Jeg bliver nødt til at flytte...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Thomas31
Kort karma: 5
Likede indlæg: 32

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Thomas31 » 15. mar 2016, 03:16

Skumfidusen skrev:
Thomas31 skrev:ja det ved jeg ikke, hvor går grænsen for dig? er det afskaffelse af folkepension eller fjernelse af offentlig sygesikring? Skal handicappede henrettes, fordi du har brug for pengene til noget andet? Det svarer til din argumentation.
pointen er selvfølgelig, at de slet ikke skal herop. Det er en helt ekstremt ineffektiv måde at hjælpe på.

De mennesker der er her, skal hjælpes hvor de er. Ikke behandles så usselt som vi gør nu.

Jeg ved godt det er enormt populært at sige at "vi skal hjælpe i nærområderne" og "vi kan hjælpe 10 gange flere for de samme penge hvis vi hjælper lokalt", men for det første skærer vi i ulandshjælpen, for det andet er Danmark selv den største modtager af dansk ulandsbistand, for det tredie kan man ikke bare hjælpe i nærområdet, hvis hjælpen ikke kan bringes ud - det kræver loyal velvilje og lokale myndigheder og lokale kompetencer, infrastruktur og en hel masse andet.

ja selvfølgelig bliver der skåret i u-landshjælpen, der vil bliver i skåret i alt muligt, hvor tror du ellers pengene skal komme fra?

vi kan jo se på Sverige. De planlægger at halvere deres u-landshjælp. Ikke af ond vilje, men de skal jo bruge endeløse milliarder alene på migranter, der intet krav har på ophold. I protest har organisationer regnet på det. Op mod 20 millioner vil miste adgang til rent drikkevand/sanitet, 500.000 børn vil miste behandling for underernæring, basale vaccinationer osv. som følge af besparelserne. Og det er selvfølgelig kun en brøkdel af det hele. Det svenske samfund betaler den højeste pris.

og for hvad? hjælpe ganske få. Og vil du alligevel holde fast, hvis der kommer stadig flere? Eller skal der bare lige komme 200.000 mere, og så alligevel bremse op, når sammenbrud truer som i Sverige. De vil nu have de strammeste familiesammenføringsregler i Europa, få måneder efter de havde de lempeligste. Hvorfor skal vi derud.

Grundlæggende fatter jeg det ikke. Der er jo ingen, der ikke ønsker at tilgodese medlemmerne af den politiske enhed Danmark før alle andre. Sådan er det jo, og det støtter alle fra EL til DF. Hvorfor bliver mennesker udenfor denne enhed så uendelig meget vigtigere alene fordi de magter at komme herop?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"