Jeg er syg hele tiden

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 652

Jeg er syg hele tiden

Indlægaf Jailbird » 27. jan 2016, 11:33

Update på side 3 i tråden

Okay, måske en lille overdrivelse, jeg er vel syg omkring 40% af tiden. Jeg har indtil nu kunnet klare det, da jeg er studerende og har kunnet arbejde hjemmefra de dage hvor det var allerværst, men snart bliver der krævet lidt mere af mig (og i fremtiden forhåbentlig et fuldtidsjob), hvilket jeg SLET ikke kan rumme tanken om, nu hvor jeg altid er syg.

Fakta om mig:
I tyverne
Normalvægtig
Spiser varieret
Træner 3-5 gange om ugen
Går mange ture

Når jeg bliver syg, så er det 2-3 uger af gangen. Det har været et problem i mere end 10år, og i perioder har jeg taget Longo Vital fordi alle taler så varmt om dem. Jeg har nu taget Longo Vital i over 10 uger. 2 uger efter opstart blev jeg syg og var det i ca. 3 uger. Nu her 9 uger efter opstart er jeg syg igen, hvilket jeg - indtil videre - har været i 4 dage.

Når jeg skriver syg indebærer det: Hoste, snot, nys, ondt i halsen, skiftevis at fryse/svede, ondt i kroppen, stort sovebehov og hovedpine. Den 3. uge af sygdommen er som regel kun ubehag (forstået på den måde at jeg godt kan hænge sammen, men at andre kan se jeg er syg og går i en bue udenom mig for at undgå smitten).

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg tage vitaminpiller udover Longo Vital? Skal jeg stoppe med Longo Vital? Jeg er ret ynk lige nu og desperat efter et helbred som ikke modarbejder mig 40% af tiden, jeg har nok af andre ting som modarbejder mig konstant at jeg har brug for et mere stabilt helbred for at kunne hænge sammen.
Senest rettet af Jailbird 24. feb 2016, 20:01, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Re: Jeg er syg hele tiden

Indlægaf Dikus » 27. jan 2016, 11:35

Har du været forbi lægen med det?
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6802

Indlægaf Wizzze » 27. jan 2016, 11:42

Hvordan har dit blodtryk det?
0
Do as I say! :whip:
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 27. jan 2016, 11:45

Mit blodtryk er normalt, det blev taget for ganske kort tid siden. Jeg var til lægen med det i mine teenageår, hvor min alder fik skylden for det. Jeg ved ikke hvad en læge skulle kunne byde ind med (jeg er altid blevet affejet af læger lige meget hvad jeg henvendte mig med, så jeg ser det egentlig ikke som en reel mulighed).
Jeg spiser i øvrigt også fiskeolie og D3 + Calcium (fra iHerb) og har været på P-piller i 10år. Nu har jeg vist ikke glemt mere.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3509

Indlægaf Ballademager » 27. jan 2016, 11:46

Det lyder voldsomt :ae: Er enig med Dikus i, at det nok er tid til et lægebesøg, så du kan blive tjekket, få taget blodprøver etc.

Edit: Så lige at du har været ved lægen for længe siden, men jeg synes ikke, at din alder kan få skylden for generne længere.
Senest rettet af Ballademager 27. jan 2016, 14:10, rettet i alt 1 gang.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 27. jan 2016, 11:58

Mine blodprøver viser, at alt er fint, udover at jeg mangler D-vitamin (som alle andre danskere også gør). Jeg har fået taget blod en håndfuld gange indenfor de sidste 5år, og resultatet er altid det samme.
Jeg går ikke til lægen med det her. For at tage et eksempel, nægtede min sidste læge, at give mig generation 2 p-piller, til trods for at alle i min familie (på begge forældres side) har fået utallige blodpropper, også i en ung alder, og jeg synes at efter 10år på 3. generations p-piller ville jeg gerne mindske den risiko. Men hun var hverken til at hugge eller stikke i, meget nedladende og der var ifølge hende absolut ingen risiko "man skulle jo ikke tro på alt hvad man læste" (jeg havde læst godt op på det hjemmefra). Sådan har alle mine læger været når jeg har henvendt mig. Derfor kan jeg ikke se hvad hun skulle sige hvis jeg siger "jeg er ofte syg", som jeg ikke selv bedre kan researche mig frem til via Google eller herinde.
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 12:09

Jailbird skrev:Mine blodprøver viser, at alt er fint, udover at jeg mangler D-vitamin (som alle andre danskere også gør). Jeg har fået taget blod en håndfuld gange indenfor de sidste 5år, og resultatet er altid det samme.
Jeg går ikke til lægen med det her. For at tage et eksempel, nægtede min sidste læge, at give mig generation 2 p-piller, til trods for at alle i min familie (på begge forældres side) har fået utallige blodpropper, også i en ung alder, og jeg synes at efter 10år på 3. generations p-piller ville jeg gerne mindske den risiko. Men hun var hverken til at hugge eller stikke i, meget nedladende og der var ifølge hende absolut ingen risiko "man skulle jo ikke tro på alt hvad man læste" (jeg havde læst godt op på det hjemmefra). Sådan har alle mine læger været når jeg har henvendt mig. Derfor kan jeg ikke se hvad hun skulle sige hvis jeg siger "jeg er ofte syg", som jeg ikke selv bedre kan researche mig frem til via Google eller herinde.

Hvor bor du? Hvis du bor i København eller Frederiksberg kan jeg anbefale et par virkeligt gode kvindelige læger og 1 enkelt mandlig. Det er så elendigt at have en læge man ikke føler sig tryg ved, men de er heldigvis ikke alle sådan. Jeg synes du skal skifte, også selvom du har haft mange dårlige oplevelser og mistet tilliden til lægestanden.

Jeg har ingen ideer om hvad det kan skyldes - jo, måske hvis der er svamp eller mug i din lejlighed?
1
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 27. jan 2016, 12:14

LaScrooge skrev:Hvor bor du? Hvis du bor i København eller Frederiksberg kan jeg anbefale et par virkeligt gode kvindelige læger og 1 enkelt mandlig. Det er så elendigt at have en læge man ikke føler sig tryg ved, men de er heldigvis ikke alle sådan. Jeg synes du skal skifte, også selvom du har haft mange dårlige oplevelser og mistet tilliden til lægestanden.

Jeg har ingen ideer om hvad det kan skyldes - jo, måske hvis der er svamp eller mug i din lejlighed?

Jeg bor i København, men jeg har boet 5 forskellige steder de sidste 10 år, og jeg har ikke været mere rask ved de andre boliger. Jeg har lige skiftet læge (som i, for 2 mdr. siden) for at få lov til at få 2. generation p-piller, hende har jeg jo så kun besøgt 1 gang, hvor hun tog mit blodtryk. Men du må da gerne anbefale dem alligevel, evt. i kort :)

Hvis der var svamp eller lign. i lejligheden, burde min kæreste så ikke også opleve gener? Han er sjældent syg (udover i sidste uge, hvilket han åbenbart overførte til mig).

Ja undskyld hvis jeg virker kort for hoved i nogle af mine indlæg, jeg har det bare ikke så godt lige nu. Jeg takker for jeres omsorg :kys:
0
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 27. jan 2016, 12:19

Hvis det VITTERLIGT er 40 % af dit liv, hvor du er syg i større eller mindre grad, over en periode på 10 år, så synes jeg - selvom du ikke har lyst - at du skal tage til lægen igen.
Men det kunne godt have noget at gøre med et lavt niveau af d-vitamin - især hvis det kronisk er lavt - jeg synes, du skal gøre en større dyd af at nå op på et normalt-normalt/højt niveau. Husk at tage tilskuddet med mad, gerne fedtholdigt. Du kan også øge optaget ved at tage det sammen med kalk og magnesium, og evt. k-vitamin (men hold dig til lave doser af dette). Jeg skal i øvrigt tage sådan ca. 1000 % af ADT d-vitamin for at opretholde normalt niveau - ved ikke helt, hvad der sker for dén defekt, men hey :D Hvor meget tager du nu, og er det aldrig blevet forbedret?

Har du egentlig afprøvet diverse husmor-råd for at styrke immunforsvaret?
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 12:23

Jailbird skrev:Jeg bor i København, men jeg har boet 5 forskellige steder de sidste 10 år, og jeg har ikke været mere rask ved de andre boliger. Jeg har lige skiftet læge (som i, for 2 mdr. siden) for at få lov til at få 2. generation p-piller, hende har jeg jo så kun besøgt 1 gang, hvor hun tog mit blodtryk. Men du må da gerne anbefale dem alligevel, evt. i kort :)

Hvis der var svamp eller lign. i lejligheden, burde min kæreste så ikke også opleve gener? Han er sjældent syg (udover i sidste uge, hvilket han åbenbart overførte til mig).

Ja undskyld hvis jeg virker kort for hoved i nogle af mine indlæg, jeg har det bare ikke så godt lige nu. Jeg takker for jeres omsorg :kys:

Så er det nok ikke indemiljøet der er synderen, nej, og jo, din kæreste ville nok have haft symptomer også.

Jeg har anbefalet dig 2 lægehuse i et kort, men de skal selvfølgelig ligge inden for din radius. Hvis du bor tættere på Sydhavnen, kan jeg bede om informationer på min venindes læge, som hun har været meget, meget glad for de sidste 10 år.

Det er OK at være kortfattet (selvom jeg ikke opfatter dig som sådan), når man er bekymret som du er. Bare rolig :)
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 27. jan 2016, 12:24

Oddinary skrev:Hvis det VITTERLIGT er 40 % af dit liv, hvor du er syg i større eller mindre grad, over en periode på 10 år, så synes jeg - selvom du ikke har lyst - at du skal tage til lægen igen.
Men det kunne godt have noget at gøre med et lavt niveau af d-vitamin - især hvis det kronisk er lavt - jeg synes, du skal gøre en større dyd af at nå op på et normalt-normalt/højt niveau. Husk at tage tilskuddet med mad, gerne fedtholdigt. Du kan også øge optaget ved at tage det sammen med kalk og magnesium, og evt. k-vitamin (men hold dig til lave doser af dette). Jeg skal i øvrigt tage sådan ca. 1000 % af ADT d-vitamin for at opretholde normalt niveau - ved ikke helt, hvad der sker for dén defekt, men hey :D Hvor meget tager du nu, og er det aldrig blevet forbedret?

Har du egentlig afprøvet diverse husmor-råd for at styrke immunforsvaret?

Jeg tager D3-vitamin til aftensmad, der står det er 1000IU (250%) og 90mg Calcium (9%) i samme pille.
Jeg må indrømme jeg ikke kan huske tallet for niveauet fra gang til gang, det har bare altid været langt under halvdelen af hvad det burde være.
Jeg kender ingen husmorråd, men kom med dem! Især hvis de virker :D
0
honeybee
Kort karma: 6
Likede indlæg: 99

Indlægaf honeybee » 27. jan 2016, 12:30

Hvad lå din D-vitamin på? For hvis den var lav er 1000iu/25 mg ikke meget.

Tilføjelse: Ser lige nu, at den er under halvdelen af hvad den bør være. Så ville jeg vælge et højere tilskud :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1103

Indlægaf girl_beat » 27. jan 2016, 12:33

Puha, det lyder drænende at være syg så ofte, at det du sjældent når 100% ovenpå før en ny omgang tager over :kram:

Jeg har gode erfaringer med Biostrath, som er noget natur-agtigt middel til at styrke immunforsvaret. Fik det selv en del som barn og kender flere, der har brugt det netop til at styrke (institutions)børn mod snot, hoste, forkølelse og hvad man ellers kan rage til sig. De sælger det i Matas.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
honeybee
Kort karma: 6
Likede indlæg: 99

Indlægaf honeybee » 27. jan 2016, 12:34

Husmoderråd, som har hjulpet mig: 1 shot ingefær/citrondrik hver morgen. Det er anti-inflammatorisk :rock:
1
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 12:44

Jeg tor også du skal på en decideret kur, hvis du er så lav på D-vitamin. Jeg var på en på et tidspunkt, jeg kan ikke huske styrken af tilskuddet, men min læge sagde, at det ikke var nok med almindeligt tilskud og at det ikke var noget, jeg kunne spise mig til. Du har sikkert læst en del om D-vitamin allerede, og ved, at noget af det optages ved eksponering for dagslys og andet gennem bestemte typer kost (samt at det er fedtopløseligt, så tilskud skal tages sammen med fedtstoffer før det kan optages).

Jeg læste lige på netdoktor, at 1 spiseskefuld levertran kan dække de fulde daglige minimumsbehov, så er er måske et tip til når du har fået niveauet op på det nødvendige. Selvom levertran er forfærdeligt... :tie:
0

Tilbage til "Helbred"