Dine små hverdagsritualer

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Re: Dine små hverdagsritualer

Indlægaf Badesandalen » 4. feb 2016, 20:43

Nåh ja, og så laver jeg altid en kop kaffe til min mand imens han er i bad hver morgen.
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
NoFattyForDaddy
Kort karma: 1
Likede indlæg: 2

Indlægaf NoFattyForDaddy » 5. feb 2016, 17:48

Hvis det er en vane, at have en virkelig dårlig vane med at snooze alt for meget, så er det min!
Jeg har minimum to vækkeure med 5 minutters mellemrum, jeg når ofte at snooze max på begge. Dvs. 30 min.
Men i hverdagene (når jeg endelig står op, efter overdreven snooze-forbrug) så er det samme rutine, da jeg altid er presset på tiden.
Bad, tøj, makeup og hår. Bum.
0
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 5. feb 2016, 18:09

Jeg vågner af mig selv ved 7tiden og går ud og laver en kop kaffe og fodrer katten.

Drikker kaffen i sengen og laver derefter havregrød som også indtages i sengen.

Det hele garneres med Facebook, nyheder og Word Feud.

Ved 9 tiden føler migmig klar til at stå op, rydder sengen for elektroniske remedier (Ipad, telefon og to fjernbetjeninger til TV) og ruller fjernsynet hen på plads.

Smører en madpakke.

Kører hen og lukker hestene ud og går tur med nogle hunde jeg kender.
Imens planlægger jeg resten af dagen.
0
Wunder8
Kort karma: 33
Likede indlæg: 363

Indlægaf Wunder8 » 14. feb 2016, 22:32

Mine hverdagsmorgener har altid samme mønster: vågne, snooze to gange, tænde DAB-radioen, så jeg kan høre P7, mens jeg går i bad - skifter altid til P6, hvis der kommer en sang, jeg ikke magter, men ELSKER popmusik om morgenen. Så tager jeg badekåbe på og lægger make-up og ordner hår, for til sidst at tage tøj på. Imens når jeg at drikke mindst et stort glas vand. Jeg reder også altid seng og lufter ud, inden jeg går. Det hele tager ca. en time og er meget effektivt. Jeg spiser altid morgenmad på arbejdet eller ude, så det bruger jeg ikke tid på i hverdagen.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2255

Indlægaf Zombie » 15. feb 2016, 06:42

Jeg elsker at gå med hunden om morgenen. Da jeg i sin tid fik hund, var morgenturen en pligt for jeg er virkelig ikke A-menneske. Men da jeg blev alene med ham, så skete der et eller andet, hvor morgenturen bare blev den bedste tid på dagen, når jeg skulle et eller andet. Så følte jeg, at jeg var i gang og klar. :)
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 15. feb 2016, 07:16

Jeg står op indenfor 10 sekunder, efter at vækkeuret ringer kl 5:30. Renser ansigt og børster tænder, lægger makeup og ordner hår. Så laver jeg madpakke, og derefter tager tøj på. Så kysser jeg kæresten farvel, som stadig ligger og bobler, og kører på arbejde, mens jeg hører radio Nova. På arbejdet laver jeg en kop kaffe og tjekker mails, facebook osv. Kl 8 spiser jeg morgenmad, som er havregrød lavet i mikroovnen. Jeg er stor fan af rutiner :D
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 15. feb 2016, 08:38

Minionine skrev:Jeg står op indenfor 10 sekunder, efter at vækkeuret ringer kl 5:30. Renser ansigt og børster tænder, lægger makeup og ordner hår. Så laver jeg madpakke, og derefter tager tøj på. Så kysser jeg kæresten farvel, som stadig ligger og bobler, og kører på arbejde, mens jeg hører radio Nova. På arbejdet laver jeg en kop kaffe og tjekker mails, facebook osv. Kl 8 spiser jeg morgenmad, som er havregrød lavet i mikroovnen. Jeg er stor fan af rutiner :D

...og kl. 8.15 tjekker du debat? :D

:kys:
2
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 15. feb 2016, 10:14

Krølle skrev:
Minionine skrev:Jeg står op indenfor 10 sekunder, efter at vækkeuret ringer kl 5:30. Renser ansigt og børster tænder, lægger makeup og ordner hår. Så laver jeg madpakke, og derefter tager tøj på. Så kysser jeg kæresten farvel, som stadig ligger og bobler, og kører på arbejde, mens jeg hører radio Nova. På arbejdet laver jeg en kop kaffe og tjekker mails, facebook osv. Kl 8 spiser jeg morgenmad, som er havregrød lavet i mikroovnen. Jeg er stor fan af rutiner :D

...og kl. 8.15 tjekker du debat? :D

:kys:

Ja jeg var lige igang med morgenmaden :D
0

Tilbage til "Livets forhold"