Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 5. feb 2016, 07:47

Lemonella skrev:^Jeg tror måske det er fordi man har mere tid om morgenen og fordi der har samlet sig en masse urenheder i munden i løbet af natten.
Jeg kan ikke læse mig til andet nogen steder, eller også har jeg bare ikke fundet den "rigtige" side med oplysninger. :)
Der står en masse om det på nettet, både danske, engelske og google-translatede sider.

http://bodyandsoulfood.dk/?id=blog&news=25576

Burde der ikke være flere urenheder i munden om eftermiddagen/aftenen - der har man jo spist, der har man jo ikke om natten?

Jeg har så absolut ikke mere tid om morgenen, tværtimod er det nok det tidspunkt hvor jeg har dårligst tid, så jeg gør det altså om aftenen - tænker det ikke gør nogen forskel overhovedet :)
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Indlægaf Pandesteg » 5. feb 2016, 07:50

Jeg tror det er vigtigt at man bruger en god olie - koldpresset og økologisk. Det bedste er kokosolie, da den indeholder mange flere gode egenskaber end de fleste andre olier.
Det er i hvert fald sådan jeg læser de fleste guides.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10292

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2016, 07:57

Pandesteg skrev:
Burde der ikke være flere urenheder i munden om eftermiddagen/aftenen - der har man jo spist, der har man jo ikke om natten?

Jeg har så absolut ikke mere tid om morgenen, tværtimod er det nok det tidspunkt hvor jeg har dårligst tid, så jeg gør det altså om aftenen - tænker det ikke gør nogen forskel overhovedet :)

Ifg. mange "udrensningsskoler" skiller du dig af med en masse affaldsstoffer i løbet af natten, fordi din krop der har bedre ro til det.

Som sagt tror jeg, at tidspunktet afhænger af, hvad dit fokus og formål er. Hvis oil pulling forstås som et supplement til den øvrige tandhygiejne, må tommelfingerreglen, ligesom ved tandbørstning, være dit spisemønster; hvis man derimod er ude i et mere holistisk ærinde, vil man finde det relevant også at tage andre parametre i betragtning.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9731

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2016, 08:23

Folk der anbefaler dette og ting i den retning er meget ofte mennesker der ikke har forstand på ret meget indenfor det felt de er "eksperter"
Derfor er anbefalinger som "om morgenen" "på tom mave" skift tandbørste" osv kommet fra et ræsonnement de har gjort og ikke udfra videnskab.
Det betyder ikke at de er galt på den. Det betyder bare at man ikke bør betragte dem som andet end de er: et menneske med en interesse og gode ideer.
Altså med sund skepsis.
Det udelukker jo heldigvis ikke at de har ret eller betyder at man skal forkaste deres ideer.
Men i forhold til hvordan man helt præcist gør feks sådan noget her, så er det altså som regel bare ideer og grunden til at de forskellige anbefalinger ikke er helt ens er, at man, som "ekspert" tager grundideen til sig og så bygger på efter bedste evne.
Senest rettet af kidkomb 5. feb 2016, 10:45, rettet i alt 1 gang.
8
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3585

Indlægaf Lemonella » 5. feb 2016, 08:38

^ Nemlig. Det er også derfor, jeg skriver, man nok bare skal gøre det der føles bedst for en selv. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 5. feb 2016, 13:44

Hmmm... Så vil jeg fremover gurgle med olien, skylle med saltvand, spise morgenmad og SÅ børste tænder. Det har nemlig irriteret mig, at tandbørstning skulle ske før madspisning. Sådan af hensyn til morgenånden.
0
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 609

Indlægaf In_your_eyes » 5. feb 2016, 19:05

Jeg er gået i gang i dag, er spændt på hvad der sker :)
1
:pompom:
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 6. feb 2016, 15:38

Mi55y skrev:Min kollega spurgte sin tandlæge i går, som anbefalede, at man brugte tandpasta med fluor FØR man brugte olien...

Skyller man så ikke alt den gode fluor af tænderne? Min tandlæge anbefaler at man lægger et tyndt lag fluortandpasta på tyggefladerne efter tandbørstning for at hære emaljen yderligere. SÅ jeg bruger olien inden tandbørstning og derefter fluorbehandling.

Men som en anden skriver. Hvad der nu virker for den enkelte.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 22. feb 2016, 06:27

Jeg gør det lige nu. Var ved at dø da jeg tog kold, stiv kokosolie i munden. Nu er det smeltet og føles bare som mere og lidt tykkere savl :lol:
1
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 22. feb 2016, 06:54

Uf, da der var gået 17 minutter følte jeg at det ikke kunne være i min mund mere sådan pladsmæssigt. Stædig som jeg er VILLE jeg have de sidste tre min med. Det resulterede i at jeg måtte løbe mod badeværelset og alligevel endte olien på køkkengulvet. Jeg har været et syn for guder :stoned: næste gang stopper jeg så snart jeg når den fornemmelse at der ikke er plads til det.
2
x
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 22. feb 2016, 07:13

Jeg tror jeg stopper nu. Har endnu ikke rigtig fået noget ud af det, og synes det er irriterende jeg ikke kan sige noget i et helt kvarter ad gangen :-D Ikke fordi jeg nødvendigvis skal sige noget - det er bare frustrerende når muligheden ikke er der, haha.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3585

Indlægaf Lemonella » 22. feb 2016, 08:39

Jeg har nu prøvet i en måneds tid og er godt tilfreds med resultatet. Det tandsten jeg normalt døjer med i undermunden er væk og jeg føler det gør en forskel.
Jeg vil fra i dag, kun bruge det hver anden dag og se om tandstenen stadig holder sig væk. Senere kan jeg måske gå over til bare, at gøre det et par gange om ugen. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6117

Indlægaf LadyFox » 22. feb 2016, 08:48

Sophaya skrev:Uf, da der var gået 17 minutter følte jeg at det ikke kunne være i min mund mere sådan pladsmæssigt. Stædig som jeg er VILLE jeg have de sidste tre min med. Det resulterede i at jeg måtte løbe mod badeværelset og alligevel endte olien på køkkengulvet. Jeg har været et syn for guder :stoned: næste gang stopper jeg så snart jeg når den fornemmelse at der ikke er plads til det.

Jeg spytter altså bare halvdelen ud når jeg føler min mund er fuld, og forsætter med det sidste. :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 22. feb 2016, 08:53

LadyFox skrev:
Sophaya skrev:Uf, da der var gået 17 minutter følte jeg at det ikke kunne være i min mund mere sådan pladsmæssigt. Stædig som jeg er VILLE jeg have de sidste tre min med. Det resulterede i at jeg måtte løbe mod badeværelset og alligevel endte olien på køkkengulvet. Jeg har været et syn for guder :stoned: næste gang stopper jeg så snart jeg når den fornemmelse at der ikke er plads til det.

Jeg spytter altså bare halvdelen ud når jeg føler min mund er fuld, og forsætter med det sidste. :)

Det kunne være jeg skulle prøve det. Jeg tænkte bare ret naivt at det kunne jeg godt holde ud de tre minutter. Det kunne jeg bare ikke :lol:
0
x
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 348

Indlægaf Daflo » 22. feb 2016, 12:48

Kan man skifte olie undervejs, når det begynder at svulme op. Eller mister man så effekten?
0

Tilbage til "Helbred"