Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. apr 2016, 10:08

Her mærker jeg baby hver dag. Lige så snart jeg sidder stille kan jeg mærke ham derinde, og det til trods for foranliggende moderkage. Det er helt fantastisk at fornemme det, så er det hele mere virkeligt. :love:

Jeg er 23+0 i dag og kvalmen har stadig ikke sluppet. Min læge har officielt skrevet i min lægeerklæring at jeg har hyperereimis gravidatum, hvordan det så end staves, og min leder har sygemeldt mig yderligere 4 uger. Jeg begynder at tvivle på at jeg når tilbage inden barsel. Ved næste møde er der kun 4 uger til barsel. Heldigvis bliver vejret bedre og vores smukke omgivelser kommer mere til sin ret, og det gør at jeg nyder at være herhjemme mere den hvis det var mørkt og trist. Min søde kæreste er heldigvis en trooper og tager det hele i stiv arm. Han ordner stortest alt herhjemme, undtagen mad han er elendig i et køkken. Jeg har dårlig samvittighed over at det hele hænger på ham, men der er ikke så meget at gøre ved det. Må være ekstra god ved ham når bettefisen har meldt sin ankomst.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 4. apr 2016, 10:46

Sangius skrev:
Marigold skrev:Danseprinsesse, jeg synes det er en sød kat og tanke og jeg leder efter noget lignende :)

På vej på arbejde ringede min leder og sagde jeg skulle vende om og køre hjem! Der er lussingesyge på mit arbejde og med min historik turde hun ikke få mig på arbejde før jeg havde fået min læges vurdering. Så nu venter jeg på at komme til læge til middag.

Håber du er immun - så behøver man ikke bekymre sig om det. Min nevø havde det for nylig, men jeg er heldigvis immun. Min veninde blev tjekket for immunitet pr. Rutine, da de tog prøver til doubletest- har du været inde på sundhed og se dine blodprøvesvar? Det kunne jo være, at de havde tjekket. :)

Kunne ikke lige se noget om det på sundhed.dk
Lægen sagde risikoen var minimal men syntes jeg skulle blive hjemme til jeg kendte svaret på blodprøven!
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1819

Indlægaf Sangius » 4. apr 2016, 10:55

Marigold skrev:
Sangius skrev:
Marigold skrev:Danseprinsesse, jeg synes det er en sød kat og tanke og jeg leder efter noget lignende :)

På vej på arbejde ringede min leder og sagde jeg skulle vende om og køre hjem! Der er lussingesyge på mit arbejde og med min historik turde hun ikke få mig på arbejde før jeg havde fået min læges vurdering. Så nu venter jeg på at komme til læge til middag.

Håber du er immun - så behøver man ikke bekymre sig om det. Min nevø havde det for nylig, men jeg er heldigvis immun. Min veninde blev tjekket for immunitet pr. Rutine, da de tog prøver til doubletest- har du været inde på sundhed og se dine blodprøvesvar? Det kunne jo være, at de havde tjekket. :)

Lægen sagde risikoen var minimal men syntes jeg skulle blive hjemme til jeg kendte svaret på blodprøven!

Jeg ville også helt klart blive hjemme. Det er bare ikke værd at bekymre sig over. Jeg blev også væk fra alt familie-gejl ind til jeg fik svar :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2097

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 11:29

Sorenspige skrev:DP, det lyder som en ubehagelig nat. Håber, du får sovet bedre i nat.

Synes, bamsen er sød. God ide med musik til babyen.

Jeg føler mig også større og mere besværet. Jeg har også fået en del kommentarer om, at min mave da vist har taget et ordentlig ryk. Selv min ellers diskrete svigermor nævnte det i går.

I dag har jeg været på loppemarked med babytøj og ting. Jeg fik købt lidt til lillesøster, men hold op jeg synes, det er svært, når man ikke ved, hvordan vejret bliver.

Ja, vi er jo ca. lige langt henne. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor stor den mave så kan nå at blive på de resterende 3 måneder. :panik:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 11:33

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Synes det er en sød kat :) Rigtig fint fund.

Marigold: Træls med lussingesyge. Man må håbe du har haft det, så det ikke er et problem at komme tilbage på arbejde. Ellers er det vel næsten 14 dages sygemelding?

Sangius: De bevægelser du beskriver, lyder som baby. Men det virker godt nok meget tidligt at mærke noget som 13+. Men det kan vel ikke udelukkes. Du ved det nok bedre hvis du mærker samme bevægelser igen indenfor nogle dage.

Her føler jeg mig også meget gravid lige pludselig. Min svigermor sagde også "sikke en flot mave du er ved at få nu". Synes også selv den er blevet stor den sidste tid.
Synes specielt det med smerterne er træls. Min kæreste er simpelthen ikke god til at tage hensyn til det. Jeg har meget svært ved at bevæge mig ret meget om aftenen, da smerterne virkelig tager til sent på dagen. Men alligevel sukker han af mig gang på gang, og bliver irriteret når sønnen kalder fra værelset i løbet af aftenen og jeg spørger om han ikke vil gå ind. Jeg synes ellers jeg gør mit derhjemme stadig. Støvsuger osv stadig, selvom det egentlig frarådes når man har bækkensmerter.

Tak, ja den er grim på den søde måde. :)

Har din kæreste været med hos lægen/jordemoderen? Ellers kunne det være, det kunne hjælpe ham til at forstå. Det er hårdt, hvis man ikke kan passe på sig selv uden at føle "bebrejdelse". :ae:
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 4. apr 2016, 11:34

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:DP, det lyder som en ubehagelig nat. Håber, du får sovet bedre i nat.

Synes, bamsen er sød. God ide med musik til babyen.

Jeg føler mig også større og mere besværet. Jeg har også fået en del kommentarer om, at min mave da vist har taget et ordentlig ryk. Selv min ellers diskrete svigermor nævnte det i går.

I dag har jeg været på loppemarked med babytøj og ting. Jeg fik købt lidt til lillesøster, men hold op jeg synes, det er svært, når man ikke ved, hvordan vejret bliver.

Ja, vi er jo ca. lige langt henne. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor stor den mave så kan nå at blive på de resterende 3 måneder. :panik:

Man vokser heldigvis typisk lidt i ryk - så efter et ryk kan der gå en del uger hvor maven slet ikke vokser. Men altså - man bliver jo bare rigtig stor typisk:) Er sikker på at I er SÅ flotte.

Jeg nyder faktisk lidt nu at maven er ved at være så stor at folk ikke længere er i tvivl. Selvom jeg godt nok syntes jeg er stor som 20 uger henne... Men de der usikre blikke hvor folk ikke tør spørge er altså også trælse:)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 11:35

Marigold skrev:
Sangius skrev:

Det lyder rigtig fornuftigt. Især fordi jeg ikke synes, du har brug for at bekymre dig om det også. Dejligt med en proaktiv leder. :gogo:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 11:42

Lilleluftballon skrev:
Man vokser heldigvis typisk lidt i ryk - så efter et ryk kan der gå en del uger hvor maven slet ikke vokser. Men altså - man bliver jo bare rigtig stor typisk:) Er sikker på at I er SÅ flotte.

Jeg nyder faktisk lidt nu at maven er ved at være så stor at folk ikke længere er i tvivl. Selvom jeg godt nok syntes jeg er stor som 20 uger henne... Men de der usikre blikke hvor folk ikke tør spørge er altså også trælse:)

Ja, der er nok ikke nogen vej udenom! Jeg bekymrer mig egentlig heller ikke over at blive stor, har stadig ikke taget på i min gravidtet, så det må jo bare omfordele sig - det var mere den der tanke om, hvis det fortsatte med den hast konstant de næste 3 måneder. :lol:

Jeg spørger jævnligt mig kæreste, om jeg nu også ser gravid ud og ikke bare tyk - han påstår, at ingen kan være i tvivl, men jeg er ikke helt overbevist.

Går det ikke også typisk lidt hurtigere med at få mave, når det ikke er første gang? :)
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 4. apr 2016, 11:45

Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:

Ja, der er nok ikke nogen vej udenom! Jeg bekymrer mig egentlig heller ikke over at blive stor, har stadig ikke taget på i min gravidtet, så det må jo bare omfordele sig - det var mere den der tanke om, hvis det fortsatte med den hast konstant de næste 3 måneder. :lol:

Jeg spørger jævnligt mig kæreste, om jeg nu også ser gravid ud og ikke bare tyk - han påstår, at ingen kan være i tvivl, men jeg er ikke helt overbevist.

Går det ikke også typisk lidt hurtigere med at få mave, når det ikke er første gang? :)

Jo, det mener jeg - mavemusklerne er nok ikke helt så spændstige:) Det er jo heller ikke vildt lang tid siden jeg var der sidst, så det tæller nok også. Har taget ca 4 kg på nu, og det syntes jeg heller ikke er så galt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 11:51

Alt gik i øvrigt fint til jordemoder/skanning i dag. Lægen der skannede mig var rigtig sød og rolig. Han må gerne blive min børnelæge, hvis der bliver brug for sådan en ved fødslen.
Han vejer lige omkring 1 kg nu (altså baby i maven, ikke lægen) og følger dermed vægtkurven helt som han skal - lægen sagde, at der ikke var nogen tvivl om, at det er en dreng og viste mig en meget tydelig pung på billedet.

Jeg var hos en anden diabetessygeplejerske i dag. Hun startede med at sige, at hun jo kunne se, at det var min anden graviditet. Da jeg fortalte hende, at det altså var min første, så kunne jeg mærke, at hun ligesom troede lidt mere på sine papirer end på mig - om jeg nu var sikker. Det var ret sært. :stoned:

Alle mine målinger er helt som de skal være - og hvis det fortsætter, så betragtes det som en helt normal graviditet, selvom jeg har fået konstateret graviditetsbetinget sukkersyge. Det var rigtig rart at høre. :)
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 11:54

Lilleluftballon skrev:
Jo, det mener jeg - mavemusklerne er nok ikke helt så spændstige:) Det er jo heller ikke vildt lang tid siden jeg var der sidst, så det tæller nok også. Har taget ca 4 kg på nu, og det syntes jeg heller ikke er så galt.

Nej, det lyder da helt normalt og fornuftigt.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 4. apr 2016, 12:02

Min kæreste var meget forstående da jeg var gravid første gang. Men der var der jo heller ikke så meget "ekstra" han skulle. Nu skal han jo bære på den 2 årige, og er ofte den der skifter ble. Og han er, på eget initiativ, begyndt at lave aftensmad. Og det er jo dejligt at han gør det. Så det er jo ikke fordi han ikke tager over overhovedet. Men han brokker sig bare over når jeg siger direkte fra pga smerter. Det er som om han mener jeg pylrer.

Fx synes jeg det er hårdt at hænge ind over tremmesengen, da jeg kun er 159 høj, så er der altså langt ned på den anden side af sådan en tremmeside. Det gør ondt i ryggen og ondt i maven også. Derfor kunne jeg godt tænke mig at slippe for at skulle ind og ae ham i søvn (som han åbenbart er kommet ind i en fase hvor han vil). Men kæresten bliver bare så sur når jeg spørger om han ikke nok vil gøre det. Så det ender med jeg står derinde i hvert fald hver 2. aften alligevel.
Så nu køber vi en juniorseng. Han bliver 2 på torsdag. Så det bliver hans fødselsdagsgave. Men jeg har dårlig samvittighed over at "tvinge" ham i ny seng. Lige nu kan jeg mærke at der i forvejen er lidt utryghed i forbindelse med hans søvn. Han har altid faldet i søvn nemt, og sovet på eget værelse siden han var 6 måneder.
Men pludselig græder han hver aften ved putning, og vil aes og have al mulig legetøj og sager med i seng. Og så når han vågner om natten vil han ind til os. Sådan har det været ca 1-2 måneder nu.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1819

Indlægaf Sangius » 4. apr 2016, 12:22

Danseprinsesse skrev:Jeg var hos en anden diabetessygeplejerske i dag. Hun startede med at sige, at hun jo kunne se, at det var min anden graviditet. Da jeg fortalte hende, at det altså var min første, så kunne jeg mærke, at hun ligesom troede lidt mere på sine papirer end på mig - om jeg nu var sikker. Det var ret sært. :stoned:

Det ku da godt være du lige havde glemt at du havde en 2årig derhjemme eller noget :D
Nogle gange tænker folk sig nok ikke lige om. Prøvede det også engang da en klassekammerat så et billede af min mors kæreste; 'ej, du ligner din far! Jeg svarer det ikke er min far. Hun spørg så om jeg er sikker... hvad siger man lige til det? :p
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 4. apr 2016, 13:01

På mit arbejde er der også konstateret lussingesyge i dag. Tilfældigvis skulle jeg også til 2. lægebesøg i dag, og hun sagde, at når jeg er så langt henne (25+0), er der nærmest ingen risiko, heller ikke selvom jeg bliver smittet.

Jeg skal dog have taget blodprøve, da jeg så ved, om jeg har haft det.

Alt så fint ud. Jeg har et lavt blodtryk, og modsat jer andre har jeg taget en del på :genert:. Omkring 11 kg allerede. Jeg kommer vist til at tage mere på end sidste gang.
0
DGrayish
Kort karma: 12
Likede indlæg: 146

Indlægaf DGrayish » 4. apr 2016, 15:59

Puha, jeg er i uge 35 og jeg har så taget 18kg på. Jeg føler mig bare som en kæmpe elefantdame. Jeg støder ind i ting (og folk) fordi at jeg undervuderer hvor stor jeg er. Jeg pruster rundt og kan ikke nå mine fødder - min kæreste er begyndt ar binde mine sko for mig. Det er dejligt at føle bæbs sparke og jeg glæder mig helt vildt til at blive mor - men det her gravid noget er sgu lidt træls nu.
Min kæreste er sød og god til at sige at jeg er smuk og dejlig - men jeg føler mig ikke spor smuk. Bare kluntet og stor.
0

Tilbage til "Graviditet"