Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 332
Likede indlæg: 2637

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 7. apr 2016, 13:36

Dr_bp skrev:Herhjemme ligger vi alle syge for tiden. Eller; storebror er indtil videre gået fri, men jeg nærer tvivl om hvor længe det varer.
Først måtte min mand kapitulere til influenzaen (som i virkeligheden bare er en slem forkølelse, men den giver stadig 40 i feber). Det skete i torsdags. Jeg har fået bækkenløsning og har plukveer hele tiden, og synes altså det var lidt hårdt at være alene med ungerne hele weekenden. I mandags blev det så min tur: 39 + i feber, snot og hoste. Tirsdag kom mellemørebetændelsen, og i går måtte lillesøster så kaldes hjem fra vuggestue med feber og snot.
Det er alletiders. Jeg har termin om en måneds tid og er bare skidt. Heldigvis ikke i en grad så jeg hverken kan gå eller stå, men jeg er træt, har ondt og kan kun sove siddende pga ørerne, så jeg har mega ondt i lænd og bækken. Min mand er stadig skidt, og vores hjem ligner seriøst noget sundhedstyrelsen ville lukke.
Oveni kommer så, at vi netop har sat huset til salg og egentlig burde bruge en masse tid på at få det til at skinne og stråle som aldrig før. Det har vi så bare slet ikke overskud til lige nu.
Øv for helvede, hvor er jeg træt af sygdom!

Din stakkel. God bedring til jer alle. :ae:
1
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 27
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 8. apr 2016, 06:31

Dr_bp skrev:Herhjemme ligger vi alle syge for tiden. Eller; storebror er indtil videre gået fri, men jeg nærer tvivl om hvor længe det varer.
Først måtte min mand kapitulere til influenzaen (som i virkeligheden bare er en slem forkølelse, men den giver stadig 40 i feber). Det skete i torsdags. Jeg har fået bækkenløsning og har plukveer hele tiden, og synes altså det var lidt hårdt at være alene med ungerne hele weekenden. I mandags blev det så min tur: 39 + i feber, snot og hoste. Tirsdag kom mellemørebetændelsen, og i går måtte lillesøster så kaldes hjem fra vuggestue med feber og snot.
Det er alletiders. Jeg har termin om en måneds tid og er bare skidt. Heldigvis ikke i en grad så jeg hverken kan gå eller stå, men jeg er træt, har ondt og kan kun sove siddende pga ørerne, så jeg har mega ondt i lænd og bækken. Min mand er stadig skidt, og vores hjem ligner seriøst noget sundhedstyrelsen ville lukke.
Oveni kommer så, at vi netop har sat huset til salg og egentlig burde bruge en masse tid på at få det til at skinne og stråle som aldrig før. Det har vi så bare slet ikke overskud til lige nu.
Øv for helvede, hvor er jeg træt af sygdom!

Stakkels jer. God bedring. Det er bare så hårdt med syge børn når man også selv ligger på langs.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 704
Likede indlæg: 4105

Indlægaf Bøtte » 9. apr 2016, 07:07

Jeg syned alle mine symptomer er forsvundet som dug for solen. :( Er godt nok temmelig nervøs for om det er et skidt tegn. Jeg er 6+3 i dag, og synes man ofte hører om at det her omkring det går til, når hjertet skal begynde at slå.
0
S :lun:
V :lun:
Lilleluftballon
Kort karma: 26
Likede indlæg: 552

Indlægaf Lilleluftballon » 9. apr 2016, 08:49

Bøtte skrev:Jeg syned alle mine symptomer er forsvundet som dug for solen. :( Er godt nok temmelig nervøs for om det er et skidt tegn. Jeg er 6+3 i dag, og synes man ofte hører om at det her omkring det går til, når hjertet skal begynde at slå.

Træls med al den nervøsitet her i starten. Du ved det jo godt, men det er jo helt normalt med symptomer der kommer og går!
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. apr 2016, 10:53

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:Jeg syned alle mine symptomer er forsvundet som dug for solen. :( Er godt nok temmelig nervøs for om det er et skidt tegn. Jeg er 6+3 i dag, og synes man ofte hører om at det her omkring det går til, når hjertet skal begynde at slå.

Træls med al den nervøsitet her i starten. Du ved det jo godt, men det er jo helt normalt med symptomer der kommer og går!

Ja jeg ved det. Men kan faktisk ikke helt huske hvordan det var med min datter. Det er alligevel 4 år siden.

Men tror da også bare frygten for endnu en abort (og tanken om at skulle i gennem hele møllen igen) der stresser mig. Og så er det snart scanningstid, det spiller nok også ind.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. apr 2016, 11:05

Bøtte skrev:
Lilleluftballon skrev:

Ja jeg ved det. Men kan faktisk ikke helt huske hvordan det var med min datter. Det er alligevel 4 år siden.

Men tror da også bare frygten for endnu en abort (og tanken om at skulle i gennem hele møllen igen) der stresser mig. Og så er det snart scanningstid, det spiller nok også ind.

Kan godt forstå, du er nervøs og at ventetiden er svær lige nu. :ae:

Hvornår skal du til skanning?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. apr 2016, 11:15

Vi har bestilt tid til en 3D/4D-skanning på fredag.
Jeg bliver jo skannet hver 4. uge på sygehuset, men det er sådan ret hurtige vægtskanninger.
De to "rigtige" og grundige skanninger - nakkefold og misdannelse - var ikke ret gode oplevelser for mig. Så jeg glæder mig til en skanning, hvor jeg er mere okay med min graviditet og forhåbentligt kan få noget godt ud af det - og hvor vi kan få en rar skanningsoplevelse sammen.

Nu begynder jeg at tude, fordi jeg bliver bange for ikke at leve op til mine egne forventninger og for igen at føle mig forkert og afstumpet.
Det bliver en god oplevelse, basta!
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. apr 2016, 11:50

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Lilleluftballon skrev:

Kan godt forstå, du er nervøs og at ventetiden er svær lige nu. :ae:

Hvornår skal du til skanning?

På onsdag, hvor jeg er 7+0.

Håber det bliver en god oplevelse for dig med scanningen fredag, kan godt forstå du gerne vil opleve en god scanning. :kys:
0
Sorenspige
Kort karma: 308
Likede indlæg: 1499

Indlægaf Sorenspige » 9. apr 2016, 11:53

Bøtte, det er svært, når symptomerne forsvinder, men som en anden skriver, er det helt normalt :ae:. Jeg har begge gange oplevet, at mine symptomer forsvandt omkring uge 10, og begge gange frygtede jeg at se et dødt foster til NF. Det skete heldigvis ikke.

Jeg krydser fingre for, at I ser er fint hjerteblink på onsdag :kys:.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 150
Likede indlæg: 395

Indlægaf Marigold » 10. apr 2016, 18:05

Så er jeg 19+0 i dag. På tirsdag kommer sundhedsplejersken for at snakke. Jeg er lidt spændt på hvad der kommer ud af det.
Skal til MD skanning på fredag og håber det bliver en rar og rolig oplevelse.
Ellers er min uge lidt travl og fyldt og inden jeg får set mig om er det søndag igen og jeg er 20 uger henne. Synes det er vildt! :)
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 150
Likede indlæg: 395

Indlægaf Marigold » 10. apr 2016, 18:07

Danseprinsesse, håber i får FN god oplevelse på fredag til selvvalgt skanning.

Bøtte, håber du finder ro og styrke indtil onsdag hvor i skal se dejligt hjerteblink.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 11. apr 2016, 08:17

Jeg troede ikke man fik plukkeveer før uge 20+. Jeg er 18+0 i morgen. Men har i et par dage nu, mærket sådan en krampagtig fornemmelse, som et bredt bælte henover det nederste af maven en til to gange om dagen. I modsætning til hvad jeg ellers har læst om plukkeveer, så er det altså ikke smertefrit. Det føles snarere som menstruationssmerter, men det går lynhurtigt over igen, varer under et minut.

Så jeg spekulerer på om det ER plukkeveer, eller om det er fordi livmoderen nu for alvor vokser og strækker sig at der kan være lidt smerter? Andre der har prøvet det?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 11. apr 2016, 08:44

Det lyder som plukveer. Bliver maven/livmoderen hård mens det står på?
Jeg fik plukveer (som jeg opdagede) allerede i uge 15 med S. De var formentlig udløst af en blærebetændelse. Og de bed godt allerede der og det blev de ved med, (men det skyldes nok også at jeg hostede pga nyopstået og ubehandlet astma og til sidst var livmoderen så presset at jeg havde dem konstant og måtte sygemelde). De varede frem til uge 34 og så fødte jeg en uge senere.

Hvis de allerede nu bider og gør ondt, så tænker jeg du skal sætte tempoet ned, ikke løfte for meget og passe godt på dig selv :kys:
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 82
Likede indlæg: 364

Indlægaf alfe » 11. apr 2016, 08:56

Nu er min tid vist kommet til denne tråd. Jeg tør ikke helt melde mig ind endnu, da jeg kun er 4+4 og ved at skide i bukserne af skræk for, at noget går den forkerte vej. I morges fik jeg svar på blodprøve fra i fredags, den var så fin og lå på 361.

Jeg glæder mig til at lure lidt med herinde :wave:
11
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 11. apr 2016, 09:00

Bøtte skrev:Det lyder som plukveer. Bliver maven/livmoderen hård mens det står på?
Jeg fik plukveer (som jeg opdagede) allerede i uge 15 med S. De var formentlig udløst af en blærebetændelse. Og de bed godt allerede der og det blev de ved med, (men det skyldes nok også at jeg hostede pga nyopstået og ubehandlet astma og til sidst var livmoderen så presset at jeg havde dem konstant og måtte sygemelde). De varede frem til uge 34 og så fødte jeg en uge senere.

Hvis de allerede nu bider og gør ondt, så tænker jeg du skal sætte tempoet ned, ikke løfte for meget og passe godt på dig selv :kys:

Det må jeg tilstå at jeg faktisk ikke lige har bidt mærke i om den gør - altså bliver hård, for jeg var mere fokuseret på at det da sådan set var lidt træls det skulle være ubehageligt (for man kan jo ikke lade være at blive bekymret) og så lettelse over at det holdt op igen så hurtigt. Må lige mærke efter næste gang.

Jeg har faktisk allerede skruet ned for tempoet efter vi flyttede ind 2. april, men vi har selvfølgelig ikke kunnet undgå at der også skulle gøres rent i det gamle hus og dét er skisme også hårdt nok i sig selv :tie: Nå, jeg må snakke med manden og aftale at han tager den største tørn med det sidste der skal klares, han er heldigvis så god, sød og forstående. En rigtig beskytter :love2:
0

Tilbage til "Graviditet"