældre og har en i forvejen!!

Er allerede aå stor nu som da jeg var højgravid med sen første!

Velkommen til. Åh du skal jo føde lige om snart så :blomst:
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 28. jan 2016, 21:28

Nuttede-Nuser skrev:
primle skrev:Så vidt jeg husker mærkede jeg liv ret sent sidst. Moderkagen lå ud mod maven.

Ja det skal vi, det er et stort ønske fra min kæreste at vi tidligt ved om det er en dreng eller en pige, så skal til kønsscanning i næste uge, hvor den kommende storebror også skal med :love2:
Hvad med jer?

Ja, det skal vi. Fik vi også med vores datter. Har du nogen fornemmelse?
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 29. jan 2016, 05:35

Vi fik det sidst, men har faktisk ikke snakket om det den her gang. På den ene side tror jeg godt jeg kan vente til md. På den anden side var det så hyggelig og rar en oplevelse sidst;) de offentlige scanninger var stressede og sure, så det var rart med lidt hygge og god stemning.

Jeg tror det er en pige - mest baseret på at alt føles anderledes den her gang. I mit stille sind håber jeg på en dreng. Men en pige er selvfølgelig også velkommen.

Skal på hospitalet til blodprøve til nf idag.
0
primle

Indlægaf primle » 29. jan 2016, 06:45

Lilleluftballon skrev:

Vi fik det sidst, men har faktisk ikke snakket om det den her gang. På den ene side tror jeg godt jeg kan vente til md. På den anden side var det så hyggelig og rar en oplevelse sidst;) de offentlige scanninger var stressede og sure, så det var rart med lidt hygge og god stemning.

Jeg tror det er en pige - mest baseret på at alt føles anderledes den her gang. I mit stille sind håber jeg på en dreng. Men en pige er selvfølgelig også velkommen.

Skal på hospitalet til blodprøve til nf idag.

Jeg synes heller ikke stemningen var super god til vores md. Er glad for vi vidste kønnet i forvejen og ikke skulle bede dem om at lede efter det. Jeg har følt sådan en 'ej går i virkelig op i det' stemning, når vi har snakket om køn med forskelligt sundhedspersonale.

Min fornemmelse siger en pige mere. Jeg har det præcis som med min datter og hjerterytmen til scanningen i mandags lå i den ret høje ende, hvilket skulle indikere en pige.
0
primle

Indlægaf primle » 29. jan 2016, 07:26

Har lige snakket med lægen. Jeg skal starte op på penicillin, da de ikke vil lade det gå weekenden over når jeg har det som jeg har det. Er også begyndt at få øget tissetrang uden at komme af med særlig meget. Så det er nok en blærebetændelse jeg har fanget mig. Derudover skal jeg starte på b6 vitamin (mod kvalme og utilpashed) og jern nu.
Senest rettet af primle 29. jan 2016, 07:51, rettet i alt 1 gang.
1
primle

Indlægaf primle » 29. jan 2016, 07:28

Og velkommen KatKatten :kys: Du er nu på forsiden :)
1
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. jan 2016, 08:40

primle skrev:
Nuttede-Nuser skrev:

Hvad med jer?

Ja, det skal vi. Fik vi også med vores datter. Har du nogen fornemmelse?

Jeg har overhovedet ingen fornemmelse. Jeg ville ønske jeg havde en fornemmelse, bare fordi det kunne være sjovt om det holdt stik.
0
primle

Indlægaf primle » 29. jan 2016, 09:54

Damer, har I hørt om natrontesten? :blush: Den var et stort samtaleemne i min terminsgruppe med min datter.

Du tisser i en kop og hælder en tsk natron udover. Hvis det skummer og syder bliver det en dreng. Hvis det ingenting gør bliver det en pige :D

Jeg har lige prøvet. Natron siger pige :P
1
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. jan 2016, 11:17

primle skrev:Damer, har I hørt om natrontesten? :blush: Den var et stort samtaleemne i min terminsgruppe med min datter.

Du tisser i en kop og hælder en tsk natron udover. Hvis det skummer og syder bliver det en dreng. Hvis det ingenting gør bliver det en pige :D

Haha :lol: :klap: mon vi alle sammen skulle prøve og så se om det holder vand. Måske man skulle lade være med at fortælle kæresten om det kemi forsøg. :-p :stoned:
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 29. jan 2016, 12:15

primle skrev:Damer, har I hørt om natrontesten? :blush: Den var et stort samtaleemne i min terminsgruppe med min datter.

Arh, det er nok for uvidenskabelig til mig;) men sikkert meget sjovt, så længe man ikke tror på det (omend jeg så har svært ved at se hvorfor man så gør det). Men altså, der er jo 50/50 for at ramme rigtigt...
0
primle

Indlægaf primle » 29. jan 2016, 12:57

Lilleluftballon skrev:

Arh, det er nok for uvidenskabelig til mig;) men sikkert meget sjovt, så længe man ikke tror på det (omend jeg så har svært ved at se hvorfor man så gør det). Men altså, der er jo 50/50 for at ramme rigtigt...

Det er meget meget fjollet og uvidenskabeligt :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2108

Indlægaf Danseprinsesse » 29. jan 2016, 18:19

Jeg skal allerede til gennemskanning den 16. februar, så vi skal ikke umiddelbart til kønsskanning - måske hvis de ikke kan se kønnet der.
Men min kæreste vil rigtig gerne have en 3D-skanning, så det skal vi nok mellem uge 25 og 30.

Jeg har været forkølet i en uge, det har sat sig som en rigtig grim slimhoste og nu tyder det desværre på, at det er ved at udvikle sig til pandehulebetændelse eller noget lignende.
Nå, men når jeg så hoster, så er det nu begyndt at medføre, at jeg er ved at kaste op OG tisse i bukserne samtidig. Det må være sådan en lille ekstra graviditetsglæde!
0
primle

Indlægaf primle » 29. jan 2016, 18:39

Danseprinsesse - jeg har også oplevet det der med at tisse lidt i bukserne ved host eller nys. SÅ irriterende :D
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 29. jan 2016, 19:03

Hvornår fortalte i andre om jeres graviditet på arbejdet? Eller planlægger at gøre det? Sidste gang fortalte jeg det til min chef en måneds tid før nf scanningen da vi lagde planer fremad. Denne her gang kan jeg mærke en stor modvilje i mig selv mod at fortælle det. Der bliver hverken overraskelse eller sure miner, det ved jeg. Men alligevel. Magter nok ikke tanken om endnu engang at være "på vej på barsel", dvs, udenfor planer osv...
Jeg synes det er svært at skjule efterhånden (tak til sweater-sæson!) men tror alligevel jeg venter så længe jeg kan...
0

Tilbage til "Graviditet"