Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 1. apr 2016, 20:28

Marigold skrev:Minionine, var det helt spontant at du fik en tid eller? Tillykke med den flotte fod :D Dejligt billede :)

Ja, jeg kørte bare forbi klinikken efter arbejde. Den ligger lige på vejen hjem :fløjt: Det er sådan en drop-in klinik, så man behøver ikke at bestille tid. Der var ingen mennesker, så jeg kom ind med det samme. De var simpelthen så søde, selvom jeg sagde, at jeg følte mig lidt fjollet, at sådan ville skannes her en uge inden MD skanningen :genert: Det syntes hun var helt fint.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men klinikken ligger på H.C. Andersens Boulevard i KBH.

Og tak, jeg er også ret begejstret for den :D
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 120
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 2. apr 2016, 08:35

Åh jeg bor langt væk på Fyn ;) Men nu er der kun 13 dage til skanning. Og jordemoderen mente min moderkage var foran liggende så måske derfor jeg ikke mærker noget. Alt har bare at være i orden. Basta!
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 2. apr 2016, 15:50

primle skrev:
Lilleluftballon skrev:
Marigold skrev:Vi venter jo en pige igen og jeg har ikke hørt nogen dumme kommentarer endnu. Jeg fortæller hvor fedt det er at vi kan genbruge alt :)

Det er dejligt. Har også indtryk af at det primært er kvinder med drenge der får dem - folk antager bare at man som kvinde helst vil have piger...

Der er nu også masser af søde mennesker der har sagt søde ting til mig de sidste par dage. Det hele er bare lidt mere virkeligt nu. Er nok også bare lidt nærtagende når jeg er gravid. Hader også alle kommentarerne om min mave, vægt, spisevaner osv.

Jeg har nu også kun hørt, hvor 'perfekt' det er, at vi får én af hver. Jeg oplever det som en absolut sandhed, at man skal ønske sig én af hver. Som om det havde været mindre godt, hvis vi skulle have haft én af samme køn.

Jeg tror bare folk skal sige noget.

Mange siger helt sikkert bare noget. Som sagt er jeg også vildt nærtagende pt, så det er sikkert svært at sige det rigtige.

Da jeg ventede min søn og glad fortalte at det var en dreng var det bare mange der kiggede medlidende på mig og spurgte om jeg var "OK?". Det blev jeg også ret sur over...
0
Brugeravatar
Marigold

Indlægaf Marigold » 2. apr 2016, 17:09

Egentlig utroligt at så mange får trælse kommentarer om det køn der ventes :(
0
Brugeravatar
Marigold

Indlægaf Marigold » 2. apr 2016, 17:10

Jeg er ikke ret nærtagende eller påvirket af folks meninger og kommentarer lige nu. Men det kommer helt sikkert når jeg kommer længere hen!
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Sorenspige » 2. apr 2016, 18:13

Marigold, måske du bare har en stille baby i maven?

Jeg kunne kun yderst sjældent mærke deciderede spark med min dreng. Det var mest bevægelser og så små smølfespark. Min mand mærkede ham aldrig rigtig uden på maven.

Jeg fik at vide af JM, at nogle babyer bare er mere stille. Efter uge 26 skulle jeg dog gerne mærke, at han bevægede sig hver dag.

Min mor har også fortalt, at jeg var stille i maven og slet ikke sparkede løs.

Denne gang mærker jeg flere små spark, men det er stadig ikke kraftige spark eller tit. Begge gange er min moderkage foranliggende.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 2. apr 2016, 19:12

Snowdrop skrev:
Sangius: Altså hvad er det du mærker efter? Jeg synes dælme det er svært at mærke hvad der er mavemuskler, hvad der er fedt og hvad der er livmoder?! Er 16+3

Jeg har mærket et par gange om ugen i nogle uger nu, og jeg synes, at min mave er blevet hårdere henover kønsbenet. Hvis jeg trykker for hårdt kan jeg ikke mærke det - men bare lette tryk. Så er jeg hårdere over kønsbenet end jeg var for f.eks. 4 uger siden. Ca. 1 eller 2 cm over bliver det blødt igen.

Men jeg er ikke sikker på, at det er hvad jeg kan føle. Min mand tør ikke mærke efter, fordi han er bange for at trykke for hårdt på min mave. Men han er ikke bange for at madras-hygge, eller f.eks. sende mig ned under håndvasken og rense afløb (han kan ikke selv komme derned, kæmpe drog):P ..

Nå. Jeg er 13+0 i dag. Glæder mig usandsynligt meget til NF på onsdag. Er on and off bekymret for, om der er liv derinde. Men der var jo liv 9+0, så hvorfor skulle der ikke være liv nu. Men det nager nu stadig i baghovedet hele tiden. Håber hele tiden at mærke noget liv dernede, selvom det er larmende usandsynligt, så kort jeg er henne, og det er første graviditet. Men man har jo lov at håbe :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 282
Likede indlæg: 2090

Indlægaf Danseprinsesse » 3. apr 2016, 17:35

Jeg skal lige love for, at jeg er begyndt at føle mig gravid nu. Det er som om maven er vokset til dobbelt størrelse på få dage, jeg bliver forpustet af bare at spise, han mosler rundt derinde og jeg vralter en del værre end vanligt.

Det var lidt svært at være på storbytur, når jeg ikke kan gå mere end få hundrede meter ad gangen. Men vi har hygget os i et roligt tempo, spist god mad og shoppet lidt til baby (og intet til os selv, forældre in spe?!).

Jeg havde en idé om, at jeg gerne ville købe et eller andet, der kan spille en lille musikbid. Vil gerne spille det for maven i graviditeten, så kan det være, han kan genkende det, når han kommer ud. Fandt denne lille, grimme kat, der spiller Mozarts vuggevise, og melodien i den er faktisk så fin, at vi begge to starter den hele tiden. :genert:

foto 8.JPG

I dag har jeg haft det rigtig dårligt med svimmelhed og kvalme. I nat havde jeg det simpelthen så mærkelig i hele kroppen og sov næsten ikke, følte at jeg ikke kunne trække vejret, når jeg lå ned, så jeg er selvfølgelig også rigtig træt.
Nu har jeg lagt mig i sengen og sat noget klavermusik på og kan langsomt mærke ro brede sig i mig, mmmmm... :lun:

I morgen skal jeg til jordemoder + skanning igen, er spændt på at se, hvor stor han er ved at være.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Sorenspige » 3. apr 2016, 18:43

DP, det lyder som en ubehagelig nat. Håber, du får sovet bedre i nat.

Synes, bamsen er sød. God ide med musik til babyen.

Jeg føler mig også større og mere besværet. Jeg har også fået en del kommentarer om, at min mave da vist har taget et ordentlig ryk. Selv min ellers diskrete svigermor nævnte det i går.

I dag har jeg været på loppemarked med babytøj og ting. Jeg fik købt lidt til lillesøster, men hold op jeg synes, det er svært, når man ikke ved, hvordan vejret bliver.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 4. apr 2016, 05:58

Jeg er næsten sikker på, at jeg mærkede noget bevæge sig i går :lun:

Lå i sengen og skulle sove. Mærker så pludselig nogle små bump indefra dernede. Tænker først om det måske er min puls? Men det virkede ikke særlig regulært som en puls. Pludselig mærker jeg noget, som om noget vender sig dernede. Føles lidt som om, at en finger blev kørt over indersiden af livmoderen. Hvis det giver mening... :D

Ved ikke om det er baby jeg kunne mærke. Men har i hvert fald aldrig mærket det før. Er det overhoved muligt at mærke liv allerede 13+1?

Har altid været meget 'følsom' dernede. Har f.eks. altid kunne mærke hvilken side der er ægløsning i, og kunne også mærke hvilken side ægget sætter sig fast i, når jeg bliver gravid :P
0
Brugeravatar
Marigold

Indlægaf Marigold » 4. apr 2016, 07:20

Danseprinsesse, jeg synes det er en sød kat og tanke og jeg leder efter noget lignende :)

På vej på arbejde ringede min leder og sagde jeg skulle vende om og køre hjem! Der er lussingesyge på mit arbejde og med min historik turde hun ikke få mig på arbejde før jeg havde fået min læges vurdering. Så nu venter jeg på at komme til læge til middag.
2
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 4. apr 2016, 09:36

Danseprinsesse: Synes det er en sød kat :) Rigtig fint fund.

Marigold: Træls med lussingesyge. Man må håbe du har haft det, så det ikke er et problem at komme tilbage på arbejde. Ellers er det vel næsten 14 dages sygemelding?

Sangius: De bevægelser du beskriver, lyder som baby. Men det virker godt nok meget tidligt at mærke noget som 13+. Men det kan vel ikke udelukkes. Du ved det nok bedre hvis du mærker samme bevægelser igen indenfor nogle dage.

Her føler jeg mig også meget gravid lige pludselig. Min svigermor sagde også "sikke en flot mave du er ved at få nu". Synes også selv den er blevet stor den sidste tid.
Synes specielt det med smerterne er træls. Min kæreste er simpelthen ikke god til at tage hensyn til det. Jeg har meget svært ved at bevæge mig ret meget om aftenen, da smerterne virkelig tager til sent på dagen. Men alligevel sukker han af mig gang på gang, og bliver irriteret når sønnen kalder fra værelset i løbet af aftenen og jeg spørger om han ikke vil gå ind. Jeg synes ellers jeg gør mit derhjemme stadig. Støvsuger osv stadig, selvom det egentlig frarådes når man har bækkensmerter.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 4. apr 2016, 09:43

Marigold skrev:Danseprinsesse, jeg synes det er en sød kat og tanke og jeg leder efter noget lignende :)

På vej på arbejde ringede min leder og sagde jeg skulle vende om og køre hjem! Der er lussingesyge på mit arbejde og med min historik turde hun ikke få mig på arbejde før jeg havde fået min læges vurdering. Så nu venter jeg på at komme til læge til middag.

Håber du er immun - så behøver man ikke bekymre sig om det. Min nevø havde det for nylig, men jeg er heldigvis immun. Min veninde blev tjekket for immunitet pr. Rutine, da de tog prøver til doubletest- har du været inde på sundhed og se dine blodprøvesvar? Det kunne jo være, at de havde tjekket. :)
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 376

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. apr 2016, 09:45

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Synes det er en sød kat :) Rigtig fint fund.

Marigold: Træls med lussingesyge. Man må håbe du har haft det, så det ikke er et problem at komme tilbage på arbejde. Ellers er det vel næsten 14 dages sygemelding?

Sangius: De bevægelser du beskriver, lyder som baby. Men det virker godt nok meget tidligt at mærke noget som 13+. Men det kan vel ikke udelukkes. Du ved det nok bedre hvis du mærker samme bevægelser igen indenfor nogle dage.

Her føler jeg mig også meget gravid lige pludselig. Min svigermor sagde også "sikke en flot mave du er ved at få nu". Synes også selv den er blevet stor den sidste tid.
Synes specielt det med smerterne er træls. Min kæreste er simpelthen ikke god til at tage hensyn til det. Jeg har meget svært ved at bevæge mig ret meget om aftenen, da smerterne virkelig tager til sent på dagen. Men alligevel sukker han af mig gang på gang, og bliver irriteret når sønnen kalder fra værelset i løbet af aftenen og jeg spørger om han ikke vil gå ind. Jeg synes ellers jeg gør mit derhjemme stadig. Støvsuger osv stadig, selvom det egentlig frarådes når man har bækkensmerter.

Åh det lyder ret træls at han ikke rigtig viser hensyn og tager det seriøst :ae:
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 4. apr 2016, 09:47

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Synes det er en sød kat :) Rigtig fint fund.

Ved din mand nok om dine smerter? Jeg synes det hjælper med forståelsen herhjemme når jeg giver ham en masse links til fakta omkring de forskellige situationer. :)

Ja, nu må vi se mht til babybevægelser. Prøver at mærke efter i ny og næ, men har ikke mærket noget siden i går. :)
0

Tilbage til "Graviditet"