Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Marichen12 » 3. feb 2016, 10:16

Mi55y skrev:
Marichen12 skrev:Nu sidder jeg og overvejer om ikke jeg skal købe kokosolie...har det godt nok lidt stramt med tanken om at have det i munden så længe :genert:

Rema1000 har det i bladet i denne uge til 15,-.

Jeg har en meget veludviklet gag-refleks og er nødt til at børste tænder med hovedet bagoverbøjet for ikke at kaste op. Men dette her har jeg ikke problemer med. Klarede mere end 15 min i dag, før jeg spyttede ud. Havde det i munden, mens jeg var i bad. Kan dog mærke, at jeg skal passe på med at have hovedet nedad imens, så begynder jeg at reagere på det...

Det skal helt klart have et forsøg :)
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 3. feb 2016, 10:32

Dag 4. Stadig ingen effekt, overhovedet :)
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1548

Indlægaf Velvet-Goldmine » 3. feb 2016, 10:51

Jeg har gjort det i 5-6 dage efterhånden, og synes heller ikke at jeg kunne se en forskel overhovedet!
Jeg har små fortænder i undermunden, og man kan ikke se dem når jeg smiler (jeg skal decideret krænge underlæben ned med fingrene for at kunne se mine undertænder), men siden jeg er kaffedrikker og ex-ryger (dog en del år siden jeg stoppede), har der siddet nogle misfarvninger lige omkring disse fortænder i undermunden og jeg synes gerne de måtte forsvinde selvom de ikke umiddelbart var synlige, men som sagt synes jeg ikke der skete det fjerneste.

Men i dag!
i dag så jeg at misfarvningen på forsiden af disse tænder faktisk var væk, og misfarvningen på ydersiden af hver af dem var blevet mindre, men dog stadig synlig, så jeg fortsætter et stykke tid endnu.
Mine fortænder i overmunden føles også glattere på bagsiden, så måske der er noget om hele halløjet alligevel.

Men at få stift fedt ind i munden er eddermame nasty! Så snart det er smeltet er det ligemeget.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9728

Indlægaf kidkomb » 3. feb 2016, 11:15

Må jeg have lov at anbefale at prøve koldpresset rapsolie, hvis kokos ikke gør det for jer.
Det virker bedre for mig i hvert fald.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Lemonella » 3. feb 2016, 11:26

Marichen12 skrev:Nu sidder jeg og overvejer om ikke jeg skal købe kokosolie...har det godt nok lidt stramt med tanken om at have det i munden så længe :genert:

I Føtex har de små bøtter økologisk kokosolie til en 20er. Det smager en del af kokos, så måske det ikke er så slemt, at have i munden og så er tyve kroner nok til, at overse, hvis du nu skulle beslutte dig for, at det ikke er noget for dig. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 3. feb 2016, 11:30

Mi55y skrev:

Jeg har en meget veludviklet gag-refleks og er nødt til at børste tænder med hovedet bagoverbøjet for ikke at kaste op. Men dette her har jeg ikke problemer med. Klarede mere end 15 min i dag, før jeg spyttede ud. Havde det i munden, mens jeg var i bad. Kan dog mærke, at jeg skal passe på med at have hovedet nedad imens, så begynder jeg at reagere på det...

Jeg kan se, at jeg nok ikke har olie nok til hele den måned jeg har besluttet mig for, at prøve. Nu har jeg så tjekket Rema 1000s ugeavis på nettet, men enten kan jeg ikke se ordentligt, eller også kigger jeg i den forkerte avis. Jeg kan i hvert fald ikke finde noget kokosolie. :blush:
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 166
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2572

Indlægaf Mi55y » 3. feb 2016, 11:35

Lemonella skrev:
Mi55y skrev:

Jeg kan se, at jeg nok ikke har olie nok til hele den måned jeg har besluttet mig for, at prøve. Nu har jeg så tjekket Rema 1000s ugeavis på nettet, men enten kan jeg ikke se ordentligt, eller også kigger jeg i den forkerte avis. Jeg kan i hvert fald ikke finde noget kokosolie. :blush:

På side 13 - den er bare ikke afbildet men står i teksten. Jeg købte den i går.
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 3. feb 2016, 11:36

kidkomb skrev:Må jeg have lov at anbefale at prøve koldpresset rapsolie, hvis kokos ikke gør det for jer.
Det virker bedre for mig i hvert fald.

jeg prøvede for første gang i dag - med rapsolie. Det var intet problem at have det i munden i 10 min
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 3. feb 2016, 12:39

Velvet-Goldmine skrev:Jeg har gjort det i 5-6 dage efterhånden, og synes heller ikke at jeg kunne se en forskel overhovedet!
Jeg har små fortænder i undermunden, og man kan ikke se dem når jeg smiler (jeg skal decideret krænge underlæben ned med fingrene for at kunne se mine undertænder), men siden jeg er kaffedrikker og ex-ryger (dog en del år siden jeg stoppede), har der siddet nogle misfarvninger lige omkring disse fortænder i undermunden og jeg synes gerne de måtte forsvinde selvom de ikke umiddelbart var synlige, men som sagt synes jeg ikke der skete det fjerneste.

Men i dag!
i dag så jeg at misfarvningen på forsiden af disse tænder faktisk var væk, og misfarvningen på ydersiden af hver af dem var blevet mindre, men dog stadig synlig, så jeg fortsætter et stykke tid endnu.
Mine fortænder i overmunden føles også glattere på bagsiden, så måske der er noget om hele halløjet alligevel.

Men at få stift fedt ind i munden er eddermame nasty! Så snart det er smeltet er det ligemeget.

Ha ha. Sådan er det også med min undermund.

Mine misfarvninger er nu mest skygger.

Om aftenen børster jeg altid tænder og bruger tandtråd. Der er derfor aldrig noget på tandtråden om morgenen.

Men i morges var der vidt ved stort set alle tænder? Det lignede "belægning", der kom af. Og ved en tand var det farvet. Som om, det var en oplæst madrest.

Det var virkeligt sært.

Jeg er spændt på, om det lykkes at komme helt af med misfarvningerne, men er faktisk ok tilfreds med at have hvide tænder og ikke lettere gulnede.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3347

Indlægaf Hunkat » 4. feb 2016, 08:33

Jeg prøvede kokos her til morgen... det var godt nok ikke nogen succes. Det smeltede ikke og så er det altså virkelig klam og kvalmende at stå der i badet og kæmpe med sådan en klump.

Endte med at måtte smide det i mircoen og selv der tog det næsten et helt minut at få det smeltet (og en del omrøring). Føj.
Jeg går tilbage til min rapsolie tror jeg.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 08:40

Jeg har et syltetøjsglas som jeg putter en tsk stiv kokosolie ned i. Så kører jeg glasset hen over et tændt gasblus i 20-30 sekunder, så er det fuldstændig flydende.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 4. feb 2016, 08:44

Pandesteg skrev:Jeg har et syltetøjsglas som jeg putter en tsk stiv kokosolie ned i. Så kører jeg glasset hen over et tændt gasblus i 20-30 sekunder, så er det fuldstændig flydende.

Jeg giver det bare 20 sek i mikroovnen :gogo:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 08:45

Skralde skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har et syltetøjsglas som jeg putter en tsk stiv kokosolie ned i. Så kører jeg glasset hen over et tændt gasblus i 20-30 sekunder, så er det fuldstændig flydende.

Jeg giver det bare 20 sek i mikroovnen :gogo:

Har desværre ingen mikroovn, ellers ville jeg gøre sådan også :D
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 4. feb 2016, 08:45

Jeg putter det altså bare i munden og efter ca. 10 sekunder er det smeltet og flydende som vand. :)
1
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 08:48

Lemonella skrev:Jeg putter det altså bare i munden og efter ca. 10 sekunder er det smeltet og flydende som vand. :)

Det gjorde jeg også de første par gange, men synes (som andre også skriver) at det var en klam fornemmelse. Så det er vel OK at give råd videre om, hvordan man på 0,5 kan få det til at smelte? :)
0

Tilbage til "Helbred"