Jeg bliver nødt til at flytte...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6731

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Wizzze » 29. jan 2016, 10:03

Jeg tror at MF & Co. i første omgang vil afvente, de tror (håber) på at dette bare er en enkeltstående måling, lige nu hvor alle er oprørte over den nye lov. De regner med at tid vil få vælgerne til at glemme, og fokusere på andet de kommende måneder. Men vider måling efter måling resultater ala dette, så bliver de nødt til at reagere.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 29. jan 2016, 10:24

Wizzze skrev:Jeg tror at MF & Co. i første omgang vil afvente, de tror (håber) på at dette bare er en enkeltstående måling, lige nu hvor alle er oprørte over den nye lov. De regner med at tid vil få vælgerne til at glemme, og fokusere på andet de kommende måneder. Men vider måling efter måling resultater ala dette, så bliver de nødt til at reagere.

Ej wizzze. Vælgerne glemmer da ikke politikeres handlinger :rulle: . Det er politikerne så selv eminent gode til.
(Host Viggo Fisher host)
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 29. jan 2016, 12:28

Selv Pernille Skipper har bevæget sig lidt. Hun indrømmer antallet af ankomne flygtninge har betydning.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 29. jan 2016, 13:53

Wizzze skrev:Jeg tror at MF & Co. i første omgang vil afvente, de tror (håber) på at dette bare er en enkeltstående måling, lige nu hvor alle er oprørte over den nye lov. De regner med at tid vil få vælgerne til at glemme, og fokusere på andet de kommende måneder. Men vider måling efter måling resultater ala dette, så bliver de nødt til at reagere.

De skulle ikke vente lang tid. Der er allerede kommet en ny måling der siger de er gået ned fra 25,3 til 24,5

viewtopic.php?f=32&t=1847&start=30
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 14:29

eks-Maupassant skrev:De skulle ikke vente lang tid. Der er allerede kommet en ny måling der siger de er gået ned fra 25,3 til 24,5

viewtopic.php?f=32&t=1847&start=30

Du har linket til tråden her ... ikke til en ny meningsmåling(?) :gruble:
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 29. jan 2016, 14:34

Argh --- Har lidt problemer med siden her, jeg bliver smidt af hele tiden.

Her er linket, der er jo ikke meget gavn af et link til den her tråd :)

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE84 ... okraterne/
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 14:46

eks-Maupassant skrev:Argh --- Har lidt problemer med siden her, jeg bliver smidt af hele tiden.

Her er linket, der er jo ikke meget gavn af et link til den her tråd :)

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE84 ... okraterne/

Så er panikken måske allerede afblæst ;)

EDIT: Og Uffe Elbæk bliver ikke statsminister alligevel :wink3:

Billede
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 15:06

Jeg kunne for øvrigt ikke finde selve målingen i Maupassants JP-artikel. Hvis andre heller ikke kan, er den med på Berlingske Barometer (brug "Vælg måling").
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 29. jan 2016, 15:18

Studsede over et citat i en berlingske-artikel http://www.politiko.dk/nyheder/klap-lig ... ilbagegang

- Når man presser sine respondenter på den måde, risikerer man, at det skævvrider stikprøven.

- Man får kun fat i dem, der er hjemme ved telefonen. Så jeg tror nok mere på Greens-målingen, end jeg tror på den fra Megafon, siger Kasper Møller Hansen.

Hvis de stadig mest bruger fastnettelefoner, så er hele sikkerheden ved ved at ryge-

Havde studiejob på gallup, og et problem var at folk med mobiltelefoner slet ikke tog telefonen, fordi det er et "ukendt nummer" der ringer. Det gjorde ikke så meget den gang i start 0'erne, fordi de fleste stadig både havde fast og mobil,

Men hvis de stadig mest kun snakker med folk med fastnettelefoner, så er det hele jo mega biased. Det er jo efterhånden ret niche-agtigt at have en fastnettelefon, dem der har det kan jo sagtens have anderledes holdninger end dem uden fastnet.
0
GoGetter
Kort karma: 24
Likede indlæg: 142

Indlægaf GoGetter » 29. jan 2016, 16:31

Jeg er også klar til at skifte blok. Om det så bliver radikale eller alternativet er jeg ikke afklaret med endnu.
0
Brugeravatar
mascript
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Indlægaf mascript » 17. feb 2016, 17:38

Nå, det er her i er!

Nyudmeldt af Socialdemokratiet. Har besluttet, at sofaen bliver mit næste valg. Sass Larsens kalkule skal jo helst ikke gå op. Han regner med, at vi alle stemmer på andre partier, der støtter en socialdemokratisk ledet regering alt imens partiet forsøger, at lokke frafaldne socialdemokrater tilbage fra DF med en ulækker udlændingepolitik. Håber at DRV trækker støtten til en S-ledet regering og i stedet finder sammen med andre partier omkring en ikke-populistisk midterregering, da centrum-venstre døde med socialdemokraternes værdipolitiske deroute.
4
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Modesty Blame » 18. feb 2016, 19:46

Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?
0
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 18. feb 2016, 20:52

Modesty Blame skrev:Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?

Hvad med at starte med at forbyde tjenster der omgår tariffen og skatten?
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 18. feb 2016, 22:51

Firebird skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?

Men jeg tvivler nu på at det var den løsning, udlejeren havde håbet på :D
0
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Modesty Blame » 19. feb 2016, 06:04

Firebird skrev:

Det er jo forbudt at snyde i skat. Så det er unødvendigt.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"